فنگ شویی در معماری

فنگ شویی در معماری 

تعریف فنگ شویی

یکی از فلسفه های باستانی چینی که تا حد زیادی میان خود چینی ها طرفدار داشته، فنگ شویی است که  برای حیطه هایی شامل سلامتی و ثروت تا کار و زندگی و تجارت کارایی دارد و تاثیرات بلند مدت آن روی موفقیت ها ، شادی ها و البته سلامتی نیز قابل مشاهده و تایید است. در این فلسفه، نوعی انرژی به نام "چی" وجود دارد که هم مثبت و منفی است؛ در صورت مثبت بودن، این انرژی میتواند اثرات مثبتی را در حوزه های گفته شده به وجود آورده و در صورتی که این انرژی مورد استفاده قرار نگیرد ، به  انرژی مخربی تبدیل خواهد شد. 
قابل ذکر است که استفاده بهینه از این انرژی مستلزم رعایت نظم در همه امور، انتخاب جهت های مناسب، استفاده از رنگ های متنوع و مناسب و  البته در نظر داشتن نقش عناصر 5 گانه چینی-آتش، آب، خاک، باد و اتر- است. 
سر فصل هایی که در این مقاله بررسی میشوند شامل تعریف فنگ شویی، فنگ شویی در معماری، فنگ شویی در خانه، آموزش فنگ شویی ، دوره فنگ شویی ، مدرک فنگ شویی ، گواهینامه فنگ شویی ، فنگ شویی ذهن، فنگ شویی سلامتی و فنگ شویی محل کار هستند.

آموزش فنگ شویی

فنگ شویی ذهن

ذهن ما، جایگاه انواع افکاری است که با استفاده از آنها میتوان اتفاق های مهمی را رقم زد. بنابراین ذهنی که آرام نباشد افکاری را متشنج و انواع انرژی منفی را ایجاد میکند که میتواند بر دیگران نیز تاثیر منفی بگذارد. اما ، ذهن آرام، خلاقیت و برکت برای صاحب آن و اطرافیان به ارمغان می آورد. به منظور فنگ شویی ذهن میتوان کارهایی مانند موارد زیر را انجام داد: 
مشخص و تعیین کردن برنامه روزانه با تمام جزئیات
کنار گذاشتن تمام استرس ها و نگرانی کارهای مرتبط با زندگی و کار  
یادداشت کردن تمام اهداف
پایان دادن به برنامه های نیمه تمام
بی اعتنایی کردن به نظرات و عملکرد دیگران
ارزیابی مجدد جمع دوستان و انتخاب مجدد  از میان آنها 

آموزش فنگ شویی

فنگ شویی متعلق به فرهنگ باستانی چینی بوده اما اخیرا علاقمندان زیادی با شناخت و شناسایی این حوزه، به آن علاقمند شده و  سعی دارند تا از اصول و قوانین ان در همه عرصه های زندگی بهره ببرند. علاوه بر این، در صورتی که افراد دوره فنگ شویی را گذارنده و با انواع اصول آن اشنایی داشته گواهینامه فنگ شویی دریافت کرده باشند، میتوانند قوانین آنرا  توضیح دهند. 
با توجه به اینکه، فنگ شویی حیطه نسبتا جدیدی است و کمتر افرادی با آن اشنایی دارند، بنابراین آموزش مجازی پارس اقدام به معرفی و ارایه دوره آموزشی آموزش فنگ شویی کرده است. دوره فنگ شویی، به دانش پذیران فرصتی میدهد تا با اصول و قوانین آن برای حوزه های مختلف آشنا شده و بتوانند در آینده از آنها به بهترین نحو در تمام جنبه های زندگی استفاده کنند. علاوه براین، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره حد نصاب نمره را کسب کرده باشند، مدرک فنگ شویی اعطا میکند.

دوره فنگ شویی

فنگ شویی سلامتی

بر اساس باورهای چینی ها، یک خانه هنگامی میتواند برای اعضای آن سلامتی را به ارمغان آورد که کدبانوی آن نظم خانه را رعایت نموده و بتواند در زندگی خود تعادل را برقرار کند . به این منظور میتوان از فنگ شویی سلامتی که برای فضای خانه در نظر گرفته شده استفاده کرد.  اصول این فنگ شویی شامل: 
دور ریختن وسایل و تجهیزات خراب و رها شدن از انرژی منفی آنها 
خانه را شلوغ نکرده و برای آن از دکور ساده استفاده کنید.
تا اجایی که تامکان داد پول پس انداز کنید.
از نور طبیعی برای  از روشنایی استفاده کنید.  
با اعضای خانواده صمیم تر و گرم تر برورد کنید. 
اشیا نوک تیز را در جایی مطمین قرار داده و از ایمن بودن محل اطمینان حاصل کنید.  

فنگ شویی محل کار

محل کار باید همیشه مرتب و منظم باشد تا روند یادگیری تسریع و تسهیل شود. فنگ شویی در محل کار میتواند به افزایش نیروی خلاقیت و کارایی، احساس مدیریت و قدرت،  سودمندی و در نهایت موفقیت می انجامد. علاوه براین، کارهایی که در این مرحله انجام میشود ، باید حساب شده و طبق دستورالعمل ای این حزه باشد. 
قوانینی که برای فنگ شویی در کار به کار میرود عبارتند از : 
انتخاب محل مناسب برای هر کدام وسایل به گونه ای که حواس فرد را پرت نکند. 
سازماندهی کردن اموری که مرتب بودنشان میتوانند تاثیر چشمگیری بر پیشرفت و نظم و آرامش داشته باشد. 
استفاده از مبلمان گرد به منظور حفظ انرژی های موجود در فضا 
این قوانین به افزایش راندمان کمک کرده و عملکرد را بهببد می بخشند. 

مدرک فنگ شویی

فنگ شویی در معماری

به طور معمول، باید برای معماری انواع ساختمان ها از اصول خاصی پیروی کرد تا فضای آن دل انگیز شده و به همه افراد طراوت و تازه گی ببخشد. علاوه براین، ، به کارگیری فنگ شویی در معماری منازل مسکونی و یا احتمالا مجتمع های تجاری میتوان منظره آهنا را تغییر دهد . در اینجا، قوانین فنگ شویی را در منازل برسی میکنیم:  
نورپردازی
نوری که برای انواع اتاق ها استفاده میشود متفاوت بوده اما در کل، این نور باید کم و جهتش به طرف بالا و البته غیر مستقیم باشد تا با ایجاد فضای صمیمی و گرم،  توجه دیگران را نیز جلب کند.  
اتاق نشیمن 
 جز فضای اصلی منزل بوده و مسیر انجام کارهای اصلی از آن عبور میکند بنابراین، طراحی و اجرا آن باید به گونه ای باشد که هم فضای آن متعادل و هماهنگ باشدو هم حس آرامش را القا کرده و از انجام کارها در آن احساس راحتی کنید. از این جهت، در فضای اتاق نشیمن باید حداقل وسایل تزیینی استفاده شده و به صورت مرتب و منظم هم چید ه شوند تا انرژی "چی" به راحتی در آن منتشر شود.  
 آشپزخانه
در کل، باید پیش از چیدن تجهیزات و وسایل آشپزخانه در کارهم، باید از ایجاد انرژی منفی اضافی اطمینان حاصل کرد.   در چینش تجهیزات اشپزخانه فقط باید در نظر داشت که، غالبا، مهمترین عناصر موجود در آشپزخانه اجاق گاز (آتش) و ظرفشویی (آب) است که نباید با هم در تماس مستقیم باشند و باید مانعی بین این دو قرار داد تا این انرژی منفی خنثی شود. 
کفپوش
استفاده از کفپوش چوبی و یا قالیچه های کوچک به ایجاد خانه ای سرشار از  انرژی مستمر و موثر کمک میکند 
حمام
خصوصی ترین بخش خانه ، حمام بوده که به دلیل داشتن فضای کوچک و محدود دارای انرژِی منفی است بنابراین ، فضای حمام باید به انداره ای باشد که انرژی در آنها راکد نماند. بدین منظور، میتوان در حمام دو آینه رو به روی هم نصب کرده و با استفاده از رنگ های سبز روشن، آبی روشن و سفید آنها را رنگ آمیزی کرد.  

فنگ شویی در خانه

با توجه به اینکه، قوانین فنگ شویی میتواند تغییرات عمده ای در فضای خانه به وجود آورد، بنابراین بهتر است معماران نیز از اصول فنگ شویی در خانه استفاده کرده و فضای آن را هر چه دل انگیزتر کنند. این اصول میتواند شامل : 
غذا خوردن در محل مورد علاقه و با افراد که دوست دارید
باز کردن پنجره ها در صبح ها 

استفاده از انواع جاشمعی ها و گلدان های متنوع و رنگی
جا به جا کردن اتاق ها و تغییر کاربری شان و مرتب نگه داشتن آنها 
کاهش تعداد تزیینات خانه
استفاده از رنگ های شاد مانند نارنجی ، صورتی و سبز در فضای خانه 
استفاده از انواع گدان ها و آب نماها در بخش های مختلف یک خانه 
تلنبار نکردن لباس ها در پشت در و مرتب و منظم چیدن آنها

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس