ساخت جلوه های ویژه

ساخت جلوه های ویژه

تعریف نرم افزار افترافکت

نرم افزار افتر فکت، اولین مرتبه توسط یک شرکت آمریکایی ارایه شده و نسخه یک و دو آن، با فاصله یک سال وارد بازار شدند.  سپس، شرکت "ادبی" ، این شرکت آمریکایی را خریداری کرده و نسخه سوم افتر افکت را با کمی تغییرات روانه بازار کرد. این نرم افزار در زمینه پویا نمایی دوبعدی و سه بعدی بسیار قدرتمند بوده و با نرم افزار های " ادوبی فتوشاپ" ، "ادوبی پریمر" و "ادوبی ادیشن" متناسب است.
علاوه بر این ، این نرم افزار برای ایجاد جلوه های بصری، فیلم سازی، اصلاح انواع حرکات، تعیین جهت و اندازه حرکت، ساخت انیمیشن،  ترکیب عناصر بصری فیلم کارایی دارد. یکی دیگر از کاربرد های این نرم افزار این است که میتواند به صورت واسطه گر تبدیل انواع کد، ویرایشگر غیر خطی و صوت نیز عمل کند. 
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل توضیح میدهیم شامل نرم افزار افترافکت چیست، قابلیت های نرم افزار افتر افکت، ساخت جلوه های ویژه، آموزش نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت، دوره نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت ، مدرک نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت ، گواهینامه نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت ، بازار کار نرم افزار افترافکت و ساخت انیمیشن دوبعدی با نرم افزار افترافکت هستند. 

در ساخت جلوه های ویژه باید از تکنیک های آزمایش شده استفاده کرد.

قابلیت های نرم افزار افتر افکت

نرم افزار  افتر افکت، به نوعی پیشرفته تر از نرم افزار فتوشاپ بوده و بنابراین حیطه قابلیت های آن هم متفاوت خواهد بود و امکان دارد که تعدادی قابلیت مشابه نیز داشته باشد. در کل،  قابلیت های نرم افزار افتر افکت عبارتند از : 
دارا بودن طیف رنگ کامل برای رنگ کردن 
هماهنگی و تناسب با دیگر نرم افزار های شرکت ادوبی
داشتن انواع افکت های متنوع برای تدوین
دارا بودن افکت های متنوع و جالب برای شبیه سازی
قابلیت کار و اتصال به دوربین برای تهیه جلوه های سه بعدی
ایجاد افکت برای انواع متون
تهیه و طراحی انیمیشن برای تمام صفحات وب و امکان ذخیره سازی انها
توانایی لایه بندی سندها و صفحات
امکان ایجاد جلوه های دیداری متحرک
ارایه پیش نمایش قبل از تثبیت و رندرگرفتن
ذخیره سازی فایل ها با حداکثر کیفیت
ایجاد اشکال و شخصیت های دو و سه بعدی

ساخت جلوه های ویژه

معمولا، یک سری از صحنه های خاص فیلم عملا توسط خود بازیگران قابل اجرا نبوده و باید برای آن از جلوه های ویژه استفاده کرد. البته، ساخت جلوه های ویژه نیز زمان بر بوده و باید برای اجرای انها مقدمات زیادی را فراهم کرد. غالبا، افراد متخصصی که بدلکار نامیده میشوند، مسئولیت انجام چنین کارهایی را برعهده گرفته و سعی میکنند با رعایت اصول ایمنی، صحنه را طبق متن اجرا کنند. قابل ذکر است، که این صحنه ها نیز به ویرایش نیاز داشته و باید قبل از پخش فیل بررسی و کنترل شوند. 
اصولا، جلوه های ویژه به دو گروه میدانی و بصری تقسیم بندی میشوند که با توجه به نوع فیلم و یا انیمیشن مورد استفاد قرار میگیرند. با این حال، برخی از کارگردان ها گاهی ترجیح میدهند که در برخی از فیلم ها جلوه های ویژه به قدری ظریف باشند که حالت نا محسوس پیدا کرده و گاهی به تمامی و  انمیشن دیده شوند. معولا، در این موارد از نرم افزار افتر افکت استفاده میشود زیرا به راحتی میتواند تصویر را با هم تلفیق و ترکیب کند. 

با استفاده از افترافکت میتوان تغییرات ممکن روی یک شی را نشان داد.

آموزش نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت

نرم افزار افتر افکت بسیار جامع و کامل بوده و میتواند نیاز همه متخصصینی که در این زمینه کار میکنند را تامین کند. علاوه براین، افرادی برای انجام و ساخت پروژه های دو بعدی و سه بعدی انتخاب میشوند که گواهینامه نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت داشته و از قبل در این زمینه تجربه کسب کرده باشند. این افراد به دلیل داشتن تجربه عملی کار در محیط هایپیشرفته ای مانند افترافکت، براحتی میتوانند با نرم افزارهای مشابه مانند فتوشاپ کار کرده و آثار فوق العاده ای خلق کنند. 
در راستای آموزش نرم افزار افترافکت، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی دوره آموزش نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت را ارایه و معرفی کرده است. دوره نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت، تمام جزئیات نرم افزار افکت را به دانش پذیران آموخته و زمینه کسب دانش و تجربه عملی را نیز فراهم میکند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین موفقیتی کسب کنند ، مدرک آموزش نرم افزار پویا نمایی دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی افترافکت اعطا می شود. 

بازار کار نرم افزار افترافکت

باتوجه به اینکه، نرم افزار افترافکت قابلیت های زیادی دارد، افراد علاقمند میتوانند در تک تک این قابلیت ها تبحر کسب کرده و با انجام تمرینات مستمر در آنها تجربه کافی به دست آورند و بلافاصله در حیطه مورد نظر مشغول به کار شوند و حتی میتوانند با آموزش این نرم افزار کار خود را آغاز کنند. 
از طرف دیگر، نرم افزار افترافکت در ایران تا حدودی نوپا محسوب شده و به نظر میرسد که افراد زیادی مشتاق یادگیری آن باشند. به عنوان مثال، ساخت انیمیشن که به تازگی در کشور ما آغاز شده میتواند ورودیو شروع خوبی برای بکار گیری جدی و مداوم افترافکت باشد. 
علاوه بر این، افراد که گواهینامه و یا مدرک معتبر افترافکت داشته باشند ، راحتتر و سریعتر میتوانند موقعیت های شغلی مربوط به این زمینه را شناسایی کرده و سپس مشغول به کار شوند. همچنین، بازارکار نرم افزار افترافکت برای افرادی که این نرم افزار و انواع کاربرد آن را به صورت تجربی و عملی آموخته باشند نیز پرونق تر خواهد بود. 

با استفاداز نرم افزارهای پویا نمایی میتوان بخش از تصویر را حذف کرد.

ساخت انیمیشن دوبعدی با نرم افزار افترافکت

روند ساخت انیمیشن به این صورت است که عکس های ثابت مشخصی را پشت سر هم قرار میدهند تا یک تصویر تکراری به وجود آید. در انیمیشن سازی، به هر کدام از این تصاویر، فریم یا قاب گفته میشود. در حالت معمول، برای ساخت انیمیشن باید تعداد زیادی قاب پشت سر قرار داد و اینکار بسیار زمان بر بوده و مستلزم استفاده از منابع بیشماری است. 
اما، در صورتی که انیمیشن با استفاده از نرم افزار افترافکت ساخته شود، روند کلی کار ساده تر شده و خود نرم افزار میتواند قاب های اصلی را به صورت خودکار بین تصاویر ایجاد کرده و در نهایت یک تصویر دو یا سه بعدی متحرک بسازد که البته کیفیتش هم با مورد قبلی تفاوت دارد و میتواند توجه تعداد بیشتری را به خود جلب کند. 
امروزه، انیمیشن و نحوه ساخت آنها در کشورمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است؛ زیرا بیش از نیمی از تبلیغاتی که مشاهد میکنید حاصل بکارگیری همین نرم افزار بوده و در واقع، یادگیری و استفاده از آن نیز به نوعی سیر صعودی داشته است. علاوه بر این، به دلیل وجود تعداد زیاد متخصصان این نرم افزار، ساخت انیمیشن ها به سرعت صورت گرفته و در زمان صرفه جویی میشود.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس