برند و برندسازی

برند و برندسازی

تعریف برند

تعاريف بسيار زيادي براي اصطلاح برند ارائه شده است اين تعاريف با توجه به ديدگاه مختلف افراد به صورت هاي متفاوتي ارائه شده اند . نتيجه مطالعات و جمع بندي تعاريف ارائه شده منتج به هفت طبقه بندي در تعريف برند  با توجه به هفت مکتب مختلف شده است . در ادامه به مکاتب مختلفي که با توجه به ديدگاه خود به تعريف مباحث برند و برندسازي پرداخته اند اشاره خواهيم کرد.
يکي از ديدگاه هايي که به تعريف برند و برند سازي پرداخته است ديدگاه اقتصادي است . پيروان اين ديدگاه عمدتا شامل مديران مالي و حسابدارن است .
مباحث برند و برندسازي از ديدگاه هويتي نيز تعريف شده اند . اين ديدگاه برند و برند سازي را با توجه به هويت سازمان مورد نظر ، اهداف و خط مشي هاي سازمان تعريف مي شود .
يکي ديگر از ديدگاه هايي که به تعريف برند و برندسازي پرداخته است ديدگاه مصرف کننده گان است . مصرف کننده گان نيز برند و برند سازي را ملاک ها و معيارهاي خود تعريف کرده اند .
ديدگاه شخصيت ، يکي ديگر از ديدگاه ها و مکاتبي است که به ارائه يک تعريف خاص با توضيحات و تفسيرات مخصوص به خود از مبحث برند و برندسازي پرداخته است .
يکي ديگر از ديدگاه هايي که با توجه به معيارهاي خود به ارائه تعريف از برند وبرندسازي پرداخته است ديدگاه مديريت رابطه است .
ديدگاه ديگري که به تعريف برند و برندسازي پرداخته است ديدگاه با اجتماعي است . اين ديدگاه نيز با توجه به معيارهاي خود به به ارائه تعريفي از برند و برندسازي پرداخته است .
آخرين ديدگاهي که به تعريف برند و برند سازي پرداخته است ، ديدگاه فرهنگي است . ديدگاه فرهنگي نيز با توجه به ملاک ها و معيارهاي خود تعريفي براي برند وبرندسازي ارائه مي دهد .
در نهايت به ارائه يکي از تکميل ترين تعاريف ارائه شده در باره مبحث برند و برندسازي اشاره خواهيم کرد .
برند به مفهوم استفاده از يک رنگ ، نام ، عنوان ، شعار و هر گونه سمبلي که بتواند يک کالا و محصول را در ذهن مخاطبان تداعي کند است و برندسازي پروسه اي است که منجر به ايجاد يک جايگاه مستحکم در ذهن مخاطبان شود .

برند و برند سازی یکی از علوم به نسبت جدید در دنیای کسب و کار است .

تاريخچه برند و برندسازي

شايد نشانه گذاري دام ها به منظور متمايز سازي آن ها از ساير دام هاي را بتوان به عنوان اولين جرقه در صنعت برندسازي به شمار آورد . به هر صورت آنچه واضح است اين است که برند و برندسازي از ساليان دور در ميان انسان ها متداول بوده است ، انسان هاي اوليه در پروسه مبادله کالا به کالا به منظور متمايز سازي محصولات خود از ساير محصولات مشابه به ايجاد يک نشان يا علامت خاص در قسمتي از کالاي توليد شده خود اقدام مي کردند .
به صورت مثال سفالگران با ايجاد يک نشان کوچک که مي توانست اثر انگشت يا يک طرح کوچک باشد مصنوعات خود را از سايرين متمايز کرده و يا بافندگان فرشينه هاي قديمي با بافت يک علامت خاص در گوشه اي از فرش و غيره و غيره .
هدف از درج يک نشانه بر روي محصولات اين بود که مشترياني که از کيفيت کالاي مورد نظر رضايت داشته اند در نوبه هاي بعدي خريد به راحتي بتوانند همان محصول را از همان توليد کننده تهيه نمايند و نمونه هاي مشابه را با آن اشتباه نگيرند .

آموزش برندسازی می تواند منافع زیادی برای صاحبان کسب و کار های مختلف داشته باشد.

اهميت برند و برنسازی

در دنياي کسب و کار و تجارت امروزي برند و برند سازي يک انتخاب به شمار نمي رود بلکه يک نياز اجتناب ناپذير است وعدم توجه کافي به  اين مقوله به طور حتم مي تواند منجر به برشکستگي و عدم موفقيت در کسب و کار مورد نظر شود .
در دنياي امروز مقوله برند و برندينگ به يک صنعت بسيار بزرگ ، پر اهميت و کاربردي تبديل شده است تا جايي که در بسياري از دانشگاه ها ي معتبر دنيا اين صنعت با عناوين مختلفي از قبيل رشته برند و برندسازي ، رشته برندينگ و غيره و غيره براي علاقه مندان ارائه مي شود .

بازار کار برندسازی  و برندينگ

با توجه به تبديل شدن صنعت برندسازي به يک صنعت بسيار پرکاربرد پويا و فعال که از ملزومات ادامه حيات و کسب موفقيت در دنياي تجارت و کسب و کار به شمار مي رود ، بازار کار برند و برندسازي نيز روند رو به رشدي طي مي کند .
با توجه به اين که امروزه اکثريت قريب به اتفاق صاحبان صنايع و مشاغل ، سرمايه گذاران ، کارآفرينان و مديران تجاري و حتي صاحبان کسب و کارهاي کوچک از اهميت و تاثير برند و برنديگ بر روند پيشرفت کسب و کار خود آگاه شده اند و به دنبالي راهي براي استفاده از تکنيک هاي برندينگ هستند ، بازار کار برند و برندسازي با سرعت زيادي رو به رشد است .
با توجه به نياز مبرم بازار به اين تخصص کارشناسان برندسازي و متخخصان برندينگ مي توانند پس از فارغ التحصيلي به سرعت جذب بازار کار شوند .

درآمد کارشناسان برندينگ

با توجه به اين که بهره گيري از مشاوره و راهنمايي هاي کارشناسان برند و متخصصان برندسازي مي تواند تاثيرات مستقيم بسياري بر روند رشد و بهبود اوضاع انواع کسب و تجارت داشته باشد و منجر به افزايش چشمگير ميزان درآمد شود ، طبيعتا بخشي از اين افزايش درآمد نيز به عنوان پاداش نصيب مشاوران برنديگ در شرکت ها خواهد شد .
از اين رو ميزان در آمد کارشناسان برندينگ قابل قبول و در سطح بسيار مطلوب قرار دارد .

کسب مدرک  برندینگ می تواند شانس افراد برای ورود به بازار  کار را افزایش دهد.

دروه های آموزشي برندينگ

با توجه به روند رو به رشد و رونق چشمگير بازار کار براي کارشناسان و متخصصان برندينگ در سال هاي اخير دوره هاي آموزشي مرتبط زيادي با عناوين مختلف اعم از برندينگ ، برند سازي و غيره توسط برخي از مراکز آموزشگاهي معتبر برگزار شده است .
دوره هاي آموزشي برند سازي به دليل برخورداري از بازار کار پررونق و ميزان درآمد قابل توجه با استقبال بسيار بالاي مخاطبان مواجه شده است .
يکي از مراکز معتبر آموزشي که در راستاي مرتفع کردن نياز جامعه و متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي برندسازي و برندينگ کرده است ، مرکز آموزش  مجازي پارس است .
مرکز آموزش مجازي پارس يکي از مراکز بسيار معتبري است که علاقه مندان مي توانند با شرکت در دوره هاي آموزشي آن علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به حرفه برندسازي پس از شرکت در دوره هاي آموزشي آن موفق به کسب مدرک برندسازي شوند .
با توجه به بازار کار پر رونق حرفه برندسازي ، ميزان مطلوب در آمد متخصصان برندينگ و امکان شرکت در دوره هاي آموزشي آزاد رشته برندينگ ، به کليه علاقه مندان اين حرفه توصيه مي شود در اولين فرصت نسبت به شرکتر در دوره هاي آموزشي برند سازي شرکت کنند و پس از شرکت در دوره هاي آموزشي موردنياز و کسب مدرک براي ورود به بازار کار اقدام نمايند .
در ادامه به برخي از مهمترين سرفصل هاي آموزشي رشته برند سازي اشاره خواهيم کرد .

معرفي برند و برندسازي           
آشنايي با مفهوم نام تجاري
آشنايي با تکنيک هاي مديريت برند        
آشنايي با ابعاد مختلف نام تجاري   
تعريف تبليغات   
تاريخچه تبليغات
آشنايي با اصول و مباني  مديريت تبليغات       
اشنايي با روش هاي اثر بخشي در تبليغات    
روش هاي توسعه تبليغات و هدف هاي تبليغات       
آشنايي با  اشتباهات متداول در تبليغات    
آشنايي با شيوه هاي برندينگ برندهاي بزرگ دنيا

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس