مزیت های دوربین دیجیتال کدام است ؟

مزیت های دوربین دیجیتال کدام است ؟ 

عکاسی، استفاده از شیوه های جدید برای ایجاد تصاویر بادوام با استفاده از نور، تابش الکترومغناطیس، حسگر تصویر یا مواد حساس به نور است. هنر عکاسی در زمینه های مختلفی مانند علوم، کسب و کار و برای تولید انواع محصولات فیلمی و ساخت انواع سرگرمی ها کاربرد دارد. علاوه براین، عکاسی در هر کدام از زمینه هایی که در بالا گفته شد، به طور متفاوتی انجام شده و اصول و ملزومات مختص به خود را دارد. 
علاوه بر این، میتوان برای عکاسی از انواع دوربین معمولی ( آنالوگ) و یا دیجیتال استفاده کردکه البته امروزه، دوربین دیجیتال به دلیل مزیت هایش نسبت به نوع آنالوگ، کاربرد بیشتری داشته و به نوعی دوربین حرفه ای محسوب میشود. از میان تمام مزیت ها و امتیازهای دوربین دیجتال میتوان به داشتن سیستم نوری، دارا بودن حافظه جانبی و دسترسی ساده به آن و داشتن کیفیت بالای عکس به دلیل سنسورهای نقطه ای نور اشاره کرد. غالبا، هنرمندانی عکاسی که دوره آموزش عکاسی را گذرانده اند، با تفاوت این دوربین ها و کیفیت عکاسی با آنها اشنایی بیشتری دارند . 
موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل عکاسی، دوربین عکاسی، دوربین دیجیتال ، عکاسی پرتره، آموزش عکاسی، دوره عکاسی، مدرک عکاسی ، گواهینامه عکاسی، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی حرفه ای و خرید دوربین هستند. 

ثبت نام دوره آموزش عکاسی

دوربین ها به انواع آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی میشوند.

دوربین عکاسی

دوربین عکاسی، یک ابزار نوری است که از آن برای ایجاد تصاویر و یا گرفتن فیلم استفاده میشود. دوربین، ابزار و تجهیزات اصلی در هنر عکاسی محسوب شده و دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال است. پیش تر از این ، همه عکاس ها از دوربین های دوربین های ساده تر و ابتدایی تر و سپس انالوگ استفاده میکردند و طبعا، کیفیت عکس شان هم به اندازه دوربین های امروزی نبوده زیرا تصویر روی نگاتیو دوربین آنالوگ ثبت میشد.    
دوربین دیجیتال ، نوع دیگری از دوربین است که در مقایسه با انواع قبلی بسیار پیشرفته تر بوده و تصویر آن روی کارت حافظه هایی با ظرفیت های متفاوت ثبت و ذخیره میشد. این دوربین های مزیت هایی برای کاربران به دنبال دارند که از میان آنها به عکسبرداری پیوسته بدون نیاز به صرف هزینه بیشتر، حفظ و نگه داری طولانی مدت آنها بدون اسیب وارد شدن به کیفیت عکس، ثبت مجدد عکس ها و رفع خطاهای احتمالی و قابلیت ارسال سریع عکس به سراسر جهان اشاره کرد. این مزیته ها خصوصا برای عکاس هایی که دوره عکاسی را می گذرانند، کارایی بیشتری دارند. 

آموزش عکاسی

عکاسی، یکی از هنرهایی است که طرفداران بسیاری داشته و فعالیت حرفه ای در آن، مستلزم گذراندن آموزش عکاسی و کسب تجربه در این زمینه است. علاوه بر این، عکاس هایی میتوانند در این حیطه موفق عمل کرده و آثار خود را در نمایشگاه ها به نمایش در اورند، که در زمینه عکاسی تحصیلات آکادمیک داشته و به واسطه کار کردن با انواع دوربین ها ، به اصول عکاسی تسلط پیدا کرده باشند. همچنین، دریافت گواهینامه عکاسی  توسط عکاس ها به این معناست که آنها قابلیت های لازم برای عکاسی در حوزه های مختلف را دارند. 
با توجه به اینکه، عکاسی کردن به تجهیزات و ابزار چندانی نیاز نداشته و با استفاده از دوربین های معمولی هم میتوان عکاسی کرد، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش عکاسی را برای دانش پذیران هنرمند علاقمند به عکاسی ارایه کرده است. دوره عکاسی برای دانش پذیران به صورت عملی برگزارشده و آنها میتوانند در فرصتی کوتاه تمام اصول و تکنیک های لازم برای انواع عکاسی را فرا گرفته و با توجه به آموخته یشان در صدد انتخاب فرصت های شغلی مناسب برایند. این مرکز ، با افتخار در پایان دوره به تمام دانش پذیران ارجمندی که در ازمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک عکاسی اعطا میکند.   

کیفیت عکاسی با دوربین آنالوگ کمتر از دیجیتال است.

عکاسی پرتره|portrait photography

عکاسی پرتر نوعی عکاسی است که در آن ، از چهره  فرد مورد نظر عکاسی میشود. غالبا، عکاس های حرفه ای در این نوع از عکاسی از انواع خاص نورپردازی، طبیعی، پروانه ای (منبع نور در بالا و پشت دوربین قرار گرفته و سایه ای پروانه ای زیر بینی شکل میگیرد ) و رامبراندی ( نور مثلثی شکلی روی گونه انداخته میشود)،  کمک میگیرند. 
علاوه بر این ، امکان دارد که این نوع عکاسی به صورت عکس پرسنلی، پرتره سیاسی، پرتره تبلیغاتی ، پرتره خانوادگی و.... گرفته شود. همچنین، در صورتی که پس زمینه این عکس ها محو شود، عکس فرد مورد نظر بهتر دیده میشود که برای این منظور میتوان پرتره را با دیافراگم باز گرفت. عکاس هایی که گواهینامه عکاسی دریافت کرده باشند، با جزئیات عکاسی پرتره اشنایی بیشتری دارند. 

عکاسی تبلیغاتی |advertising photography

عکاسی تبلیغاتی ، نوعی از عکاسی است که در آن از انواع محصولات و کالاهای تولید یک کارخانه عکسبرداری میشود. علاوه براین، این نوع از عکاسی میتواند شامل عکاسی صنعتی، عکاسی از محصولات و عکاسی فشن و مد باشد. قابل ذکر است که در این نوع از عکاسی، باید از نور طبیعی استفاده کرد تا محصولات همانطور که هستند به نظر برسند. 
علاوه براین، این نوع از عکاسی باید با دقت بیشتری انجام شود تا بتوان کیفیت مواد و محصولات را به دیگر افرا ناظر نشان داده و آنها را به خرید ترغیب کرد. در این مورد، صاحبان کالا میتوانند دکوراسیونی متناسب با کاربرد کالا چیده و سپس عکاسی را انجام دهند تا بازدیده کننده ها با انواع کالاها و کارایی محصولات اشنایی پیدا کرده و در صورت نیاز ، آنها را خریداری کنند. غالبا، عکاس هایی که آموزش عکاسی را گذرانده و گواهینامه عکاسی دریافت کرده باشند، به سهولت میتوانند برای محصولات کارخانه ها و گارگاه ها ، عکس تبلیغاتی تهیه کنند. 

ثبت نام دوره آموزش عکاسی

انواع عکس های تبلیغاتی را میتوان با دوربین های دیجیتال گرفت.
 

عکاسی حرفه ای

به طور قطع، افرادی میتوانند عکاسی حرفه ای انجام دهند، که به تمام و اصول آن احاطه داشته و از خلاقیت خود نیز برای اینکار کمک بگیرند. عکاس های حرفه ای برای حفظ و نگه داری آثار هنری خود موارد زیر را انجام میدهند : 
به همراه داشتن سه پایه یدک
استفاده از لنزهای مختلف
به کارگیری شیوه های نورپردازی متنوع با توجه به سوژه
انتقال دادن عکس ها و فرمت کردن کارت حافظه 
استفاده از موقعیت های حرفه ای برای عکاسی
عکاس هایی که آموزش عکاسی را گذرانده اند، با قوانین و اصول عکاسی در همه شرایط و موقعیت های معمول و غیر معمول اشنایی دارند. 
خرید دوربین ، مستلزم شناخت کامل انواع مختلف دوربین و کارایی و کاربرد آنها است و مسلما افرادی میتوانند دوربین حرفه ای و خوبی خریداری کنند که، در مورد ویژگی های دوربین مطالوب شان تحقیقات کافی انجام داده  و بدانند چه انتظاری از آن دوربین دارند. 
عکاس ها میتوانند به این منظور، از سایت های مرتبط با محصولات دیجیتالی کمک گرفته و یا کیفیت دوربین ها را از افراد حرفه ای که با آنها کار کردند، بپرسند. علاوه بر این، مشاوره گرفتن از مربی ها و اساتید عکاسی که کار با انواع دوربین را تجربه کرده اند، نیز میتوانند اطلاعات ذی قیمتی در اختیار این افراد بگذارد. 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس