مدیریت MBA ورزشی چیست

مدیریت ورزشی : 

تعریف مدیریت ورزشی : 

مدیریت ورزشی دارای قالب های گوناگونی است که در این دنیا گرایش های خود را می پذیرد. مخصوصا در در دنیای پیشرفته ما کاملا احساس می شود که مدیران هر سازمانی نیازمند زمینه ورزشی نیز هستند. 
هدف از ورزش آن است که بدن از خستگی به حالت بیداری نیز باز می گردد. 
موضوع ورزش از قدیم تا به الان مورد توجه همگان بوده است که می توان یکی از فعالیت های ورزشی را ورزش زورخانه ای نیز نام برد. به این صورت که ورزش زورخانه می تواند در زورخانه ها و یا در یک محیط باز انجام گیرد به هر حال یک نوع ورزش به حساب می آید.
دیگر رشته های موجود ورزشی دیگر نیز پدیدار هستند که اکثر یا به شرکت در ورزش روی می آورند و یا به حالت تماشاگر به سمت یک فعالیت ورزشی نیز می روند از این سو زمان خود را صرف ورزش می کنند.
ورزش کردن در تمام مدت سال بعدها به عنوان یک حرفه برای فرد به شمار می رود و اکثر افراد در سراسر جهان از راه ورزش کردن به ثروت و زندگی پی می برند این یکی از خصوصیات ورزش کردن است.
امروزه ورزش زنان نیز جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده است.
با وجود ورزش در تمام ارگان های دولتی از جمله مدارس دانش آموزان به نشاط ویژه ای دست یافتند.

مدیریت ورزشی mba شامل برنامه ریزی و سازماندهی می باشد

جایگاه ورزش در ایران :

در زمان های خیلی دور فردی از باستان شناسان به نام دکتر گریشمن درباره ورزش اینگونه گفت که : این سواران ایرانی با زن، بچه و گله وارد شدند و مزیت تقسیم ناحیه را به امورات کوچک دست آورند و بیشتر آنان همراه گروه سواران خود وارد خدمت امرای محلی گردیدند.

تغذیه ورزشکاران :

امروزه توجه به مواد غذایی با همان تغذیه ورزشکاران امری بسیار ضروری شناخته شد. در اصل در دنیایی که در هر روزه در حال تنوع و پیشرفت است ، در بعضی از اوقات فعالیت های حرکتی کم شده است می توان توجه نمود که عملکردهایی در زمان گذشته ناپدید شده است از این رو برای از بین بردن بیماری و یا خواباندن تشدید انواع بیماری ها فعالیت ورزش یک حرکت ضروری نیز به حساب می آید.
گاهی وقت ها برای بدست آوردن مقام قهرمانی تلاش می کند که تمامی عضلات بدن تغییر یابد.
مسائله ورزش هیچ استرسی بر بدن به جای نگذاشته و از این رو فشاری هم به بدن نیاورده فقط سودمندی آن اثر مثبت در بدن است که با حرکات ورزشی نیز به دست می آید. در قدمی دیگر می توان اینگونه تعریف نمود که به دست آوردن یا کسب و یا رسیدن به یک پیروزی در حرفه ورشی هم می توان به عنوان تغذیه ورزشکاران شناخت.
هدف از ورزش کردن در اصل رسیدن به سلامتی و نشاط بخشی روح و جسم است که همراه آن همچشمی سالم در مسابقات تیمی و به دست آوردن رتبه مقام قهرمانی به هر صورتی نیز است.
انرژی : 
یکی دیگر از بخش های مهم ورزشکاران که برایشان نیز مهم است میزان انرژی آنان نیز می باشد توجهی دیگر به این مسئله وجود میزان انرژی به مواردی چون قد، وزن، چثه ، فرد، جنس، سن و حتی مدت زمان ورزش و شدت ورزش و جایگاه زندگی هر فرد بستگی دارد. به عبارتی دیگر مورد دیگر کارایی فرد هم اگر زیاد باشد موثر است. بخش دیگر فعالیت ورزشی از یک طرف مقدار متابولیسم پایه BMR ارتقا پیدا می نماید. میزان های انرژی مورد نیاز هر بدن ورزشکار شامل 3 تا 6 هزار مالری در روز توصیه می شود. برای ورزش های سنگین ورزش های تیمی میزان انرژی بالا می باشد زیرا بیشترین درصد کالری آنان بین رژیم از منبع کربوهیدرات است که از نوع کمپلکس است.
ورزش هایی که انرژی بالایی دارند در مدت زمان کم به کالری 500 تا 3000 دست پیدا می کنند. ورزش هایی که با شدت بسیار ولی در مدت زمان کم انجام می گیرد نیازمند انرژی مورد نیاز به فعالیت ورزشی دارند. ورزش هایی مثل پرش از ارتفاع، در تحقیقات انجام گرفته گفته شده است که انرژی برای زنان ورزشکار ده درصد کمتر از مردان ورزشکار است.
پروتئین : 
برای ورزشکاران پروتئین لازم جهت انرژی در ورزش و برای رشد و باسازی انقباض عضلانی لازم می باشد. سوال خیلی از ورزشکاران تازه این است استفاده از زیادی پروئین باعث قدرت عضلانی اضافه می گردد یا نه ؟ در جواب می توان گفت استفاده زیاد از پروتئین بر قدرت عضلانی اضافه نمی شود و فقط حجم عضلات نیز افزایش پیدا می کند و درصد انرژی باید از منبع پروتئین تامین شود.
نیاز هر ورزشکار با انرژی بالا می رود و میزان پروتئین مواد لازم برای حرکات ورزشی چند کیلوگرم در روز است.

دوره های آموزشی مدیریت ورزشی با مدرک امکان پذیر است

عوامل موثر در ورزش MBA  : 

1- جلوگیری از افسردگی :
ورزشکاران در هنگام ورزش کردن ماده  شیمیایی را به نام سروتونین از بدن خارج می نمایند. کاهش سروتئین در بدن موجب افسردگی نیز گردیده در همین راستا ماده شیمیایی به بدن اضافه می شود. در این صورت است که کسانی که به صورت پی در پی ورزش می کنند در بین ورزشکاران می توانند افراد افسرده را نیز پیدا نمایند.
با تولید اندورفین سطح هوشیاری و روحیه فرد ورزشکار ارتقا پیدا می کند و از این طریق زندگی روزمره افراد جریان از انرژی و شادابی می شود. و نبودن یا کم بودن سروتونین در بدن به افسردگی ربط پیدا می کند و داروهای ضد افسردگی در جهت افزایش این ماده در بدن عمل می کنند.
2- تاثیر ورزش در زندگی خانواده و اجتماعی و شغل افراد 
یک فرد ورزشکار با تنبلی و نداشتن اشتیاق کاری تلاش برای به دست آوردن فرم اندامی متناسب و روحیه بالا نیز برخوردار می نماید و این موفقیت، ارتباطات فرد را در زندگی روزمره چه در خانواده یا محیط کاری ضمانت می نماید. بنابراین یک شخص سالم از موقعیت بهتری چه در زندگی شخصی چه اجتماعی نسبت به افراد کم تحرک دارد.
بنابراین برای به دست آوردن مدرک ورزشی MBA نیازمند شرکت در دوره های آموزشی می باشید.

دوپینگ چیست ؟ 

در روزهای دوپینگ سبب گرفتگی جان انسان در فعالیت بدنی می شود. استفاده مواد نیروی انرژی در ورزش و داروها را دوپینگ می گویند که کارایی انسان تا حدی ارتقا پیدا می نماید ، از دیدگاه ناظران ورزشی استفاده از این نوع داروها پیگرد قانونی نیز دارد، با توجه به این موضوع همه موادها نمی توانند مواد نیروی زای دوپینگ باشد.

انواع دوپینگ : 

مواد نیروی انرژی زا می تواند از طریق آشامیدن، جویدن و یا تزریق بدست آیند. به اینگونه مصرف ها از سطح خوارکی ، مصرفی یا تزریقی می گویند. روش دیگر دوپینگ خونی می باشد در این روش از دوپینگ خون شخصی به شخص دیگر که هم نوع گروه خونی فرد می باشد و یا دوره خون تصفیه شده برای خود فرد از روش رگ تزریق می شود. روشی یست که توانایی فرد از طریق تزریق بالا رفته و ایستادگی آن فرد بالا می رود.

بازار کار رشته مدیریت ورزشی به تازگی دارای ارتقای زیادی پیدا کرده است

دوره آموزش ورزشی MBA : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان به ورزش ، دوره آموزشی ورزش را نیز ارایه نموده است تا افراد با شرکت کردن در دوره آموزش بتوانند با قوانین و دستورالعمل های ورزشی نیز آشنا شوند و حتی به رشته مورد علاقه خود دست یابند پارس علاوه بر آموزش به افراد، مدرک ورزشی MBA  و گواهینامه ورزشی MBA اعطا می نماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس