ساخت برنامه اندروید

ساخت برنامه اندروید

تعریف برنامه نویسی| programming

به تمام فرایندهایی که در طی آن، همه نرم افزارهای کامپیوتری نوشته و سپس توسعه پیدا میکنند، برنامه نویسی گفته میشود. در واقع، در این فرایند، الگوریتم های محاسباتی به یک برنامه قابل اجرا تبدیل شده و فعالیت هایی مانند توسعه، طراحی الگوریتم، تست، پیاده سازی و نگهداری نرم افزارها انجام میگیرد. 
غالبا برنامه نویس ها در روند برنامه نویسی، ابتدا یک موضوع را تجزیه و تحلیل کرده و الگوریتی ایجاد میکنند و با استفاده از بازبینی آن، آن را پیاده سازی کرده و بعد از تست کردن و رفع اشکالات، آن را به زبان برنامه نویسی کامپیوتری مینویسند. به طور معمول، مهندسین و افرادی که دوره برنامه نویسی اندروید را گذرانده و در این زمینه کسب تجربه کرده اند، به انواع زبان برنامه نویسی آشنایی دارند. 
سرفصل های خاص این مقاله شامل تعریف برنامه نویسی، برنامه نویسی اندروید، طراحی اپلیکیشن، آموزش برنامه نویسی اندروید ، دوره برنامه نویسی اندروید ، مدرک برنامه نویسی اندروید ، گواهینامه برنامه نویسی اندروید ، برنامه های اندروید، ساخت برنامه اندروید و طراحی وب سایت هستند. 


دوره اموزش زبان برنامه نویسی موبایل (اندروید)

در برنامه نویسی اندروید، برنامه ها نوشته شده و توسعه پیدا میکنند.


برنامه نویسی اندروید

اندروید، سیستم عامل متنی است که برای دستگاه های موبایل و تبلت کارایی داشته و بر اساس سیستم عامل لینوکس است. کارایی اصلی این سیستم عامل اندروید، برای توسعه دادن و واحد کردن اپلیکیشن های موبایل بوده و توسط شرکت گوگل هدایت و کنترل میشود. 
به طور معمول، برنامه نویسی اندروید برای اکثر موبایل هل کارایی داشته و به سرعت نیز در حال گسترش است. علاوه براین، امکان دارد که با توجه به مدل موبایل ها از زبان های برنامه نویسی متفاوتی استفاده شود. قابل ذکر است که، علاوه بر اندروید، از سیستم عامل های مختلفی مانند ویندوز و iOS  نیز برای موبایل ها استفاده میشود. با این حال، اندروید برای بیش از دو سوم موبایل ها کارایی دارد. مهندسینی که آموزش برنامه نویسی اندروید را گذرانده و با انواع سیستم عامل ها آشنایی داشته باشند، میتوانند به سهولت کسب درآمد کنند. 

طراحی اپلیکیشن

در دنیای پیشرفته امروز، طراحی اپلیکیشن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا میتوان از انواع اپلیکیشن ها برای پلت فرم های (سیستم عامل ) مختلف استفاده کرد. اپلیکیشن، شبیه نرم افزار موبایا است که در طراحی آن از انواع زبان های برنامه نویسی  استفاده میشود. علاوه براین، در حالت کلی، اپلیکیشن ها به سه دسته تقسیم میشوند: 
اپلیکیشن های HTML5: پایه و اساس این اپلیکیشن ها، تکنولوژی بوده و میتوان با ایجاد تغییرات ، آنها را به پلت فرم های دیگر منتقل کرد. 
اپلیکیشن های محلی : این اپلیکیشن ها با کمک ابزارهای توسعه نرم افزاری، برای یک پلت فرم خاص طراحی شده و در ان از انواع زبان های برنامه نویسی استفاده میشود.  
اپلیکیشن های ترکیبی : این اپلیکیشن ها، ترکیبی از دو اپلیکیشن فوق بوده و میتوان اپلیکیشن های HTML5 را به آن اضافه کرد. مهندسینی که دوره برنامه نویسی اندروید را گذرانده و گواهینامه برنامه نویسی اندروید دریافت کرده باشند، براحتی تفاوت این اپلیکیشن ها را تشخیص میدهند. 


اندروید در سیستم موبایل به کار رفته است.

آموزش برنامه نویسی اندروید 

برنامه نویسی اندروید ، جز لاینفک برنامه نویسی برای موبایل و تبلت بوده و افراد و مهندسینی که به این حیطه وارد میشوند باید علاو بر دانش اکادمیک، باید دوره برنامه نویسی اندروید را گذرانده و با انواع سیستم عامل ها و کارایی خاص و عام آنها نیز اشنایی داشته باشند. علاوه بر این، این افراد باید انواع اپلیکیشن ها ، شیوه طراحی و استفاده آنها را نیز شناخته و بتوانند برنامه های اندروید بسازند.  همچنین، دارندگان گواهینامه برنامه نویسی اندروید  تواناییها و مهارت های خاصی در شناخت انواع سبک برنامه نویسی داشته و میتوانند آنها را به دیگران نیز بیاموزند.  
با توجه به کارایی و اهمیت برنامه نویسی برای سیستم عامل های موبایل، مرکز آموزش مجازی پارس، اقدام به برگزاری دوره آموزش برنامه نویسی اندروید برای دانش پذیران علاقمند کرده است. دوره برنامه نویسی اندروید  برای دانش پذیرانی که قصد فعالیت حرفه ای در این زمینه را دارند، بسیار مفید و کاربردی بوده و میتواند به کسب تجربه و استفاده عملی از این دانش کمک کند. علاوه بر این، به دانش پذیرانی که آزمون آنلاین دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند و نمره حد صاب کسب کنند ، مدرک برنامه نویسی اندروید اعطا میشود. 


برنامه های اندروید

از جمله برنامه هایی که در بین افراد مختلف طرفداران زیادی دارد، برنامه های اندروید هستند که امروزه، کاربرد و کارایی زیاید هم دارند. دلیل این اهمیت و استقبال این است که، این برنامه ها محدودیتی نداشته و به سهولت نیاز کاربران را مرتفع میکند و عملکرد آن نیز، نسبت به دیگر برنامه ها کمی متفاوت و البته کاربردی تر است. 
علاوه بر این، قیمت دستگاه هایی که در آنها از سیستم های اندرویدی استفاده شده، متعادل تر بوده و از این نظر، خریداران بیشتری را به سوی خود جذب میکند. همچنین، این سیستم عامل برای طیف وسیعی از ابزار و تجهیزات کارایی داشته و استفاده آن برای انواع سیستم ها، موجب شده تا تجهیزات تنوع بیشتری پیدا کنند. غالبا، مهندسینی که گواهینامه برنامه های اندروید دریافت کرده باشند،نسبت به  اهمیت و کارایی این سیستم عامل آگاهی بیشتری دارند. 

برنامه های اندروید محدودیتی ندارند.

ساخت برنامه اندروید

در کل، برنامه نویسی مستلزم داشتن تحصیلات آکادمیک و یا کسب مدرک از یکی از موسسات برتر مانند مرکز اموزش مجازی پارس است. علاوه بر این، مهندسینی که در حیطه ساخت برنامه اندروید فعالیت میکنند باید توانمندی های این زمینه را داشته و بتوانند کار ایجاد الگوریتم را به بهترین نحو انجام داده و برنامه ای متمایز بنویسند. 
با این حال، گاهی میتوان بدون تسلط به زبان برنامه نویسی، اینکار را به صورت حرفه ای انجام داد. البته، مهندسینی که این کار را تجربه میکنند باید دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته و از تجارب قبلی خود استفاده کنند. 

دوره اموزش زبان برنامه نویسی موبایل (اندروید)

طراحی وب سایت 

طراحی وب سایت، یکی از حیطه های مرتبط به برنامه نویسی و مهندسی وب است که در آن، انواع سایت ها ساخته و راه اندازی شده و از آنها پشتیبانی میشود. علاوه براین، در این نوع طراحی، از کدهای ساده HTML استفاده میشده اما به مروز زمان، زبان های انعطاف پذیرتر به کار برده شدند.   

 قابل ذکر است که طرح وب، یک قالب گرافیکی است که در آن محتوا و مطلب خاص گذاشته میشود و از این جهت، مطالب آن باید به دقت انتخاب شود تا بتواند نظر خواننده ها را جلب کند. غالبا، مهندسینی که دوره برنامه نویسی اندروید را گذرانده باشند، از عهده طراحی سایت نیز به خوبی بر می آیند. همچنین، طراحی وب سایت، با توجه به نوع سایت و کارایی آن متفاوت است و طبعا زبان متفاوتی هم در آنها اعمال میشود . 
علاوه بر این، در هنگام انتخاب و گذاشتن مطلب در وب سایت به اهداف و رویکردهای وب سایت توجه کرده و آنها را به گونه ای متناسب سازی کرد که، با دیگر وب سایت ها تفاوت داشته و حس تکرار را به مخاطب القا نکند. 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس