ریشه های فنگ شویی

ریشه های فنگ شویی

تعریف فنگ شویی

یکی از فلسفه های باستانی چینی که برای حوزه هایی مانند سلامتی و ثروت تا کار و زندگی و تجارت و.... کارایی داشته و در میان خود چینی ها طرفدار زیادی دارد،  فنگ شویی است. علاوه براین، به گفته خود چینی ها، فنگ شویی میتواند تاثیرات بلند مدت و ماندگاری روی موفقیت ها ، شادی ها و البته سلامتی بگذارد که قابل مشاهده و تایید است. 
مهمترین مولفه این فلسفه، نوعی انرژی مثبت و منفی به نام "چی" است؛ در صورتی که این انرژی در حیطه های مختلف استفاده شود، مثبت بوده و در صورت عدم استفاده، به  انرژی مخربی تبدیل خواهد شد. نکته مهم و جالب در این نوع انرژی است که، هنگام استفاده بهینه از این انرژی باید مواردی مانند نظم در همه امور، انتخاب جهت های مناسب و استفاده از رنگ های متنوع و مناسب را رعایت کرده و  البته نقش عناصر 5 گانه چینی-آتش، آب، خاک، باد و اتر- را نیز در نظر داشت.   
سر فصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تعریف فنگ شویی، ریشه های فنگ شویی ، عناصر پنجگانه فنگ شویی ، آموزش فنگ شویی ، دوره فنگ شویی ، مدرک فنگ شویی ، گواهینامه فنگ شویی ، کاربرد فنگ شویی و اصول فنگ شویی در کسب و کار هستند.

آموزش فنگ شویی

ریشه های فنگ شویی

فنگ شویی، یکی از هنرهای کهن چینی بوده و هدف آن هماهنگ کردن مکان زندگی انسان است. علاوه براین، ریشه های فنگ شویی ساده بوده و به انسان ها فرصت میدهند تا با به کارگیری آنها در زندگی شان ، آن را متعادلتر کنند. یکی دیگر از پیام های فنگ شویی این است که، با طبیعت همراه شده و یاد بگیریم که هر چیز بر روح و جسم ما تاثیر گذاشته و میتواند میزان دریافت ها را تغییر دهد. 
علاوه براین، در فنگ شویی به این مطلب پرداخت میشود که، جهت باد، خورشید و کیفیت نیروهای طبیعت  میتواند بر محیط تاثیر بسزایی داشته و آن را به نوعی افزایش داده و اهداف مورد نظر را حفظ کند. در واقع، در صورتی که عوامل موثر و مهم در فنگ شویی شناخته شوند، میتوانیم به سهولت محیط زندگی و کار را برای دستیابی به اهداف مان آماده کنیم. علاوه براین، گذراندن دوره فنگ شویی زمینه موفقیت در این دوره را فراهم خواهد کرد. 

عناصر پنجگانه فنگ شویی 

عناصر پنجگانه فنگ شویی شامل زمین، آتش، فلز، چوب و آب است. در صورتی که نماد هر کدام از این عناصر مشخص شوند، براحتی میتوان انها را در جهت مورد نظر هدایت کرده و انرژی آنها به نحو احسن استفاده کرد. غالبا، لوازم دکوری منزل و مرمری مانند انواع کوزه ها نشان دهنده زمین و انواع رنگ های نارنجی و قرمز گویای آتش هستند. 
علاوه براین، اشکال دایره ای و مجموعه رنگ های خاکستری و نقره ای و سفید به عنصر های فلزی نزدیک است؛ علاوه بر این، انواع رنگ های ابی نفتی و سبز و اشکال کاغذی و چوبی و مستطیلی به چوب اشاره داشته و رنگ های سیاه و آبی نیز یادآور عنصر آب است. 
هر فردی که آموزش فنگ شویی را به صورت تخصصی گذرانده و گواهینامه فنگ شویی دریافت کرده باشد، میداند که از هر کدام از این عناصر، به چه نسبتی و در کجای محل کار یا منزل شخصی استفاده کند. 

دوره فنگ شویی

آموزش فنگ شویی

فنگ شویی، یکی از حیطه های فلسفی و تخصصی در زبان چینی است که از آن برای بهبود و متعادل کردن زندگی انسان ها استفاده میشود. از این جهت، هر فرد باید با توجه به زمینه ای که قرار است در آن تغییر ایجاد کند، از نماد و یا مولفه خاصی از فنگ شویی استفاده کرده و در استفاده از آنها مداومت بورزد تا به نتیجه دلخواه برسد. بنابراین، دریافت گواهینامه فنگ شویی به این معنی است که، فرد در فعالیت های خود تغییراتی ایجاد کرده و این تغییرات قابل مشاهده هم هستند. 
به منظور آموزش اصول و قوانین و محدودیت های فنگ شویی، مرکز آموزش مجازی پارس، اقدام به برگزاری دوره آموزشی آموزش فنگ شویی کرده است. دوره فنگ شویی برای دانش پذیران بسیار جالب بوده و به آنها امکان میدهد تا با انواع انرژی ها اشنا شده و از آنها برای پیشبرد وظایف شان استفاه کنند. 
علاوه براین، دانش پذیران این دوره با نحوه استفاده از این انرژی و نظم و انظباط و جهت خاص مورد نیاز آن نیز اشنا میشوند. در پایان دوره، به دانش پذیرانی که این دوره را با موفقیت گذرانده و نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک فنگ شویی اعطا میشود. 

کاربرد فنگ شویی

کاربرد فنگ شویی فراوان بوده و در اکثر زمینه ها مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال، فنگ شویی با تاثیر بر ذهن، آنرا آرام کرده، فکر های منفی و متشنج را از آن دور میکند و موجب خلاقیت و نوآوری در فرد میشود. علاوه براین، فنگ شویی در حیطه سلامت به این معنی است که، خانه را شلوغ نکرده و فضایی ارام و بدون تجهیزات فراهم کنید تا انرژی های منفی رها شود. 
علاوه بر این، در صورتی که فنگ شویی برای محل کار استفاده شود، موجب خلاقیت و نوآوری و در نهایت موفقیت شده و البته اینکار نیازمند تغییر در محل کار نیز هست. همچنین، فنگ شویی در معماری، به معنای ایجاد تغییر در بخش های مختلف منزل های مسکونی و تجاری است. البته، از فنگ شویی برای ثروتمند شدن، ایجاد تغییرات و برای طراحی دکوراسیون داخلی و... استفاده میشود. افراد یکه به این حیطه علاقه داشته و دوره فنگ شویی را گذرانده و مدرک فنگ شویی دریافت کرده باشند، بیشتر به این حیطه اشراف دارند.  

مدرک فنگ شویی

اصول فنگ شویی درکسب و کار 

اصول فنگ شویی در کسب و کار شامل قوانین و کارهایی است که، محیط کسب را آرام و دلپذیر نموده و به کسب درآمد کمک میکند. به این منظور، تجاری که دارای کسب و کارهای مهم و پایه ای هستند میتوانند اقدامات زیر را انجام دهند: 
تمیز کردن محیط کار و غبار روبی از آن و به همان نسبت حذف فکرهای خش و منفی و آرام ذهن
دور کردن وسایل اضافی از محا کار و ایجاد حس خوشبینانه در خود و کارکنان
بررسی شیر های آب موجود در محل کار و در صورت نیاز تعمیر و اصلاح اساسی آنها و تعویض لامپ های سوخته 
متمرکز کردن انرژی برای جذب سرمایه و ثروت و شادی 
تغییر دادن میز کار به گونه ای که درب ورودی مستقیما رو به روتان قرار گیرد. 
دور کردن وسایل خراب و نیم سوخته از محل کار و جایگزینی وسایل ضروری

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس