شرایط بهیاری

بهیار کیست ؟

بهیار دستیار پرستار است شغلی که با دلسوزانه کار می کند. بهیار یک متخصص در حوزه پزشکی می باشد که مراقبت های پزشکی را به بیماران که در بیمارستان و یا دیگر مراکز درمانی هستند ، انجام می دهد. 
بهیار باید انواع درمان های پزشکی را بشناسند و از آن ها شناخت کافی در دست داشته باشد تا بتواند از تسلط کامل برخوردار باشد.
اکثر بهیاران در زمینه تکنیک های جراحی اورژانسی به خصوص با توجه به اینکه در این زمینه آموزش کامل دیده اند کار می نمایند، زیرا اولین وظیفه یک بهیار، پایداری و کنترل علایم حیاتی بیمار به زمان انتقال فرد به مرکز درمانی است.
بهیاران و تکنسین های پزشکی اورژانس (EMTs) در زمان این که مجروح را به بیمارستان منتقل می کنند به موقع مراقب های ویژه را انجام می دهند زیرا زندگی این گونه بیماران تا انتقالشان به بیمارستان به بهیاران وابسته است.
بهیاران باید بتوانند به انجام وظایفی از جمله پاسخگوی تماس های اضطراری و دیگر خدمات پزشکی و انتقال بیماران تا به هنگام رساندن کمک های پزشکی را به عهده دارند.
بهیاران در هر شرایطی به وظایف خود عمل می کنند چه در داخل بیمارستان و چه خارج از مرکز درمانی آن ها وظیفه خود را به خوبی می شناسند زیرا دلسوز بیماران هستند.
کار بهیاران از نظر جسمی زیاد است و گاهی اوقات می تواند برای فرد خطراتی به وجود بیاورد ولی با توجه به کار زیاد بهیاران آن ها در شیفت های متعدد مشغول به کار می شوند و از شغل خود نیز راضی می باشند. 
در بیشتر از مواقع بهیار با توجه به شرایط بیماران مواجه می گردد که صبر و شکیبایی بهیار قابل تحسین است زیرا درک و عملکرد آن ها به خودشان بستگی دارد.

بهیاری یکی از نیروهای مهربان درمانی است

وظایف بهیاران : 

- جوابگوی  تماس های کمک های پزشکی برای نمونه 115 هستند و حتی جوابگوی سی پی آر یا همان احیای قلب می باشند.
- بررسی وضعیت بیمار و تعیین دوره درمان
- دنباله رو درست از دستورالعمل هایی که در هنگام آموزش ها از پزشکان در هنگام دوره دیده اند بر عملکردشان نظارت دارند ، دریافت می نمایند.
- نگهداری از بیمار در زمان انتقال به آمبولانس
- بهیار باید به بیمار در بخش اورژانس بیمارستان کمک نماید 
- نگهداری از بیمار به هنگام انتقال در آمبولانس
- کنترل و ارزیابی گزارش ها از نگهداری بیمار و تنظیم نگهداری که به بیمار ارایه شده است.
- وسایل پزشکی را در جای خود نگهداری کرده و حتی بعد از استفاده از وسایل آن ها را تمیز و پاکسازی نماید.
- بهیار باید توجه کند اگر بیماری دارای بیماری سرایت کننده است باید در 
گزارشات خود به تمام بهیاران دیگر و تکنسین های پزشکی اورژانس داخل بیمارستان اطلاع دهد زیرا امکان انتقال بیماری در بهیاران و دیگر افراد وجود دارد.
در هنگام انتقال بیمار به بیمارستان یک بهیار و تکنسین اورژانس رانندگی اورژانس را بر عهده می گیرد. علایم حیاتی و دیگر مراقبت های لازم جهت حفظ جان بیمار را بر عهده می گیرد و انجام می دهد.
بعضی از بهیاران وظیفه شناس هستند و کار خود را به خوبی انجام می دهد و رضایت کامل هم از خود و هم مراکز درمانی نسبت به آن ها را دارد.
بعضی از بیماران به سبب درمان نیاز دارند طولانی مدت در بیمارستان بمانند به همین علت نیاز است مراقبت های درمان تخصصی و مراقبت های طولانی مدت داشته باشند.
بهیاران نسبت به تکنسین های اورژانس مراقبت های رسیدن به بیمار و دیگر اقدامات مربوط به آن ها را بر عهده می گیرند.
همچنین داروهای تجویز شده را در هنگام بستری بیمار در بیمارستان به عهده دارند. 
بهیاران باید در شرایط سخت به ویژه افرادی که در موقع به خطر افتادن زندگی و یا اضطراب شدید روانی هستند و نیاز عاطفی دارند حمایت نمایند.
بهیاران در یک تیم کار می کنند و قادر هستند فعالیت های خود را با دیگران در شرایط استرس زا نیز مشترک سازند. بهیاران باید به بیماران در هنگام بیماری و آسیب کامل با دقت گوش دهند.
افرادی که شغل بهیاری را انتخاب می کنند باید از نظر جسمی و روحی حال خوبی داشته باشند و در سلامت کامل جسمی قرار بگیرند.

با گذراندن دوره آموزش بهیاری به مدرک بهیاری و گواهینامه بهیاری دست پیدا نمایید

محیط کار بهیاران :

بهیاران هم در داخل بیمارستان و هم بیرون از بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به کار هستند و وظیفه خود را انجام می دهند. کار بهیاران از لحاظ جسمی شدید می تواند گاهی وقت ها تنش ور باشد.
بعضی از بهیاران در روستاها مشغول به کار هستند و بعضی ها هم در شهرهای کوچک و مناطق روستایی مشغول به فعالیت هستند. این گونه بهیاران برای اغلب در ادارات آتش نشانی، ارایه دهنده خدمات اورژانسی پزشکی و یا بیمارستان ها مشغول به کار می شوند.

شرایط بهیار :

بهیاران برای جلوگیری از خطرات یا بهتر شدن صدمات و مشکلات که برای فرد بیمار به وجود آمده است در سعی و تلاش است که هیچ چیزی به اندازه سرعت و عمل و برخورد عاطفی و وجدان آن ها نمی تواند تاثیر گذار باشد و این نیز یک تکنیک موفقیت می باشد.
بهیاران از عهده انجام و مشکلات و پیگیری ها و مشکلات بهداشت کارکنان مراکز درمانی جهت حفظ و نگهداری دارو و وسایل پزشکی، همکاری با مسئول بهداشت و دیگر رییسان سازمانی بیمار در بخش پرسنلی کارگاه، حفظ سوابق پزشکی پرسنل، ثبت مراجعات و مرخصی ها و اقدامات درمانی انجام می گیرد.
دوره های بهیاری با توجه به تربیت نیروی انسانی و آموزش دیده در مراکز درمانی برگزار می شود. 
پارس در دوره آموزشی بهیاری مدرک معتبر تدارک دیده است که در پایان این دوره ها حتی گواهینامه از سوی مراکز معتبر اعطا می نماید.
در دوره های آموزشی بهیاری با طرز کار سیستم های بدن آشنا می گردید حتی با انواع برخی بیماران و نحوه ارایه مراقبت های اولیه از بیماران آگاهی پیدا می کنید.
مدارک اعطا شده از سوی پارس قابل ارایه در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کار در شغل کمک بهیاری است .
زمینه کاری بهیاران با پرستاران بسیار متفاوت است.

نام دیگر بهیار کمک پرستار است.

مزایای دوره آموزش بهیاری :

از مزایای این دوره علاقمندانی که به بهیاری علاقه دارند و نمی توانند به صورت حضوری در دوره های آموزشی بهیاری شرکت کنند حتی می توانند به علت مشغله کاری و کمبود زمان و وقت ، به همین علت دوره آموزش مجازی پارس بهترین فرصت برای یادگیری می باشد.
بهیار می تواند به کمک کردن و اهمیت دادن به دیگران، آماده سازی کمک به افراد، توجه پزشکی و حمایت عاطفی یا دیگر مراقب های شخصی مثل یاری رساندن به همکاران در صورت لزوم، مشتریان، بیماران، و مجروحان و دیگر بقیه افراد که توانایی انجام دادن کاری را ندارند و در بیمارستان بستری هستند و یا خانه سالمندان و آسایشگاه ها و مراکز درمانی و کلینیک ها و حتی در منازل شخصی انجام وظیفه می کنند می توان اشاره نمود.
دریافت وظایف کاری بهیاری از طرف اداره کل امور پرستاری وزرات بهداشت و درمان می باشد . 
زمانی که بهیار برای جلوگیری از صدمه یا رفاه اعطا کردن به آسیب ها و مشکلات که برای فرد بیمار به وجود آمده تلاش می کند هیچ موضوعی به اندازه سرعت عمل و برخورد عاطفی و وجدان آن نمی تواند اثرگذار باشد و این رمز پیشرفته کاری و سربلند بودن یک بهیار (کمک پرستار) است.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس