خواص گوشت مرغ بومی

خواص گوشت مرغ بومي 

مرغ بومي به مرغي گفته مي شود که به دور از هر گونه دستکاري ژنتيکي و با تغذيه مرسوم و طبيعي رشد کند و نتيجه آن توليد مرغي سالم است که هم گوشت آن و هم تخم مرغ آن محصولي سالم ، مفيد و مقوي به شمار مي ايد و هر گونه مواد و مکمل هاي خوراکي شيميايي پاک است . اين مرغ ها تحت شرايط خاص در مرغداري هاي مجهز اما با شيوه هاي سنتي ، تحت شرايط سنتي و با تغذيه سنتي پرورش پيدا مي کنند . 

پرورش مرغ بومی یک فعالیت اقتصادی پر منفعت است.

خواص گوشت مرغ بومي

گوشت مرغ بومي منبع غني پروتئين :
پروئين يکي از فاکتورهاي اجتناب ناپذير براي تامين سلامت و رشد جسمي افراد پروتئن است . کمبود پروتئين براي سلامت جسمي افراد پيامد هاي بسيار ناخوشايندي به همرا خواهد داشت . مصرف پروتئين در تمامي سنين از دوران خردسالي و کودکي تا دوران کهولت به کليه افراد توصيه مي شود . گوشت مرغ بومي يک منبع غني از پروتئين به شمار مي آيد به طوري که مصرف روزانه 120 گرم از گوشت مرغ بومي مي تواند نياز روز بدن يک فرد بالغ را تامين و تضمن نمايد .

گوشت مرغ بومي و ميزان چربي کم :

يکي از مشکلات بسيار رايج در رژيم هاي غذايي جديد ميزان زياد چربي در غذاها است که منجر به افزايش وزن و در پي آن ابتلا به انواع بيماري هاي مرتبط با چربي است .گوشت مرغ بومي در کنار دارابودن منابع غني از پروتئين در مقايسه با ساير انواع گوشتها از ميزان به نسبت بسيار کمتري چربي برخوردار است و همين ويژگي باعث شده تا گوشتت مرغ بومي در زمره غذاهاي رژيمي قرار بگيرد و بسياري از افراد در برنامه هاي رژيم غذايي کم چرب خود اين گوشت استفاده نمايند ، لازم به ذکر است ميزان چربي گوشت سينه مرغ بومي در مقايسه با ميزان چربي گوشت ران مرغ بومي بسيار کمتر است و تنها نکته قابل توجه جدا کردن پوست مرغ به هنگام آماده سازي و طبخ غذا مي باشد زيرا پوست مرغ حاوي مقادير بسيار زيادي چربي اشباع شده مي باشد .
گوشت مرغ بومي و پيشگيري از پوکي از استخوان :
بسياري از افراد سالمند بواسطه پرهيزهاي غذايي ويژه از مصرف پروتئين به ميزان کافي غافل مي مانند . يکي از بدترين و شايع ترين تبعات عدم استفاده از پروتئين به ميزان مورد نياز و به خصوص در دوران کهولت سن  افراد ابتلا به بيماري پوکي استخوان است که خود تبعات بسيار ناخوشايند بسياري به همراه دارد . مصرف گوشت مرغ بومي به دليل غني بودن از ميزان پروتئين به نسبت زياد و چربي بسيار کم مي تواند راه حل بسيار مناسبي براي پيشگيري از ابتلا و بروز علائم پوکي استخوان به محسوب شود . 

کسب مدرک پرورش مرغ بومی می تواند مراحل اخذ مجوز را تسریع نماید.


گوشت مرغ بومي و پيشگيري از سرطان:

گوشت مرغ بومي به دليل اين که منبع غني از ويتامين B3 است در پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان و برزو علائم سرطان بسيا رموثر و مفيد است . ويتامين B3 يکي از ويتامين هاي مورد نياز و حياتي به منظور تغذيه DNA است و کمبود آن منجر به بروز انواع بيماري هاي ژنتيکي از جمله انواع مختلف سرطان مي شود . 
مصرف روزانه 120 گرم گوشت مرغ بومي مي تواند قريب به 70 در صد از نياز ويتامين B3 مورد نياز يک فرد بزرگ سال را تامين و تضمين نمايد . 
يکي ديگر از عوامل موثر در پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري هاي ژنتيکي سلنيوم است .نتايج تحقيقات و مطالعات گسترده انجام شده در اين حوزه نشان دهنده اين مهم است که بين ميزان استفاده از سلنيوم و ابتلا به سرطان ارتباط معکوس وجود دارد به اين صورت که هر چه سطه سلنيوم در بدن افراد کمتر احتمال بروز انواع مختلف سرطان بيشتر و هرچه ميزان مصرف سلنيوم بيشتر احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان کمتر خواهد بود . 
مصرف روزانه 120 گرم گوشت مرغ بومي مي تواند قريب به 40 در صد از نياز بدن يک فرد بزرگ سال به سلنيوم B3 را تامين و تضمين نمايد .
گوشت مرغ بومي و پيشگيري از آلزايمر: 
يکي ديگر از نتايج تامين با اندازه ويتامين B3 پيشگيري از لبتلا به بيماري هايي است که عمدتا در اثر افزايش سن در افراد ظاهر مي شود .نتايج تحقيقات و  بررسي هاي انجام شده  نشان دهنده اين مهم بوده است مصرف به اندازه وتامين ويتامين  B3 يا همان نياسين نه تنها از بروز بيماري آلزايمر جلوگيري مي کند بلکه از پيشرفت اين بيماري و علائم آن نيز جلوگيري مي کند . 
 گوشت مرغ بومي و سلامت قلب و عروق : 
گوشت مرغ بومي با توجه به خواص و ويژگي هايي که دارد و باتوجه  ميزان چربي کمي که در مقايسه با ساير انواع گوشت ها دارد در رژيم هاي غذايي مناسب براي سلامت قلبو عروق بسيار پر مصرفاست و توسط متخصصان قلبو پزشکان و کارشناسان تغذيه به شدت به افراد توصيه مي شود . 

پرورش مرغ بومی یکی از حوزه های مناسب برای کار آفرینی است.

 پرورش مرغ بومي

در سال هاي اخير با توجه به افزايش انواع مختلف بيماري و با توجه به منشا اصلي اين بيماري ها که رژيم غذايي نامناسب بوده است ، بساري از افراد جامعه در راستاي بهبود شرايط سلامتي خود به سمت استفاده از رژيم هاي غذايي سالم روي آورده اند . 
با توجه به ويژگي ها و خواص بسياري که براي گوشت مرغ بومي ذکر شد ، گوشت مرغ بومي نيز يکي از مواد غذايي است که به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است و با توجه به اين که رشد و رونق هر حرفه ارتباط مستقيم با ميزان تقاضاي محصول مورد نظر دارد پرورش مرغ بومي در سال هاي اخير در زمره مشاغل پربازده و زود بازده قرار گرفت هاست تا جايي بسياري از افراد علاقه مند به کار آفريني پس از تحقيق و بررسي هاي بسيتر اقدام به سرمايه گذاري در حوزه پرورش مرغ بومي کرده اند و از نتيجه سرمايه گذاري خود نيز راضي و خرسند هستند . 
براي اقدام به احداث يک واحد مرغداري به منظور پرروش مرغ بومي علاوه بر يک سرمايه اوليه کسب مجوز احداث مرغداري و آشنايي با روش ها و چند و چون  پرورش مرغ بومي نيز لازم است . 
سرمايه مورد نياز براي ورود به حرفه پرورش مرغ بومي سرمايه اي بسيار هنگفت نيت وتامين آن بواسطه شراکت و کسب وام هاي اشتغال زايي نيز ميسر است . اخذ مجوز نيز بواسطه  طرح هاي حمايت از کار آفريني پروسه اي به نسبت کوتاه است . کسب آموزش هاي لازم نيز با شرکت در دوره هاي آموزشي پرورش مرغ بومي ميسر خواهد شد . 
مرکز آموزش مجازي پارس يکي از مراکز بسيار معتبري است که با ارائه دوره هاي آموزشي پرورش مرغ بومي به صورت کاملا غير حضوري در قالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزشي و ارائه گواهينامه پرورش مرغ بومي  متقاضيان را در راستاي کسب مهارت ها و قابليت هاي لازم همراهي مي کند . 
از مزاياي شرکت کردن در دوره هاي آموزشي پرورش مرغ بومي علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به حرفه پرورش مرغ بومي مي توان به کسب مدرک پرورش مرغ بومي در پايان دوره آموزشي اشاره کرد . 
باتوجه به اين مدرک پرورش مرغ بومي مرکز آموزش مجازي پارس مانند ساير مدارک صادر شده از اين مرکز موردتائيد سازمان فني و حرفه اي کشور مي باشد فراگيران مي توانند با استناد با اين مدرک براي ورود به بازار کار و دريافت وام هاي کار آفريني اقدام  نمايند و از مزاياي آن ها بهره مند شوند .
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس