معرفی سیستم عامل لینوکس و ویژگی های آن

معرفي سيستم عامل لينوکس و ويژگي هاي آن

هر سيستم کامپيوتري به منظور برقرار کردن ارتباط ميان کاربران و قطعات سخت افزاري به يک سيستم عامل نياز دارد . وظيفه سيستم عامل ها تبديل کردن دستورات کاربران به صورت کد هاي قابل فهم براي سيستم است . لينوکس يکي از سيستم عامل هاي موجود در بازار است که بر خلاف ساير سيستم عامل ها به صورت متن باز يا open source به کاربران ارائه شد است . 
پيش از طراحي و اجراي سيستم عامل لينوکس کليه سيستم عامل هاي طراحي شده توسط شرکت هاي مختلف به واسطه دلايل امنيتي و برخي سياست هاي موجود در اين حوزه به صورت متن بسته يا closed source طراحي و به بازار ارائه مي شدند . در سيستم عامل هاي متن بسته به دليل محدوديت هاي موجود در دسترسي هاي مورد نظر در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلات  نرم افزاري تنها راه چاره مراجعه مستقيم به شرکت هاي ارائه دهنده و توسعه دهنده و زير مجموعه هاي مستقيم آن ها بود و اين رويه نيز به دليل مرتبط بودن با مبحث منابع انساني و به عبارت بهتر محدوديت در منابع انساني پروسه اي بسيار کند و زمان بر بود و منجر به ايجاد مشکلات عديده اي مي شد . 
اين روند کند و زمان بر و مشکلاتي که به واسطه اين تاخيرات در روند اجراي کارها به وجود آمده بود منجر به پيدايش نرم افزارهاي جديدي با مجوز GPL|GNU شد .  

آموزش لینوکس می تواند شانس ورود افراد به بازار کار را افزایش دهد .

معرفي مجوز هاي GPL\GNU 

مجوزهاي GPL\GNU دسترسي هاي لازم براي همه کاربران را آزاد تعريف کرده اند به اين مفهوم که تک تک کاربران سيستم عامل لينوکس مجاز به ايجاد تغييرات مورد نظر خود در زمينه محتوا ، شخصي سازي محيط ، شخصي سازي فرآيندها و حتي در زمينه توزيع مجدد اين سيستم عامل هستند . با توجه به دسترسي هاي در نظر گرفته شده مي توان ادعا کرد توسعه اين سيستم عامل به دست تک تک کاربراني که در آن دخل و تصرف داشته و به نوعي اعمال نظر و سليقه کرده اند انجام شده است و همين امر منجر به افزايش سرعت توسعه اين سيستم عامل شده است . 

دوره لینوکس یکی از دوره های پر مخاطب است.

ويژگيهاي سيستم عامل لينوکس

سيستم عامل لينوکس متن باز در مقايسه با ساير سيستم عامل هاي  متن بسته داراي وجه تمايزات بسيار است که در ادامه بحث به برخي از مهم ترين اين وجه تمايزات اشاره خواهيم کرد . 
يکي از مهم ترين ويژيگي هاي سيستم عامل لينوکس بسيار ارزان قيمت است و حتي مي توان به صورت رايگان  با روش دانلود کردن از وب گاه هاي اينترنتي از ان استفاده کرد . هزينه يکي از فاکتورهايي است که مي توانددر انتخاب يک سيستم عامل و ترجيح دادن آن بر ديگري بسيار موثر باشد و بسياري از کاربران تنها با استناد بر همين ويژگي سيستم عامل مورد نظر خود را انتخاب مي کنند .
يکي ديگر از مباحثي که مي تواند در حوزه انتخاب سيستم عامل و برتري دادن يک سيستم عامل بر ديگري به ميزان قابل توجهي  دخيل باشد مبحث امنيت و ثبات است . باتوجه به اين که سيستم عامل لينوکس يک سيستم عامل متن باز با قابليت دسترسي و ايجاد شخصي ساز بود متخصصان زيادي به منظور افزايش ضريب ايمني سيستم عامل مورد استفاده خود بر روي مباحث امنيتي سيستم عامل لينوکس کار کردند که در نهايت منجر به افزايش ضريب اطمينان و سطح ايمني اين سيستم عامل شد و امروزه سيستم عامل لينوکس در زمده ايمن ترين سيستم عامل هاي دنيا قرار دارد . 
يکي ديگر از مواردي که منجر به متمايز شدن سيستم عامل لينوکس شده است تطابق پذيري ن با آخزپرين وبه روز ترين سخت افزارهاي توليد شده دردنيا است . اين ويژه گي نيز به واسطه تعداد زياد کاربران وعلاقه مندان اين سيستم عامل به دست آمده است . 
يکي ديگر از ويژه گي هاي قابل توجه و حائز اهميت سيستم عامل لينوکس در مقايسه باساير سيستم عامل هاي موجود در بازار برخورداري از رابطهيا گرافيکي و متني است که منجر به آسان تر شدن کاربرد اين سيستم عامل شده است و کاربرد ساده و آسان اين سيستم عامل به دور از هر گونه پيچيدگي باعث شده ايت سيستم عامل براي کاربران مبتدي ، تازه کار و نيمه حرفه اي نيز گزينه بسيار مناسبي محسوب شود . 
يک يديگر از ويژه گي هاي بارز سيستم عامل لينوکس که منجر به رجحان يافتن آن بر ساير سيستم عامل هاي موجود در بازار شده است انعطاف پذيري و قابليت تطبيق آن با نيازهاي متفاوت کاربران است . ويژگي متن باز بودن سيستم عامل لينوکس به کاربراني که با زبان برنامه نويسي C وزبان برنامه نويسي اسمبلي آشنايي دارند اين امکان را فراهم آورده است که سيستم عامل لينوکس را بر اساس نيازهيا حرفه اي خود برنامه ريزي نمايند . 
ويژگي هاي مذکور عمده ترين دلايلي بودند که باعث شدند سيستم عامل لينوکس در مقايسه با ساير سيستم عامل هاي موجود در بازار با سرعت بيشتري توسعه پيدا کند و طرفدارن زيادي براي خود پيدا کند . 
امروزه سيستم عامل لينوکس به صورت بسيار گسترده به عنوان سيستم عامل رايانه هاي شخصي ، ابر رايانه هاي حرفه اي ، ايستگاه هاي کامپيوتري حرفه اي و غيره و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد . همچنين اين سيستم عامل در رايانه اي مورد استفاده در انواع مختلف تجهيزات پزشکي و تلفن هاي همراه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد . علاوه بر موارد ذکر شده بسياري از سازمان ها و شرکت هايي که حوزه فعاليت آن ها محرمانه است به دلي مباحث امنيت يترجيح مي دهند از سيستم عامل لينوکس استفاده نمايند .  
با جمع بندي موارد گفته شده مي توان بدين نتيجه رسيد که بي شک لينوکس با اين ويژگيهاي منحصر بفرد مي تواند سيستم عامل برگزيده بسياري از کاربرها و شرکتهاي تجاري در نظر گرفته شود که به خوبي جوابگوي نيازهاي آنها خواهد بود.

گواهینامه لینوکس به منزله تبحر در این حوزه می باشد.

دوره هاي آموزشي لينوکس

دوره هاي آموزشي لينوکس دوره هايي هستند که فراگيران را با صفر تا صد سيستم عامل لينوکس آشنا مي کنند . اين دوره ها به صورت اختصاصي به آموزش قابليت هاي يستم عامل لينوکس مي پردازن و بواسطه تمرکز بر آموزش کليه مباحث مرتبط با سيستم عامل لينوکس کليه مباحث را به صورت کامل تحت پوشش قرار مي دهند . 
با توجه به قابليت هاي بسيار زياد و کاربردي سيستم عامل لينوکس و همچنين متمايز بودن اين سيستم عامل به واسطه ويژگي متن باز بودن آن اين سيستم عامل کاربردهاي بسياري دارد که تنها با استفاده از اين سيستم عامل قابل اجرا مي باشد و نمي توان سيستم عامل ديگري را جايگزين آن کرد . از اين رو دوره هاي آموزشي سيستم عامل لينوکس مورد استقبال چشمگير مخاصبان ، متقاضيان و علاقه مندان قرار گرفته است . 
استقبال قابل توجه و چشمگير متقاضيان از دوره هاي آموزشي سيستم عامل لينوکس برخي مراکز معتبر آموزشي را بر آن داشت تا با اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراکز ذيصلاح و در راستاي پاسخ گويي به نياز مخاطبان و متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي سيستم عامل لينوکس و ارائه گواهينامه لينوکس نمايند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس مي باشد . مرکز آموزش مجازي پارس در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و با همکاري اساتيد متخصص و مجرب در حوزه آموزشي سيستم عامل لينوکس موفق به ارائه دوره هاي آموزشي سيستم عامل لينووکس در سطح بسيار بالايي شده است . 
با توجه به اين که کليه دوره هاي آموزش مرکز آموزش مجازي پارس به صورت کاملا غير حضوري و در قالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزشي به فراگيران ارائه مي شود افراد با هر موقعيت شغلي و هر ميزان مشغله مي توانند در اين دوره هاي آموزشي شرکت کرده و از مزاياي ان بهره مند شوند . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي لينوکس در مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه در پايان دوره موفق به کسب مدرک لينوکس معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد . با توجه به اين که مدارک اين مرکز مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور مي باشد فراگيران با شرکت در اين دوره هاي آموزشي و کسب مدرک لينوکس علاوه بر افزايش شانس خود براي ورود به بازار کار در صورتي که قصد مهارجرت داشته باشند شانس اخذ ويزاي مهاجرتي خود را نيز افزايش مي دهند .
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس