مدیریت تبلیغات و برند

مدیریت تبلیغات  و برند

تعریف مدیریت تبلیغات 

مدیریت تبلیغات، یک روند طراحی و برنامه ریزی شده است که به منظور کنترل و نظارت بر فعالیت های تبلیغاتی یک سازمان و یا شرکت تبلیغاتی انجام میشود. تبلیغات, عنصر مهمی در یک سازمان محسوب شده و با بازاریابی در ارتباط است و فردی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، باید در این زمینه تحصیل کرده و یا آموزش تبلیغات را پشت سر گذاشته باشند.  
در واقع، تبلیغات یک روند مشخص است که به نوعی غیر شخصی بوده که از آن برای معرفی محصولات و کالاهای جدید و ایجاد انگیزه برای خرید آنها استفاده میشود. علاوه بر این، تبلیغات برای هر محصول به طراحی های خاصی نیاز داشته و باید با توجه به اهداف بازاریابی و فروش محصول و یا خدمات، نیاز به رویگردها و استراتژی های از قبل تعیین شده دارد. 
برخی از سرفصل های این مقاله شامل تعریف مدیریت تبلیغات، آموزش مدیریت تبلیغات، دوره مدیریت تبلیغات ، مدرک مدیریت تبلیغات ، گواهینامه مدیریت تبلیغات ، اصول مدیریت تبلیغات، مدیریت تبلیغات و برند، انواع تبلیغات و رشته مدیریت تبلیغات میشوند. 

از تبلیغات و برند برای معرفی انواع محصولات استفاده میشود.

اصول مدیریت تبلیغات

یکی از اصول بسیار مهمی که باید در هنگام تبلیغات در نظر داشت،  اصول مدیریت تبلیغات و انتخاب نوع تبلیغات با توجه به محصول و یا خدمات است؛ زیرا تبلیغات، دلیل بسیاری از موفقیت ها و عدم موفقیت های شرکت های تبلیغاتی بوده که گاهی شرکت ها را در موقعیتی قرار میدهد که ، میلیون ها تومان هزینه کنند در حالی که از تاثیر و کارایی آنها بی اطلاع بوده  و نمیدانند جامعه هدفشان چه کسانی هستند.  
علاوه براین، گاهی در ورای این تبلیغات هیچ فکر و یا ایده خاصی نبوده و مسئولین آن هم به طور جدی مورد بازخواست قرار نمیگیرند بنابراین، هر گونه نوسان و یا تغییرات ناگهانی در بازار به معنی شکست این شرکت ها است. در نتیجه، سازمان ها باید به این مساله توجه باشند که این هزینه های تبلیغاتی در چه رسانه ای و با چه فاصله زمانی تاثیر و کارایی بیشتری داشته و توجه به چه شاخص هایی میتواند به موفقیت سریع آنها کمک کند. 

آموزش مدیریت تبلیغات

تبلیغات، در هر شرکت تولیدی و یا هر سازمانی که به نحوی کالا و یا خدماتی برای ارایه دارد ، حائز اهمیت بوده و میتواند نقش تعیین کننده ای در میزان موفقیت و سطح درآمدشان داشته باشد؛ از این جهت، مسئول و مدیر تبلیغات یک شرکت تولیدی باید قطعا آموزش مدیریت را گذرانده و تجریبات ذی قیمتی در این زمینه داشته باشد تا بتواند از عهده چنین مسئولیت سنگینی براید. علاوه براین، در صورتی که این مدیران گواهینامه مدیریت تبلیغات را از موسسه های معتبری دریافت کرده باشند، میزان تسلط و شانس موفقیت شان بیشتر است. 
به منظور آموزش روند و تکنیک های تبلیغات، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش مدیریت تبلیغات را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره مدیریت تبلیغات، فرصتی خوبی را برای دانش پذیران به وجود می آورد تا با استفاده از سرفصل های آن، تمام جزئیات اینکار را فرا گرفته و برای موقعیت های عملی تجربیاتی ناب و جدیدی به دست آورند. علاوه براین، این مرکز، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک مدیریت تبلیغات اعطا میکند.

برای تبلیغ انواع محصولات از اصول خاص و متفاوتی استفاده میشود.

اصول مدیریت تبلیغات

حوزه تبلیغات نیز مانند دیگر حوزه ها دارای قواعد و اصولی است که باید برای موفقیت در کار آنها را به طور کامل رعایت کرد. علاوه بر این، مدیران تبلیغات باید نهایت تلاش خود را به کار گرفته و کارکنانی را استخدام کنند که خود را ملزم به رعایت اصول مدیریت تبلغات کنند. 
این اصول شامل انتخای اهداف توسط مدیران و حماین و پشتیبانی تیم تبلیغات، نوع وسیله ارتباطی برای نشان دادن تبلیغات، میزان سرمایه اختصاص داده شده به کار تبلیغات، نوع پیامی که برای تبلیغ استفاده میشود و در آخر، نحوه و شیوه کارایی و تاثیر این اصول برای تبلیغات است. با توجه به اینکه این اصول بسیار مهم و قطعی بوده و میتوانند سرنوشت یک سازمان را رقم بزنند، بنابراین، مدیران باید در این زمینه حتما از نیروهای کارآزموده بهره ببرند. 

مدیریت تبلیغات و برند

مدیران تبلیغات و برند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اصل تبلیغات به خاطر معرفی برند انجام شده و این برند است که باید به افراد معرفی شده و ویژگی های آن نسبت به دیگر برندها متمایز شده و مورد تاکید قرار گیرد. از این جهت، ابتدا باید برند خوبی و موجهی و قابل توجهی برای یک محصول خاص طراحی کرده که گویای خاص بودن محصول  یا خدمات باشد و به سهولت در بین افراد شناخته شود.
بنابراین، مدیریت تبلیغات و برند به نوعی لازم و ملزوم هم بوده و باید به صورت همزمان انجام شود تا برند در خاطر و ذهن افراد باقی مانده و حتی با دیدن کاستی های موضعی از آن برند، همچنان به آن وفادار مانده و مسیر خود را به طرف برندهای دیگر تغییر ندهند. 

ساخت برند برای یک محصول به معنای متمایز کردن آن است.

انواع تبلیغات

در دنیای تبلیغات، انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که با توجه به نوع محصول و تناسب شیوه تبلیغی، یکی از آنها انتخاب میشود. انواع تبلیغاتی که برای انواع محصولات و خدمات استفاده میشود شامل : 
تبلیغات موبایلی و تلفنی: این نوع از تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی انجام شده و به راحتی میتواند طیف وسیعی از مخاطبان را جذب کند. 
تبلیغات تناوبی : تبلیغاتی هستند که به صورت دوره ای و متناوب در روزنامه ها به چاپ رسیده و به دلیل زیاد بودن مخاطب های روزنامه، میتواند به خوبی اطلاع رسانی کند. 
تبلیغات پستی مستقیم: در این تبلیغات، محتوای تبلیغ به طور مستقیم برای مشتری ها و مخاطبان پست میشود. البته، در این مورد باید از روش ها خلاقانه و نوآورانه استفاده کرد تا امکان کپی برداری کم شده و شانس موفقیت افزایش ییدا کند.  
تبلیغات محیطی: تبلیغاتی هستند که در محیط های مختلف قابل مشاهده بوده و شامل تبلیغات روی اتوبوس ها و صفخات نمایشی هستند .
تبلیغات نامشهود : تبلیغاتی هستند که در برخی برنامه های خاص و به صورت زیر پوستی و غیر مستقیم انجام میشود که به دلیل تعداد تماشاگران، میتواند بسیار موثر باشد.  

رشته مدیریت تبلیغات

رشته مدیریت تبلیغات، یکی از رشته های کاربردی است که فعالیت کردن در آن، مستلزم سازماندهی، نظارت و کنترل، هماهنگی و تفکر است. علاوه بر این، مدیران تبلیغات باید خلاق بوده و طرح های نوآورانه ارایه دهند تا بتوانند نظر مخاطبان خاص و عام را به سرعت و سهولت جلب کنند. 
علاوه براین، در صورتی که فارغ التحصیلان این رشته به اندازه کافی در این زمینه تجربه کسب کرده و بتوانند انواع تبلیغات را به طور خلاقانه طراحی کرده و کارایی آنها را بررسی و ارزیابی کنند، بازار کار رشته مدیریت تبلیغات نیز رونق خواهد داشت. همچنین، در صورتی که این افراد با اصول و تکنیک های متنوع تبلیغات آشنایی پیدا کنند، میتوانند به صورت مستقل و یا برای سازمان های تبلیغاتی کار کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس