درباره عکاسی

هر آنچه در مورد عکاسی باید بدانید

هنر تولید و ذخیره تصویر را عکاسی می گویند به این صورت که در دو روش آن را انجام می دهند در روش اول تصویر به وسیله دوربین گرفته می شود و بعد از آن ذخیره می گردد که ذخیره ثبت آن روی نگاتیو یا گیرنده تصویر الکترونیکی انجام می گیرد روش دوم چاپ تصویر هر آنچه از دوربین عکاس شده است.
در این گونه روش ها، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، همانند نگاتیو یا عکاس، سبب می شود که الگوهای بازتابیده شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور تاثیر گذارد و باعث ثبت تصاویر شود.
در عکاسی تمامی موارد از جمله : اصلاح رنگ، نور و کنتر را پیش از نوردهی انجام داد. چون بعد از نوردهی کار زیادی انجام نمی گیرد. پا به عرصه عکاسی به معنای مواجه شدن با فیلم عکاسی و یا کاغذ عکاسی با مواد شیمیایی است که سبب تبدیل شدن فیلم به یک تصویر منفی (نگاتیو) یا مثبت (اسلاید) و یا کاغذ به تصویر عکس می شود.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

نکاتی که هر عکاس باید آن را بداند :

مهم ترین چیزی که یک عکاس باید آن را درک کند یک عکاسی خوب است به این عنوان که عکس هایی ثبت نماید که همه دارای معانی خاصی باشند. 
در عکاسی باید کیفیت عالی را مد نظر داشت به این صورت که به طور مداوم در عکس ها دیده شوند تا بتوان یک عکاس را از خوب به عالی تبدیل نمود.
در این مقاله برای رسیدن به مدرک عکاسی رعایت یک سری نکات ضروری می باشد.
-    شناختن دوربین توسط عکاس :
هر عکاسی قبل از ثبت عکس باید بتواند تمام موارد دوربین را بشناسد، پس گذاشتن زمان برای شناختن دوربین الزامی است. زمانی که یک عکاس نتواند با دوربین خود به درستی کار نماید قطعا نمی تواند عکس هایی با کیفیت خوبی داشته باشد به همین منوال لازم است مهارت در این زمینه را تقویت نمایید.
شناخت دوربین این قابلیت را فراهم می سازد تا هر عکسی را بگیرد که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. به همین منظور استفاده از دوربین در حالت اولیه سرعت شاتر استفاده نمی شود. 
-    مهارت در شناخت نور :
بعد از این که عکاسان توانستند دوربین ها را بشناسند باید از تنظیمات آن به بهترین شکل استفاده کنند. سه عامل که در زیبایی عکس کاربرد دارند اعضای اصلی مثلث نورسنجی می باشند.
استفاده کردن از نور در تصویر جذابیت خاصی به عکاس می دهد. عکاسان باید سعی نمایند از چیزی که می بینند و عکاسی می کنید مفهوم آن را در عکس وارد نمایید و به بیننده منتقل نمایید. 
-    شناخت پرسپکتیو :
به این نکته برمی خوریم که اصلا پرسپکتیو چیست ؟ تعریف آن این گونه است که حس عمق یا رابطه فضایی میان سوژه ها در عکس به همراه بعد آن ها با توجه به زاویه دید. با شناخت پرسیکتیو به عکاس کمک می کند تا بهترین عکس را داشته باشد و بتواند عکس بهتری را برای بیننده عکاسی نمایید.
-    ترکیب بندی :  مفهوم دیگری که باید زیر نظر داشت ایده اصلی و هدف کار است که به مخاطب منتقل می نماید. مرتب سازی عنصرهای تصویر می تواند به جابه جایی سوژه ها و یا با تغییر مکان عکاس صورت گیرد.
-    ویرایش تصاویر :
هر عکاسی علاوه بر عکس گرفتن و ثبت تصاویر باید به موضوع ویرایش عکس هم آشنایی داشته باشد این دومین قدم بعد از عکاسی است.

مزایای عکاسی دیجیتالی :

دوربین های دیجیتالی نسبت به دوربین هایی که در گذشته وجود داشته است مزایای هم دارند که شامل :
1- در عکاسی دیجیتال اگر در عکس مشکلی وجود داشته باشد بدون آن که عکاس منتظر شود که عکس چاپ شود، عکس را درست می کند.
2- با استفاده از دوربین های دیجیتال  عکاس می توانند از یک صحنه چند بار عکاسی نمایید و در نتیجه بهترین آن ها را انتخاب نماید.
3- ذخیره عکس در سیستم ارزانتر از ذخیره فیلم می باشد.
4- کپی و انتقال عکس ها از جایی به جای دیگر بدون کاهش کیفیت عکس ها امکان پذیر است.
5- هر عکاسی با استفاده از چاپگر موجود خود می تواند اقدام به پرینت عکس ها کند، و حتی با استفاده از پرینترهای مخصوص دوربین نیاز به سیستم نیست مستقیما اقدام به چاپ عکس کنید.
6- دوربین های دیجیتالی هم وجود دارند که همان کیفیت را نسبت به عکس های آنالوگ دارند و حتی کوچک تر از دوربین های آنالوگ هستند.
7- استفاده از افکت ها در دوربین های مخصوص دیجیتال .
8- امکان نمایش تصاویر با خروجی AV در تلویزیون.
9- فراهم نمودن تنظیمات و سبک ها در دوربین و بهبود بخشیدن به تکنیک های عکاسی بدون اتلاف در زمان از نظر وقت و انرژی.
10- عکس های دیجیتالی به صورت اسلاید شو (Slide Show) و یا به صورت مولتی مدیا (Multimedia) همراه با صدا، متن، فیلم و دیگر جلوه ها هنری ارایه می کند.

مدرک آموزش گواهینامه دوره

معایب دوربین های دیجیتال به دوربین های قدیمی :

- باطری دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های قدیمی زودتر مصرف می شود که ممکن است وسط عکاسی ، دوربین به حالت خاموش رود.
- در تعدادی از عکس های دیجیتال نویز تصویری چند رنگ قابل مشاهده است.
- ویرایش و پردازش فایل های  RAW (فایل های حرفه ای عکاسی) خیلی زمان بر می باشد.
- برای عکاسی در محل های دور ، عکاس باید تعداد زیاد باطری به همراه خودش داشته باشد که وزن بار عکاس را افزایش می دهد و کار را برای او سخت می گردد.
- میدان های الکترونیک و مکانیسم های پیچیده ای که در دوربین ها و ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند، تعمیر آن ها در محل عکاسی، غیر ممکن یا بسیار دشوارتر از تجهیزات آنالوگ است.

آینده شغلی و بازار کار عکاس :

بسیاری از عکاسان برای خود آتلیه می زنند و کار می کنند یا برای سازمان یا شرکتی به روش پروژه ای مشغول به کار هستند. شغل افراد عکاس در استودیو و شرکت های تبلیغاتی، روزنامه ها و مجلات، شرکت های بزرگ و ... هستند.

درآمد عکاسان :

درآمد عکاسان در تمام جاهای مختلف متفاوت است که با توجه به تخصص و تجربه عکاسان در برابر کارفرما و عکس های آن ها حقوق و درآمد مختلفی را کسب می کنند.

وظایف عکاس : 

عکاس اغلب در زمینه های تخصصی کار می کند که شامل موارد زیر می باشد :
- عکاسی از مراسمات ازدواج و سخنرانی ها و جشن ها و از افراد چه به صورت عمومی چه به روش اجتماعی
- عکسبرداری برای تبلیغات، مجلات و نمایشگاه های عکس چه به روش انتشاراتی و چه به روش تبلیغاتی
- مطبوعات و عکس های خبری روزنامه ها و دیگر انتشارات جدید
- عکس برداری از مدل ها و لباس ها برای تبلیغات و کاتالوگ ها
- عکس گرفتن از قسمت تبلیغات محصولات و خدمات
- علمی یا پزشکی گزارش تحقیقات علمی و شرایط پزشکی و درمان

مدرک گواهینامه دوره آموزش

دوره آموزش عکاسی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام افراد علاقمند به عکاسی دوره های آموزشی عکاسی را برگزار نموده است که علاقه خود را به صورت پیشرفته ادامه دهند و در کار خود موفق شوند به همین عنوان پارس علاوه بر آموزش به تمام دانشپذیران مدرک عکاسی و یا گواهینامه عکاسی اعطا می نماید .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس