مزیت های دریافت مدرک MCSE

مزیت های دریافت مدرک MCSE   

تعریف MCSE

MCSE یا  Microsoft Certified System Engineer ، مهندس مایکروسافت شبکه است که امتحانات و آزمون های سیستم ویندز، سیستم مرتبط با دسکتاپ، شبکه و سرورر را گذارند و در هر کدام تجربه کافی به دست آورده و در حیطه طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مهارت و تسلط دارد.  آزمون های این مدارک در محل شرکت مایکروسافت برگزار میشود و علاقمندان باید مطالبی که این شرکت آماده کردن مطالعه کنند.  
علاوه براین، برنامه  MCSE از جمله شناخته شده ترین برنامه های آموزشی است که مایکروسافت آن را برنامه تایید شده مایکروسافت (MCP) می نامد. علاوه بر این، در مسیر دیگر برنامه های MCP میتوان به مدارک MCSD, MCPS و MCT را نیز کسب کرد.

قابل ذکر است که مدرک MCSE شامل هفت آزمون جداگانه است که باید برای هر کدام هزینه ای را پرداخت کرد که چندان هم ارزان نیست. علاوه براین، مجموعه ای از هزینه های جانبی نیز وجود دارد که در کل، موجب افزایش هزینه مدرک MCSE میشود. با این وجود، این مدارک برای افرادی که به فعالیت در زمینه شبکه، مهندسی سیستم ها و بخش فنی و مهندسی علاقمند هستند، مناسب است. 
سر فصل های این مقاله شامل تعریف MCSE، دوره های مایکروسافت، آموزش MCSE ، دوره MCSE ، مدرک MCSE ، گواهینامه MCSE ، تفاوت MCSE و MCSA و مزیت های دریافت مدرک MCSE  ، استخدام مهندسین MCSE  و نکات جالب در مورد مدارک مایکروسافت هستند. 

دوره های مایکروسافت

دوره های مایکروسافت به هفت دوره مختلف تقسیم بندی میشوند که هر کدام دارای ویژگی ها و کارایی خاصی بود ه و شرایط شرکت در آزمون ها و دریافت مدارک شان نیز متفاوت به نظر میرسد. این دوره ها شامل MCT, MOS, MCP, MCSE, MCSA,MCDBA,MCDST    هستند. 
علاوه بر این، تعداد این دوره های مایکروسافت بسیار متنوع تر بوده و کارایی و البته تاثیر  متفاوتی هو دارند. بنابراین،  افراد علاقمند به سیستم های کامپیوتری باید دوره مورد نظر را با توجه به علاقه و شغل مورد نظر خود انتخاب کنند. البته، دانش و اطلاعات کافی در اولویت بوده و میتواند به نحو موثری به موفقیت و پیشبرد کار کمک کند. 

آموزش MCSE

آموزش MCSE

دوره های MCSE برای مهندسینی که در زمینه شبکه کار میکنند بسیار مفید بوده و مدرک MCSE نیز به آنها کمک میکند تا بتوانند مشکلات احتمالی شبکه را شناسایی کرده و در رفع آن بکوشند. علاوه بر این، این مهندسین شبکه حتما باید دوره های MCSE را گذرانده و تجربه عملی داشته و گواهینامه MCSE دریافت کرده باشند تا بتوانند آموخته های خود را به دیگران انتقال داده و برای مشکلات احتمالی شبکه راهکارهای  موثری بیابند. 
در راستای اشنایی و آموزش دوره های مایکروسافت، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش MCSE را برای مهندسین این حیطه و علاقمندان به شبکه ارایه کرده است. دوره MCSE ، به دانش پذیرانی که با شبکه اشنایی دارند کمک میکند تا اطلاعات خود را تکمیل کرده و برای دانش پذیرانی که اطلاعات زمینه ای ندارند، فرصت مغتنمی به وجود می آورد تا با مفاهیم و واژه های مرتبط با شبکه آشنایی پیدا کرده و تجربیات ارزشمندی کسب کرده و بعدها از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، این مرکز به تمام دانش پذیرانی که در پایان دوره و در آزمون آنلاین حئد نصاب نمره را کسب کنند، مدرک MCSE اعطا میکند. 

تفاوت  MCSE و MCSA

تفاوت MCSE و MCSA در این است که ابتدا باید مدرک MCSA و سپس MCSE را دریافت کرد زیرا اولی، به نوعی مدرک فق دیپلم و دومی مدرک کارشناسی محسوب میشود. علاوه بر این، هر کدام از این مدارک برای حیطه خاصی در نظر گرفت شده اند ؛ به این ترتیب که، مدرک MCSE برای تحلیلگر های شبکه، مشاورهای فنی ، مهندسین فنی و شغل های مشابه کارایی دارد و از آن برای، طراحی و اجرای سیستم هایی که بر پایه ویندوز هستند استفاده میشود. همچنین، برای دریافت این مدرک باید هفت آزمون را پشت سر گذاشت. 
علاوه براین، مدرک MCSA برای مهندسین IT  ای که در بخش پشتیبابی و مدیریت فعالیت دارند ،کاربرد داشته و غالبا، تکنسین های شبکه، متخصصین پشتیبانی، تحلیلگرهای عملکرد شبکه، مدیران شبکه و سیستم ها باید دارای این مدرک باشند. همچنین، دریافت این مدرک مستلزم قبولی در چهار آزمون است.

مدرک MCSE

مزیت های  دریافت مدرک MCSE   

دریافت مدرک MCSE دارای مزیت های فراوانی است و امکان دارد که بسیاری از مهندسین به همین دلیل به دریافت این مدرک تشویق و ترغیب شوند. مزیت های  دریافت مدرک MCSE  میتواند شامل : 
با توجه به رشد سریع تکنولوژی، شرکت در آزمون های ورودی برای دریافت مجدد این مدرک میتواند اطلاعات مهندسین را به روز نگه دارد. 
مهندسین میتوانند از این مدرک برای رفتن به دانشگاه استفاده کرده و آزمون های ورودی نیز میتوانند میزان دانش آنها در این زمینه را نشان دهد.   
مهندسین میتوانند با داشتن این مدرک، به جمع مهندسین مایکروسافت پیوسته و از تجربیات آنها در زمینه شبکه استفاده کنند. 
داشتن این مدرک به این معنی که مهندسین شبکه، یک قدم از بقیه مهندسین پیش تر بوده بنابراین ، برای انتخاب شغل در اولویت هستند. 

استخدام مهندسین MCSE

مهندسین MCSE ، باید بتوانند سرورهای ویندوز را طراحی، اجرا و حمایت و پشتیبانی کرده و میتوانند در این مسیر با دیگر مهندسین مایکروسافت مشورت کرده و حتی از تخصص های آنها در جهت بهبود سیستم های شبکه و برطرف کردن عیوب آنها استفاده نموده و یا راهکارهای جدید برای استفاده از شبکه ها ارایه نمایند. علاوه براین، اطلاعات و دانش این مهندسین به اندازه ای است که میتوانند انواع شبکه ها را نصب کرده و برای توسعه زیر ساخت های آنها برنامه ریزی کنند. 
با این حال، استخدام مهندسین MCSE و میزان حقوقی که برای آنها در نظر گرفته میشود به فاکتورهای زیادی از جمله میزان تسلط شان به این حیطه وابسته است. علاوه براین، مهندسین MCSE حقوق نسبتا بالایی داشته و این مقدار با افزیش سالهای تجربه کاری و کسب دانش و اطلاعات مرتبط، افزیش پیدا خواهد کرد.

دوره MCSE

نکات جالب در مورد مدارک مایکروسافت

مدارکی که از طرف شرکت مایکروسافت ارایه میشود، بسیار معتبرو ارزشمند بوده و به واسطه ویژگی های منحصر به فردش با استقبال مهندسین مواجه شده است. علاوه بر این، نکات جالبی در مورد این مدارک وجود دارد که هر چه بیشتر مهندسین را به دریافت آنها ترغیب میکند. نکات جالب در مورد مدارک مایکروسافت عبارتند از : 
میتوان مدارک مایکروسافت را به راحتی به سطوح بالاتر ارتقا داد. 
مایکروسافت، این مدارک در سطح فوق دیپلم(MCSA) و کارشناسی (MCSE) ارایه کرده است.  
در صورتی که امتحانات این مدارک در ایالات متحده برگزارشوند، به کاربر تخفیف داده میشود. 
مهندسین باید اعتبار مدارک مایکروسافت را در بازه های زمانی مشخص تمدید کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس