مباحث روانشناسی ازدواج

مباحث روانشناسی ازدواج : 
روانشناسی ازدواج چیست ؟ 

در روانشناسی ازدواج این گونه گفته می شود که باید کسی را انتخاب نمایید که به رشد شخصیتی و حتی به رشد عقلی رسیده باشد. تعدادی از مردم نیز در هنگام صحبت کردن نیز به بهبود و افزایش شخصی می پردازند. زمانی که همسر با یک هدف گذاری در زندگی خود پیش می رود نیز می تواند احترام و اعتماد از همسر خود نسبت به خود را جلب نماید.
از دیدگاه روانشناسان نیز ازدواج نیز مقوله بزرگ به حساب می آید به این روش اگر همسری نتواند احساسات خود را با شما در میان بگذارد نمی تواند یک رابطه صمیمی با شما داشته باشد. در اصل باید دارای بخشش احساساتی باشد. کسانی که از این بخش محروم هستند نیز طرف مقابل را وادار می کنند که گدایی عشق کنند. کسانی که دارای احساس قوی باشند و آن را در اختیار همراه خود قرار دهند در اصل قلب خود را در اختیار طرف خود گذاشته است.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

تاکید روانشناسان ازدواج بر پایه راست گویی هر دو طرف :
روانشناسان تاکید دارند که حتما ازدواج بر پایه راست گویی انجام گیرد زیرا یکی از مهم ترین مسایل در رابطه سالم ازدواج است و در ادامه می توان حس امنیت را برای هر دو طرف ایجاد کرد، و اگر بر عکس آن اتفاق بیافتد نیز دچار خرابی رابطه در طولانی مدت می شوند. 
بعضی دیگر از نشانه های راست گویی بودن شامل : 
- هیچ گونه از شخصیت های طرف را مخفی نگه نمی دارد.
- قبل از آن که مجبور شوید تمام حرف ها را از کلام طرف به زور بکشید خودش نیز تمام حقایق را بازگو می کند.
- اهل بازی کردن با احساست طرف مقابل نیست.
پارامتر دیگر تاکید روانشناسان ازدواج مسئولیت پذیری :
دیدگاه دیگر روانشناسان بر این است باید فردی برای ازدواج انتخاب شود که حس مسئولیت پذیری را در خود افزایش دهد تا بتوانید نسبت به شریک زندگی خود نیز احساس مسئولیت پیدا کنید.
این بخشی از نکاتی است که هر فرد روانشناس ازدواج باید از این موارد آشنایی داشته باشد تا بتواند به تمامی افرادی که به مشاور مراجعه می کنند آگاهی لازم را به افراد بدهند.
بعضی از نشانه های مسئولیت پذیری شامل :
- خود شخص در برابر خود هم مسئولیت پذیر است. به این معنا که حتی به حرف های خود عمل می کند و فراموشی در کارش قرار نمی دهد. 
- دارنده حس احترام می باشد. به این معنا که هم برای خود و هم برای دیگران احترام خاصی می گذارد.
پارامتر بعدی اعتماد به نفس :
یکی دیگر از مواردی که به هر فرد باید آموزش داد انتخاب همسر در مقابل این که شخص چه رفتاری با خوش دارد . روانشناسان ازدواج بر این معتقد هستند که هر چقدر اعتماد به نفس طرف مقابل بهتر باشد رابطه قوی تری در آینده با همسر خود خواهد داشت بنابراین مهم است که به دنبال گزینه هایی باشیم که دارنده اعتماد به نفس بالایی برای خود است، این گزینه ها شامل :
- فرد به آن چه دارنده آن هست افتخار می کند.
- اعتماد به نفس واقعی در عمل نمایان می شود و حتی موجب می شود که افرادی ریسک پذیر باشند.
- به دیگران اجازه بد رفتاری با خود را نمی دهند.

انواع ازدواج ها :

به تازگی ازدواج های مختلفی از زمان های قدیم تا به الان شکل گرفته است در این جا به گونه ای از ازدواج ها پی می بریم : ازدواج موقت، ازدواج فامیلی، ازدواج تک همسری، ازدواج های چند همسری، و تا به الان ازدواج هایی شکل گرفته است که باعث می شود تا در انتخاب همسر بیشتر دقت کنید زیرا این گزینه ها تعدادی را به خطر انداخته است تا در ازدواج خود دچار مشکل شوند و تعداد خیلی کمی موفق به این گونه ازدواج ها شوند : ازدواج با خود، ازدواج های اینترنتی.

مراحل ازدواج :

- تصمیم گیری درست برای ازدواج 
- آمادگی های لازم در قبال ازدواج :  برای هر دختر و پسری لازم است تا برای ازدواج مهارت و دانش های زندگی کردن را بیاموزند تا ازدواج موفقی را پشت سر گذارند.
- تحقیق درباره ازدواج
- انتخاب همسر 
- مراسمات خواستگاری
- موافقت درباره شرایط های زندگی
- دوران نامزدی
- دوران عقد و عروسی
ازدواج به چند بخش تقسیم شده است : 
- دوران آشنایی
- دوران نامزدی
- دوران عقد و عروسی که در این دوران دختر از خانواده خود دور می گردد.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

روانشناسی های قبل از ازدواج مهم است : 

کارشناسان در این مورد می گویند که افرادی که اقدام به ازدواج می کنند که ممکن است اشتباهات خود را تکرار کنند و برای آن رفتارهای بدی که در خانواده یاد گرفتند در زندگی خود پیش بگیرند، به همین منظور مشاوره کمک می کند درمورد نقاط ضعف و قوت شما را بشناسد و در قبال آن حرف هایی را با شما درمیان گذارد.
همه خانواده ها بر این باور هستند که نباید ازدواج را یک امر سبکسرانه گرفت . از همین رو مشاوره قبل از ازدواج با در میان گذاشتن یک مشاوره ماهر در امور خانواده از اطلاعات به روز با خبر است کار مهمی به نظر می رسد.
این روزها کارشناسان بر این عقیده هستند که زوج های جوان قبل از شروع زندگی حتما به مشاور و یا روانشناس ازدواج نیز مراجعه نمایند.
مراجعه به روانشناس ازدواج نیز به زوج ها کمک می کند تا زندگی بهتر و با دوام تری داشته باشند زیرا به افراد کمک می کند تا زوج ها به زندگی با دید بازتری نگاه کنند و از تصمیمات عجولانه و غیر منطقی پرهیز نمایند.
تعدادی از افراد نیز مراجعه به مشاور را نیز بعد از آن که کار از کار گذشته انجام می دهد که کمتر کمکی در ازدواج به آن ها داده می شود. پس این را در نظر داشته باشید رفتن به مشاوره قبل ازدواج یک امر ضروری و به روز است تا بتوانند با در نظر گرفتن نکات دریافتی از روانشناسان ازدواج مشکلات خود را پیش از پیش کمتر کنند. هر انسانی برای ورود به هر دوران جدید از زندگی نیز نیازمند آموزش مرتبط در رابطه با زندگی است.
ازدواج یکی از مقوله های مهم در زندگی است که اتفاق می افتد و اگر به موقع انجام گیرد می تواند سلامت جسمانی و روحی را  تامین کند. ازدواج یکی از گزینه های است که در برابر آسیب های فردی و اجتماعی  نقش ویژه ای دارد. سلامت و شادابی خانواده نیز به سلامت ازدواج وابسته است.

عوامل موثر در ازدواج های موفق :

عواملی که بیشترین موفقیت را در ازدواج دارند :
- مهر و محبت
- تحسین کردن
- کمک در کارهای همدیگر
- هر مشکلی را با هم رفع می کنند
- رسیدن به دید مشترک
یکی از راه های شکست در ازدواج : 
بدگمانی یکی از عنصرهای خراب کننده در زندگی است. برای برطرف کردن بدگمانی طرف مقابل بهتر از که هر بار که یک عمل منفی رخ می دهد آن را با عوامل مثبت جایگزین نماییم. در ازدواج ها زمانی که این بدگمانی ها ادامه یابد سرانجام آن به طلاق کشیده می شود.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

درباره دوره آموزش روانشناسی ازدواج :

مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان به امور مشاوره، دوره آموزش روانشناسی ازدواج را برگزار نموده است تا افراد بتوانند اطلاعات لازم را درباره حیطه روانشناسی بدست آورند.  پارسعلاوه بر آموزش، به تمام دانشپذیران مدرک روانشناسی ازدواج و گواهینامه روانشناسی ازدواج نیز اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس