مدیریت کسب و کار MBA چگونه است

تعریف مدیریت کسب و کار MBA :

از قدیم تا به الان تفسیر و توضیحات زیادی درباره کسب و کار شده است. همانطور که از نام آن پیداست به معنای خرید و فروش و تجارت می باشد، یا به عبارتی دیگر کسب و کار MBA به عملکرد پول درآوردن و تجارتی که باعث می گردد پول بدست آورد گفته می شود.

به تعریفی دیگر از کسب و کار MBA از روشی از مشغول بودن به صورت دائم، از جمله فعالیت هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آن ها را به دلیل کسب سود، شامل می شود.
بر طبق نظریات ارویک و هانت و پترسن و پلومن بر این باور بودند که :

ارویک و هانت : هر کار و فعالیتی که افراد دیگر جامعه به آن نیازمند هستند و خواهان خرید آن می باشند و توان خرید پرداخت ارزش آن را دارند، تولید ، توزیع و عرضه می گردد، کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب کاری.
و دیدگاه پترسن و پلومن براین باور است که هر معامله ای که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع معاوضه تکراری و مجدد انجام گرفته خرید و فروش می باشد.
و دیگر دیدگاه پروفسور (اون)، تمام کسب و کارها یک نوع کاسبی است که در جهت آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.
پس با توجه به دیدگاه ها و تعاریف ها اینگونه می توان برداشت نمود که کسب و کار با خرید و فروش محصولات ، ایجاد کالاها یا ارایه خدمات، به دلیل به دست آوردن درآمد بالا، در رابطه می باشد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

موضوع اصلی کسب و کار MBA : 

موضوع اصلی کسب و کار یا بزینس (Business) یک شرکت به دست آوردن درآمد و سرمایه گذاری می باشد که در حال انجام دادن فعالیت های تجاری ، صنعتی، یا حرفه ای می باشد.
یک شرکت، کارهای کسب و کاری را به روش تولید یک کالا ، ارایه یک خدمت یا خرده فروشی کالاهایی که از قبل تولید شده است، به کار می بندد. با توجه به شناخت از یک کسب و کار MBA می توان گفت کلیات سود باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سوده) که برای انجام کارهای دیگر ایجاد شده است.

چگونگی تشکیل کسب و کار : 

یک کسب و کار با توجه به یک طرح کسب و کار صورت می گیرد. این طرح اهداف های استراتژیک و تدارکات و راه های رسیدن به این راه ها را می کشد.
کسب و کارها از طرف سازمان های مربوطه به تاسیس و ثبت می رسد که اغلب به آن نام تجاری داده می شود. 
از این رو ، یکی از مراحل پایه ای در تشکیل یک کسب و کار شناسایی درست قانونی آن کسب و کار و مقررات مالیاتی متناسب به آن است.
کسب و کارهای مختلف برای این که به روش قانونی کار نمایند، به مجوزات و پروانه های مختلفی نیاز دارند.
به روش دیگر ، یک کسب و کار از صورتی دیگر به چگونگی رفتار با کارمندان و شرایط کار آن ها دارای برخی از تکالیف و تعهدات قانونی است. این تکلیف قانونی، کسب و کار شامل ارزیابی مالیات بر حقوق و دستمزد کارمندان و هم چنین مالیات بردرآمد کسب و کار می شود.

ویژگی های کسب و کار :

با توجه به تعریف های گفته شده از بیان کسب و کار می توان به ویژگی های آن ها پی برد از جمله : 
- فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای بدست آوردن سود بیشتر
- تبادلات کالاها و خدمات 
- تکرار معاملات 
- موجب بدست آوردن سود بیشتر (که همین امر ضروری ترین محرک اداره امور کسب و کار است)
- عملکردهای همراه با ریسک، کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و وجود نداشتن اطمینان ، از ویژگی ها در آینده کسب و کار است. به همین دلیل کسب و کار، همیشه همراه با ریسک است.

اهداف کسب و کار : 

تنها هدف از کسب و کار ، به دست آوردن سود اقتصادی می باشد در صورتی که این قضیه به حقیقت نپیوسته است. شخصی با نام آوریک این نظریه را دارد که همان طور که انسان تنها با در نظر داشتن خوردن زندگی نمی کند و فقط هدف کسب و کار ، به دست آوردن سود نیست. بنابراین، کسب و کارها دارای اهداف اقتصادی و هم دارای اهداف اجتماعی هستند.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

مدرک MBA چیست :

MBA  همان مدیریت  است و  به این معنا که تمام کارهای که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را در بهر می گیرد و به صورت معمول اتفاق می افتد، در صورتی که بازرگانی همان خرید و فروش می باشد.
مدرک کسب و کار MBA از چند دهه گذشته در دانشگاه های آمریکایی معرفی شد که هدف از این رشته را پرورش مدیران حرفه ای، چند منظوره با قابلیت بالا با آشفتگی  و توانایی برای اداره استراتژیک شرکت ها و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی بود، در چند سال گذشته افرادی که این رشته را پشت سر گذاشته اند بیشترین افزایش درآمد کارایی و مزایای دریافتی را به نسبت هر رشته دیگر داشتند این شیوه تقریبا در تمام کشورها آشکار است. 

گرایش های اصلی رشته MBA : 

- بازاریابی و مدیریت فروش
- مدیریت مالی و مدیریت موسسات مالی
- مدیریت تولید و سیستم های تولید و پروژه
- مدیریت منابع انسانی

بازار کار رشته مدیریت کسب و کار MBA :

دانشپذیران بعد از گذراندن دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار MBA و دریافت مدرک می توانند وارد بازار کار یعنی جایگاه های مدیر عامل سازمان ها و شرکت ها شوند، مدیر یا متخصص فروش و حتی کارشناس فروش، و در سمت های بازاریاب، مدیر یا کارشناس برنامه ریزی سازمان ها، مدیر اجرایی یا اداری، و مدیر ادارات و تخصصی های سازمان و یا در پست هایی که نیازمند تخصص های چند گانه می باشند کار کنند. 
در اصل دانشپذیران بعد اتمام دوره از قدرت انتخاب بیشتر در وارد شدن به کار برخوردار هستند و موقعیت های شغلی بیشتری دارند و بدین صورت رضایت شغلی بالایی را برای خود فراهم می سازند.

آموزش های دوره مدیریت کسب و کار MBA :

MBA مخفف (Master of Business Administration)  است که به دوره پیشرفته مدیریت کسب و کار معروف است. رویکرد MBA به مباحث کاربردی اشاره دارد و نه در مسایل تحقیقاتی. در واقع هدف MBA روی یادگیری صرف دانش مدیریتی نیست و بیشتر روی بکارگیری دانش برای مباحث محیط کسب و کار متمرکز است. 
مدیریت کسب و کار MBA برای کسانی می باشد که می خواهند آینده شغلی با حرفه مدیریت و مشاوره مدیریت شوند یا به عنوانی کارآفرین مشغول شوند و مسیر شغلی خود را تغییر یا تقویت نمایند. این دوره آموزشی پارس حرفه ای و مهارتی است که شما را به درجه مدیریت می رساند.

مزایای تحصیل در رشته MBA :

یکی از مزیت های مشخص شده رشته مدیریت کسب و کار MBA حقوق آن ها بالاتر از سایر مدارک دیگر می باشد. به علاوه فرصت های شغلی بسیاری برای افراد در تمام دنیا حتی برای کسانی که مهاجرت به کشور کانادا را دارند فراهم شده است.

مدرک  دوره گواهینامه آموزش

دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان به مدیریت دوره آموزش مدیریت کسب و کار را ارایه نموده است، هدف پارس به ارایه این دوره افزایش دانش، بینش و مهارت مدیران و کارشناسان سازمان ها و فراگیران در زمینه کسب و کار است علاوه بر ارتقای دانش به فراگیران مدرک مدیریت کسب و کار MBA و گواهینامه مدیریت کسب و کار MBA  اعطا می نماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس