درآمد مهندسین شبکه CCNA

درامد مهندس شبکه CCNA

مهندس شبکه  ccnaکیست

به طور معمول، مهندسین شبکه یا در زمینه نرم افزا تخصص دارند یا سخت افزار.  مهندسین نرم افزار ، با برنامه ها و سیستم عامل هایی کار میکنند که بر روی انواع سیستم ها قابل نصب هستند در حالی که، مهندسین سخت افزار، در مورد تجهیزاتی که کاربران را به سرور متصل میکند، اطلاعات جامع و کامل دارند.  
افراد علاقمند به دوره های مهندسی سخت افزر و یا نرم افزار، باید ابتدا در دوره Network+ که یک دوره جامع مبانی شبکه است شرکت کرده و سپس، با دوره های مایکروسافت و سیسکو و کاربردهایشان آشنا شده و مهارت های عملی لازم را در این زمینه به دست آورند. قابل ذکر است که، این دوره بسیار حایز اهمیت است زیرا به نوعی پیش نیاز دوره ccna محسوب شده و مهندس شبکه ccna باید آن را پشت سر بگذرانند. 
مهندس شبکه ccna ، مهندسی است که با استفاده از توانمندی های خود دوره های مایکروسافت را گذرانده ، با نحوه راه اندازی شبکه ها با استفاده از نرم افزار و سخت افزارها اشنایی داشته، میتواند انواع سیستم عامل ها و برنامه های مختلف را نصب کرده و نحوه کار انها را به کاربران بیاموزد. علاو براین،  این مهندس میتواند با مفاهیمی مانند نگهداری روتر، ساختاربندی فیزیکی شبکه و راه اندازی سیسکو را اشنایی دارد و میتواند عملا آنها را به کاربگیرد.  
سر فصل های این مقاله شامل مهندس شبکه ccnaکیست ، فرصت های شغلی برای مهندس شبکه ccna، آموزش مهندسی شبکه ccna ، دوره مهندسی شبکه ccna ، مدرک مهندسی شبکه ccna، گواهینامه مهندسی شبکه ccna ، آزمون مهندسی شبکه ccna ، هزینه های گواهینامه ccna و درآمد مهندس شبکه ccna هستند. 

آموزش شبکه ccna

آزمون مهندسی شبکه ccna

آزمون مهندسی شبکه ccna، توسط شرکت سیسکو برگزارشده و سالیانه تغییرات ایجاد شده در مفاد آن، از قبل اطلاع داده میشود. این آزمون در چند رشته برگزار میشود که شامل ایمنی، عملیات ایمنی، تکنولوژی های مرکز داده ها، نیروگاه های صنعتی، خدمات وایرلس و....که البته هر کدام به پیش نیازها و توانمندی های خاصی نیاز  دارد. 
قابل ذکر است که محتوایی که از آنها آزمون گرفته میشود، کاملا تخصصی بوده و برای یادگیری آنها از شیوه ها و متدهای متفاوتی استفاده میشود. علاوه برایین، منابع این محتواها، کتاب هایی است که توسط خود سیسکو منتشر شده و البته علاقمندان میتوانند در کلاس های آنلاین این دوره نیز شرکت کنند تا آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون به دست آورند. در پایان آزمون، نمرات و امتیاز های هر بخش حساب شده اما این امتیازها به صورت علنی منتشر نمیشوند زیرا احتمال دارد که تغییراتی در آنها اعمال گردد.  

آموزش مهندسی شبکه ccna

امروزه شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در سیستم های کامپیوتری و شبکه های اینترنتی هستیم  و از این نظر،  دنیای کامپیوتر و اینترنت به مهندسین خبره ای نیاز دارد که بتوانند مفاهیم تخصصی را انتقال داده، این سیستم ها نظارت دقیق داشته و در مواقع ضروری، از آنها پشتیبانی کنند. علاوه بر این ، افرادی که در جایگاه مهندس شبکه فعالیت دارند باید دارای گواهینامه مهندسی شبکهccna  معتبر و تحصیلات آکادمیک باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی در شبکه، به سرعت آن را شناسایی نموده و بتوانند اقدامات حرفه ای و موثری انجام دهد.
 به منظور اشنایی و  ارتقا سیستم های شبکه ای، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش مهندسی شبکه ccna را برای افراد علاقمند به حوزه شبکه ارایه نموده است. دوره مهندسی شبکه ccna، به دانش پذیران امکان میدهد تا با استفاده از سرفصل های مفید و کاربردی ، تخصص ،اطلاعات و تجربیات علمی این حیطه را به دست آورده و از آنها در جهت بهبود و ارتقا و بهبود کیفیت سیستم های شبکه ای بهره ببرند. علاوه بر این ، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین حد نصاب نمره را کسب کنند،  مدرک مهندسی شبکه ccna اعطا میکند. 

دوره شبکه ccna

درآمد مهندس شبکه ccna 

علی رغم اینکه دوره ccna کاملا تخصصی بوده اما، در صورت که مهندسین ان با جدیت و پشتکار به فراگیری اصول و تکنیک ان بپردازند، به سرعت به این حوزه تسلط پیدا کرده ومیتوانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنند.  فرصت های شغلی برای مهندس شبکه ccnaبسیار زیاد و متنوع بوده و آنها میتوانند با توجه به دانش و مهارت خود، در حیطه های آموزشی و یا به عنوان ادمین سیسکو مشغول به کار شوند و البته درآمد مهندس شبکه ccna خوب و قابل توجه است. 
علاوه بر این، فردی که آموزش های  ccna را پشت سر گذاشته و مدرک مهندسی شبکه ccna دریافت کرده باشد ، به اندازه کافی در این حیطه تجربه داشته و راحت تر میتواند از میان مشاغل موجود انتخاب کند و به صورت حرفه ای، مهارت هایش را در حیطه مورد علاقه اش  نشان دهد.

فرصت های شغلی برای مهندس شبکه ccna

با توجه به روند رشد و پیشرفت فناوری و تکنولوژی در همه جوامع، استفاده از کامپیوتر برای همه ابعاد زندگی انسان لازم و ضروری بوده و مزیت های این تکنولوژی موجب شده تا میزان استفاده از آن روز به روز افزایش پیدا کند. علاوه بر این، افرادی که در زمینه های مرتبط با کامپیوتر و شبکه مانند مهندسی شبکه ccna دانش تخصصی دارند ، میتوانند انواع فرصت های شغلی برای مهندس شبکه ccna را شناسایی کرده و از میان آنها مناسب ترین را انتخاب کنند. 
 یکی از این حوزه هایی که مهارت و توانایی در آن تا حد زیادی  به آموزش های ccna و مطالعه و کسب اطلاعات عمیق تر و جانبی تر وابسته است ، مهندسی شبکه ccna  است. این مهندسین میتوانند با تلاش مستمر، در شرکت های دولتی و خصوصی فعالیت های جدیدی را آغاز کرده و با استفاه از قوه ابتکار عمل خود، خدمات متنوع و متفاوتی  را ارایه دهند.

مدرک شبکه ccna

هزینه های گواهینامه ccna

غالبا هزینه های گواهینامه ccna برای  مهندسینی که موفق به دریافت مدرک ccna  میشوند، قابل توجه است  و از این نظر ، باید تمام تلاش و همت خود را به کار ببندند تا بتوانند در این حوزه مفید واقع شده و از آموخته هایشان بهره کافی را ببرند. علاوه بر این، در صورتی که این مهندسین سابقه کاری مفید داشته و در حوزه امنیت شبکه و شناخت ابزار های کنترل شبکه نیز تجربه های لازم را کسب کرده  و البته با زبان انگلیسی هم آشنایی داشته باشند، بسهولت در آزمون های ا مهندس شبکهccna پذیرفته شوند. 
قابل ذکر است که مهندسینی که در این زمینه تجربیات عملی هم داشته باشند، می توانند در این حوزه به طور موفقیت آمیز فعالیت کرده و خدمات لازم را به دیگران ارایه دهند. علاوه بر این، این مهندسین شبکه باید به همه حیطه های مرتبط با شبکه مسلط باشند و همزمان عملکرد کلی خود را ارتقا دهند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس