فتوشاپ و اصلاح عکس

فتوشاپ و اصلاح عکس

تاریخچه نرم افزار فتوشاپ

تاریخچه نرم افزار فتوشاپ، به زمانی بر میگردد که "توماس گلن" عکاس و برنامه نویس، تصمیم گرفت عکس های پایان نامه خود را به گونه ای متفاوت ویرایش کند. او برای ویرایش عکس از apple Macintosh plus استفاده کرد اما حاصل کار چندان دلخواه نبود.
بنابراین، او با استفاد از مهارت کد نویسی و برنامه نویسی خود، چند برنامه نوشته و آنها راdisplayنامگذری کرد. توماس، بعد از مدتی کوتاه این نرم افزار را تجاری سازی کرد و بعد زا قرداد بستن با شرکت "بارنی اسکن"، آنرا با نام "فتوشاپ " به فروش رساند. 

تعریف نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ، یکی از نرم افزارهای کاربردی گرافیکی است و برای ساخت انواع تصاویر، ویرایش و ترکیب و تغییر تصاویر مورد استفاده قرار میگیرد. این نرم افزار اولین مرتبه توسط شرکت "ادوبی" ساخته و ارایه شده است. قابل ذکر است که این نرم افزار، برای سیستم های عامل ویندوز در نظر گرفته شده بود اما بعدا برای سیستم عامل لینوکس نیز مورد استفاده قرار گرفت.
 علاوه براین، کاربران حرفه ای از آخرین نسخه این نرم افزار با عنوان  سی سی 2017 برای ساخت تصاویر کمک میگیرند.این نرم افزار، یک نرم افزار حرفه ای بوده و به کاربران امکان میدهد  تا با استفاده از گزینه های مختلف، تغییرات دلخواهی را در تصاویر به وجود آورند. بنابراین، صرفا افرادی که با گزینه های فتوشاپ اشنایی داشته و دوره فتوشاپ را گذرانده باشند، میتوانند با این نرم افزار کار کنند. 
سرفصل های این مقاله شامل تاریخچه نرم افزار فتوشاپ، تعریف نرم افزار فتوشاپ، قاب بندی تصاویر ، آموزش فتوشاپ ، دوره فتوشاپ ، مدرک فتوشاپ ، گواهینامه فتوشاپ ، افکت سه بعدی ، ویژگی های نرم افزار فتوشاپ فتوشاپ و اصلاح عکس و طراحی سایت هستند. 

آموزش فتوشاپ حرفه ای

قاب بندی تصاویر 

قاب بندی تصاویر در فتوشاپ در چند مرحله انجام میشود : 
ابتدا یک پس زمینه تک لایه ایجاد کرده و از منوی layer  باید گزینه flatten image را انتخاب کنید. 
سپس، لایه پس زمینه را با انتخاب گزینه new و layer from background ، لایه را لایه قابل ویرایش تبدیل کنید. 
برای عکس، کادر کشیده و برای انتخاب اندازه مناسب و سپس رنگ کردن تصویر گزینه canvas size  را انتخاب کنید. 
به منظور رنگ کردن تصویر، گزینه adjustment layer   و سپس solid color را انتخاب کنید.
روی لایه عکسی که ایجاد شده کلیک کرده و آن را به زیر لایه تصویر منتقل کنید.
در مرحله اخر، پنجره عکس را باز کرده و تصویر را با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. 

آموزش فتوشاپ 

فتوشاپ، یک از نرم افزار هایی است که برای ویرایش عکس مورد استفاده قرار گرفته و میتوان با آن، تصاویر فوق العاده ای خلق کرد. از این جهت، افرادی که آموزش فتوشاپ را گذرانده و به تمام گزینه ها و موارد استفاده این نرم افزار تسلط داشته باشند، میتوانند با شرکت های تبلیغاتی همکاری گستره ای داشته باشند.  علاوه بر این، افرادی که گواهینامه فتوشاپ داشته باشند، افراد خلاق تری محسوب شده و برای فعالیت در شرکت های تصویرسازی گزینه های مناسب تری هستند. 
به منظور آموزش نرم افزار فتوشاپ به افراد علاقمند و دانش پذیران، مرکز آموزش مجازی پارس، اقدام به معرفی و پیشنهاد دوره آموزشی آموزش فتوشاپ نموده است. سرفصل های دوره فتوشاپ،  برای دانش پذیران این دوره و البته دوره های مشابه ، مفید و کاردبری بوده و به آنها کمک میکند تا روند یادگیری دیگر نرم افزارهای گرافیکی برایشان ساده شود. در پایان این دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک فتوشاپ اعطا میشود. 

دوره فتوشاپ حرفه ای

افکت سه بعدی

برای ایجاد افکت سه بعدی باید این مراحل را انجام داد: 
ابتدا باید با استفاده از ابزار  rectangular، یک بخش از تصویر مورد نظر را انتخاب کنید.
سپس، با استفاده از ابزار سطل رنگ، آن بخش رنگ را رنگ آمیزی کنید. 
با استفاده از مسیر modify/ contrast ، مقدار کنتراست را تغییر دهید. 
در مرحله بعد، از گزینه delete استفاده کنید. 
به ترتیب گزینه های image/ adjustment/ hue-saturation  را انتخاب کرده و و انتخاب مان را برعکس کرده و به آن افکت سیاه میدهیم.
بعد از کلیک روی قاب، blending option  را انتخاب کنید. 

فتوشاپ و اصلاح عکس

در فتوشاپ، از تکنیک های متفاوتی برای اصلاح عکس و روتوش آن استفاده میشود. طراحان حرفه ای ، در مبحث فتوشاپ و اصلاح عکس از گزینه های زیر بهره میگیرند:  
اجرای تنظیمات ناحیه ای : این گزینه برای براش و ماسک لایه ها، ادغام دو عکس با نور مختلف، نقاشی با نور و ماسک کردن یک بخش از تصویر مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از لایه های تنظیمی : از این تکنیک، برای جبران نور دهی، افزایش کنتراست، تنظیم کیفیت روشنایی، تنطیم کنتراست، تنظیم رنگ و تنظیم اشباع رنگ استفاده میشود. 
سیاه و سفید کردن: از این گزینه برای سیاه و سفید کردن عکس با استفاده از تکنیک هایی مانند lab color, hue/saturation, maximum detail  و.... بهره گرفته میشود. 
فیلترها : این تکنیک هم برای افزایش کنتراست، ایجاد افکت مه، کمک کردن عمق میدان عکس، شارپ سازی، شبیه سازی و کاهش نویز کاربرد دارد. 

گواهینامه فتوشاپ حرفه ای

طراحی سایت

یک سایت، از دو بخش گرافیکی و کد نویسی تشکیل شده است که بخش اول توسط طراحان و گرافیست ها تکمیل میشود. طراحی سایت به اندازه ای اهمیت دارد که حتی میتواند بخش گرافیکی را نیز تحت تاثیر قرار داده و جلوه دیگری به سایت بدهد. علاوه براین، قبل از اجرای طرح در یک سایت، باید طرح جامعی از فضاها و قالب گرافیکی تهیه کرده و سایت را بر اساس آن طراحی نمود. 
در هنگام طراحی سایت باید نکاتی را مد نظر قرار داد ؛ از جمله اینکه، حجم سایت باید به اندازه ای باشد که به سهولت برای همه کاربران بارگذاری شده و اینکار به واسطه کاهش حجم کلی عکس ها امکان پذیر است. علاوه براین، میتوان از ابزارهای متنوعی برای برای طراحی سایت بهره برد. 

ویژگی های نرم افزار فتوشاپ 

نرم افزار فتوشاپ داری قابلیت های فراوانی است که به واسطه آنها حیطه کارایی اش گسترش پیدا کرده است. از جمله ویژگی های نرم افزار فتوشاپ این است که :
عکس هایی که با فرمت فتوشاپ هستند را میتوان در دیگر نرم افزار ها استفاده کرد. 
این نرم افزار انواع طیف های رنگی را داراست.
این نرم افزار میتواند، انواع فرمت های عکس را بخواند. 
این نرم افزار دارای الگوی آماده برای طراحی است.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس