درمان بیماری ها با طب سوزنی

طب سوزنی چیست ؟

طب سوزنی (Acupuncture) همان طور که از نامش پیداست درمان با سوزن انجام می گیرد که در چین، قرن هاست برای رفع مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

برای رفع مشکل  بیماری ها با طب سوزنی وارد کردن سوزن های بسیار نازک در پوست و بر روی نقاط راهبردی و حیاتی بدن می شود و بیشتر در درمان های بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. 
طب سوزنی هم اکنون واژه شناخته شده محسوب می گردد زیرا در تمام دنیا از طب سوزنی استفاده می کنند. این طب با سابقه 2000 ساله، درد های زیادی را درمان می نماید. 
طب سوزنی در رفع مشکلاتی همچون کمر درد، شانه، مچ دست یا حتی دندان درد قابل استفاده است. 
با  سابقه زیادی که طب سوزنی در چین دارد با کمتر از چهل سال در ایران هم شهرت یافته است. یکی از قدیمی ترین شیوه های درمان است.
طب سوزنی در چین به زبان ژن جیو (Zhen Jiu) معروف گردید و مهمترین بخش طب سوزنی در بدن وارد نمودن انرژی در بدن است که باعث درمان و رفع درد مشکلات می گردد. 
بر اساس تحقیقات به عمل آمده بر روی بدن مسیری به نام meridian وجود دارد که انرژی خاصی به نام چی (QI) که در لغت نامه زبان چینی شناخته شده است روان می باشد. 
طب سوزنی به صورت موثر به عنوان یک راه حل درمانی غیر استاندارد برای کاهش درد استفاده می شود.
متخصصان طب سوزنی، سوزن های نازک را وارد نقاط مخصوص در بدن فرود می نمایند. طب سوزنی برای اولین بار در حدود دو هزار سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. 
برای اولین بار در آمریکا در سال 1971 طب سوزنی مورد استقبال عموم قرار گرفت زیرا به این موضوع پی بردند که در برابر بیماری های قابل درمان با طب سوزنی موثر است و بسیار موثر بوده است.  در مورد نظریه های صورت گرفته در مورد طب سوزنی توضیحاتی و تحقیقاتی در شرق و غرب صورت گرفته است.
دیدگاه های صورت گرفته و این که چجور طب سوزنی می تواند بدن انسان را درمان نماید با دیگر دیدگاه ها در غرب وجود دارد بسیار فرق دارد.
طبق تحقیقات انجام شده طب سوزنی دو نیروی مختلف در طبیعت وجود دارد. دو نیرو در بدن انسان وجود دارند. به نام های یین و یانگ است. یین نیروی منفعل و یانگ بسیار فعال است.
اگر مسیر نیرو مسدود شود در جریان آن اختلالی به وجود می آید و دو نیرو یین و یانگ خارج گردیده و مشکلات به روش بیماری های مختلف در بدن نمایش پیدا می کند و باعث درد و بیماری می گردد.
در غرب متخصصان با طب سوزنی برای درمان بیماری های بدن را به گونه ای دیگر تحقیقات خود را انجام دادند.
در تحقیقات صورت گرفته یکی از دیدگاه های گفته شده ، نوعی ماده موثر در مرکز سیستم عصبی، مغز و نخاع آزاد می شود، که این نوع عمل در طب سوزنی باعث کم شدن درد می شود.
طب سوزنی روی عصب های ستون مهره ها فعال می شود که سیستم های عصبی درد را از بین می برد. در اصل متخصصان با تحقیقات انجام شده نشان دادند که طب سوزنی در کاهش درد موثر است.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته طب سوزنی برای عضلات تاثیرگذار خواهد بود


طب سوزنی بر اساس تحقیقات غربی ها : 

با توجه به گفته های غربی ها در سازمان ملی ایالات متحده طب سوزنی در کنار این نوع تحقیقات و نظریه های علمی مزایایی هم دارد که نسبت به داروهای شیمیایی موجود ، میزان کمتری آسیب وارد می نماید، رفته رفته در میان عموم یک روش درمانی مناسب و مفید مورد تایید واقع شد.
یادگیری و اطلاعات بیشتر در مورد طب سوزنی افراد متخصص و علاقمندان را به سمت کنترل و مدیریت بهتر درد و درمان هدایت می کند.
با وارد کردن سوزن به روش طب سوزنی در نقاط مورد نظر بدن می توان بعضی مشکلات را از درمان نمود.

نکته های که درباره طب سوزنی باید دانست :

طب سوزنی بعنوان درمان جایگزین داروهای تجویز شده قرار گرفته است ولی در اولین تجربه باید نکاتی هم در نظر داشت. با توجه به سبک های مختلف طب سوزنی و راه های متنوع که در اختیار متخصصان قرار گرفته است امکان دارد نظریه های مختلفی وجود داشته باشد که برخی از این نکات در طب سوزنی بازگو شده است.
-    طب سوزنی در درد و درمان موثر است . طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اغلب طب سوزنی می تواند در درمان بیماری های مانند سرماخوردگی و درد معده  موثر باشد. یکی از مشکلات اساسی روانی و احساسی و ... تاثیر بالایی داشته است. 
- قبل از انجام طب سوزنی باید شکم پر باشد زیرا دکترا تاکید ویژه ای دارند با معده خالی برای درد با طب سوزنی مراجعه نشود زیرا باعث سرگیجه می گردد و لازم است در حد یک وعده غذایی حتما مصرف گردد تا انرژی لازم جهت جذب پتانسیل درمان باشد.
- بسیاری از متخصصان درمورد موضوعات مختلف سلامت و شیوه زندگی، نظر سنجی هایی می کنند این تحقیقات شامل توضیح دقیق در مورد ادرار کردن و ... می شود. هر چه در مورد شما اطلاعات داشته باشند در درمان نقاط مناسب برای طب سوزنی برایشان مشخص می شود.
- سوزن های طب سوزنی بسیار نازک هستند. سوزن به ضخامت دو تا سه رشته مو می باشند و کاملا نرم هستند. در اصل وارد شدن و خارج کردن سوزن از بدن درد نداشته و این خود باعث خوشحالی بیمار می گردد.
-  نکته خیلی مهم دیگر که کارشناسان طب سوزنی این را باید در نظر داشته باشند این است که استفاده از سوزن ها برای چند شخص کار اشتباهی است  و انتقال بیماری در این روش بسیار مسری و واگیردار است.

مدرک طب سوزنی جز بیشترین درخواست دوره آموزشی است

فواید طب سوزنی :

1- خطری ندارد و مفید است.
2- پیامدهای منفی به دنبال نخواهد داشت.
3- بسیار موثر و کارآمد است.
4- در درمان و کنترل درد بسیار اثر بخش خواهد بود.
5- برای افرادی که دیگر با داروهای شیمیایی درمان نگرفته اند می توانند با طب سوزنی درمان شوند.
6- جانشین ثابت برای داروهای شیمیایی می باشند.
7- در اصل در بیماری های سخت را در آینده جلوگیری می کند.
8- ساده در دسترس است.
9- در درمان بیماری های روحی و روانی و افسردگی و بی خوابی فواید زیادی را دارد. 
10- در درمان دردهای عضلانی و دردهای ستون فقرات با طب سوزنی قابل تاثیر است.
11- زیبا سازی و جوانسازی پوست، برای رفع جای جوش و لک نیز با طب موثر است.

کاربرد طب سوزنی : 

کاربرد طب سوزنی در آزاد شدن هورمون های آندورفین و بالا رفتن جریان خون و تغییر فعالیت مغز می شوند.
متخصصان طب سوزنی نیز این باره می گویند مشکلات با سوزن خوب گردیده و اثر موثری مانند دارو دارد.
بعد از انجام طب سوزنی فرد احساس آرامش پیدا می کند و انرژی خاصی به انسان می بخشد.
کاربرد دیگری که طب سوزنی دارد این است که طب سوزنی باعث درمان میگرن و سردردهای بیش از حد می شود.

طب سوزنی در درمان ناباوری :

طب سوزنی در درمان ناباوری در هر دوره مورد استفاده قرار گرفته است که انجام دادن طب سوزنی قبل از تجویز دارو یا انجام IVF می تواند افراد را از انجام چنین درمان هایی بی نیاز سازد.

طب سوزنی یکی از سنت های چین است که از زمان های بسیار گذشته تا به الان مورد استفاده قرار گرفته است

دوره آموزش طب سوزنی :

با توجه به مطالب گفته شده افراد زیادی به درمان طب سوزنی علاقه خاصی دارند، مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزش طب سوزنی را ارایه نموده است که افراد با دریافت دوره می توانند به یادگیری طب سوزنی بپردازند و در پایان دوره آموزش ، پارس به تمامی علاقمندان مدرک معتبر و گواهینامه طب سوزنی اعطا می نماید.
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس