روش های شرکت در دوره های بند الف و ب

آژانس مسافرتی چیست ؟

آژانس مسافرتی یک دفتری هواپیمایی می باشد که به صورت شخصی و یا تجاری وجود دارد که خدمات گردشگری را به مسافران ارایه می دهد. به صورت کلی می توان تعریفی این گونه از آژانس هواپیمایی داشت ، که بازاریاب آژانس مسافرتی رابطی از  سمت مشتری است که اقدامات مورد نیاز مسافران از جمله هتل ها ، خطوط هواپیمایی از طریق سیستم رزرواسیون آنلاین را نیز برای سفر آماده می کند و در قبال آن از عرضه کنندگان کمیسیون و بعلاوه از مشتریان نیز مبلغی را نیز دریافت می نمایند.
مسافران اغلب با انتخاب های پیش روی گذاشته شده بسیاری روبرو هستند که این گزینه ها شامل مواردی همچون انواع مختلف رزرواسیون، وسایل نقلیه، آنلاین هتل و همچنین مقاصد و جاذبه های گردشگری مختلف می باشد. آن ها با تحقیقات انجام گرفته از طرف خود یا به وسیله سرویس های گردشگری اطلاعات را جمع و مورد بررسی قرار داده و یا از خدمات آژانس های مسافرتی زیادی استفاده می کنند.

 

ثبت نام دوره آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی

کارمندان آژانس های هواپیمایی شامل شرح و وظایف ویژه ای هستند

وظایف آژانس هواپیمایی 

آژانس های هواپیمایی در اصل وقتی را برای برنامه ریزی های حرکت ها، مسیرها، اقامت، امور ارزی و هزینه ها، قوانین و مقررات ، شناسایی مقصدها، و دیگر راه های مسافرتی و زمان های سفر داشته و همچنین توانایی و مهارت بالایی را نیز دارند. 
در اصل می توان گفت که آژانس های مسافرتی نیز مشاوره هایی هستند که می توانند در وقت و هزینه مشتری صرفه جویی کنند.

نکاتی درباره آژانس هواپیمایی 

امروزه با توجه به اینترنتی شدن خدمات و در دسترس بودن برای عموم مردم ،امکان استفاده از مهارت رزرواسیون آنلاین مجموعه های گردشگری وجود دارد. اینترنت توانسته وسیله ای نیرومند در دسترس همه مشتریان باشد. در واقع اینترنت در اختیار مشتریان می باشد تا درباره سوال های خود درمورد مقصد پرس جو در اینترنت انجام دهند. با توجه به نکته مسافران و یا مشتریان باید به موضوع اصلی خود دقت داشته باشند که چه چیزی را می خواهند پیدا و جستجو کنند تا به هدف خود برسند. از این رو آژانس های مسافرتی در زمان اجرای سایت خود باید دقت کامل را داشته باشند تا مسافران را گیج نکنند. 
آژانس های مسافرتی ، دفاتری هستند که خدمات و محصولات گردشگری را عرضه می نمایند و مشتریان همچنان به این دفاتر درباره زمان حرکت ها و رزروها و دیگر اطلاعات مراجعه می کنند.
انواع آژانس های مسافرتی دارای سه نوع از الف ، ب ، پ هستند.

دفاتر خدماتی مسافرتی دارای مجوز بند الف

دفاتر بند الف مسئولیت ذخیره و صادر کردن بلیط را دارند و همچنین دارنده آژانس هواپیمایی هستند.
دفاتر بند ب نیز مسئولیت هایی به شرح زیر دارند.
- صدور بلیط پروازهای داخلی
- صدور بلیط پروازهای خارجی
در این گونه دفاتر که برخوردار از مجوز ب هستند علاوه بر صدور بلیط وسایل های حمل و نقل همانند اتوبوس نیز انجام می گیرد و همچنین نظارت مستقیم بر سازمان هواپیمایی کشوری دارند.

دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند ب 

در تمامی این دفاتر نیز بند ب به عنوان فروشندها، برنامه ریزی ها، و همچنین مجری های تور کاری خود را نیز انجام می دهند.
تور داخلی : تورهای یک روزه زمینی داخلی و تورهای زمینی یا هوایی چند روزه.
تورهای خارجی : تورهای که خارج از کشور هستند.
تور ورودی : تورهای مسافرانی که از کشوری به یک کشور دیگری وارد می شوند.
رزرواسیون آنلاین هتل 
اینجا آژانس تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هستند. 

دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند پ 

دفاتر خدماتی بند پ مسئولیت برپایی انواع تورهای زیارتی را دارند. مثل تورهای زیارتی و ... لازم به ذکر است که این دفاتر توانایی برپایی تورهای تفریحی را نداشته و تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت می باشند. قابل توجه درباره آژانس مسافرتی: دفترهای خدمات مسافرتی به صورت جداگانه می توانند یکی از مجوزها را داشته و یا همه مجوزها را با هم داشته باشند. 
اگر یک آژانس چند مجوز باهم را داشته باشد می تواند در یک واحد زمانی خاص چند مجوز را باهم داشته باشد و همچنین نیز تحت نظارت کامل سازمان های مسئول قرار می گیرد. 
مدیر دفاتر خدمات مسافرتی شخصی است که مسئولیت مدیریت و رهبری تمامی آژانس های مسافرتی ، گرفتن و انتخاب  نیروی انسانی، و دیگر امور مربوطه را به دفتر مسافرتی را بر عهده دارد.
مدیر دفاتر خدمات مسافرتی | Travel Agency Manager  می باشد.
مدیر دفاتر خدمات مسافرتی حرفه ای در زمینه گردشگری که دارنده کارهای برتر از جمله مدیریت برنامه ریزی در دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس مسافرتی ، سازمان دهی و دریافت افراد کاری در دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت روابط بین المللی در دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت جهانگردی در دفاتر خدمات مسافرتی ، مشخص کردن مسئولیت های مدیر دفاتر خدمات مسافرتی ، تجزیه و تحلیل مسایل مالی ، تعیین کارآفرینی در دفاتر خدمات مسافرتی دارد.

نکته : داشتن مدرک مدیریت فنی بند یکی از شرایط تاسیس آژانس گردشگری و مسافرتی است.
پیش نیازهای دوره آژانس مسافرتی تسلط داشتن به زبان انگلیسی است.

خدمات آژانس مسافرتی شامل تور و گردشگری است

شرایط شرکت در دوره فنی بند ب 

افرادی که می خواهند برای دریافت مدرک بند ب اقدام نمایند باشد حداقل مدرک کارشناسی که تحت نظارت وزارت علوم است را از قبل کسب کرده باشند. در هر صورت که نفر متقاضی خارج از ایران به درس خواندن مشغول می باشد، مدرک تحصیلی که باید تاییدیه دفتر ارزشیابی وزارت علوم و با کمترین معادل کارشناسی باشد. علاوه بر مدرک تحصیلی، افراد باید بتوانند مدارک مورد نیاز خود را در صورت وجود به موسسه مورد نظر تحویل داده و دفاتر با توجه به این مدارک بر روی کارهای اولیه اقدام نمایند.
محتوای دوره مدیر فنی :
محتوای دوره مدیر فنی بند ب از موارد درسی شامل شناخت صنعت گردشگری ، برنامه ریزی، و سرپرست تور، بازاریاب گردشگر ، تسلط به زبان انگلیسی ، آشنا شدن با قوانین و مقررات دفترهای خدمات مسافرتی ، آشنا شدن با جاده های گردشگری ، ایجاد بلیط، ... می باشد.
 افراد می توانند با مراجعه به مراکز معتبر اقدام به شرکت در دوره های آموزشی نمایند و با این گونه دفاتر آشنا شوند و بعد از سپری کردن دوره آموزشی در آخر دوره، خود را آماده آزمون آنلاین کنند و با توجه به حداقل نمره مورد نظر نسبت به دریافت مدرک اقدام نمایند و نیز راهی بازارکار شوند.
تور گردشگری :
تور گردشگری شامل سفرهای چند روزه است و با تعدادی از افراد همراه می باشد که این تور توسط آژانس مسافرتی هدایت گردیده زیرا تنظیم برنامه ریزی این تورها در قبال آژانس های مسافرتی است.
استفاده از تورهای مسافرتی  مزایایی در سفر دسته جمعی دارد ، در این تورها افراد گروه نیز با همدیگر در آشنا شدن با مکان های دیدنی ، تاریخی و ... دارند. در این تورها افراد با یکدیگر آشنا شده و سفر خوبی را درکنار همدیگر تجربه می کنند.
استفاده از تورهای گردشگری ، بهترین راه سفر کردن برای هر مسافر محسوب می گردد.
آژانس های مسافرتی و هوایی با استفاده از تورهای همانند تفریحی ، زیارتی و حتی تجارتی و .... امکاناتی را فراهم کرده است تا مردم به راحتی برای سفر خود اقدام نمایند.
مزایای شرکت در دوره آموزشی دفاتر خدمات مسافرتی بند الف و بند :
- دریافت مدرک و گواهینامه مورد نظر
- وارد شدن به بازار کار آژانس مسافرتی

ثبت نام دوره آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی

با داشتن مدرک آژانس هواپیمایی می توانید اقدام به تاسیس آژانس هواپیمایی نمایید

دوره آموزش مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند الف و ب 

مرکز آموزش مجازی پارس در نظر دارد برای افرادی که علاقه به کار در آژانس مسافرتی  و یا تاسیس دفاتر آژانس مسافرتی را دارند نیز دوره آموزش مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند الف و ب را ارایه داده است تا افراد با گذراندن این دوره بتوانند اطلاعات مورد نظر را کسب نمایند و بعد از آموزش ، پارس به همه دانشپذیران بعد از آزمون نیز مدرک مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند الف و ب و همچنین گواهینامه مدیریت خدمات مسافرتی بند الف و ب نیز اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس