اهمیت مشاور تحصیلی

اهمیت مشاور تحصیلی 
دوره مشاور تحصیلی چیست :

یکی از قسمت های مهم برای ادامه کار و زندگی برنامه ریزی داشتن است که امروزه مشاوران تحصیلی توانستند بر والدین تاثیر گذارند به صورتی که زمینه انتخاب حرفه و همچنین در زمینه تحصیلی و حتی سرعت بخشیدن برای آن ها را مشخص کنند. به همین منظور مرکز آموزش مجازی پارس دوره پیشرفته و تخصصی مشاوره تحصیلی را بر اساس به روز ترین اطلاعات آموزشی ارایه نموده است.

مشاور اهمیت خاصی در مدیریت برنامه ریزی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان دارد

ثبت نام دوره مشاوره تحصیلی

 

هدف از دوره آموزش مشاور تحصیلی :

هدف پارس از برگزاری دوره آموزش مشاور تحصیلی به تمام دانشپذیران این دوره می آموزد تا توانایی و مهارت این را داشته باشند تا در تمامی مقاطع تحصیلی به عنوان مشاور تخصصی آموزش های لازمه تحصیلی را بدهند و همچنین توانایی و مهارت های انواع گوناگون از دانش آموزان را ارزیابی و بررسی نمایند و همچنین راه کارهای در مسیر رشد و پرورش استعدادها ارایه دهند.
نکته مورد توجه برای علاقمندان این است که مرکز آموزش مجازی پارس تنها مرکز معتبر است که در پایان دوره به دانشپذیران موفق در آزمون مدرک و گواهینامه اعطا می نماید. 

مشاوره تحصیلی چیست ؟

مشاوره تحصیلی تاثیر مهمی در موفقیت تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع و همچنین دانشجویان  را دارد که می تواند جهت زندگی آینده خود را چه در تحصیل و چه در کار اجرا نماید از همین رو نقش مهمی را در خانواده اجرا کرده است.
 به صورت کلی می توان بیان نمود وظیفه اصلی وی راهنمایی تحصیلی ، تقویت مهارت های آموزشی و مهارت در مطالعه و یادگیری، توانایی برطرف کردن افت در درس خواندن، رفع مشکل استرس و اضطراب امتحانات، ساماندهی رفتارهای غیر اخلاقی، پیشنها و اجرای روش ها برای برطرف سازی مشکلات روحی و روانی و در پایان هم سویی کردن دانش آموزان برای رشد در تحصیل به خصوص قبولی آن ها در رشته مورد علاقه و مورد نظر در دانشگاه های معتبر است.
به واسطه مشاور تحصیلی می توان مهارت های دانش آموزان را شناخت و به وسیله آن از تمامی امکانات وجود داشته بیشترین و بهترین استفاده را کرد. یک مشاور تحصیلی می تواند با آگاهی کامل و شناخت استعدادها و مهارت های دانش آموزان تمامی آن ها را به رشته مورد تحصیلی هدایت نمایند.
یک مشاور با همکاری معلمان و همچنین خانواده های دانش آموزان و حتی مسئولین مدرسه می تواند دانش آموزان را در مسیر سازماندهی تحصیلی ، خانوادگی، روانی و تامین ثبات عاطفی کمک دهد و در آخر به سوی اهداف آموزش و پرورش یاری رساند.

اهمیت مشاور تحصیلی :

مشاور تحصیلی همراه با دانش برگرفته از تحصیل خود ، نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناسایی و برای استفاده هر چه بهتر توانایی هایشان کمک می نماید. همچنین در کنار آن توانایی درس خواندن و یادگیری ، روش های برنامه ریزی درسی، روش هایی برای جلوگیری از افت تحصیلی ، استرس و اضطراب امتحانات و همچنین کمک به اجرای یک انتخاب رشته صحیح و منطقی  حوزه لازمه برای موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و همچنین دانشجویان را آماده می سازد.

اهمیت مشاور تحصیلی برای والدین :

بدون هیچ شبهی مشاور تحصیلی به تنهایی نمی تواند تصمیم گیری برای دانش آموز داشته باشد زیرا به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد، به همین منظور کمک از خانواده های آن ها یک امر ضروری به حساب می آید. خانواده ها نقش مهمی در ایجاد افت تحصیلی و یا بر عکس آن موفقیت تحصیلی و شغلی آن ها را دارند.  والدین نقش بسزایی در رسیدن دانش آموزان به هدف هایشان دارد و سرعت رسیدن به هدف ها را تنظیم می نماید و برعکس آن هم خانواده هایی که هیچ اهمیتی به فرزندان خود نمی دهند می تواند منجر به پایین آمدن سرعت دانش آموزان با استعداد گردد. به همبن جهت در مسیر تحصیلی دانش آموز و خانواده ، مشاور تحصیلی نقش پر رنگی پیدا کرده است. مشاور تحصیلی خانواده را از ویژگی ها و استعدادهای که توسط خانواده در فرزندانشان نمایان نشده است آگاه می سازد و مهارت های لازم برای موفقیت فرزندانشان را به آن ها یاد می دهند. مشاوره نیز به رفع مشکلات چه در خانواده که سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود کمک بسیاری می نماید.

مدیریت برنامه ریزی تحصیلی از وظایف مهم یک مشاور تحصیلی است

انتخاب رشته :

تعدادی از دانش آموزان در حوزه انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع تحصیلی  و همچنین در انتخاب رشته دانشگاهی خود انجام می دهند بدون هیچ اطلاعاتی درباره آن می باشد. آن انتخاب هایی که دانش آموزان در همچنین موقعی برای خود به کار می گیرند بر اساس انتخاب های اشتباه و ندانسته است به همین علت مشاوره تحصیلی حرفه ای به دانش آموز کمک کرده تا در انتخاب رشته دانشگاهی مطابق با استعدادها و خواسته های شخصی وی کمک کند.
تاثیر مشاوره تحصیلی در پیشگیری از افت درسی دانش آموز :
بعضی از دانش آموزان به علت شرایط ویژه ای که دارند در معرض خطر افت درسی هستند، بر اساس تحقیقات انجام شده می توان گفت به مواردی در درون خانه و یا حتی مدرسه و ... ربط پیدا کرده است. همچنین بعضی دیگر ، مشکل فردی همانند انگیزه خود دانش آموز،  عدم آشنایی با روش های چگونگی مطالعه و حتی برنامه ریزی، علاقه ها و همچنین استعدادها و ... را دارد. مشاوران تحصیلی برای افت درسی دانش آموزان نقش بسیار مهمی را اجرا می کنند، وی در امور مشاور تحصیلی علت افت ها و ناامیدی بچه  ها را پیدا می کند و روش های موثر را ارایه می دهد.

مشاور کنکور :

برای مشاور تحصیلی نقش دیگری که علاوه بر تحصیل دانش آموزان دارد در کنکور سراسری هم داشته است. از تحقیقات پیداست که بیشتر داوطلبان از مشاور کنکوری استفاده می کنند.

وظایف مشاورین تحصیلی و کنکور :

- آشنایی و پیدا کردن استعدادهای نابغه دانش آموزان و دانشجویان و هدایت آن ها در جهت درست.
- آموزش توانایی های موفقیت آمیز تحصیلی و ارایه راهکارهای متناسب برای پیشگیری از افت تحصیلی.
- کمک به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی متناسب.
- چگونگی شیوه درست مطالعه ، یادگیری ، یاداشت برداری صحیح، خلاصه نویسی و همچنین جواب دهی به سوالات.
- کمک به والدین در شناختن دقیق توانایی فرزندان و آماده سازی شرایط مناسب برای رشد و شکوفایی آن ها.
- ارتقای کمک تمرکز ، کاهش نبود بی دقتی و تقویت حافظه دانش آموزان.
- چگونگی شیوه درست آمادگی  برای امتحانات ، مدیریت استرس و اضطراب و همچنین مدیریت زمان
- ارتقای به کارگیری و اعتماد به نفس در دانش آموزان.
- روش های پیشنهادی درباره رژیم غذایی دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با کاهش خسته شدن ذهن.

برنامه ریزی درسی : 

یکی از راه های موثر و تاثیر گذار در دانش آموزان و دانشجویان  داشتن برنامه ریزی درسی است. یک برنامه ریزی درست می تواند بسیار در پیشگیری از افت تحصیلی موثر باشد. یک برنامه ریزی درست باید در کنار آن از سرگرمی به دور نباشید و توجه خود را همچنان به خانواده و دوستان  داشته باشید با این روش یک برنامه ریزی درست در کنار اهداف تحصیلی خود نخواهید داشت.

دانشپذیران با دریافت مدرک مشاور تحصیلی می توانند در مدارس و آموزشگاه های خصوصی کار کنند

ثبت نام دوره مشاوره تحصیلی

دوره آموزش مشاوره تحصیلی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان به حرفه مشاور در تحصیل به دانش آموزان و برنامه ریزی برای آن ها، دوره آموزش مشاور تحصیلی را ارایه داده است تا افراد با گذراندن این دوره بتوانند به فرآیندها و مزایای آن دست پیدا کنند و از طرفی دیگر پارس علاوه بر آموزش به همه دانشپذیران بعد از گذراندن دوره و آزمون مدرک مشاور تحصیلی و گواهینامه مشاور تحصیلی اعطا می نماید.
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس