نکات راه‌اندازی موسسات آموزش

به گفته تحلیلگران آموزش جهانی، بازار آموزش و تدریس خصوصی سریعا در حال رشد و گسترش است. اکنون در سال 2022 آموزش خصوصی به یک صنعت 227.2 میلیارد دلاری تبدیل شده است. به نقل از دکتر ماکان آریا پارسا راه‌اندازی موسسه‌ی آموزشی خصوصی به شما امکان می‌دهد کسب و کاری را راه‌اندازی کنید که در مسیر درست حرکت می‌کند. راه‌اندازی یک موسسه‌ی آموزشی خصوصی به شما این شانس را می‌دهد که زندگی کودکان و نوجوانان را تغییر دهید. قبل از افتتاح یک موسسه‌ی آموزشی چندین مرحله باید طی شوند.

 

نکات راه‌اندازی موسسات آموزش

 

مراحل مورد نیاز برای راه‌اندازی یک موسسه‌ی آموزشی از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا

برای شروع یک کسب و کار، ماکان آریا پارسا به عنوان  یکی از افراد موفق در راه‌اندازی استارتاپ‌ها، مراحل زیر را ضروری می‌داند:

 

یک طرح راه‌اندازی تفصیلی تهیه کنید

اطلاعاتی در مورد اینکه آیا قصد خرید امتیاز یک موسسه را دارید یا می‌خواهید موسسه آموزشی مستقل خود را راه‌اندازی کنید، درج کنید. موقعیت‌های رقابتی را ارزیابی کنید و پیش بینی‌های مالی را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 

دریافت بودجه‌ی راه‌اندازی

سرمایه‌ی لازم برای این فرآیند را از سرمایه گذاران یا با گرفتن وام از یک وام‌دهنده‌ی تجاری تامین کنید. هنگام کار با یک وام دهنده، پول باید در مقطعی بازپرداخت شود. اگر می‌خواهید بودجه را از سرمایه گذاران تامین کنید، سودی که در آینده به دست می‌آید باید با آن‌ها تقسیم شود. هم سرمایه گذاران و هم وام دهندگان، قبل از اینکه به فکر دادن پول مورد نیاز شما باشند، به یک رونوشت از طرح اولیه‌ی شما نیاز دارند.

 

یک مکان مناسب پیدا کنید

مکانی را پیدا کنید که والدین برای سپردن فرزندان خود به آن محل اعتماد کنند. برای مثال، موسسه خود را نسبتاً نزدیک به یک مدرسه یا یک منطقه مسکونی انتخاب کنید. ساختمانی را انتخاب کنید که دارای اتاق‌های کافی برای چندین کلاس، یک اتاق برای امور کامپیوتری و احتمالاً مکانی برای بازی باشد.

 

معلمان حرفه‌ای را استخدام کنید

شما باید افرادی را استخدام کنید که توسط موسسات مختلف برای تدریس خصوصی تایید شده‌اند. این کار به موسسه شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را نزد والدین افزایش دهد.

 

خرید تجهیزات

این تجهیزات شامل کتاب، کامپیوتر، میز، صندلی، تخته سیاه، اسباب بازی‌ها و فیلم‌های آموزشی است. اگر امتیاز یک موسسه‌ی آموزشی را خریداری کرده‌اید، لیستی از موارد لازم به شما ارائه می‌شود. اگر نه، موارد مورد نیاز خود را مطابق با طرح آموزشی خود خریداری کنید.

 

موسسه خود را تبلیغ کنید

تبلیغات اولیه را ارائه دهید تا در ابتدا مشتریان بیشتری ثبت نام کنند. با مدارس محلی مشورت کنید تا ببینید آیا آنها به شما اجازه می‌دهند که آگهی‌ها را در مدرسه پخش کنید یا در بولتن مدرسه ذکر شود یا نه. همچنین تبلیغات در روزنامه، رادیو و تلویزیون در منطقه خودتان به اطلاع رسانی در مورد موسسه شما نیز کمک می‌کند.

 

از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید

اگرچه تبلیغات محلی راهی عالی برای اطلاع رسانی در مورد موسسه‌ی آموزشی جدید شماست، اما بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد خیلی سریعتر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید. به ویژه رسانه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌سازند که والدینی که از عملکرد موسسه راضی بوده‌اند نظرات پیشنهادی خود را ارسال کنند و در عین حال به موسسات آموزشی اجازه می‌دهند در مورد تخفیف‌های فعلی یا اضافه شدن دوره‌های آموزشی جدید پست بگذارند.

نکته: بیمه اموال و مسئولیت عمومی را برای موسسه خود خریداری کنید. راه‌اندازی یک موسسه آموزشی با مسئولیت محدود به شما کمک می‌کند از مسئولیت‌پذیری شخصی در قبال هر حادثه آموزشی جلوگیری کنید.

 

یک موسسه آموزشی برای رفع نیازهای دانش آموزان چه برنامه درسی باید اتخاذ کند؟

مالکان و حامیان مالی چندین گزینه انتخابی دارند. عواملی که باید در نظر بگیرند عبارتند از اینکه می‌خواهید فرزندانتان چه نوع تجربه یادگیری داشته باشند، متمایل هستید در کدام دانشگاه تحصیل کنند و هزینه‌های تحصیل آن‌ها چقدر است.

برای مثال، مدرک بین المللی (IB) در آمریکا اغلب توسط موسسه آموزشی‌ای ترجیح داده می‌شود که در آن انسجام برنامه درسی قوی مطلوب است. هزینه اجرای برنامه درسی IB بیشتر است و مستلزم رعایت دقیق دوره‌های پیشرفت حرفه‌ای برای مربیان می‌باشد.

 

ماکان آریا پارسا از نکات راه‌اندازی موسسات آموزش می گوید

 

موسسه آموزشی شما، موسسه روزانه خواهد بود یا موسسه شبانه روزی؟

هنگام برنامه ریزی برای موسسه آموزشی خصوصی بین المللی خود، مهم است که بدانید هر موسسه چگونه به جامعه خود خدمت خواهد کرد. موسسات آموزشی که ارتباط نزدیکی با جامعه محلی دارند به عنوان موسسات محلی شناخته می‌شوند. به طور معمول، این موسسات در مجاورت محله قرار دارند که دانش آموزان می‌توانند پیاده به مدرسه بروند.

برخی از موسسات آموزشی شبانه روزی هستند. برخی از برنامه‌های شبانه روزی به‌اندازه‌ای از یک منطقه شهری مجاور دور هستند که رفت و آمد روزانه را ناممکن می‌کنند. این دانش آموزان تعطیلات آخر هفته را با والدین خود می‌گذرانند و در طول هفته به مدرسه باز می‌گردند.

در چنین موسسات آموزشی علاوه بر امکانات تخصصی شبانه روزی، خدمات غذایی و خدمات پزشکی نیز باید ارائه شوند. همچنین موسسات شبانه روزی دارای پرسنل شبانه و سرپرستی برای مراقبت از دانش آموزان خارج از کلاس درس هستند.

 

ظرفیت موسسه آموزشی از نظر ثبت نام

مدارس جدید در طول زمان رشد می‌کنند. دانستن ظرفیت در نظر گرفته شده برای موسسه آموزشی‌ جدید و چگونگی افزایش ثبت نام از سال اول تا رسیدن به تکمیل ظرفیت مهم است. پیش بینی ثبت نام باید به دقت بررسی شود.

تجربه کارشناسان با تحقیقاتی که نشان می‌دهند مدارس بزرگ به خوبیِ مدارس کوچک عمل نمی‌کنند، مطابقت دارد. یک موسسه آموزشی که خیلی کوچک است همیشه برای تامین منابعی که امکان آموزش دانش آموزان خود را مطابق با اصول آموزشی در قرن 21 فراهم می‌کنند، تلاش می‌کند. این امر در آمریکا به طور ویژه برای دانش آموزان دبیرستانی که در کلاس‌های IB ثبت نام کرده‌اند، صادق است.

 

نکات راه‌اندازی موسسات آموزش از دیدگاه دکتر آریا پارسا

 

برای خرید ملک و ساخت موسسه آموزشی چقدر بودجه نیاز است؟

هزینه ملک از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از کشوری به کشور دیگر بسیار متغیر است. هزینه ملک فقط شامل قیمت خرید یا اجاره نمی‌شود. بلکه شامل هزینه توسعه ملک از جمله هزینه‌های راه‌اندازی سایت، تاسیسات، راه‌های دسترسی و برنامه‌های کاربردی برای تاییدیه‌های دولتی است.

اگر از حداکثر تعداد دانش‌آموزان پیش‌بینی‌شده در هر بخش موسسه، یعنی دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مطلع باشید پیش بینی هزینه‌های ساختمان‌های موسسه آسان‌تر خواهد بود.

 

سخن پایانی

به باور دکتر ماکان آریا پارسا بخش آموزشی امیدوار کننده‌ترین و در حال رشدترین بخش در جهان است. موسسات آموزشی در ایران یکی از بزرگترین انواع کسب و کار هستند که به سرعت در حال رشد می‌باشند.
با این حال، اداره‌ی یک مؤسسه آموزشی یک وظیفه و چالش مهم است. تمامی مراحل مورد نیاز برای راه‌اندازی موسسات آموزشی باید به صورت دقیق دنبال شوند تا یک موسسه آموزشی بتواند به موفقیت برسد

علاوه بر این، بخشی که عمدتا به عنوان یک صندوق خیریه در نظر گرفته می‌شد، اکنون به یک صنعت کسب و کار تبدیل شده است. علاوه بر این، شروع یک سرمایه گذاری جدید در این بخش در صورت رعایت یک رویه‌ی سیستماتیک می‌تواند سودآور باشد.

 

سوالات متداول

1.    میزان تقاضا برای موسسه‌ آموزشی چقدر است؟

میزان تقاضا سوال بسیار مهمی است و شما باید قبل از برداشتن قدم بعدی به این موضوع توجه کنید.

•    موسسات آموزشی موجود در این منطقه کدامند؟
•    چگونه پی می‌برید که این موسسات برای میزان تقاضا کافی نیستند؟
•    چه ویژگی‌های منحصر به فردی در موسسه‌ی پیشنهادی شما آن را از سایر موسسات آموزشی متمایز می‌کند؟

2.    چه پایه‌هایی در موسسه آموزشی شما تدریس خواهد شد؟

این سوال تنها پس از در نظر گرفتن نوع موسسه‌ی آموزشی، ‌اندازه موسسه و برنامه‌ی درسی موسسه پاسخ داده می‌شود. اغلب اوقات برنامه‌ی توسعه پیش بینی شده برای موسسه بیان می‌کند که پایه‌ها از دانش آموزان کوچکتر شروع شده و در طول زمان به یک موسسه‌ی آموزشی کامل تبدیل شود. گاهی اوقات موسسات آموزشی بر برنامه‌های آموزشی دوران کودکی تاکید می‌کنند زیرا جامعه بیشتر به دنبال آن است.

3.    آیا این یک سرمایه گذاری برای یک موسسه‌ی آموزشی انتفاعی است یا غیرانتفاعی؟

موسسات آموزشی خصوصی، این گزینه را دارند که انتفاعی یا غیرانتفاعی باشند. موفقیت یک موسسه با وضعیت سود سرمایه گذاری موسسه‌ی آموزشی تعیین نمی‌شود. موسسات موفق برخاسته از اصول مدیریت مناسب هستند.

4.    اخذ مجوز فعالیت به عنوان موسسه‌ی آموزشی چقدر دشوار خواهد بود؟

دریافت مجوز یا مجوزهای لازم اغلب می‌تواند دشوار و زمانبر باشد. وزارت‌ آموزش و پرورش و وزارت کار دستورالعمل‌ها و الزامات خاص خود را برای تایید موارد گوناگون از جمله برنامه درسی برای هر پایه و مجوز کار برای معلمان دارند.

5.    شهریه موسسه‌ی آموزشی در آینده چقدر خواهد بود؟

شهریه اکثر موسسات آموزشی در هر سال متغیر است. این شهریه باید توسط اداره آموزش و پرورش محلی تایید شود زیرا این سازمان می‌داند که شهریه پیشنهادی موسسات آموزشی باید متناسب با نیازهای جامعه و بازار احتمالی تحصیل در آن منطقه باشد.
 

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس