فواید آشنایی با کامپیوتر

فوايد آشنايي با کامپيوتر
تعريف کامپيوتر

کامپيوترچيست ؟ در پاسخ به اين سوال ساده عليرغم آشنايي بسياري از افراد با اين ابزار مدرن و کار آمد به که جز لاينفک زندگي هاي امروزي تبديل شده است ناتوان  هستند . کامپيوتر يا رايانه وسيله اي  است که با انجام عملياتي که به پردازش معروف است  بر داده هاي ورود ي  نتيجه مورد نظر يا همان خروجي را به کاربران تحويل مي دهد . اصلي ترين تفوات آن با ساير ابزار هاي قديمي و مشابه سرعت بسيار بالاي آن در پردازش اطلاعات و دست يابي به نتيجه مورد نظر و صحت و دقت بالاي نتايج ارائه شده مي باشد .
کلمه کامپيوتر| computer در زبان انگليسي به معناي محاسبه گر است و د رگذشته به افرادي اطلاق مي شد که بواسطه برخورداري از ذهني فعال و بدون استفاده از ابزارهاي مکانيکي در مقايسه با ديگران با سرعت و دقت بالايي محاسبات راضياتب انجام مي دادند .
واژه  رايانه برگرفته از مصدر رايانيدن که معناي مرتب کردن ، نظم بخشيدن و سر و سامان دادن است را به عنوان واژه معادل کلمه کامپيوتر برگزيده اند . اگرچه که در بيشتر موارد افراد از همان واژه کامپيوتر استفاده مي کنند و کلمه رايانه تنها در برخي متون بسيار رسمي و به نيت پاس داشت زبان فارسي به کار برده مي شود .

ثبت نام دوره آموزش مبانی کامپیوتر

آموزش کامپیوتر در سنین کم تاثیر گذار تر است.

تاريخچه کامپيوتر


انسان ها هميشه در طول تاريخ به دنبال اختراع ابزارهايي براي تسهيل و تسريع کردن محاسبات مورد نياز خود بوده اند . در اين مسير ابزارهاي اوليه و ساده بسياري از قبيل خط کش ، متر ، چرتکه اختراع شدند و در گذر زمان اين ابزارها به سمت و سوي اختراع ابزارهاي پيشرفته تري از قبيل ماشين حساب و در نهايت کامپيوتر حرکت کردند .
درست مقارن با  با شناسائي علم  اعداد، بشراوليه  نيازمند پيدا کردن راهي براي تسريع و تسهيل محاسبات رياضي شد. اولين ابزاري كه بشر از آن در انجام محاسبات رياضي استفاده کرد ، انگشتان دست او هستند. در گذر زمان ابزارهاي ديگري از قبيل چوب خط ،  دسته‌هاي ني ، چوب‌هاي باريك و گاهي نيز سنگ ريزه‌ها در اين روند به انسان ها کمک مي کردند . سال ها بعد چرتكه به عنوان يك ماشين حساب پر کاربرد و قابل اطمينان  مورد  استفاده بشر قرار گرفت و بالاخره تا اين كه در قرن هفدهم ميلادي، نخستين  ماشين حساب واقعي تاريخ پا به عرصه وجود گذاشت. در سال  1641ميلادي فردي با نام بيلز پاسكال  فرانسوي توانست  ماشين بسيار جالبي طراحي و اجرا کند كه به ماشين حساب پاسكال  شهرت پيدا کرد.اين ماشين حساب تنها قادر به اجراي اعمال جمع و تفريق بود .پس از گذشت سي سال  از اختراع پاسكال، فردي به نام لايبنيتز که يک رياضي دان آلماني الاصل بود در راستاي تكميل اختراع پاسكال كوشيد و موفق به ساخت ماشيني حسابي شد که قادر به انجام محاسبات  ضرب و تقسيم و حتي جذر گرفتن بود . با گذشت زمان و در آغاز قرن نوزدهم  ميلادي چارلز بابيج  رياضيدان انگليسي به نام ايده ساخت ماشين حساب خودكار را ارائه داد . در ادامه اين روند نسل اول کامپيوترها طراحي شدند و پا به عرصه ظهور گذاشتند . د رادامه به معرفي نسل هاي مختلف کامپيوتر اشاره خواهيم کرد .

آشنایی با مبانی کامپیوتر از الزامات زندگی روزمره به شمار می رود .

معرفي نسل اول كامپيوترها

اولين کامپيوتر دنيا در سال 1937 ميلادي در آمريکا طراحي و ساخته شد . اين دستگاه توسط فردي به نام ايکن طراحي و اجرا شد . اين دستگاه با استفاده از لامپ هاي خلا طراحي شده بود .گام پيشرفت بعدي تغيير مبناي شمارش د رکامپيوتر هاي نسل اول بود ، به اين مفهوم که مبناي دو جايگزين مبناي ده شد .اولين کامپيوتر با مبناي دو در سال 1949 ميلادي در انگلستان طراحي و ساخته شد .

معرفي نسل دوم كامپيوترها

يکي از فاکتورهايي که ساخت صنايع الکترونيکي را متحول کرد اختراع ترانزيستور توسط باردين در سال 1948 ميلادي بود .در مقايسه با لامپ ها خلا ترانزيستورها به انرزي کمتري نياز دارند ، حرارت ککمتري توليد مي کنند و قيمت بسيار مناسب تري دارند . با جايگزيني ترانزيستور ها به جاي لامپ هاي خلا به دلايل ذکر شده نسل دوم کامپيوتر ها پا به عرصه وجود گذاشتند . نتيجه اين جايگزيني کاهش سايز کامپيوتر ها و کاهش هزينه هاي تولد آن ها بود .از ديگر تغييرات مهم و اساسي نسل دوم کامپيوترها مي توان به تغييرات زبان برنامه نويسي کامپيوتر ها اشاره کرد . در نسل اول زبان هاي برنامه نويسي مورد استفاد ه تنها براي برنامه نويسان و کامپيوتر ها قابل خواندن بودند در حالي زبان هاي برنامه نويسي جديد براي کاربران عمومي تر نيز قابل خواندن و قابل فهم بود .
در سال 1948، باردين، ترانزيستور را اختراع كرد ولي ده سال طول كشيد كه از سطح آزمايشگاهي به سطح استفاده صنعتي برسد. ترانزيستور، در پيشرفت صنايع الكترونيك نقش مهمي را برعهده داشت. ترانزيستور از لامپ خلاء به مراتب كوچكتر است. به انرژي كمي نياز دارد، حرارت كمتري توليد مي‌كند و ارزان‌تر نيز هست. به اين دلايل ترانزيستور به زودي جاي خود را در ساختمان كامپيوتر گشود و جايگزين لامپهاي خلاء در حافظه شد. به اين ترتيب، نسل دوم كامپيوتر به دنيا آمد. كامپيوترهاي نسل دوم ، حصار دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقيقاتي را از ميان برداشتند  و در حجم زياد در مؤسسات دولتي و شركهاي صنعتي و بازرگاني مورد استفاده قرار گرفتند.

آشنایی با کامپیوتر امروزه از ملاک های با سوادی به شمار می آید.

معرفي نسل سوم كامپيوترها

از اوايل سال 1964، به جاي استفاده از ترانزيستورها، از خاصيت آهن ربايي حلقه‌ها يا ميله‌ها ي موجود در اثر عبور جريان برق استفاده شد. در واقع ، سمت عبور جريان برق به جاي لامپ و ترانزيستور مورد استفاده در نسلهاي قديمي تعيين کننده  قطب‌هاي آهنربا شدند و در نتيجه دو حالت صفر يا يك به وجودمي آوردند. اما دراين ميان  انتخاب جنس حلقه و آلياژ مورد نياز براي حلقه مطرح شد.. مشهور‌ترين كامپيوتر نسل سوم IBM/360 مي‌باشد.

معرفي نسل چهارم كامپيوتر

نسلهاي اول، دوم و سوم کامپيوتر ها با توجه به مشخصات به سادگي قابل تشخيص و تفکيک بودند . ولي مشخصات متمايز کننده  نسل سوم و چهارم  کامپيوتر ها چندان مشخص نيست. به طور قطع كامپيوترهاي نسل چهارم از حيث  طرح واحد پردازش مركزي و دستگاههاي جانبي در مقايسه با نسل سوم کامپيوتر هاي داراي  توانايي بيشترو طول عمر بيشتر قطعات بودند . از مهمترين تغييرات سخت اَفزاري ايجاد شده در  در كامپيوترهاي نسل چهارم مي توان به استفاد ه از مدارهاي مجتمع با تراكم زياد ، استفاده از ريزپردازنده ،  گسترش امكان پردازش مستقيم به جاي پردازش با رسانه‌هاي ورودي اشاره کرد .

معرفي نسل پنجم كامپيوتر ها

در طراحي و ساخت نسل پنجم کامپيوتر هاي توجه زيادي به قابليت و سهولت استفاده کاربران شده است . اين روند منجر به رواج استفاده هاي شخصي تر از کامپيوتر شد . از مهم ترين ويژگي هاي کامپيوتر هاي نسل چهارم مي توان به مواردي از قبيل استفاده از حافظه‌هاي نوري- حافظه‌هايي با حجم كم و گنجايش غير قابل تصور، استفاده از هوش مصنوعي و قدرت تفكر و استنتاج كامپيوتري اشاره کرد .

معرفي نسل ششم كامپيوترها

نسل ششم کامپيوترها نسل پنتيوم است .اين نسل از کامپيوتر ها داراي سيستم هاي چند رسانه اي هستند . برخورداري از امکانات جانبي و جاذبه هاي جديد از ديگر مزاياي اين نسل از کامپيوتر ها به شمار مي روند .

اهميت آموزش علم کامپيوتر

با توجه به قابليت هاي بسيار زياد کامپيوتر و تاثيرات بسيار زياد آن بر تسهيل و تسريع روند انجام امور در کليه حوزه هاي کاري اعم از صنعتي ، تجاري ، علمي ، تحقيقاتي و غيره و غيره  آموزش کامپيوتر در سال هاي اخير نه تنها به يک امر مهم که به يک امر الزامي و اجتناب ناپذير تبديل شده است . از انجام ساده ترين امور شخصي روزمره گرفته تا انجام پيچيده ترين محاسبات علمي ، صنعتي و حتي هنري تحت تاثير پيشرفت هاي تکنولوژي در حوزه کامپيوتر قرار گرفته است تا جايي که مي توان ادعا کرد ورد به هيچ يک از اين حوزه هاي بدون آشنايي و شرکت در دوره هاي آموزش کامپيوتر مقدور ن خواهد بود .

ثبت نام دوره آموزش مبانی کامپیوتر

دوره هاي آموزش کامپيوتر

با توجه به نياز همه جانبه همه افراد به آشنايي مقدماتي با کاربردهاي کامپيوتر و فراتر از آن نياز به آشنايي هاي تخصصي تر و پيشرفته تر بر اساس حوزه کار و فعاليت افراد شرکت در دوره هاي آموزش کامپيوتر به صورت مقدماتي و در ادامه به صورت پيشرفته تر به همه افراد با هر گروه سني و گرايش حرفه اي به شدت توصيه مي شود .
با توجه به نياز غير قابل انکار کليه افراد اجتماع به شرکت در دوره هاي آموزش کامپيوتر و شرايط ويژه و خاص دوره هاي آموزشي دانشگاهي دوره هاي آموزش کامپيوتر در آموزشگاه ها به شدت با استقبال متقاضيان و علاقه مندان مواجه شده است . با توجه به استقبال چشمگير و قابل توجه متقاضيان از دوره هاي آموزش کامپيوتر برخي از مراکز آموزشي معتبر با اخذ کليه مجوزهاي مور نياز از سوي  مراکز و سازمان هاي ذيصلاح و در راستاي پاسخ گويي به نيازهاي متقاضيان اقددام به برگزاري دوره هاي آموزشي کامپيوتر در کليه سطوح اعم از مبتدي تا حرفه اي کرده اند .
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که با همکاري اساتيد مجرب اين حوزه اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش کامپيوتر کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است .
مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه کليه دوره هاي آموزشي کامپيوتراز مبتدي تا حرفه اي در شاخه ها و گرايش هاي مختلف اعم از ICDL ، فتوشاپ ، موشن گرافيک ، نرم افزارهاي مديريت پروژه ، برنامه هاي حسابداري و غيره و غيره به صورت کاملا غير حضوري و در قالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزشي فراگيران را با هر شرايط و با هر ميزان مشغله کاري در راستاي رسيدن به اهداف مورد نظر ياري مي رساند .
لازم به ذکر است فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي کامپيوتر مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز در پايان دوره موفق به اخذ مدرک کامپيوتر معتبر در گرايش مورد نظر مي شون که نه تنها شانس آن ها براي ورود به بازارکار را افزايش مي دهد بلکه مي تواند امتياز مثبتي در روند اخذ ويزا براي اقامت و کار در ساير کشورها شود .
 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس