سیستم آموزشی در آینده

سیستم آموزشی در آینده | در فلات ایران، دست کم از پانزده هزار سال پیش، انسان زندگی می‌کرده است. دربارهٔ چگونگی آموزش و پروش مردمانی که پیش از آریایی‌ها در این سرزمین زندگی می‌کردند آگاهی چندانی در دست نیست.
نزدیک به چهار هزار سال پیش، آریایی‌ها و از آن جمله مادها، پارسی‌ها و پارتی‌ها به سرزمین ایران مهاجرت کردند. مادها در غرب و پارسی‌ها در جنوب و پارتی‌ها در شرق فلات ایران ماندگار شدند و حکومت‌هایی تشکیل دادند.
مادها در حدود هفتصد سال پیش از میلاد در سرزمین‌های غرب ایران چیره شدند و دولت ماد را بنیان گذاشتند. در دورهٔ مادها، کودکان و نوجوانان راه و رسم زندگانی و کار و جنگاوری را در خانه و ایل می‌آموختند. آموزش رسمی مخصوص روحانیان بود. روحانیان، گذشته از خواندن و نوشتن، اصول و مراسم دینی، اخترشناسی و شیوه‌های پیشگویی سرنوشت دیگران را در مراکز دینی فرا می‌گرفتند. مردم دیگر از خواندن و نوشتن بی‌بهره بودند. مادها خطی شبیه خط میخی داشتند.
در دوران هخامنشی، آموزش رسمی ویژهٔ روحانیان زرتشتی (موبدان)، شاهزادگان و دولت‌مردان بود. اما چون در آیین زرتشت آموزش و پرورش به مانند زندگی مهم شمرده شده بود، مردم ایران به پیروی از گفتار حکیمانهٔ زرتشت، یعنی پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک، اخلاق و مهارت‌های سودمند را به فرزندان خود آموزش می‌دادند. در آن زمان آتشکده‌ها جایگاه رسمی آموزش بودند و موبدان علاوه بر درس‌ها مذهبی، پزشکی، ریاضی و اخترشناسی نیز درس می‌دادند.

اکوسیستم آموزشی

اکوسیستم متفاوتی از نظام آموزشی در راه است و اکثر ما بخش قابل توجهی از سرمایه خود را صرف آموزش و یادگیری می‌کنیم. آموزش‌های اولیه و آکادمیک به طور پیش فرض در هر جامعه برای همه افراد فراهم شده و همه آن‌ها سعی دارند تا بهترین و موثرترین روش‌های آموزش را برای سیستم آموزشی خود استفاده کنند. بعید است که از آینده تکنولوژی بحث کنیم ولی به موضوع آموزش اشاره ای نکنیم. برای همه ما تصور اینکه آموزش در آینده چگونه خواهد بود سوالی مشترک است که سعی داریم تا با مطالعه و تحقیق به آن پاسخ دهیم. سوالاتی نظیر اینکه سیستم آموزشی در آینده دست خوش چه تغییراتی خواهد شد؟ بهترین و موثرترین راه برای آموزش کدام است؟ بهترین روش برای وفق دادن کودک با سیستم آموزشی کدام روش است؟ سیستم آموزشی مناسب کودک کدام است؟ در اینفوگرافیک آموزشی زیر بخشی از آینده آموزشی توضیح داده شده است.

 

اینفوگرافیک آموزشی

برای نمایش بزرگتر کلیک کنید

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس