اهمیت داشتن مدرک ccnp

سیسکو و مدارک آن :

در اکثر کشورها دوره آموزشی برپا است به این صورت که برای حفظ شبکه های کامپیوتری خود نیاز به مهندسان IT می باشد. به این صورت که مدارک مختلفی هم ارایه می شود. 
سیسکو در این بخش سطح متفاوتی را با موضوعات شبکه سازی با توجه به اهمیت و تاثیر آن ها در گروه های روتینگ و سوئچینگ،طراحی، امنیت شبکه، تامین کننده سرویس، شبکه های Voice، شبکه های بی سیم و Storage Networking بخش بندی کرده است.
مدارک سیسکو دارای سه سال اعتبار می باشد به این صورت که به مدت سه سال وقت دارید تا در دوره های سیسکو شرکت نمایید.
هر یک از نام ها در سیسکو با یک مد اختصاصی تعریف شده اند و از مفهوم خاصی برخوردار هستند به این صورت که هر یک قابل شناسایی می باشند. در هنگام شرکت در آزمون باید به کدهای مورد نظر توجه شود.

CCNP  مدرک گواهینامه فناوری اطلاعات

CCNET (Cisco Certified Entry Networking Technician) 

می توان گفت آخرین مدرکی که از سیسکو به آن اشاره می شود، CCNET می باشد که مبحث اصلی و اولیه شبکه را در بهر می گیرد. در آزمون هایی برای آشنایی افراد در رابطه با نصب شبکه، عیب یابی شبکه های کوچکی که طراحی گردیده اند در اصل گامی ابتدایی برای دریافت مدرک CCNA است.

CCNA (Cisco Certified Network Associate) :

مدرک CCNA شما را قادر می سازد تا مباحث مبانی شبکه را در اختیار داشته باشید. متخصصانی که مدرک CCNA را دریافت می نمایند بعدا هم می توانند توانایی نصب ، راه اندازی، پیکر بندی و مدیریت شبکه های LAN و همینطور  WAN را داشته باشند.
در صورتی که مدرک CCNA پایه به شمار می آید دیگر بخش های موضوع را در خود جای می دهد . ولی سیسکو شاخه های دیگری را نیز برای CCNA دارد که بر روی مهارت و توانایی های خاص حوزه شبکه سازی اشاره دارد. 

CCNA Security :

از موقعی بحث امنیت در شبکه مطرح شده است از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار می باشد. به این روش که سطح اولیه نیز به پیاده سازی روش هایی برای تامین امنیت شبکه احتیاج پیدا شده است.

CCNA Voice:

در این روش افراد در زمینه زیر ساخت شبکه در حوزه انتقال صدا کار می نمایند با توجه به توسعه تمامی کاربران و مدیران شبکه در استفاده از این فناوری امروزه از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.

CCNA Wireless:

مدرک فوق بر تمام مهارت های و توانایی برای تنظیم، اجرا و پشتیبانی از شبکه های WAN مخصوصا شبکه های بی سیم که از ابزارها و تجهیزات شبکه سازی بی سیم سیسکو استفاده می کنند پافشار هستند.
CCDA (Cisco Certified Design Associate) : اشخاصی که این مدرک را دریافت می نمایند می توانند در پیاده سازی شبکه های LAN، WAN و یا سرویس های باندپهن یاری دهنده باشند.

CCNP  مدرک گواهینامه فناوری اطلاعات

مدرک حرفه ای Professional :
مدرک CCNP : 

(Cisco Certified Network Professional) :
مدرک CCNP مهارت شبکه را در حد پیشرفته زیاد خواهد کرد. با دریافت مطلب از CCNP می توان به عنوان یک کارشناس شبکه به فعالیت پیکر بندی و نصب و عیب یابی ابزار شبکه مشغول گردید.
CCNP Security : متخصصان شبکه به صورت منحصر به فرد کار برقراری ارتباط و تهیه امنیت اجزا و تجهیزات شبکه را بر عهده دارند و نیز به راه اندازی، پشتیبانی و مشکل یابی فایروال ها، VPNها و روش های IDS/IPS برای فضای شبکه خود پرداخت می گردد طراحی شده است.
CCNP Voice : مدرک CCNP Voice که در میان شبکه های CCVP معروف گردیده است . مهارت و توانایی لازم را جهت راه اندازی و مدیریت زیرساخت های شبکه برای تدوین سرویس های ارتباطی درست به دست می آورد.
در Wireless CCNP تمام قسمت های اصلی بخش های بی سیم با هم در تماس هستند. عنوان شده است که باید چهار مرحله از آزمون  CCNA سپری نمود. 
مخفف CCNP: 
یک مدرک سطح بالای مهندسی شبکه به نام  CCNP موجود است. CCNP مخفف عبارت Cisco Certified Network Professional می باشد که اغلب افراد بعد از گذراندن دوره CCNA دست به کار می شوند تا دوره CCNP را بگذرانند. 
تفاوت زیاد این مدرک با CCNA در این می باشد که شخص بعد از گذراندن این دوره مهارت در شبکه بندی بین Node های بیشتری و افزوده شدن تعداد بیشتری پروتکل های شبکه مانند PPP ,PSTN , ddr,x25 , isl ,isdn ,frame realy , ip , igrp , ipx, apple talk , rip,ip rip , vlsm , bgp , 802.10 , ospf , igrp دارد.

آینده شغلی دارندگان مدرک CCNP :

در میان تمام مدارک سیسکو، مدرک CCNP و دوره مربوط به آن که دوره CCNP است یکی از پر طرفدارترین دوره های آموزش شبکه می باشد. هنگامی که فردی مدرک CCNP دریافت می کند می تواند مهارت های لازم برای تجهیزات و سیستم های سیسکو را دریافت نماید.
برای دریافت مدرک CCNP باید از مراکز معتبر دوره آموزش را درخواست نمایید تا به بهترین نحوه و به راحتی در آزمون های بین المللی Cisco شرکت نمایید و مدرک بین المللی آن را بدست آورید. 

دوره آموزش CCNP :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمامی علاقمندان به شبکه دوره آموزش CCNP را ارایه نموده است که یکی از مدارک سیسکو می باشد که هدف از این دوره انتقال مفاهیم و یادگیری نصب ، پیکربندی و عملیاتی سازی روترها و سوئیچ را فراهم می سازد. دوره CCNA به دیگر موارد همچون امنیت، مدیریت، سرویس دهی، LAN، IP routing ، WAN را ارایه می دهد که پارس در پایان به تمامی دانشپذیران مدرک معتبر و گواهینامه CCNP اعطا می نماید.

بازار کار مدرک CCNP :

امروزه شرکت های کوچک و بزرگ و یا حتی شرکت های دولتی از سیسکو استفاده می کنند، زیرا  بازار کار خوبی برای علاقمندان به مدرک CCNP در ایران و خارج کشور فراهم شده است.
مدرک CCNP جز پردرخواست ترین مدرک حوزه IT است، که می شود با دریافت این مدرک سمت شغلی و درآمد خود را افزایش دهد.

منابع آموزش شبکه سیسکو : 

 بررسی CCNP مسیریابی و سوئیچینگ
داشتن مدرک CCNP به افرادی که قصد مهاجرت دارند کمک فراوانی می نماید.
علاقمندان برای دریافت مدرک CCNP باید اول دوره آموزش CCNA را گذرانده و بعد مدرک CCNP را درخواست نمایند.

CCNP  مدرک گواهینامه فناوری اطلاعات

مخاطبان دوره آموزشی مدرکCCNP  : 

علاقمندان به دوره شبکه ، مهندسان شبکه و کسانی که قصد راه اندازی و پشتیبانی از شبکه در شرکت های بزرگ را دارند مناسب می باشد.
هزینه CCNP دوره ها در تمامی مراکز با هم متفاوت می باشد. 

در دوره  CCNP بر روی موضوعات CCNA خیلی بحث دارند و با عمق بیشتری تجزیه و تحلیل می گردد. CCNP برای متخصصانی طراحی می شود که در شبکه های بزرگتری مشغول به کار هستند.
 با استفاده از آمار گرفته شده در سال 2003 میانگین کسانی که مدرک CCNP را داشته اند 64 هزار دلا بوده که در مقایسه با مدرک بنیادین و سطح اولیه شبکه نتورک پلاس (Network+) با 38 هزار دلار بود که مدرک سیسکو سطح میانی شبکه یعنی ccna با 48 هزاردلار از فاصله در هر سال اختصاص داده اند.
از این رو است که مدرک CCNP برابر با 69 هزار دلار در سال می باشد که در مقایسه با مدرک ccna در سال بیان شده است.
مزایای دیگر یک دارنده مدرک CCNP این می باشد که می تواند به یک مهندس شبکه کامل و جامع تبدیل شود.
داشتن گواهینامه CCNP مهندسان را به یک گام جلوتر می کشاند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس