برنامه ورزشی لاغری

برنامه ورزشی  لاغری

رژیم درمانی چیست

رژیم درمانی، به معنای داشتن و یا انتخاب رژیم غذایی مملو از املاح و ویتامین ها و پروتئین هایی است که هم نیاز بدن را برطرف کرده و هم به کاهش و یا افزایش وزن کمک کند. بنابراین، این رژیم ها میتوانند انواع و خواص مختلفی داشته و به اهداف متفاوت دراز و یا کوتاه مدت و برای افراد معمولی و یا بیمار مورد استفاده قرار گیرند. علاوه براین، گاهی مربی های خصوصی لاغری میتوانند در زمینه کاهش وزن کمک کننده باشند.
البته، برای انتخاب رژیم باید با متخصص های تغذیه مشورت کرده و با توجه به نیاز و سن برنامه منسجم و مناسبی دریافت کرد زیرا هرگونه اشتباه در برنامه غذایی نه تنها میتواند برای افراد چاق و یا لاغر مضر باشد بلکه اهداف آنها را تامین نکرده و به سلامتی آنها زیان وارد میکند. علاوه براین، افراد میتوانند همراه با رژیم غذایی از انواع حرکات ورزشی استفاده کرده و از این طریق وزن خود را به صورت بهینه کنترل کنند. قابل ذکر است که اگر افراد، میزان کالری ها و پروتئین ها و چربی دریافتی خود را کنترل کنند، به رزژم غذایی خاصی نیاز نخواهند داشت.  
 سرفصل هایی که در این مقاله بررسی میشوند شامل رژیم درمانی چیست، تعریف رژیم لاغری ، آموزش تغذیه و رژیم درمانی ، دوره تغذیه و رژیم درمانی ، مدرک تغذیه و رژیم درمانی ، گواهینامه تغذیه و رژیم درمانی ،  برنامه ورزشی لاغری، شیوه های تغذیه سالم و راهکارهای افزایش اشتها هستند. 

رژیم غذایی با توجه به فیزیک افراد انتخاب میشود.

تعریف رژیم لاغری 

رژیم لاغری، از جمله رژیم های غذایی است که به منظور کاهش وزن افراد در نظر گرفته شده و در آن باید قواعد مشخصی رعایت شود تا در نهایت به کاهش وزن افراد منتهی شود. غالبا، این رژیم ها برای افراد مختلف متنوع و متفاوت بوده و البته دارای مجموعه ای از استانداردها و قوانین مشترک نیز هست. این اصول رژیم غذایی شامل : 
کاهش مصرف مقدار پروتئین قبل از شروع حرکات ورزشی
مصرف کم آب به منظور تعریق زیاد و رسیدن به وزن دلخواه
خوردن غذاهای سبک برای وعده شب 
استفاده از استروئیدهایی که به تفس ناهماهنگ، زرد شدن وتغییر رنگ پوست و تپش قلب و...می انجامد
پرهیز از خوردن شکر و نوشیدنی‌های شکردار 
استفاده از مواد غذایی مقوی به مقدار کم و دوره ای
ورزش کردن در بازه های زمانی مشخص
استفاده منظم از سبزیجات برای حفظ آب بدن و کمک به شادابی
استفاده از مواد غذایی سبوس دار، انواع آجیل، حبوبات و لبنیات

آموزش تغذیه و رژیم درمانی 

تغذیه و نوع آن در حفظ سلامتی و کاهش و یا افزایش وزن افراد تاثیر زیادی داشته و در صورتی که میزان و مقدار مواد دریافتی اعم از املاح، چربی ها و پروتئین ها به درستی تعیین نشود، احتمال اینکه افراد به سوتغذیه و یا چاقی و یا لاغری مبتلا بشوند، وجود دارد. بنابراین، افرادی که قصد دارند برای کاهش و یا افزایش وزن خود رژیم غذایی خاصی را انتخاب کنند، بهتر است که از متخصصین تغذیه که تحصیلات آکادمیک داشته و گواهینامه تغذیه و رژیم درمانی، دریافت کرده اند، کمک بگیرند. 
به منظور افزایش و به روز کردن داش و اطلاعات متخصصین تغذیه، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش تغذیه و رژیم درمانی را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره تغذیه و رژیم درمانی ، فرصتی را برای دانش پذیران به وجود می آورد تا با اصول تغذیه صحیح اشنایی پیدا کرد و بتوانند آنها را ابتدا برای خود و سپس، برای دیگران استفاده کنند. علاوه براین، این مرکز در انتهای دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک تغذیه و رژیم درمانی اعطا میکند. 

برای هر رژیم غذایی باید از استانداردهای مشخص استفاده کرد.

برنامه ورزشی لاغری

متخصصین تغذیه، برای لاغر شدن و افزایش وزن افراد برنامه های متنوع و متعددی را پیشنهاد داده و افراد باید متناسب با نیاز بدن خود، یکی را انتخاب کنند. اما در کل، برنامه ورزشی لاغری که میتواند برای همه افراد با ویژگی های مشابه مفید و موثر باشد، چندان سخت و دشوار نبوده و کاملا عملی است. با این حال، نباید از مشورت با متخصص تغذیه و مربی خصوصی لاغری غافل شد. 
این برنامه لاغری میتواند شامل ورزش طناب زدن منظم در طول شبانه روز در باشگاه  و یا منزل و با زمان های کوتاه و یا بلند مدت باشد. این ورزش، برای افرادی که ستون فقرات و عضلات شان سالم بوده و مشکل حرکتی ندارند، مناسب بوده و میتواند در عرض چند دقیقه، بیش از 100 کیلو کالری بسوزاند. از جمله مزیت های این ورزش این است که، نیاز به تجهیزات خاصی نداشته و میتوان آن را براحتی با شرایط بدن هماهنگ کرد. علاوه بر این، افرادی که به هر نحوی تحرک بیش از حد برایشان مضر است، نبابد این ورزش را انجام دهند. 

راهکارهای افزایش اشتها

علی رغم اینکه، بسیاری از افراد در صدد لاغر شدن هستند اما افرادی هم وجود دارند، که از لاغری رنج برده و یکی از اهدافشان افزایش وزن است. علاوه بر این، گاهی این افراد از شیوه های متنوعی و متفاوتی بهره میگیرند اما کمتر موفق میشوند در حالی که پیشنهاد میشود این افراد، ابتدا از مربی تغذیه کمک گرفته و سپس، از راهکارهای معمولی افزیش وزن استفاده کنید. این روش ها میتوند شامل : 
اب کافی بنوشید اما از نوشیدن آب اضافی بین وعده های غذایی خوداری کنید.
غذاها را خوب بجوید تا کالری آنها را به طور کامل دریافت کنید.
غذا خوردن بعد از ورزش، به افزایش وزن کمک میکند. 
میزان مواد و املاح و کالری های دریافتی را بررسی و کنترل کنید. 
استفاده از انواع مکمل ها را جدی بگیرید.
تنقلات را از رژیم غذایی خذف کرده و به جای آن، حبوبات را اضافه کنید.
برنامه غذایی منظم و منسجمی داشته باشید اما به اندازه کافی غذا بخورید.
میزان روغن و پروتئین مصرفی را افزوده اما با آزمایش های مکرر مطمئن شوید که مشکلی برایتان پیش نیاید. 
از انجام انواع ورزش برای کاهش وزن و حجم دادن به عضلات استفاده کنید. 
تعداد وعده های غذایی را افزیش داده و غذاها را متنوع تر کنید.

کارایی و تاثیر هر رژیم غذایی باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
شیوه های تغذیه سالم

تغذیه و داشتن تغذیه سالم، پایه و اساس زندگی سالم بوده و به افراد کمک میکند تا زندگی شاد و مفرحی داشته و عمرشان نیز افزایش پیدا کند. علاوه براین، با وجود زندگی ماشینی امروز، افراد بیشتر به دنبال شیوه های تغذیه سالم و ایجاد آرامش و راحتی بوده و ترجیح میدهند موادی را انتخاب کنند که حداقل عارضه جانبی را داشته و به بهبود کیفیت زندگی شان کمک کند. این شیوه های تغذیه سالم میتواند شامل : 
استفاده از میوه و سبزیجات تازه در طول روز 
استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک به جای شیمیایی
کنترل مقدار نمک و شکر در غذا و رژیم روزانه 
استفاده از غلات و مواد سبوس دار
استفاده از گوشت سفید به جای قرمز
نوشین کافئین کمتر
نوشیدن آب فراوان مخصوصا در هوای گرم

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس