انواع ماساژهای درمانی

انواع ماساژها : 

در این مقاله قصد بر این داریم افراد علاقمند به یادگیری ماساژ را با تعدادی یا همان انواع ماساژها نیز آشنا نماییم که هر یک از ماساژها بر اساس سلیقه افراد و کارایی آن ها نیز کاربرد دارد و حتی می توانند از آن سودمند شوند.
همان جور که از نام آن پیدا می باشد ماساژ به عنوان یک ورزش به حساب می آید زیرا می تواند برای بدن نیز مفید باشد و از طرفی دیگر همانند یک تکسین دهنده نیز باشد.

برگزاری دوره های آموزشی ماساژ با ارایه مدرک امکان پذیر است
در ادامه به مبحث انواع ماساژ ، اکنون به توضیح هر یک از نوع ماساژها پرداخته می شود : 

ماساژ کالیفرنیایی : 

برای استفاده از نوع ماساژ کالیفرنیایی اول بعنوان ماساژور باید تن فردی که می خواهیم ماساژ دهیم را چرب می گردانیم و بعد از آن ضربه هایی به پشت تن فرد وارد می نمایم در ماساژ کالیفرنیایی این را نیز توجه نماییم که میزان فشار در ماساژ نیز موجود می باشد.
در این فواید از ماساژ کالیفرنیایی می توان به مواردی نیز اشاره نمود : 
ماساژ کالیفرنیایی بدن به سمت عادی رفته و ذهن به حالت مناسب می رود این نوع ماساژها موجب می شود که حالت آرامی به تمام بدن وارد شود.
تمام ماساژورها این را به افرادی که می خواهند از ماساژ کالیفرنیایی نیز استفاده نمایند این را باید به اطلاع دهند که ماساژ کالیفرنیایی برای پیشگیری از وارد شدن فشار بسیار عصبی جلوگیری کرده و فرد را به آرامش نیز دعوت می نماید و این گونه است که بدن نیز به حالت اولیه برگشته و تمام خستگی های بدن نیز از بین خواهد رفت.

ماساژ اسالن :

نوع دیگر از ماساژ های درمانی ماساژ اسالن نیز موجود است که بدن از اسپاسم عضلانی رنج می برند از این رو است که گردش خون را با فشارهای آرامی که به بدن وارد می شود منظم می نماید از آن رو بدن فرد از حالت گرفتگی به نرمالی بر می گردد با این رو می شود قدرت تفکر ارتقا پیدا نماید.
یکی دیگر از مزایای ماساژ اسالن را می توان این گونه توضیح داد که آرامش عضلات و سیستم های عصبی نیز در خود دارد که غدد لنفاوی و رگ های خونی مجبور می گردد تا یک نوع ماده سمی را از خود دور نماید و در ادامه دارای توانایی این است که ارتجاعی بافت ها را ارتقا نماید.
بسیاری از افراد که می خواهند از روحیه خوبی برخوردار باشند به سراغ ماساژی به نام اسالن نیز می روند ، ماساژ اسالن شبیه به یک نوع ورزش می باشد، از طرفی دیگر پیشنها شده است کسانی که در مراحل زندگی به سمت ورزش نمی توانند بروند از ماساژ اسالن نیز می توانند بهرمند شوند.

ماساژ تایلندی :

افرادی هستند که هیچگونه فعالیتی نیز ندارند از این رو است که بدن به سراغ تنبلی می رود و هر حرکتی برای فرد نیز سخت می گردد توصیه می شود برای از بین بردن تنبلی بدن عضلات بدن با حرکت کشیده شود و مفاصل نیز باز و بسته گردد. روش ماساژ تایلندی این گونه است که می بایست از کف پا شروع شروع شود و کم کم به سمت بالایی در حرکت است.
بخش از مزایای ماساژ تایلندی : در این ماساژ تایلندی می توان مزایایی را تعریف نمود که کارشناسان حرکات ماساژ را نیز انجام می دهند، عضلات از حالت انقباض بیرون کشیده شده و قسمت انرژی از بین می رود و به بدن باز می گردد و دوباره به حالت اولیه و عادی خود نیز بر می گردد.
کسانی که از ماساژ تایلندی نیز استفاده می کنند مهارت این را نیز دارند که توانایی واپسگرایانه بدن را ارتقا دهند و خوشی بدن را نیز ضمانت نمایند بعد از آن توجه می شود که ماساژ برای اشخاصی استفاده می گردد که زمان زیادی از وقت را پشت میز گذرانده اند نیز می توان از ماساژ تایلندی استفاده نمایند.

انواع ماساژها وجود دارد که سلیقه هر یک از افراد مطابقت دارد

ماساژ حس درمانی : 

بخش های کوچکی از بدن موجود است که با یک ضربه از بیرون بدن یک حرکت از خود نیز نشان می دهند تا به قسمت های بدن نیز برسند از طرفی دیگر فشار وارد شده بر این قسمت ها نیز کم می گردد با وجود این فشارها کارایی خون و مغز نیز بهبود می بخشد.
از مزایای ماساژ حس درمانی می توان این گونه نیز تعریف نمود که ارتقا پیدا کردن میزان هشیاری روحی و جسمی می باشد. اعتماد به نفس و تمرکز و انگیزه هم از روش ماساژ حس درمانی پدیدار می گردد.
از موضوعات کوچکی که در حال تغییر در دست و پا بر تمام اعضای بدن می گذارد ماساژ حس درمانی است که می توان از آن سود برد.
ماساژ وتسو :  کسانی که به ماساژ وتسو روی می آورند این را باید بدانند که بهره بردن از آن ، دراز کشیدن در یک وان آب گرم نیز می باشد و سپس قسمت های مشخص شده از بدن را ماساژور نیز ماساژ می دهد. به این صورت که جاذبه در بدن تا قسمتی کم می شود باید ماساژور توجه داشته باشد که می تواند از آزادی نیز عمل بالایی برخوردار باشد.
افرادی که می خواهند از ماساژ حس درمانی استفاده نمایند که قرار است به آرامش کامل دست پیدا نمایند.

ماساژهای شدید :

ماساژهایی که عمقی می باشند اثرات بسزایی را به دنبال خود نیز دارند.
ماساژ آما از نوع ماساژ شدید است که می تواند همانند طب سوزنی چین باستان عمل نماید به این صورت که تاثیر گذار بر روی قسمت حساس بدن است زیرا بخشی از انرژی را نیز دو برابر می نماید.
 از مزایای مهم ماساژ آما این را می توان گفت که راهی برای داخل و بیرون نمودن انرژی باز می کند زیرا از مزایای مهم برخوردار است.
افرادی هستند که از کمردرد ، اضطراب و استرس و بی خوابی کلافه شده اند پیشنهاد ماساژگرها و کارشناسان ماساژ ، استفاده از ماساژ آما نیز می باشد که راهی برای درمان افراد در معرض این نوع بیماری ها هستند مفید است.

ماساژ نقطه حساس : 

استفاده از ماساژ نقطه حساس به این روش است که از فشارات زیاد بر روی بدن که تاثیر مخربی گذاشته و باعث تشکیل مواد زاید شده است استفاده شده ، ماساژ نقطه حساس سبب می گردد مواد سمی را نیز دفع نماید و از ترشح آندروفین در بدن جلوگیری می نماید.
مزایای مفید از ماساژ نقطه حساس از بین بردن فشار در تمام ماهیچه هایی می گردد که عوارضی از روش آسیب به بدن وارد شده است همانند آسیب های ورزش، و اتفاقات در تصادفات به بدن وارد شده است از بین می رود.
افراد به طرف ماساژ نقاط حساس می روند که ورزشکار بوده و از دردهای پی در پی رنج برده و دیگر افرادی که مشکل گردن درد دارند یا مچ درد و یا دچار آماس کیسه های مفصلی نیز شده اند و یا کمر درد، سیاتیک، آرنج درد رنج می برند. . ماساژ نقطه حساس به صورت ساده تمام عوارض به وجود آمده را برطرف می نماید.

ماساژ شامل دست ورزی روی بافت نرم بدن می باشد.

دوره آموزش ماساژ :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام افرادی که به دوره آموزش ماساژ علاقمند هستند و می خواهند به این دوره روی آورند ، دوره آموزش ماساژ را برگزار نموده است که پارس علاوه بر آموزش، موفق به اعطای مدرک ماساژ و گواهینامه ماساژ نیز نموده است که بتوانند به این حرفه دست پیدا نمایند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس