اهمیت مرکز مشاوره روانشناسی MBA

MBA مرکز مشاوره روانشناسی

تاریخچه روانشناسی : 

نشان روانشناسی در کشور به صورت پیشرفته در چند سال قبل تا به الان بیشتر آشکار شده است. به صورتی که می توان گفت بخش عظیمی از اتفاقات تا به الان جوری شده است که باید از علم روانشناسی کمک گرفت.
بر اساس همین موضوعات، پارس برای کمک به تمام علاقمندان توضیحاتی در نظر گرفته است که در ادامه به آن پرداخته می شود.
روش های تحقیق در روانشناسی :
به تعریفی از علم روانشناسی می توان گفت بخشی عمده ای از مسایل که امروزه دست و پا گیر همه شده است باید از علم روانشناسی کمک گرفت.

دریافت مدرک معتبر روانشناسی از مرکز آموزش مجازی پارس امکان پذیر است

روش های تحقیق در روانشناسی عبارتند از :

- مشاهده طبیعی
- همبستگی
- آزمایش
- زمینه یابی
- آزمون
- مطالعات فردی

روش مشاهده طبیعی :

مشاهده طبیعی به این معناست بررسی دیدگاه هایی به همان روشی که پیش می آید.
به عنوان مثال تحقیق بین افراد چاق و افراد لاغر که چه راه حل هایی برای لاغر و چاق شدن موجود است این نوع مطالعه و بررسی را مشاهده طبیعی نیز می گویند.
روانشناسان این شیوه را به کار می برند تا رفتار در محل مورد مطالعه قرار داده شوند. عیب روش مشاهده طبیعی از نظر شخصی مشاهده گر دخالت می کند.
به این صورت که کارشناسان، پدیده ها را بر اساس توجه، آگاهی، انتظارات خود ترجمه می کند.
ارزیابی روش مشاهده طبیعی این است که نیاز به ابزارهای سخت آزمایشگاهی ندارد و در جایگاه های بسیاری کاربرد زیادی پیدا می کند.

-    روش همبستگی :

همبستگی : یعنی، رابطه بین دو متغییر 
برای مثال : آیا کسانی که در تحصیل موفق هستند دارای هوش بالایی هستند یا نه ؟
در تحقیق همبستگی ، روانشناسان می خواهند بدانند که بین دو نوع رفتار یا خصوصیت ، رابطه همبستگی وجود دارد یا نه ؟
برای نمونه متغیرهای هوش و موفقیت تحصیلی را زیر نظر داشته باشیم : تحقیقات انجام شده بین هوش و موفقیت تحصیلی همبستگی مثبت نشان داده اند.
تعریف همبستگی مثبت این می باشد که هر اندازه نتایج آزمون های هوشی یک فرد بیشتر باشد به همان میزان در  تحصیل خود نتیجه بیشتری خواهد داشت.
میان استرس و سلامت جسمی همبستگی غیر مثبتی وجود دارد ، یعنی هر اندازه استرس بالاتر باشد به همان میزان کارایی دستگاه دفاعی بدن ضعیف تر می گردد.
بیشتر افراد که استرس بالایی دارند مشکلات جسمی پیدا می کنند. به این عنوان که نمی توان بیان کرد که هوش علت پیشرفت تحصیلی است، زیرا امکان دارد که نمره بالا در یک آزمون های هوشی و در پیشرفت تحصیلی هر دو معلول تعلیم و ترتیب باشند. رابطه علت و معلولی را با شیوه آزمایشی مشخص می کنند. 

-    روش آزمایش :

در روش آزمایش معمولا دو گروه آزمودنی انتخاب می کنند. گروه آزمایشی و گروه گواه.
گروه آزمایشی چاره ویژه ای دریافت می کند، اما گروه گواه به کار معمولی خود ادامه می دهد. بعد از یک دوره، بازده دو گروه با همدیگر مقایسه می شود، مثلا می توان اینجوری گفت بازی های جنگی کودکان را پرخاشگر بار می آورد.

-    روش زمینه یابی :

روش زمینه یابی، عبارت است از جمع آوری اطلاعات به وسیله مصاحبه و پرسش نامه می باشد.
زمانی که قرار می شود در کشوری سمت مهمی انتخاب گردد موسسات نظر سنجی، قبل از رای گیری درباره جایگاه مهم از مردم سوالاتی پرسیده می شود که بر اساس آن ها شانس رای گیری پیش بینی می شود.
با استفاده از این روش می توان از نظرها، نگرش ها و ارزش افراد نیز اطلاعاتی به دست آورد.  روش زمینه یابی معمولا برای اطلاع یافتن به واقعیت هایی از رفتار که در محیط طبیعی قابل مشاهده یا در محیط آزمایش گاهی قابل مطالعه نمی باشد به کار برده می شود. امتیاز روش زمینه یابی در اقتصادی بودن آن است.
در نظر داشته باشیم که مصاحبه ها و پرسش نامه ها ابزارهای مورد اطمینانی نمی باشد ، چون ممکن است افراد در یادآوری رفتار خود دچار مشکل شوند یا به عمد آن را تغییر دهند. بعضی از افراد حتی در تلاش هستند طوری جوابگو باشند که بهتر از آن چه هستند در دید باشند.

-    روش آزمون ها :

کارشناسان روان شناسی از آزمون های روانی ، مانند آزمون هوش، استعداد و شخصیت نیز کمک می گیرند، تا صفات یا ویژگی های یک گروه معین را ارزشیابی کنند.
بسیاری آزمون وجود دارد که خصوصیت ها و توانایی بسیار متفاوتی را اندازه می گیرند، مهارت کلامی، پیشرفت تحصیلی، اضطراب، افسردگی، گرایش به تسلط اجتماعی، استعداد موسیقی، میل به داشتن شغل و تحصیل.
نتیجه آزمون ها نیز همانند نتایج تحقیقات زمینه یابی ، امکان دارد در اثر جواب های آزمودنی هایی که سعی دارند خود را بهتر از آن چه هستند ارایه دهند، تغییر شکل یابند، به دلیل وجود این دشواری ها، عده ای از روان شناسان دوست دارند، رفتار را در صورت امکان ، به طور مستقیم مطالعه کنند.

-    مطالعه موردی :

روش مطالعه شامل مطالعه یک یا چند فرد به شکل عمیق
روش مطالعه به صورت کمی و کیفی انجام می گیرد روان شناسان را قادر می سازد تا بتوانند تصور مشخصی از ویژگی های رفتاری و روانی یک شخص را ارایه دهند. اگر مطالعات موردی می تواند در بعضی مواقع به توصیف رفتار کمک می کند. ولی اطلاعات به دست آمده از یک و یا حتی چند فرد همیشه قابل عمومیت به دیگر اشخاص نیست و حتما نمی توان از این شیوه به تنهایی استفاده کرد.

ترفندهای موجود در آموزش روانشناسی زندگی کردن را آسان تر می کند

بیمار روانی کیست ؟

روانشناسان به صورت کلی عبارتند از توانایی انسان ها مطابق با محیط اطراف خود را نابسامانی روانی با بیماری روانی (Mental Illness) بیان نمود.  بیماری علایمی نیز همانند گوشه گیری، ترس، خودخوری و دیگر علایم نیز به همراه است.
امکان دارد افراد در بخش های مختلف مثل خانواده، حتی در جمع، رفتارهای متفاوتی نیز داشته باشند، به این عنوان که در یک جا سالم و در قسمتی دیگر ناسالم هستند.
مشکل بیماری های روانی : اینگونه افراد دارای مشکلات روانی می باشد که بیشتر آن ها قابل شناخت و درمان هستند. فردی که از خودش ناراضی است مثل قد، رنگ، پوست و هر چیزی که مربوط به خودش می شود. عوامل اجتماعی : امنیت اجتماعی، احترام متقابل و ... و هر عاملی که در فکر و رفتار فرد بایستی از طرف دنیای بیرون فرد به فرد اعطا شود. 

اختلافات خانوادگی : 

اولین و مهم ترین بخش اجتماعی انسان ها هستند، بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به همین قسمت است. هر چقدر محیط خانواده سالم باشد به همان اندازه در روحیه اشخاص و اعضای آن ها تاثیر مثبتی دارند و این اثرات مثبت به جامعه منتقل می شود.
 از طرفی دیگر اگر محیط خانواده نا امن باشد به همان میزان بر اخلاق اعضا تاثیر بدی گذاشته و از این طریق جامعه را نیز خدشه دار می کند که مطالعات نشان داده است بیشتر تاثیرات بر کودکان می باشد. زیرا شخصیت یک کودک متاثر از برخورد اعضای خانواده با یکدیگر رشد کرده است و شکل می گیرد و اخلاق و روحیات بزرگ ترهای خانواده تاثیر مستقیمی در تربیت کودک دارد.
نظر به اهمیت اصلاح خانواده و جامعه در زمینه ریشه یابی علل و عوامل اختلاف و راه کارهای حل آن تدابیر کارشناسانه اندیشیده شده و راهنمایی های لازم به جوانان داده شده است.

مهارت های بدست آمده از دوره آموزش روانشناسی رسیدگی به حل مشکلات روانی و ... می باشد

دوره آموزشMBA  مرکز مشاوره روانشناسی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای افراد علاقمند که استعداد ارایه خدمات مشاوره دارند دوره آموزش MBA  مرکز مشاوره روانشناسی را برگزار نموده است تا کمک به سزایی در به انجام شدن هر چه بیشتر مشاوره می کند دارد، در کنار آموزش پارس به تمام افراد مدرک مرکز مشاوره MBA و گواهینامه اعطا می نماید.

برچسب ها : انتشار دهنده: توسلی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس