آشنایی با نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژه سینمایی افتر افکت CC

نرم افزارAfter Effects  چیست؟

تبلیغات تلویزیونی و تیتراژ شروع و پایان فیلم ها  همگی از نوع کار با افترافکت هستند.
در فضای کاری افترافکت ارتباط میان تصاویر، صداها و فیلم های متحرک به صورت دلخواه و با جیره دستی برقرار نمایید و می شود به وسیله افتر افکت صداها وارد گردد و حرکات تصاویر اجرا شود.
یکی از ابزارهای قدرتمند  پویانمایی دو بعدی و جلوه های ویژه می باشد که هنر جدیدی در پویانمایی به وجود آورده است.  افتر افکت سازگاری با دیگر نرم افزارهای Adobe ، Adobe Photoshop ، Premiere، Adobe Audition  دارد.

افتر افکت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی به کار می رود. تعداد بالایی از تبیلغات تولید شده برنامه AE مخفف برنامه افترافکت است، به صورتی که After Effects در زمینه ترکیب تصاویر متحرک توانایی کار با تصاویر متحرک را به شما می دهد. 
توانایی که افترافکت در مقایسه با ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار افراد علاقمند به نرم افزار می گذارد.
برای یادگیری این نرم افزار و درآمد بالا هم ، کار خوبی را نیز به همراه خود دارد.
کاربردهای دیگر نرم افزار افترافکت علاوه بر تبلیغات تلویزیونی و فیلم در جلوه های ویژه، Motion Graphics (گرافیک متحرک) و Composite (کامپوزیت) دارد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

توانایی After Effects  :

قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی DirectX و Open GI
فرق بین After Effects با Photoshop :
فرق میان فتوشاپ و افتر افکت در تصاویر ثابت است. و در افکت گذاری تصاویر ثابت یا کیفیت زیادی استفاده می گردد. در این صورت است که عکس های ویرایش شده در فتوشاپ را می شود در پروژه های افترافکت استفاده نمود.

فضای کاربری افترافکت (After Effects) : 

کار دیگر شرکت Adobe در محصولات خود رابط کاربری بالا و جذاب ایجاد می کند.
در فضای افترافکت یک پنجره پروژکت (Projects) ایجاد می  گردد که می توان تمام فیلم و صدا، تصاویر ثابت (Footage) به آن اضافه نمود و مدیریت کنیم. 
افترافکت همانند فتوشاپ ساختار لایه ای دارد که به کمک آن می توان لایه ها ترکیب حاصل را پشتیبانی کنید. در ترکیب این امکان وجود دارد دولایه و صدها لایه استفاده شود.

جلوه ویژه : 

به صحنه های غیر عادی که از عهده عوامل فیلم برنمی آید و باید متخصصان مخصوص آن را انجام دهند باید وارد کار شوند، جلوه ویژه می گویند.
به تعریفی دیگر هر صحنه نمایشی یا تصویر که در ذهن انسان ها باشد و در دنیای واقعی قابل امکان نیست جلوه ویژه می باشد.
صحنه های جلوه ویژه جوری است تهیه می گردد که مصنوعی به نظر نمی رسد و انگار واقعا اتفاق افتاده است.
نکته : 
افترافکت ها اصولا برنامه تدوین نمی باشد. به همین صورت متخصصان از برنامه Adobe Premier استفاده می کنند. 
جلوه های ویژه یک سری خصوصیت هایی نیز دارد. در اصل این نرم افزار با ترکیب نرم افزارهای دیگر موجود در این زمینه باعث به وجود آمدن آثار جذاب می شود. 
Animation : 
DirectX : تکنولوژی که از سوی مایکروسافت ارایه می گردد شامل تکنیک های گرافیکی می باشد و دارای ارتباط بین برنامه های پریماور، فتوشاپ و Illustrator است.
Photo Edit :  برنامه است که بر روی عکس کار می کند.
Vector Edit : کاربرد این برنامه ساخت عکس های برداری است.
Movie Edit : برنامه ای که برای تهیه فیلم استفاده می گردد. 
عملیات رندر (Render) به وسیله Code نویسی :  تولید فیلم به این روش که عکس ها پشت سر قرار می گیرد تا تشکیل یک فیلم را بدهند.

فرمت های نرم افزار افتر افکت : 

خروجی برنامه افترافکت انواع مختلف می باشد مثل فیلم، ویدیو،محتوای سی دی ، ایجاد منوها برای  دی وی دی ها و وب استفاده می شود.
شایع ترین فرمت خروجی برنامه افتر افکت همان فیلم های Quick time است.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

بعضی از فرمت های افترافکت (After Affect) :  

Swf. : فایل های کم حجم تولید برنامه فلش 
Avi..: فیلم با کیفیت بالا و video Animator 
Dv stream. : تولید شده به وسیله DV camera 
Flc. : تولید دوربین های مخصوص
Image Sequence عکس های پشت سرهم
Inter Frame compressed  یا object More فایل ذخیره شده که عنصری از فیلم به شمار می رود.
پنجره پروژکتور (Project) در افتر افکت : برای مرتب سازی مطالب و ذخیره تنظیماتی که در پروژه ایجاد می شود از پنجره project  استفاده می شود. 
زمانی که یک تصویر در محیط برنامه Photo shop اجرا می شود به عنوان یک سند انتخاب می گردد.
یک پروژه در محیط AE ایجاد و ذخیره می شود. فایل پروژه از نوع فایل های تصویر و موسیقی می باشد که درون پروژه جای داده می شود به همین دلیل است حجم AE کوچک می باشد.
زمانی پروژه جدید باز می گردد و در داخل آن فیلم یا تصویر گذاشته می شود و هر گونه پروژکتور که قرار است ذخیره گردد با پسوند AEP می باشد.
Composition : 
با وجود پنجره Composition می توان متحرک سازی ، ویدیو، گرافیک یا صدا تولید گردد در اصل com همان صفحه است که آبجکت های (Object) در آن قرار می گیرند و روی آن عملیات و یا پردازش انجام می شود.

فریم کلیدی : 

فریم کلیدی یا key frame مربوط به متحرک سازی است که نقطه شروع و نقطه پایان یک عمل در نظر گرفته می شود، در اصل کلید متحرک سازی است.
خصوصیات های object دارای فریم هستند چون وظیفه متحرک و پویا نمایی (Animation) است. 

طراحی انیمیشن موشن گرافیک :

با پیشرفت تکنولوژی وب سایت ها و دیگر شبکه های اجتماعی به دلیل جذابیت بیشتر نسبت به تصویر و سادگی ، موشن گرافیک به صورت تصویر عمومی قرار گرفت، که شبکه های تبلیغاتی ، برای ساخت تبلیغات از آن استفاده می کنند.
مزیت موشن گرافیک در این است که سهم بیشتر این نوع بازارها مردم عادی سفارش می دهند و ویژگی خوب در پرداخت سریع و با حساب کمتری نسبت به مشکلات کوچک، اختصاص دادن اختیارات برای خلاقیت بیشتر و بازار بزرگ تر و همیشگی آن اشاره نمود.

توصیه برای تدوین گران  : 

توصیه متخصصان به افراد که هنوز افترافکت آشنایی ندارند برای یادگیری نیازمند آموزش های مرتبط هستند تا بازار کار خود را در کمترین زمان بدست آورند زیرا کسانی که با افترافکت آشنایی ندارند بازار خود را در بهترین شرکت ها از دست دادند.
تدوین گران می توانند با نرم افزار افترافکت زمینه کاری خود را از قبیل ساخت آرم استیشن و تیتراژ و زیرنویس زیبا انجام دهند ولی برای خود، کار تدوین را برای حذف اضافات تصویری و استفاده برای ترنزیشن های پیچیده و ساخت زیر نویس در پروژه های آماده کار را ساده می کنند.

تکنیک های افتر افکت :

شبیه سازی کارتون،  شبیه سازی آتش، دود و بخار و آب، سیستم جالب پارتیکل یا ذرات معلق ، تولید صحنه های آهسته فوق روان، شبیه سازی دوربین و حرکات آن در یک زمان، ایجاد حرکات سه بعدی حرکت دوربین در میان اجسام، تغییر هر صحنه ای با صحنه ای دیگر ، تغییر آسمان و ... و دیگر تکنیک ها همه در تخصص افتر افکت قابل اجرا هستند.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

دوره آموزش افترافکت : 

مرکز آموزش مجازی پارس که علاقه به تصاویر و ویدوهای سه بعدی و طبیعی دارند، دوره آموزش نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژه سینمایی افتر افکت CC را ارایه نموده است که پارس علاوه بر آموزش، مدرک نرم افزار افترافکت و گواهینامه نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژه سینمایی افتر افکت CCرا اعطا می نماید، علاقمندان با در دست داشتن مدرک می توانند وارد بازار کار جلوه های ویژه شوند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس