سرمایه گذاری در فارکس

سرمایه گذاری در فارکس

تعریف بورس فارکس

فارکس یا FOREX ، از دو کلمه foreign exchange   مشتق شده و به معنای تبادل و یا داد و ستد ارز است. غالبا، انوا سازمان ها مانند بانک ها، شرت های چند ملیتی ، موسسه های مالی بزرگ، شرکت های صادارت و واردات و تاجران  در فارکس (بازار تبادل ارز خارجی) ، شرکت کرده و هدفشان مبادله یک ارز با ارز دیگر است. البته، حجم زیادی از معاملات و تبادل ارزی که انجام میشود در حوزه، پرداخت هزینه های سفر، سرمایه گذاری و یا خرید و فروش انواع کالا ها است. 
تاریخچه انتشار اسکناس و تبدیل پول به زمانی برمیگرد که در ان ، مبادله ها به صورت مبادله کالا به کالا انجام شده و در هر کشوری، چیزی به عنوان واحد ارزش در نظر گرفته میشد (در ایران، غلات واحد ارزش بودند). اما بعد از مدتی به دلیل فساد اینگونه مواد، سکه های فلزی جایگزین شده و بلا فاصله از آن نیز، اسکناس جای سکه هایی را گرفت که حمل و نقل شان دشوار بود. در این میان، بانک انگلستان اولین بانکی بود که اقدام به انتشار اسکناس کرد. 
موضوعاتی که در این مقاله توضیح داده میشوند شامل تعریف بورس فارکس، تجارت در فارکس، سرمایه گذاری در فارکس، آموزش بورس فارکس، دوره بورس فارکس ، مدرک بورس فارکس ، گواهینامه بورس فارکس ، بازار فارکس، بروکر فارکسف تحلیل تکنیکال فارکس و بورس جهانی فارکس هستند. 

ثبت نام دوره آموزش بورس

بورس فارکس، نوعی بورس بین المللی است.

تجارت در فارکس

بازار فارکس، بزرگترین و معتبرین جایی است که همه تاجران و اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند در آن سرمایه گذاری کرده و سود و مزیت های آن بهره مند شوند. علاوه براین، تجارت در فارکس محدودیتی نداشته و همه صاحبان سرمایه میتوانند در آن شرکت کنند زیرا مزیت ها و سود حاصل از بسیار چشمگیر است.  از جمله این مزیت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 
در این تجارت، هیچ گونه مالیات و عوارضی پرداخت نشده و ضرورتی هم برای پرداخت کمیسیون وجود ندارد. 
تاجران میتوانند هر ساعتی از شبانه روز معامله کنند. 
تاجرا میوانند قبل از خرید سهام ، انرا بفروشند. 
غالا، فرصت های معاملاتی زیادی برای تاجران وجود دارد.
میزان نقدینگی این بازار ها زیاد بوده و همیشه امکان خرید و فروش برای تاجران وجود دارد.  
شرایط سنی، سرمایه ای، جنسیتی و .. در این بازار وجود ندارد. 
میتوان در این بازار، میزان سود و زیان را محاسبه کرده و بعد معامله را انجام داد. 
قابل ذکر است که در دوره بورس فارکس، تمام مزیت ها و ویژگی های بورس فارکس در اختیار افراد علاقمند قرار میگیرد. 

سرمایه گذاری در فارکس

فارکس، یک بازار معاملات بین المللی است و سرمایه گذاری کردن در آن مستلزم رعایت و در نظر گرفتن چند قانون و مسلط بودن به قوانین تجارت بین المللی و البته اشنایی با زبان انگلیسی است. علاوه بر این، تاجران و اشخاص حقوقی که قصد سرمایه گذاری در فارکس را دارند باید، نسبت به تفاوت قیمت و ارزش انواع ارز آگاهی داشته تا بتوانند با توجه با سود حاصل، انواع معامله را انجام دهند. 
علی رغم اینکه، سرمایه گذاری در بازارهای فارکس از اهمیت و سود قابل توجهی برخوردار است  اما امکان دارد که ریسک ها و خطرات پیش بینی نشده، حجم این معاملات را کاهش دهند. از جمله این ریسک ها این است که، نظارت کمی بر این معاملات وجود داشته و امکان دارد که مواردی مانند تغییر قیمت انوع ارز برای تاجران و سرمایه گذارن ایجاد مشکل کند. علاوه بر این، گذراندن دوره بورس فارکس به تاجران کمک میکند تا اطلاعات دقیق تری در مورد انواع سرمایه گذاری ها و مزیت های آن به دست آورند. 

معاملات در فارکس به صورت 24 ساعته انجام میشوند.

آموزش بورس فارکس

شرکت در انواع بورس، منبع خوبی برای سرمایه گذاری بوده و افرادی که قصد سرمایه گذاری در انواع بورس شامل بورس فارکس را دارند باید دوره بورس فارکس را گذرانده و تجربیات عملی در این زمینه به دست اورده باشند. علاوه براین، بورس فارکس با بورس های داخلی کمی تفاوت داشته و سرمایه گذاری کردن در آن مستلزم داشتن مهارت ها و توانمندی های متنوعی است. همچنین، داشتن گواهینامه بورس فارکس ، به این معنا است که دارنده آن، سرمایه گذاری در فارکس را تجربه کرده و میتواند در این زمینه به دیگران نیز مشورت دهد. 
در راستای اشنایی با بورس فارکس، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش بورس فارکس را برای دانش پذیران علاقمند به این خطیه ارایه کرده است. دوره بورس فارکس به دانش پذیران امکان میدهد تا با یاد گیری انواع سرمایه گذاری، از سرمایه خود به نحو احسن استفاده کرده و بتوانند شیوه معامله با انواع سرمایه گذران را فرا گرفته و از آن برای کسب سود استفاده کنند. علاوه براین، در پایان دوره به همه دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک بورس فارکس اعطا میشود. 

بروکر|broker فارکس

بروکر فارکس، همان کارگزار فارکس است که وظایفش مشابه کارگزارهای تالار بورس در ایران است. بروکرها ، علاوه بر داشتن تحصیلات آکادمیک ، دوره بورس فارکس را گذرانده و در این زمینه تجارب عملی ارزشمندی داشته و میتوانند به همه تجاری که برای سرمایه گذای به این بورس وارد میشوند، مشورت داده و آنها را راهنمایی کنند. 
علاوه بر این، نقش متمایز و خاص بروکر این است که،  معاملاتی که تاجران انجام میدهند را به بازار جهانی منتقل کرده و زمینه خرید و فروش را برای همه تجار فراهم میکنند. همچنین، در پایان معامله، مبلغ آن به حساب تاجر مورد نظر واریز شده و البته درصد کمی از آن هم به عنوان کارمزد به حساب بروکر واریز میشود.  امکان دارد که کارمزد این بروکرها با توجه به حجم معاملات و قیمت ارز، کاهش و یا افزایش پیدا کند. 

مالیات دریافتی در فارکس جزیی است.

ثبت نام دوره آموزش بورس

تحلیل تکنیکال فارکس

با توجه به اینکه، قیمت انواع ارزثبات نبوده و امکان دارد که به هر نحوی کاهش یا افزایش داشته باشد بنابراین، باید از تحلیل تکنیکال فارکس برای پیش بینی صعودی و یا نزولی بودن قیمت ارز استفاده کرد. این پیش بینی ها ، باید با توجه به نمودار های نرخ ارز و در بازه های زمانی متفاوت انجام شود. مزیت این روش این است ، تجاری که از این صعود و یا نزل مطلع باشد، میتوانند برای انجام معاملات خود استراتژی هایی را در نظر گرفته و موفقیت خود را رقم بزنند. 
علاوه براین، در این تجزیه و تحیل ها از ، مدل های خاصی برای ادامه روند سرمایه گذاری استفاده میشود. همچنین، امکان دارد که تجار و معامله گران از ، نرم افزار های خاصی برای تخمین روند نرخ ارز کمک گرفته و سپس، برای سرمایه گذاری تصمیم گیری کنند. 
مهمترین نکات در این نوع از بورس این است که این بورس جانی فارکس، با بورس های داخل کشور تفاوت داشته و صرفا افرادی که از مزیت ها و ریسک های ان اطلاع داشته باشند میتوانند وارد این بورس بشوند. تجار باید بدانند که تجارت در فارکس دو طرفه، در همه ساعات شبانه روز و به صورت حرفه ای و با تمام ارزها انجام میشود.  
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس