درباره زبان برنامه نویسی موبایل اندروید Android

زبان برنامه نویسی اندروید چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی زبان های برنامه جدیدی از طرف شرکت گوگل توسعه شده است.
برنامه جدیدی که در حال حاضر از سوی شرکت گوگل تولید شده است اندورید (Android) می باشد و نام یک سیستم عامل موبایل می باشد.

اندورید یک زبان برنامه نویسی سیستم عامل اوپن سورس می باشد که بر اساس هسته لینوکس ساخته شده است.
زبان برنامه نویسی اندورید برعکس سیستم عامل Ios آیفون که تنها پردازنده های ARM را پشتیبانی می کند، بر روی انواع مختلفی از پردازنده ها دیگر قابل نصب هستند.
پردازنده های قابل نصب شامل : ARM,MIPS,POWER,Architecture,x86 می باشد. 
در سال 2008 تا به الان گوشی های مختلفی با استفاده از این سیستم عامل به بازار عرضه گردید. و تعداد زیادی Tablet PC با دیگر سیستم عامل به بازار آمد.
از آن سال تا به الان 2010 تعداد برنامه جانبی برای این سیستم عامل نوشته شده است که سهم بالایی در سیستم عامل دارند. تعداد برنامه های که تا به الان به بازار عرضه شده است برای سیستم عامل آیفون تعداد سیصد هزار بوده است. 
سیستم عامل اندروید با توجه به پیشرفت زیادی که از بقیه سیستم عامل ها و حتی آیفون کرده است ، اندروید عمر کمتری نسبت به آیفون دارد.
آسانی کار برنامه نویسان به خاطر اندروید می باشد که کتابخانه برنامه نویسی قدرتمندی است، از جمله دیتابیس رابطه کوچک شده SQLite، توابع گرافیکی سه بعدی open GL ، موتور مرورگر Web kit، و موتور گرافیکی SGL . 

دوره های اندروید یکی از بهترین دوره های پیشرفته مرکز آموزش مجازی پارس است

رابطه اندروید و جاوا :

به وسیله جاوا برنامه جانبی اندرویدی برنامه نویسی می شود و برای ارتباط با لایه های پایینی سیستم عامل می توانند از کتابخانه جاوایی اندروید استفاده کنند. 
قسمتی از سیستم عامل اندروید را با زبان جاوا می نویسند.
این سیستم عامل ، Java Virtual machine ندارد. برای پیاده سازی برنامه های جاوایی بر روی سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik  تبدیل می گردد، و بعد روی  Dalvik virtual machine اجرا می شوند. 
دالویک یک ماشین مجازی جاوایی است که برای سیستم عامل اندروید بهینه شده است تا هم RAM و هم CPU و هم باطری کمتری مصرف می کنند.
برنامه های جاوایی معمولی هم که اغلب با استفاده از شبیه سازی های مجازی جاوا مثل j2ME MIDE Runner روی این سیستم عامل قابل اجرا هستند.

محیط برنامه نویسی اندروید :

کتابخانه اندروید، شبیه ساز سیستم عامل، مستندات اندروید و دیباگر و آموزشی و دیگر فایل ها که شامل Android SDK می باشدکه اجازه می دهد با اولین برنامه اجرا گردد. 
اکنون این SDK بر روی یک سیستم 32 بیتی که لینوکس، ویندوز و یا mac OSX را دارد اجرا می شود. 
قبل از نصب SDK شامل JDK و  Apache Ant می باشد.
پسوند برنامه های نرم افزاری اندروید با پسوند .apk ذخیره می گردد.
گوگل هدف از ایجاد سیستمی مثل اندروید را این گونه بیان می نماید که هر کسی توانایی این را داشته باشد تا برای اندروید برنامه بسازد. 
افرادی هستند که برای نیاز تفریحی خود نیازمند طراحی برنامه اندروید می باشد به همین منظور است که آن ها به گوشی اندروید روی می آورند.

درآمد برنامه نویسان اندروید : 

با وجود تعدا زیادی از گوشی ها به خصوص گوشی های اندرویدی در ایران بازار جدیدی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان صورت گرفته است. بر اساس تحقیقات گرفته شده بیشتر از چند میلیون گوشی های اندرویدی در ایران وجود دارد که هر یک برای برنامه نویسان یک ابزار محسوب می گردد. 
تعداد زیادی از برنامه نویسان با استفاده از فکر و ایده خودشان توانستند بازار خود را بشناسند و در آمد خوبی از راه برنامه نویسی اندروید بدست آورند.

نکات جالب بر اساس تحقیقات انجام شده درباره برنامه نویسان اندروید :

- بیشتر افراد که برنامه نویسی را به تنهایی انجام داده اند پیشرفت بهتری نسبت به افرادی که کار تیمی را انجام داده اند بوده است.
- بسیاری از نرم افزارها موفق شده اند تا به جمع آوری اطلاعات بپردازند و آن را به یک نرم افزار خوب و پردرآمد تبدیل نمایند.
- تعداد زیادی از اپلیکشن تنها با یک ایده ساده و کوچک شروع می کنند.
- خیلی از نرم افزارهای اندروید ارزانتر درآمد بیشتری از اپلیکشن گرانتر داشته اند.(به دلیل فروش زیاد)
- هیچ یک از اپلیکشن ها ایرانی برای فروش آن ها ، بازاریابی انجام نداده اند.

بازار کار برای سیستم عامل اندروید وسعت زیادی پیدا کرده است

کاربرد برنامه نویسی اندروید :

اندروید برای نمایش خدماتش از دستگاه های پرتابل و قابل حمل با دسترسی ساده همانند موبایل ، ساعت و ... طراحی نموده است، و توانسته است سخت افزارهایی مانند دوربین، GPS برای استفاده از برنامه های موبایل مبتنی بر موقعیت ، بلوتوث، Wifi و در دیگر برنامه های الکترونیک برای اندروید به شکل ممکن طراحی نمایند. 
توسعه ساخت نرم افزار اندروید و طراحی برنامه اندروید در کشور ایران به سرعت در حال افزایش می باشد.

اصول طراحی نرم افزار موبایل :

- استفاده از بروزترین متدها و کتابخانه های برنامه نویسی و سیستم عامل
- تولید بهینه نرم افزار با کمترین حجم جهت دسترسی و دانلود راحت
- ساخت نرم افزار و اپلیکیشن با کمترین حجم دسترسی و دانلود راحت
- طراحی واسط کاربری کاملا زیبا و جذاب
- استفاده مناسب از فونت های مرتبط و جذاب و فونت های فارسی و رعایت حروف چینی صحیح
- امکان درست از تصاویر با قابلیت نمایش درست در گوشی های اندروید
- قابلیت نصب نرم افزارهای اندروید بر روی بیشتر گوشی های تلفن هوشمند اندروید
- ایجاد قابلیت به روز رسانی خودکار برنامه
- امکان ورود به موبایل فقط در صورت ثبت نام به وسیله ایمیل و یا sms
- امکان قرار دادن تبلیغات بنری در نرم افزار
- استفاده از ویژگی های تلفن همراه و دسترسی به آن ها مثل موقعیت جغرافیایی بر اساس نیاز کاربران
- امکان ارتباط با پشتیبان از درون نرم افزار
- امکان بازکردن لینک و وب سایت از طریق مرورگر داخلی نرم افزار

نکات مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس حرفه ای :

برای تعدادی از مدیران استخدام نمودن یک برنامه نویس حرفه ای در الویت است اما نکاتی هم در نظر می گیرند که دارای ویژگی بالایی است. 
بالاترین موفقیت یک فرد ویژگی برتر شخصیتی طبق شرکت یا سازمان می باشد. به عنوان مثال یک برنامه نویس موبایل باهوش و با تجربه نیازمند این کار است و حتی دارای فن حریف بودن، انطباق پذیری، ریسک پذیری و خود جوش بودن باشد. 
برای استخدام برنامه نویسی بهتر است که فرد بتواند تکنولوژی به روز را به بهترین نحوه یاد بگیرد .
نکته جالب : هر چقدر سرعت سیستم بالاتر و قدرتمند تر باشد برنامه نویسی راحت تر و جذاب تر خواهد بود  زیرا نرم افزار اندروید برای ساخت اپلیکشن برای لود کردن ها بسیار طولانی و خسته کننده می شوند.

سیستم عامل اندروید از گذشته تا به الان رشد زیادی پیدا کرده است

دوره آموزشی زبان برنامه نویسی موبایل اندورید (Android) : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان و افراد که ذوقی برای برنامه نویسی دارند دوره آموزش زبان برنامه نویسی موبایل اندروید را به زبان ساده ارایه نموده است تا مبحث های فوق مقدماتی تا فوق پیشرفته برنامه نویسی اندروید با مثال بیان می نمایند که با شرکت در این دوره آموزش ها می توانند به مشکلات و خطاها در انجام پروژه ها که برای تمام برنامه نویسان پیش می آید حل نمایند، از این رو پارس به تمام افراد مدرک زبان برنامه نویسی موبایل اندروید و گواهینامه زبان برنامه نویسی موبایل android اعطا می نماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس