اهداف مدیریت تبلیغات

اهداف مدیریت تبلیغات

تعریف برندسازی | branding

برندسازی به معنای ایجاد و معرفی یک برند خاص از محصولات و خدمات و تمرکز بر روی افزایش سطح آگاهی مخاطبان است. البته، اجرای برند با برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه آن بسیار تفاوت داشته و احتمال دارد که مراحل ایجاد تا موفقیت یک برند زمان بر باشد. در کل، فعالیت هایی که برای معرفی یک برند انجام میشود باید برای مشتری و خریدار ارزش ایجاد کرده و او بتواند تمام هویت و تجربه برند را در مسیر برند سازی درک کند.  

علاوه بر این، برندسازی یک فرایند کلی و اصلی بوده و فقط به طراحی لوگو و انتخاب عناین سازمان خلاصه نمی شود بلکه باید زیرساخت های اساسی برای آن در نظر گرفته و استراتژی های خاصی برای حفظ و توسعه و ارتقا آن در بین دیگر رقبا به کار گرفت تا برند مورد نظر هر چه سریعتر بدرخشیده و نظر تعداد بیشتری از افراد را جلب کند.
برخی از سرفصل های این مقاله شامل تعریف برندسازی، اصول مدیریت تبلیغات، اهداف مدیریت تیلیغات، آموزش MBA نام تجاری و برندسازی، دوره MBA نام تجاری و برندسازی،  مدرک MBA نام تجاری و برندسازی ،  گواهینامه MBA نام تجاری و برندسازی ، اشتباهات رایج در تبلیغات، نام تجاری و ارزش و اصول جذب و نگهداری خریدار هستند. 

میتوان از ابزارهای مختلفی برای معرفی یک محصول استفاده کرد.

اصول مدیریت تبلیغات

یکی از اصول بسیار مهم در امر تبلیغات، در نظر داشتن اصول مدیریت تبلیغات و انتخاب نوع تبلیغات است؛ زیرا دلیل بسیاری از موفقیت ها و عدم موفقیت های شرکت های تبلیغاتی ، همین تبلیغاتی است که گاهی شرکت ها مجبور می شوند برای انها ، میلیون ها تومان هزینه کنند در حالی که از تاثیر و کارایی آنها بی اطلاع هستند. 
علاوه براین، گاهی این تبلیغات بدون فکر انجام شده و مسئولین آن هم مورد بازخواست قرار نمیگیرند بنابراین، کوچکترین تغییر و نوسانی در بازار به معنی عدم موفقیت این شرکت ها است. در نتیجه، سازمان ها باید بررسی کنند که این هزینه تبلیغاتی مورد استفاده در چه رسانه و با چه فاصله زمانی کارایی بیشتری داشته و در نظر داشتن چه شاخص هایی میتواند به موفقیت آنها کمک کند. 

اهداف مدیریت تبلیغات

یکی از مواردی که باید پیش از شروع تبلیغات برای مخصوصا محصولات خاص در نظر داشت، اهداف مدیریت تبلیغات است. به این معنی، که تبلیغ دهنده یک محصول ابتدا باید بررسی کند که هدفش از ارایه این محصول چه بوده و از بازار چه انتظاری دارد تا بتواند برنامه ریزی های بلند و کوتاه مدت انجام دهد. 
سپس، تولید کننده باید سازمان یا رسانه تبلیغی را انتخاب کند که او را به اهداف تعیین شده اش نزدیک تر نموده و به فروش بیشتر محصولات نیز کمک کند. البته، امکان دارد که در ابتدا هدفی مشخص نشده و صاحبان صنایع و محصولات تولید ی از  تاثیر آن در نتیجه نهایی بی اطلاع باشند، اما بعد از مدتی دست به کار شده و هدفی را بر می گزینند تا بتوانند در بین رقبا دوام آورده و حتی به تولید کننده منحصر به فرد تبدیل شوند.  

مدیر تبلیغات میتواند نظر دیگر مدیران را در مورد تبلیغ یک محصول جویا شود.

آموزش MBA نام تجاری و برندسازی

یکی از مواردی که میتواند به رشد و پیشرفت شرکت های تجاری کمک کند، برندسازی است. البته، برندسازی در صورتی میتواند زمینه موفقیت این شرکت ها را فراهم کند که، مدیران از قبل برای ان برنامه ریزی کرده و از همه مهمتر اطلاعات ارزشمند و مفید و جامعی در مورد آن کسب کرده باشند. علاوه بر این مدیرانی که گواهینامه MBA نام تجاری و برندسازی داشته باشند، میتوانند موفق تر و موثرتر عمل کرده و مسیر درست را به شرکت ها نشان دهند. 
به منظور آموزش مدیران و اطلاع از تکنیک های تبلیغات، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی دوره آموزش MBA نام تجاری و برندسازی را معرفی کرده است. دوره MBA نام تجاری و برندسازی، به دانش پذیران کمک میکند تا اصول و مفاهیم این مبحث را آموخته و تجارب عملی و علمی این رشته را کسب کنند. همچنین، در پایان دوره به تمام دانش پذیران مدرک  MBA نام تجاری و برندسازی اعطا شده و دوره عوامل موفقیت و شناسایی محصولات جدید و برندها در ایران نیز به آنها معرفی و ارایه می شود. 

اشتباهات رایج در تبلیغات

گاهی اوقات، تولید کننده ها برای ارایه محصولات خود ترفندهای اشتباهی را به کار گرفته و موجب می شوند تا میزان توجه خریدارها کم شده و در نهایت فروش کلی کاهش پیدا کند. برخی از  اشتباهات رایج در تبلیغات شامل موارد زیر هستند: 
تلاش مدیران برای کسب رضایت لحظه ای و مقطعی برخی از خریدارها
تغییر ویژگی های خوب و منحصر به فرد محصولات به خاطر خریدار
جذب اقشار مختلف خریدارها بدون توجه به برگشت سرمایه و سود
استفاده از رسانه های ناکارآمد برای انجام تبلیغات بلند مدت
اصرار مدیران بر شناخت همه جنبه های فروش
عدم بررسی و تحلیل  واکنش مشتری ها در برابر محصولات جدید
طراحی یک بنر و یا آگهی تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن جنبه جذب مشتری ها

در برندسازی، توجه هم به طرف محصول مورد نظر معطوف میشود.

نام تجاری و ارزش

دارایی یک شرکت، فقط به دارایی های نقدی محدود نشده و نام تجاری شرکت نیز در نهایت به سود کلان منتهی می شود. علاو بر این، مبحث نام تجاری و ارزش بسیار گسترده و مهم بوده و میتواند نظر بسیاری از سهامداران و کارجویان را جلب کند. 
جالب است بدانید که معمولا خریدارها از بین تولید کنند هایی که محصولات مشابه تولیدکرده و حجم خدمات شان هم مشابه است، فرد یا شرکتی را انتخاب می کنند که نام تجاری شان معروف تر است. زیرا، از این شرکت ها ذهنیت خوبی داشته و به نوع خدمات آنها نیز اعتماد دارند بنابراین، این نام تجاری میتواند برای یک شرکت دارایی ارزنده و مهمی تلقی شود. 
علاوه براین، نام تجاری یک سازمان مزیت هایی را برای یک سازمان به همراه دارد که عبارتند از :
تعداد کارکنان را می افزاید.
با توجه به آن میتوان، قیمت محصول را افزیش داد. 
بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و مستقیم می گذارد.
زمینه ورود به بازارهای جدید و پررونق را فراهم می کند. 

اصول جذب و نگهداری خریدار

غالبا، شرکت های تولیدی برای تبلیغات محصولات خود باید از انبوه تبلیغات آنلاین و آفلاین کمک بگیرند تا بتوانند نظر حتی مشتری های احتمالی را نیز

لب کرده و رتبه خود را ارتقا دهند. با این حال ، باید از شیوه ها، اصول و استراتژی های خاصی نیز برای جلب نظر مشتری های فعلی استفاده کنند. اصول جذب و نگهداری خریدار میتواند شامل : 
مشتری در صورتی برای مدت طولانی وفادار خواهد ماند که از محصول لذت هم ببرد.  
باید برای خرید کالا یا محصول، فرصت انتخاب به مشتری بدهید. 
باید مشکلات و اختلاف های بین مشتری ها و خودتان را سریع حل و فصل کنید.
پیشهادات و انتقادات مشتری را در نظر داشته باشید.
همیشه، نظر مشتریان قبلی را در مورد کالاهای جدید جویای شوید. 
تکنیک های موثر بازاریابی را تجربه کرده و برای مشتری ها به کار گیرید.
هنگام ارایه محصول باید به گونه ای با مشتری رفتار کنید، که احساس باخت نداشته باشد. 
در صورت شنیدن و دیدن رفتارهای نا معقول از مشتری، آنها را نادیده بگیرید.  






 


 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس