منوی کافی شاپ

کافی شاپ
کافی شاپ چیست

کافی شاپ یک کسب و کار جدیدی می باشد که در تمامی شهرها رواج یافته است و شبیه به خیلی از کارها که به روش وارداتی به اقتصاد کشور داخل شده است و خیلی از فرهنگ ها را در سلطه خود قرار داده است.
کافی شاپ یک محل آرام و بدون هیچ ناامنی است ، ولی توجه داشته باشید برای راه اندازی یک کافی شاپ همانند خیلی از کارها نیاز به دریافت مجوز می باشید.
محل راه اندازی کافی شاپ :
اکثر کافی شاپ ها در شهرهای بزرگ قرار گرفته و حتی می توان گفت در جاهایی قرار دارند که رفت و آمد زیاد می باشد. کافی شاپ ها معمولا در نزدیکی محل هایی هستند که جوان ها به آنجا مراجعه می کنند مثل دانشگاه ها ، منطقه های لاکچری و یا ... می باشد.
چون اکثر کافی شاپ ها مشتری های جوان دارند باید به دکوراسیون داخلی آن توجه زیادی نمایند تا باعث جلب بیشتر مشتری گردد.
یک کافی شاپ نیازمند وسایل آشپزخانه و پذیرایی است. توجه دیگری که باید به آن کرد انتخاب میز و صندلی مناسب است که باید رضایت مندی مشتریان به خود داشته باشد.

ثبت نام دوره آموزش کافی شاپ

یک باریستا در کافی شاپ مشغول به کار است

آموزش کافی شاپ 

برای آموزش کافی شاپ لازم است افراد در مراکز معتبر همانند پارس مشغول به یادگیری شوند و مباحث مربوط به نوشیدنی ها و منوها را فرا بگیرند. شغل کافی شاپی نیازمند افرادی است که دارای دانش و مهارت و بالا باشند همچنین توانایی تهیه قهوه و نوشیدنی در رابطه با مدیریت کافی شاپ، ارتباط با مشتری و حتی رفع مشکلات در فضای کافی شاپ را داشته باشند.
در این دوره آموزش کافی شاپ دانشپذیر را تبدیل به باریستا کرده که می تواند به صورت حرفه ای وارد بازارکار خود شوند.

منوی کافی شاپ 

در تمامی کافی شاپ ها لیستی از نوشیدنی ها را می بینیم که شاید برای کسانی که تاحالا فقط چایی می نوشیدن جالب و جدید باشد. اما قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار میان مردم است. در میان قهوه ها سه نوع قهوه در منو وجود دارد به نام های قهوه ترک، قهوه فرانسه، قهوه اسپرسو.
قهوه ترک : 
قهوه ترک یک نوشیدنی بسیار حساس می باشد به همین علت دارای نگهداری زیاد می باشد چون به آرامی آسیاب گردیده و تبدیل به آرد قهوه می گردد ، این نوشیدنی دارای عطر و بوی خوبی است و آماده سازی آن به وسیله قهوه جوش می باشد که روی شعله گاز آماده می گردد و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در داخل فنجان است.
برای سرو قهو ترک از فنجان های کوچک استفاده می کنند که مقدار شکر اضافه شده به علت ذائقه هر فردی نیز متفاوت است. 
 برای آماده سازی قهوه ترک لازم است تا از پودر ترک استفاده گردد. اول یک قاشق مرباخوری شکر و یک قاشق پودر را در یک فنجان آب سرد ریخته و هم زده شود و بر روی شعله قرار داده شود و موقعی که کف آن نمایان شد ، شعله زیر آن را خاموش کرده و کف آن را میان هر تعداد فنجان تقسیم کرده و بعد قهوه را درون فنجان ها ریخته گردد.
کاپوچینو :
کاپوچینو یکی دیگر از نوشیدنی ها پرطرفدار در لیست کافی شاپ هاست این نوشیدنی جز دسته های اسپرسو می باشد که یک نوشیدنی اصل ایتالیایی به حساب می آید. طرز تهیه آن به گونه است که اول اسپرسو را آماده کرده و به همان مقدار نیز شیر داغ اضافه می شود و بر روی آن با کف شیر پوشانده می شود. برای به وجود آوردن فوم روی فنجان لازم است کف را در فنجان پر کرده و بعد از آن اسپرسو و شیر اضافه شود که فوم کمی بالاتر قرار بگیرد.کاپوچینو باید در فنجان خورده شود. مقدار شیرینی آن بستگی به فرد دارد. بعضی برای تزیین کاپوچینو از خامه و قهوه استفاده می کنند.
قهوه فرانسه :
میزان آماده سازی قهوه فرانسه به قهوه ساز درست می شود که به این روش که قهوه در داخل یک فیلتر کاغذی می ماند و تنها عصاره قهوه به همراه آب گرم خارج می شود و در دستگاه جمع می گردد. قهوه فرانسه مثل چایی هیچ گونه کف و لرد در فنجان باقی نمی گذارد و اغلب هم در لیوان معمولی خورده می شود. قهوه فرانسه تعلق به کشور برزیل دارد ولی چرا به قهوه فرانسوی معروف است به علت دم کردن آن می باشد.
قهوه لاته :
یکی دیگر از نوع دیگر نوشیدنی ها در لیست منوی کافی شاپ ها، قهوه لاته است که بر اساس اسپرسو تهیه می شود که مواد تشکیل دهنده آن یک سوم اسپرسو و دو سوم شیر تشکیل شده است و حداقل کف شیر نیز روی آن قرار گرفته است. لانه لاته | latte  در زبان ایتالیایی به معنای شیر است که آمریکایی ها آن را اختراع کردند با اضافه شدن شیر زیاد مزه تلخی قهوه را با شیر تغییر می دهد که می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای همگان باشد.

انواع نوشیدنی های گرم و سرد در کافی شاپ سرو می شود

باریستا کیست 

باریستا به کسی گفته می شود که وظیفه نوشیدنی های گرم و سرد را بر عهده می گیرد این شخص می تواند خانم و یا آقا باشد . امروزه در بیشترجاها از کافی شاپ باریستاها نوشیدنی ها را بر اساس اسپرسو و یا نوشیدنی سرد تهیه می کنند. حرفه باریستا برای افرادی مناسب است که  مهارت آن را دارند که چند کار را همزمان با هم انجام دهند برای حرفه باریستایی لازم است فرد انواع گوناگون از قهوه ها را درست کند و این حرفه نیاز به گذراندن دوره های تخصصی باریستا و تمرین بسیار دارد. یک کافی شاپ چی لازم است تا علاوه بر بدست آوردن اطلاعات با قهوه دوست باشد تا بتواند چه در شلوغی و چه در خلوتی برای قهوه ابتکار به خرج دهند.

انواع نوشیدنی های کافی شاپ 

- موکا
- هات چاکلت
- آفوگاتو
- اسموتی
- کافه گلاسه
- کوکتل
یک نوع نوشیدنی سرد به حساب می آید که با آب گازدار و سودا تهیه شده است.
- شیک
شیک شامل بستنی و شیر و خامه است که در طعم های گوناگون از میوه ، شکلات، فندق و حتی در انواع مختلف طعم ها در منو کافی شاپ موجود است.
- دتاکس 
یک نوشیدنی که از آب معمولی و یا گازدار و انواع میوه های مثل هندوانه، لیمو، توت فرنگی، خیار و نعنا تهیه می شود.
- پانچ 
به نوشیدنی هایی که از آب گازدار  همراه با میوه تشکیل شده پارنچ گفته می شود این گونه نوشیدنی ها در ظرف های بزرگ قابل سرو است.

وسایل مورد نیاز هر کافی شاپ :

کسانی که برای اولین بار به سراغ تاسیس یک کافی شاپ می روند مد نظر داشته باشند که چه وسایلی را باید تهیه کنند این تجهیزات شامل :
- یک دستگاه اسپرسوی با کیفیت که از مهمترین تجهیزات در کافی شاپ به حساب می آید.
- یخچال و فریزر زیرا برای نگهداری کیک ها و بستنی ها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین باید جلوی دید مشتری باشد.

مدرک  کافی شاپ از پارس اعطا می شود

ثبت نام دوره آموزش کافی شاپ

دوره آموزش کافی شاپ :

مرکز آموزش مجازی پارس برای همه علاقمندان به کار در کافی شاپ دوره آموزش کافی شاپ را ارایه داده است تا افراد بتوانند با لیست منوها و همچنین انواع نوشیدنی ها گرم و سرد نیز آشنا شوند ، پارس علاوه بر دوره آموزش به همه دانشپذیران بعد از آزمون دوره مدرک کافی شاپ و گواهینامه کافی شاپ اعطا می نماید.
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس