ماساژ برای آرامش

ماساژ برای آرامش

تعریف ماساژ

ماساژ، به معنای استفاده از انواع حرکات و مالش های تسکین دهنده و تکنیک های منظم و لمس کردن بخش های مختلف  بدن فرد به منظور ایجاد احساس آرامش در فرد بیمار است. غالبا، ماساژ ها انواع مختلفی داشته و با توجه به نیاز فرد، یکی از آنها اجرا و اعمال میشود.  علاوه بر این، ماساژ تاریخچه طولانی داشته و اهمیت و تاثیر آن از سالها قبل برای همه مشخص شده است. 
امروزه، ماساژ به شیوه های مدرن تری انجام شده و هر کدام دارای مزیت ها ی خاص خود است و حتی میتوان از آنها برای درمان برخی از بیمار یهای ساده تا حاد استفاده کرد. همچنین، ماساژ میتواند از طریق تاثیر بر سیستم ها ی کلی بدن، به درمان برخی از مشکلات جسمی کمک کرده و وضعیت افراد را بهبود دهد . 
سر فصل های این مقاله شامل تعریف ماساژ، ماساژ تمدد اعصاب کمری، ماساژ چشم ها، آموزش ماساژ عمومی ، دوره ماساژ عمومی ، مدارک ماساژ عمومی ، گواهینامه ماساژ عمومی ، ماساژ برای آرامش، منافع ماساژ برای کودکان و مالش های تسکین دهنده میشوند.

آموزش ماساژ عمومی

ماساژ تمدد اعصاب کمری

کمر انسان دارای ساختار پیچیده ای بوده و از تاندون، دیسک ها، لیگامان، عضلات و استخوان تشکیل شده و به همین دلیل، باید در انجام حرکات کمال دقت ر اداشت که آسیبی به آن وارد نشود. علاوه براین، عواملی مانند اسپاسم عضلات، خستگی عضلات و خستگی رباط میتواند به کمر آسیب رسانده و در راه رفتن و یا انجام کارهای دیگر مشکل ایجاد کند. بنابراین، بابد در حین کارهای روزانه از انجام کارهای ناشیانه، خم شدن های طولانی مدت و کشیدن و یا هول دادن اجسام سنگین خودداری کرد.
با این حال، در صورت صدمه دیدن کمر، میتوان از ماساژ تمدد اعصاب کمری استفاده نموده و با به کارگیری انواع مالش ها و ماساژ ها، درد های احتمالی را تسکین داده و یا حتی انها را بهبود بخشید. علاوه براین، میتوان برای برای تسکین این داروها از دارو، درمان های شناختی، درمان های مکمل و گاهی جراحی استفاده کرد و در صورت موثر نبودن یکی، با مشورت پزشک روش دیگری را انتخاب کرد. همچنین، میتوان برای انجام انواع ماساژ از افرادی که آموزش ماساژ را پشت سر گذاشتند، کمک گرفت.

ماساژ چشم ها

یکی از بهترین و موثرترین ماساژ هایی که میتواند از میزان خستگی و فشارهای روزانه بکاهد، ماساژ چشم ها   است. این نوع ماساژ برای افرادی که ساعت های طولانی از کامپیوتر استفاده کرده و مدت های زیاد را به مطالعه  یا تماشای تلویزیون می پردازند، مفید و موثر بوده و موجب افزلیش سرعت جریان خون در اطراف چشم ها میشود. 
علاوه براین، این ماساژ میتواند از انواع بیماری های چشمی شامل خشکی چشم و سردرد و.....ممانعت کرده و مستقیما بر تمام اعصاب چشم تاثیر بگذارد. قابل ذکر است که میتوانید از انواع روغن های بادام، زیتون و جوانه گندم برای این نوع ماساژ استفاده کرده و با استفاده از سرانگشتان خود آن را روی چشم ها و دیگر بخش های صورت خود بمالید. البته، افرادی که آموزش ماساژ را پشت سر گذاشته اند میتوانند در این زمینه به شما مشورت دهند. 

دوره ماساژ عمومی

آموزش ماساژ عمومی

ماساژ ، یکی از فعالیت هایی است که اخیرا تاثیر و جنبه درمانی آن مشخص و تایید شده و از این جهت، طرفداران زیادی پیدا کرده است. علاوه براین، ماساژ یک کار حرفه ای و تخصصی بوده و صرفا افرادی میتوانند دیگران را ماساژ دهند که تحصیلات آکادمیک داشته و یا بعد از دریافت گواهینامه ماساژ عمومی، تجربه عملی کافی به دست آورده باشند. همچنین، این متخصصین با اینکار موجب آرامش و تمرکز افراد میشوند. 
در راستای آموزش و اشنایی با انواع ماساژ، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی آموزش ماساژ عمومی را برای علاقمندان به یادگیری این حرفه ارایه کرده است. دوره  ماساژ عمومی، به دانش پذیران کمک میکند تا با استفاده از سرفصل های جامع و کامل، تجارب عملی و علمی مفیدی در این زمینه به دست آورده و با انواع مفاهیم آن آشنا شوند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در ازمون آنلاین موفق به کسب حد نصاب نمره شوند، مدرک ماساژ عمومی ارایه میکند.  

ماساژ برای آرامش

ماساژ برای همه گرو های سنی مزیت هایی داشته و آنها را ترغیب میکند که مجددا از آن استفاده کنند. با این حال، نیابد خاصیت آرامش دهندگی انها را نادیه گرفت. علاوه براین، درصورتی که ماساژ برای آرامش استفاده شود میتواند همزمان استرس ها را کاهش داده، ضربان قلب را بالا برده و افراد را برای تمرکز اماده کند. البته باید برای انجام این نوع از ماساژ ها از افرد متخصص کمک گرفت. 
علاوه براین، نوع مکانی که ماساژ در آن انجام شده ، مهارت فرد ماساژ دهنده، استفاده از انواع عطر و مواد خوشبو کننده، رنگ های مورد استفاده برای فضا، کوراسیون خاص فضا و موسیقی مورد استفاده برای فضای مورد نظر ، تاثیر شگفت انگیزی روی آرامش فرد دریافت کننده ماساژ داشته باشد. البته، همه این موارد در صورتی موثر خواهند بود که فرد اراده کند و تنش های دورنی را کنار گذاشته و به آرامش بیاندیشد.

گواهینامه ماساژ عمومی

منافع ماساژ برای کودکان

برای کودکان میتوان از انواع ماساژ استفاده کرد زیرا هر کدام میتواند تاثیر متفاوتی داشته باشد. علاوه براین ماساژ های کودکان ساده تر بوده، زمان بر نیست و هزینه چندانی هم در بر ندارد و در عین حال میتواند سر زندگی و شادی خاصی به کودکان ببخشد. این ماساژ ها میتواند توسط فرد ماساژ دهنده و یا حتی والدین انجام شود که البته تاثیر ماساژ هایی که توسط والدین انجام میشود بیشتر خواهد بود.
این ماساژ ها در وهله اول، نوعی احساس امنیت و رضایت خاطر را برای کودک به ارمغان آورده و احساس علاقه و ارزشمندی را در او زنده میکند. علاوه بر این، ماساژ موجب سلامتی و تندرستی کودک شده و به او امکان میدهد تا کارها و فعالیت های مورد علاقه اش را انجام دهد. مهمترین بخش ماساژ این است که میتوانند نوید بخش آرامش و راحتی برای کودک شده و از او انسانی سالم و آزاداندیش بسازد.

مالش های تسکین دهنده

مالش های تسکین دهنده، جز مالش ها و حرکاتی هستند که موجب آرامش و تسکین درد شده و برای افراد مختلف از انواع متفاوت آن استفاده میکنند. این نوع از ماساژ ها، مخصوصا برای تخفیف درد زانوها ،معده، لگن و سینوس ها کارایی زیادی داشته و میتواند در کوتاه ترین زمان، در این نواحی را کاهش دهد. البته، فقط افراد متخصصی که آموزش ماساژ را پشت سر گذاشته باشند، میتوانند این خدمات را ارایه دهند. 
علاوه براین، میتوان این مالش های را با درمان ها و یا دیگر انواع ماساژ توامان استفاده نموده و در صورت کارایی و تاثیر ماندگار، با مشورت با پزشک برای دیگر بخش های بدن نیز استفاده کرده و تاثیر درازمدت آن را مشاهده نمود.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس