موسیقی ایرانی

موسیقی ایرانی

تعریف موسیقی

موسیقی، یکی از هنرهای شنیداری بوده که در آن ار انواع سازها برای ایجاد صدایی دلنشین استفاده میشود. مولفه های اصلی موسیقی شامل گام (هماهنگ کننده ملودی و هارمونی)، ریتم، دینامیک (بلندی و لطافت صدا) و کیفیت صدا ( با عنوان رنگ صدای موزیکال شناخته میشود) است. انواع موسیقی با ابزارهای متنوع و متفاوتی نواخته میشود و با توجه به نوع آلت موسیقی، نتیجه و صدا نهایی نیز متفاوت است.
با این حال، در حالت کلی، در فعالیت های ایجاد آثار موسیقی، انتقاد از موسیقی، مطالعه تاریخچه موسیقی و برسی زیبایی شناسی، موسیقی به عنوان یک فرم هنری و یا فعالیت هنری در نظر گرفته میشود. از این نظر، آهنگساز بزرگ قرن بیستم "جان کیج" در مورد اهمیت موسیقی براین باور است که،  آنچه میشنویم سرو صدای بیهوده نیست، بلکه همه به نوعی صدا محسوب میشود.
سرفصل های این مقاله شامل تعریف پیانو، نت موسیقی، موسیقی سنتی، آموزش نوازندگی پیانو، دوره نوازندگی پیانو ، مدرک نوازندگی پیانو ، گواهینامه نوازندگی پیانو ، تعریف موسیقی، پیانو دیجیتال، نت های پیانو، موسیقی ایرانی، تئوری موسیقی و پیانو ایرانی  هستند. 

ثبت نام دور ه آموزش نوازندگی پیانو

تعریف پیانو

واژه پیانو، از کلمه ایتالیایی  pianoforte مشتق شده و یکی از ابزارهای نواختن موسیقی محسوب میشود که دارای ساختار و صدای متفاوتی است. غالبا، پیانو های مدرن شامل 88 ردیف کلید سیاه و سفید هستند که برای نواختن نت های اصلی (C,D,E,F,G,A,B)  استفاده میشوند. علاوه بر این، پیانو 36 کلید سیاه کوچکتر نیز دارد که بالای کلیدهای سفید قرار گرفته اند. این به این معناست که، پیانیست ها میتوانند با استفاده از پیانو، 88 نت مختلف را بنوازند. 
قابل ذکر است که، میتون از پیانو برای نواختن مویقی های جاز، کلاسیک و انواع موسیقی سنتی استفاده کرد. علاوه براین، پیانیست ها میتوانند برای نواختن قطعات خاص و دلخواه خود از انواع پیانو مانند پیانوی الکتریکی، پیانوی دیجیتال و پیانوی الکتریکی تقویت شده ای استفاده کنند که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر میشوند. با این حال، در صورتی که علاقمندان به آموزش نوازندگی پیانو تمرین مستمر داشته باشند، میتوانند با همه این پیانوها بنوازند.

آموزش نوازندگی پیhنو طرفدارین زیادی در بین علاقه مندان به موسیقی دارد .

نت موسیقی|musical note

نت موسیقی، اشکال و نشانه هایی هستند که موسیقیدان ها برای هر قطعه از موسیقی نوشته و هر کدام نشان دهنده مدت زمان نسبی اجرای هر نت است. علاوه براین، موسیقیدان ها با تجزیه و تحلیل این نت ها میتوانند آهنگ مورد نظر شان را تجزیه و تحلیل کرده و به ظرافت های نواختن موسیقی پی ببرند. 
غالبا، این نت ها روی خطوط موازی و افقی با  فاصله ای برابر از یکدیگر نوشته میشوند که خط حامل نام دارد. جالب است که بدانید خط حامل از پایین به بالا شمرده شده و به واسطه آن میتوان یازده نت را نشان داد.  علاوه براین، هنگامی که موسیقی مورد نظر بسیار سنگین و پرکار باشد، تعداد این خطوط به پنج خط میرسد. همچنین، در کنار نت ها علایمی نوشته میشود که موسیقیدان با توجه به آنها، فرکانش نت را تغییر میدهد. نت های پیانو نیز از این امر مستثنی نبوده و مانند دیگر نت ها خوانده میشوند. 

موسیقی سنتی

موسیقی سنتی یا موسیقی ایرانی، مجموعه ای از آهنگ ها و دستگاه های موسیقی را در بر گرفته و بسیار قابل فهم، دلنشین و ساده است. علاوه براین، موسیقی ایران در طی سالهای قبل، از موسیقی کشورهایی مانند ارمنستان، ترکیه، افغانستان، یونان و پاکستان تاثیر گرفته و امروزه، نیز تاثیر آن کم و بیش قابل مشاهده است. 
علاوه براین، موسیقی سنتی ایرانی دارای دستگاه هایی مانند ماهور، شور، سه گاه، چهارگاه، نوا، همایون است که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و شوری متفاوت در شنونده ایجاد میکنند. همچنین، موسیقی ایرانی دارای قدمت طولانی بوده و اولین مهرنگاره های آن متعلق به 3400 سال قبل است. موسیقیدان های با تجربه ای که گواهینامه نوازندگی پیانو دریافت کرده باشند، با انواع موسیقی های سنتی و کلاسیک آشنایی کامل داشته و میتوانند تفاوت آنها را با دیگر انواع موسیقی به درستی تشخیص دهند. 

دوره نوازندگی پیانو دوره ای بسیار پر مخاطب است .

آموزش نوازندگی پیانو

پیانو، یکی از ابزارهای موسیقی مدرن است که اخیرا با استقبال زیادی از طرف جوانان و هنرمندان مواجه شده است. علاوه براین، افرادی که به آموزش نوازندگی پیانو و دوره نوازندگی پیانو علاقمند هستند، باید با انواع نت آشنایی داشته و برای فعالیت در این حیط نیز استعداد و دانش کافی داشته باشند. همچنین، هنرمندانی که به نواختن انواع موسیقی های دستگاه های مختلف تسلط داشته و گواهینامه نوازندگی پیانو نیز دریافت کرده باشند، میتوانند این هنر را به دیگان نیز آموزش دهند. 
با توجه به پرکار شدن این ساز در دنیای امروز، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش نوازندگی پیانو را برای دانش پذیران و هنرمندان ارایه کرده است. دوره نوازندگی پیانو، برای دانش پذیران علاقمند به سازهای رشته ای بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود و به آنها کمک میکند تا با نواختن عملی پیانو، با تکنیک ها و شیو های صحیح نواختن آن آشنا شده و در این زمینه تجربه کافی به دست آورند.  علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک نوازندگی پیانو اعطا میشود. 

پیانو دیجیتال

پیانو دیجیتال، با پیانوی الکتریکی تفاوت داشته و نباید با آن اشتباه گرفته شود. پیانوی دیجیتال،نوعی کیبورد الکترونیک است که اولین مرتبه به عنوان جایگزین پیانوی سنتی و اولیه مورد استفاده قرار گرفت و در نحوه ایجاد صدا و نواختن کلید های یپانو متفاوت است. علاوه بر این، برخی از پیانوهای دیجیتال مشابه پیانوی معمولی بوده و گاهی با توجه به آن شبیه سازی میشود.
علاوه براین، پیانوی دیجیتال کلید های سنگینی داشته که حس پیانوی رشته ای را تداعی میکند. استفاده از پیانوی دیجیتال مزیت هایی شامل قیمت کمتر ، وزن کمتر و حجم کمتر است. علاوه براین، این پیانوها نیازی به تنظیمات نداشته و میتوان برای بلندتر کردن صدای آنها از آمپلی فایر استفاده کرد و حتی، برخی از آهنگ های یک پیانو را به دیگری منتقل نمود. 
همچنین، پیانوی ایرانی نیز، نوعی از پیانوی دیجتال است که میتوان در آن از نت های موسیقی سنتی و موسیقی ایرانی استفاده کرد. علاوه براین، افرادی که مدرک نوازندگی پیانو در یافت کرده باشند، میتوانند به سعولن با انواع پیانو قطعات دلخواه را بنوازند.

گواهینامه نوازندگی پیانو در پایان دوره های آموزشی به فراگیران اعطا می شود .

ثبت نام دور ه آموزش نوازندگی پیانو

تئوری موسیقی

 تئوری موسیقی، شاخه تخصصی رشته موسیقی محسوب شده که در آن، انواع اصطلاحات، قواعد و اصول و نحوه اجرای انواع موسیقی بیان شده و موارد استثنایی آن هم به منظور نواختن بهتر انواع موسیقی یادآوری میشوند. در تئوری موسیقی،  در مورد انواع ریتم ها، نت ها، گام ها، ترکیب میزان ها و.... توضیح داده شده و همه موسیقیدان ها ملزم به رعایت آنها هستند .
مهمترین بخش در تئوری موسیقی ریتم و صدا هستند و از این جهت، صدا در موسیقی به ارتعاشات نا منظم و منظم تقسیم بندی میشوند. این نوع از تئوری موسیقی جز دروس اولیه و اصلی دوره نوارندگی پیانو هم هست و امکان دارد که برخی از بخش های آن در دیگر کشورها با تفاوت اندکی ارایه شود. 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس