مکانیک های خودرو باید چه مهارت هایی داشته باشند؟

مکانیک های خودرو باید چه مهارت هایی داشته باشند؟

یکی از صنایع مهم کشورمان، صنعت خودرو و خودرو سازی است و از این نظر، افرادی که در این حیطه فعالیت دارند میتوانند درآمد خوبی کسب کنند. یکی از افراد یکه در این صنعت حضور چشمگیری دارد، مکانیک خودرو است که علاوه بر اشنایی با برق خودرو، به سهولت میتواند انواع عیوب خودرو را شناسایی کرده و آنها را برطرف کند. 
علاوه بر این، مکانیک خودرو با همه بخش های الکتریکی و مکانیکی خودرو اشنایی داشته و در صورتی که در این زمینه به طور عملی کار کرده و تجربه و مهارت کافی به دست آورده باشد، میتواند اقدام به تعمیر انواع خودرو کند. غالبا، هر کدام از مکانیک های خودرو در زمینه تعمیر یکی از انواع خودرو تجربه و مهارت داشته اما به طور کلی باید باید بتواند باطری، دنده ، سیستم فرمان، موتور و دیگر بخش های یک خودرو را تعمیر کند. به طور معمول، مکانیک هایی که آموزش مکانیک خودرو را گذرانده و در این زمینه مهارت دارند، در تشخیص عیوب خوردو ماهر تر هستند. 
موضوعاتی که در این مقاله شرح میدهیم شامل برق خودرو، مهارت های مکانیک خودرو، رشته مکانیک خودرو، مهندس مکانیک خودرو، آموزش مکانیک خودرو، دوره مکانیک خودرو ، مدرک مکانیک خودرو ، گواهینامه مکانیک خودرو ، خرید خودرو، بازار خودرو و آموزش تعمیرات ecu هستند. 

ثبت نام دوره آموزشی مکانیک خودرو

مکانیک خودرو میتواند عیوب خودرو را به راحتی شناسایی کند.

مهارت های  مکانیک خودرو

مکانیک های خودرو باید، علاوه بر تجربه کافی و ارایه خدمات به مشتریان، افراد دقیقی بوده و بتوانند با همه مشتریان به خوبی ارتباط برقرار کرده و برای تعمیر خورو آنها ، کیفیت قطعات و کار را در نظر داشته باشد. همچنین، مکانیک های خودرو میتوانند در انواع تعمیرگاه ها و یا به صورت سیار فعالیت کنند اما در هر حالت، مهمترین نکته برای کمک به مشتریان داشتن اطلاعات و دانش عملی مفید است.
غالبا، مکانیک های خودرو باید دانش فنی خوبی داشته، به سرعت عیوب خودرو را تشخیص داده، اصول ایمنی را رعایت کرده و با همه قطعات و ابزارهای آشنایی کامل داشته باشد. اما در این میان، وظایف مهمتری نیز بر عهده دارد که شامل یافتن عیب خودرو، تخمین زمان لازم برای تعمیر، تعویض قطعات خراب و فرسوده و تست قطعات بعد از تعویض است. غالبا، مکانیک های خودرویی که گواهینامه مکانیک خودرو دریافت کرده باشند، برای تعمیر انواع خودرو اعتبار بیشتری دارند. 

رشته مکانیک خودرو

افراد علاقمند به رشته مکانیک خودرو میتوانند بعد از سال اول دبیرستان، در شاخه کار و دانش  تحصیل کرده و بعد از اتمام دوران دبیرستان، با شرکت در ازمون سراسری در مقطع کاردانی و سپس کارشناسی این رشته شروع به تحصیل کرده و در پایان تحصیلات، مدرک معتبر مکانیک خودرو دریافت کنند. علاوه بر این، علاقمندان میتوانند در دوره آموزش مکانیک خودرو که توسط مرکز آموزش مجازی پارس برگزار میشود شرکت نموده و بعد از اعطای گواهینامه مکانیک خودرو، فعالیت خود را عملا آغاز کنند. 
فارغ التحصیلان رشته مکانیک خودرو،  مهندس مکانیک خودرو محسوب شده و میتوانند در محیط هایی مانند کارخانجات تولید قطعات و لوازم مکانیکی، کارگاه های مجاز تعمیر خودرو، انواع تعمیرگاه ها و شرکت های فروش لوازم یدکی فعالیت داشته باشند. قابل ذکر است که، در کشورهایی که به مدل و نوع خودرو اهمیت زیادی داده میشود، نرخ استخدام مکانیک خودرو رو به رشد بوده و از این طریق میتوانن اشتغال زایی کنند. اما مهمترین نکته در شغل مکانیکی خودرو این است که، مکانیک ها باید آموزش مکانیک خودرو را گذرانده و در این زمینه تجربیات ارزنده ای داشته باشند. 


مکانیک ها باید بتوانند انواع خودرو را تعمیر کنند.

آموزش مکانیک خودرو

به طور معمول، مکانیک های خودرو وظایف متعدد و متنوعی را انجام داده و در صورتی که در شناخت عیوب سیستم هایی مکانیکی و الکتریکی خودرو تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، میتواند جان رانندگان را به خطر بیندارد. از این جهت، گذراندن دوره مکانیک خودرو به تجارب مکانیک ها افزوده و کیفیت کار او را افزایش دهد. علاوه بر این، مکانیکی که دارای گواهینامه مکانیک خورو باشد، از نظر اجتماعی و شغلی نیز جایگاه بهتری داشته و میتواند در کارش حرفه ای تر و موفق تر باشد.  
با توجه به اینکه مکانیک های خودرو میتوانند به عمر مفید خودرو و راننده آن بیفزاید، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی دوره آموزش مکانیک خودرو را برای دانش پذیران علاقمند به این فن معرفی و ارایه کرده است. دوره مکانیک خودرو، فرصتی کوتاه اما مغتنم را در اختیار دانش پذیران میگذارد تا با علم و اصول مکانیک خودرو و جزئیات آن آشنا شده و در زمینه شناسایی سریع قطعات معیوب و تعمیر آنها تخصص پیدا کنند. همچنین، دانش پذیران میتوانند خرید خودرو را در انواع بازار خودرو تجربه کرده و در این زمینه نیز فعالیت مستمر داشته باشند. علاوه بر این، این مرکز، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین پایان دوره حد نصاب نمره را کسب کرده باشند، مدرک مکانیک خودرو اعطا میکند. 

مکانیک باید از ابزارهای پیشرفته برای تعمیر خودرو استفاده کند.

ثبت نام دوره آموزشی مکانیک خودرو

آموزش تعمیرات ecu

Ecu (electronic control unit) یا کامپیوتر خودرو، یکی از مهمترین بخش های هر خودروی انژکتوری محسوب شده که به نوعی یک دستگاه و یا واحد کنترل و هدایت کننده الکترونیک است. غالبا، ecu هنگامی بهتر و کارآمدتر کار میکند که تعداد سنسورهای کیت های انژکتوری بیشتر باشد. حال کارایی ecu این است که سنسورهایی را به موتور وصل میکند تا بعد از تجزیه و تحیل شرایط، پاسخ هایی را از انژکتور دریافت کرده و تغییرات لازم را اعمال کند. 
در واقع، ecu دارای دو حافظه دایم و موقت است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند:
حافظه دایم، شبیه سیستم عامل کامپیوتر است با این تفاوت که در صورت خراب شدن، دیگر قابل استفاده نبوده و باید جایگزین کرد. علاوه بر این، این حافظه با قطع برق همچنان ماندگار بوده و از بین نمیرود. 
حافظه وقت، کمی حساس تر است و با قطع برق پاک شده اما قابل برگشت است. این حافظه، برای تنظیمات لحظه ای کاربرد داشته و عیوب دایم و موقت انژکتور را ثبت میکند. 
غالبا، مکانیک های خودرویی که آموزش مکانیک خودرو را گذرانده و گواهینامه مکانیک خودرو دریافت کرده باشند، با این سیستم اشنایی کامل داشته و میتوانند آنرا برای همه خودروها استفاده کرده و عیوب آنها را به سهولت شناسایی کنند. 
با توجه به اهمیت و کارایی ecu ، نباید این اقدامات را هنگام استفاده از آن انجام داد: 
لمس کردن پین های ecu
آب زدن به ecu 
جدا کردن باطری هنگام روشن بود خودرو

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس