دوره آموزش عکاسی

دوره آموزش عکاسي حرفه اي

معناي عکاسي به ثبت و ضبط رسانيدن  يک تصويرو يک لحظه  با استفاده از وسيله اي به نام دوربين است . مقوله عکاسي يکي اززير شاخه هاي رشته  هنربه شمار مي رود اما باتوجه به اين  که در دنياي مدرن و پيشرفته امروزي هنر عکاسي با همراهي دوربين هاي بسيار پيشرفته از نظر تکنولوژي به صورت وسيع در ساير صنايع اعم از صنعت تبليغات ، طراحي صنعتي  ، مدلينگ  و غيره و غيره مورد استفاد ه قرار مي گيرد مي توان از آن با عنوان صنعت عکاسي نيز ياد کرد.  در سالهاي اخير زمينه اشتغال عکاسان حرفه اي در مقايسه با  سال هاي گذشته به صورت بسيار چشمگيرو قابل توجهي  افزايش پيدا کرده است و عکاساني  که دانش ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي لازم و کافي براي استفاده از دوربين به عنوان اصلي ترين ابزار اين هنر را دارا باشند مي تواند براي اشتغال از اين موقعيت هاي متنوع استفاده کنند  . با توجه به توسعه بسيار قابل توجه بازار کار عکاسي و کاربرد بسيار آن در کليه شاخه هاي کسب و کار که در ادامه به صورت مفصل در مورد آن توضيح خواهيم داد ، دوره هاي آموزشي هنر عکاسي و رشته هاي دانشگاهي عکاسي با استقبال بسيار چشمگير و قابل توجهي از سوي علاقه مندان و متقاضيان مواجه شده است . 

دوره عکاسی از زیر مجموعه های هنر است .

انواع عکاسي

پيدايش شاخه هاي مختلف هنر عکاسي در گذر زمان  بواسطه ورود ،  توسعه وگسترش هنر عکاسي و کاربردهاي مختلف آن در شاخه هاي مختلف صنعت است  و فراگيران اين هنر پس از شرکت در دوره هاي مقدماتي آموزش عکاسي که خود به دو بخش تئوري و عملي تقسيم مي شود  و کسب مدرک عکاسي مقدماتي مي توانند با توجه به علايق ، سلايق ، استعداد ها و زمينه کاري خود در يکي از گرايش هاي هنر عکاسي به ادامه تحصيل بپردازند . 
در ادامه اين مقاله به شاخه ها و گرايش هاي مختلف هنر عکاسي اشاره خواهيم و به صورت مختصر در مورد هر يک از اين شاخه ها و گرايش ها  توضيح خواهيم داد . 
عکاسي چهره : عکاسي از چهره يکي از پرکاربردترين گرايش ها در هنر عکاسي است . تمامي عکس هايي که از چهره افراد گرفته مي شود که شامل کليه عکس هاي پرسنلي ساده ، عکس ها و پوسترهاي هنري و پرزرق و برق هنرمندان و سلبريتي ها  ،عکس هاي  تبليغاتي سياسيتمداران مي شود مثال هاي آشنايي از گرايش عکاسي چهره به شمار مي روند  .  در شاخه عکاسي چهره فراگيران پس از آشنايي با اصول و مباني اوليه و عمومي عکاسي تکنيک هاي مورد استفاده براي ارائه عکس هايي تاثيرگذارو چگونگي القا حس مورد نظر براي مخاطبان  را فراخواهند گرفت . 

کسب گواهینامه عکاسی به منزله شرکت در دوره های آموزشی عکاسی است.

عکاسي مستند : عکاسي مستند گرايشي از عکاسي است که خود به  زير شاخه هاي ديگريکه  شامل مستند هاي اجتماعي ، مستندهاي حيات وحش ، مستندهاي خبري و غيره است  تقسيم مي شود . 
در هريک از اين گرايش ها عکاسان با حضور در مکان هاي مورد نظر عکس هايي ارائه مي دهند که به استناد اين عکس ها مي توان صحت يک خبر را تائيد و يا تکذيب نمود . 
عکاسي مستند اجتماعي : به تصوير کشيدن مشکلات و معضلات اجتماعي که توده مردم با آن دست به گريبان هستند در حوزه عملکرد عکاسان مستند سازاجتماعي است . 
عکاسي مستند طبيعت يا حيات وحش : به تصوير کشيدن لحظات ديدني و کمياب  در طبيعت و شکار لحظه هاي ناب حيات وحش نيز در حوزه کاري عکاسان مستندساز حيات وحش قرار دارد . فعاليت در حوزه مستند حيات وحش مستلزم صبر و بردباري و همچنين علاقه بسيار زياد است . 
عکاسي مستند خبري : عکس هاي مستند خبري مي توانند در حوزههاي بسيار مختلفي اعم از  ورزش ، علم ، صنعت و غيره و غيره باشند و عکاسان مستند خبري با حضور در مکان هاي لازم به عکسبرداري از اين لحظات آن ها را به تصوير مي کشند . 
عکاسي معماري: در عکاسي با گرايش معماري سوژه  اصلي عکس ها بناهاي تاريخي و هنري هستند . عکاسان  معماري تلاش مي کند شکوه ، عظمت ، هنر ، صنعت و دانش به کار رفته درطراحي و ساخت يک بنا را از دريچه لنزدوربين براي مخاطبان خود به تصوير بکشد .
شاخه عکاسي تبليغات : عکاسي تبليغاتي که اين روزه اي بازار بسيار پر رونقي دارد يکي از پر طرفدارترين شاخه هاي هنر عکاسي به شمار مي رود . عکاسان فعال در زمينه تبليغات بايد از دانش فني بسيار بالايي برخوردار باشند و به صورت همزمان با تکنيک هاي برندينگ نيز آشنايي داشته باشند . عکاسان تبليغاتي مي توانند تاثير به سزايي در روند رشد و موفقيت يک برند داشته باشند . شاخه عکاسي تبليغاتي يکي از پر درآمدترين و به اصطلاح پولسازترين شاخه هاي هنرعکاسي به شمار مي رود . 

شاخه عکاسي سينما و تئاتر : شاخه عکاسي سينما و تئاتر همانطور که نام آن پيداست به ثبت و ضبط تصاويري از عوامل فيلم و تئاتر در پشت صحنه است . لازم به ذکر است اين شاخه از عکاسي بواسطه شرايط خاص خود از جذابيت ها خاصي برخوردار است . 
شاخه عکاسي نجوم : عکاسي نجوم شاخه اي از  هنرعکاسي است که به ثبت و ضبط وقايع آسماني مي پردازد  .اين شاخه نيز از جذابيت ها ي خاص خود برخوردار است . 

عکاسي علمي : عکاسي علمي شاخه اي از عکاسي است که به ثبت و ضبط وقايع علمي و روند آزمايش هاي علمي مي پردازد . 
عکاسي هنري : هنر جزلاينفک  کليه گرايش ها  و شاخه هاي هنر عکاسي است اما در اين ميان برخي از عکاسان از هنر عکاسي تنها به منظور به نمايش گذاشتن هنر به عکاسي مي پردازند . 

آموزش عکاسی بسیار لذت بخش است.

دوره هاي آموزشي عکاسي 

در دوره هاي آموزش عکاسي ابتدا فراگيران با مباحثي مانند تاريخچه ساخت دوربين ، ساختمان دوربين ،  انواع مختلف دوربين ، آشنايي با طرز کار دوربين ، آشنايي با انواع لنزو اهميت آن ، آشنايي با مباحث نور ، کادر ، کادربندي ، نقاط طلايي ، کار با شاتر ، ديافراگم ، تکنيک هاي عکاسي وغيره آشنا خواهند شد  در نهايت با  انجام تمرينات عملي توانايي، قابليت و مهارت هاي مورد نظر را کسب خواهند کرد . 
پس ازگذراندن دوره هاي آموزشي عکاسي به صورت عمومي  فراگيران مي توانند با انتخاب يکي از شاخه هاي  هنر عکاسي با توجه به  روحيات ، سلايق و زمينه هاي کاري خود  براي شرکت دوره هاي تخصصي عکاسي  اقدام نمايند  و مهارت ها و قابليت هاي لازم به منظور ورود به بازار کار آن عرصه را به صورت کاملا تخصصي و حرفه اي کسب نمايند . 
با توجه به استقبال  قابل توجه متقاضيان از رشته عکاسي در سال هاي اخير برخي از مراکز معتبر آموزشي از جمله مرکز آموزش مجازي پارس اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش عکاسي در گرايش ها و شاخه هاي مختلف کرده اند . با توجه به اين که علاقه مندان با شرکت در دوره هاي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه موفق به اخذ مدرک عکاسي معتبر نيزمي شوند که مي توان شانس آن ها براي ورود به بازار کار را به ميزان چشمگيري افزايش دهد ، شرکت در دوره هاي آموزشي عکاسي اين مرکز به کليه علاقه مندان به اين هنر توصيه مي شود .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس