اهمیت msp

اهمیت MSP

تعریف نرم افزار مدیریت پروژه MSP

نرم افزار مدیریت پروژه، نرم افزاری است که برای کنترل و مدیریت انواع پروژه استفاده میشوند. این نرم افزارها به مدیران پروژه کمک میکنند طرح مورد نظر شان را توسعه داده، منابعی را برای پیشبرد پروژه در نظر گرفته ، به دنبال رشد و ارتقا باشند، بودجه را مدیریت کرده و حجم کار را برآورد کنند. 
یکی از این نرم افزارها، نرم افزار مدیریت پروژه MSP است که جز نرم افزارهای مایکروسافت محسوب شده و با وجود ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی که دارد، فقط برای برخی از پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته و میتواند مدیران پروژه ها را در دستیابی به اهدافشان یاری کند. علاوه براین، مدیران و مهندسینی که پیشتر آموزش MSP  را پشت سر گذاشتهاند ، میتوانند در پیشبرد روند کار پروژه موفق تر عمل کنند.   
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تعریف نرم افزار مدیریت پروژه MSP، مشخصات نرم افزار مدیریت پروژه MSP، آموزش MSP ، دورهMSP ، مدرک MSP، گواهینامه MSP،  کارایی نرم افزار مدیریت پروژه MSP واهمیت MSP هستند. 

آموزش نرم افزار مدیریت پروژه مایکروسافت

مشخصات نرم افزار مدیریت پروژه MSP

نرم افزار مدیریت پروژه MSP، قابلیت های فراوانی داشته و میتوان آن را علاوه بر مدیریت پروژه در حیطه هایی مانند داروسازی، سرویس های مالی، سازمان های دولتی، خرده فروشی ها  و مرکر بهداشتی مورد استفاده قرار داد. علاوه براین، این نرم افزار میتواند به کاربران کمک کند تا هدف گذاری شان را دقیق تر انجام داده  و با استفاده از زمانبندی مناسب، بودجه را به بهترین نحو مصرف کنند.  علاوه براین، این نرم افزار به نوعی تخصصی بوده و کار کردن با آن به دانش تخصصصی نیاز دارد. 
از جمله مشخصات نرم افزار مدیریت پروژه MSP این است که، میتوان با استفاده از آن از همه پروژه گزارش مفصل تهیه کرد، از تاریخ های دقیق آن برای برنامه ریزی و همگام سازی استفاده میشود، زمان تحویل پروژه را مشخص میکند، گزارش های آن گویای روند پیشرفت پروژه بوده و البته قابل چاپ است و میتوان منبع تخصیص یافته را نیز لیست کند. 

آموزش MSP

همه مدیرانی که به نوعی درگیر هدایت و کنترل انواع پروژه ها هستند، باید با یکی از نرم افزازهای مدیریت پروژه اشنایی داشته و با آن کار کرده باشند تا بتوانند در آینده، انواع پروژه ها را به بهترین نحو هدایت و مدیریت کنند. علاوه بر این، مدیریت انواع پروژه ها، کار حرفه ای و کاملا تخصصی بوده و مدیرانی که مسئولیت پروژه های مختلف را بر عهده میگیرند، باید در این زمینه مهارت و توانمندی های لازم را داشته و مدرک معتبری مانند گواهینامه MSP دریافت داشته باشد تا برای مدیریت پروژه در اولویت قرار گیرند.  
با توجه به تعدد و تفاوت انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه و کارایی متنوع آنها، ، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش MSP را برای علاقمندان و دانش پذیران این عرصه ارایه کرده است. دوره MSP ، فرصت مغتنمی در اختیار دانش پذیران میگذارد تا  اصول و مراحل مدیریت پروژه را در مدت معین و به شیوه های کارامد آموخته و در این مسیر، تجارب مفید و کاربردی به دست آورده و مسئولیت ها و فعالیت های جدیدی را با استفاده از این تجارب انجام دهند. علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک MSP  اعطا میکند.

دوره نرم افزار مدیریت پروژه مایکروسافت

کارایی نرم افزار مدیریت پروژه MSP

کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانی کار چالش برانگیزی بوده که نمیتوان آن را به صورت دستی انجام داد بنابراین، مدیران این عرصه باید از انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه کمک بگیرند. این نرم افزارها، ویژگی های متنوع و متعددی داشته و کیفیت و کمیت کارایی شان نیز با توجه به نوع پروژه ها، تفاوت دارد. بنابراین، مدیران و مهندسین باید بنا بر نوع پروژه از میان نرم افزاهای موجود دست به انتخاب بزنند و البته آموزش MSP نیز به نحوه انتخاب نرم افزار مطلوب کمک میکند. 
از میان نرم افزارهایی که برای مدیریت پروژه استفاده میشود، کارایی نرم افزار مدیریت پروژه MSP از همه بیشتر و بهتر بوده و میتواند به نحو کنترل شده ای بر اجرا و اتمام پروژه نظارت داشته و در صورت نیاز به اصلاحات ، آنرا پیش از پایان پروژه پیش بینی کرده و نشان دهد. علاوه براین، نحوه استفاده و به کارگیری این نرم افزارها توسط مدیران مختلف متفاوت است که همین موضوع، بر نتیجه کلی پروژه تاثیر گذار خواهد بود. 

اهمیت MSP 

علی رغم اینکه، مدیران پروژه ها باید با انواع نرم افزار های مدیریت پروژه اشنایی داشته و ویژگی ها و انواع کارایی آنها را برای پروژه های مختلف بدانند، اما گاهی ، یکی از این نرم افزار ها نسبت به دیگران رجحان داشته و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه شامل نرم افزار PMA، نرم افزار TL، نرم افزار TLW، Primavera، نرم افزار CA-SP، نرم افزار HMP، نرم فزار SPM، نرم افزار PRI و نرم افزار PS6 هستند که مدیران میتوانند با توجه به شرایط پروژه از میان آنها انتخاب کنند. 
با توجه به اینکه نرم افزار مدیریت پروژه MSP بیشتر از دیگر نرم افزارهای این گروه کاربرد دارد، بنابراین، اهمیت MSP از این طریق مشخص تر میشود. البته، برای پروژه های مدرن باید، نسخه های جدید و به روز این نرم افزار را به کار گرفت.

گواهینامه مدیریت پروژه مایکروسافت

انواع نرم افزار های مدیریت پروژه 

انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه، یا مبتنی بر وب هستند یا دسکتاپی. استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه مبتنی بر وب، فقط با به کار گیری اینترنت امکان پذیر است. از جمله مزیت های این نرم افزار میتوان به ارایه همزمان امکانات برای چند کاربر، قابلیت گرافیکی محدود،  استفاده در حالت آنلاین و استفاده از نرم افزار بدون نصب آن اشاره کرد.   

در نرم افزارهای مدیریت پروژه دسکتاپی، میتوان داده های مورد نیاز را در پایگاه داده مرکزی یا فایل های معمولی ذخیره کرد و در صورتی که این ذخیره سازی در یک درایو شبکه انجام شده باشد، فقط یک کاربر میتواند در زمان های دلخواه به آنها دسترسی پیدا کند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس