انواع غذاهای بین المللی

انواع غذاهای بین المللی

آشپزی بین المللی| International cooking

آشپزی بین المللی، نوعی از اشپزی است و شامل دستور پخت انواع غذاهایی میشود که به مناطق، فرهنگ ها و کشورهای مختلف مرتبط هستند. غالبا، غذاهایی که در این گروه قرار میگیرند مورد پسند همه اشپزهای حرفه ای بوده و همه آنها باید بتوانند آنها را طبق دستور پخت اصلی شان طبخ کنند. 
در این نوع از آشپزی، از انواع نوآوری ها استفاده شده و آشپزها سعی میکنند تا انواع غذاهای بین المللی را با مواد متفاوتی طبخ کرده و نتیجه آن را به دیگر اشپزها نیز اعلام کنند. علاوه براین، آشپزها میتوانند غذاهای سنتی و مورد علاقه خودشان را با متدهای مختلف طبخ نموده و در صورت تایید، به عنوان غذای بین المللی ثبت کنند. همچنین، آشپزهایی که آموزش اشپزی بین المللی را بگذرانند، در کار خود موفق تر هستند.
سر فصل هایی که در این مقاله به انها می پردازیم شامل اشپزی بین المللی ، غذاهای ایرانی ، انواع غذاهای ایرانی ، آموزش اشپزی بین المللی، دوره اشپزی بین المللی ، مدرک اشپزی بین المللی ، گواهینامه اشپزی بین المللی ، غذاهای سنتی ایرانی، مواد غذایی و بهداشت آن، غذاهای ساده بین المللی و نحوه صحیح سرو غذا هستند.

دوره آموزش آشپزی بین المللی


دوره اها آموزش آشپزی هب چند دوره تقسیم می شوند.

غذاهای ایرانی 

غذاهای ایرانی شامل انواع غذاهای سنتی هستند که هر کدام دستور پخت متفاوت و البته خواص متفاوتی دارند. قابل ذکر است که آشپزی یونانی، روسی، قفقازی و ترکی بر آشپزی ایرانی تاثیر گذاشته و از این نظر ، سلیقه غذایی افراد را نیز تغییر داده است. علاوه براین، مواد تشکیل دهنده انواع غذاهای ایرانی سبزیجات، گوشت و سبزی و طعم دهنده هایی مانند زعفران است که به نوعی آنها را از دیگر اشپزی ها متمایز میکند.
 همچنین، از دیگر ویژگی های غذای ایرانی تنوع آنهاست و معمولا، یک غذا در محیط های مختلف با انواع مواد و به شیوه های مختلفی طبخ شده و این موضوع بر تنوع غذایی ایران می افزاید. علاوه براین، همه غذاهای ایرانی از ویتامین و ومواد مغذی سرشار بوده و هر کدام از آنها برای درمان کمبود ویتامینی خاص و یا بیماری کاربرد دارد. افرادی که دوره آشپزی بین المللی را گذرانده و گواهینامه اشپزی بین المللی دریافت کرده باشند، انواع غذاهای سنتی و بین المللی را شناخته و میتوانند آنها را به شیوه های متفاوتی طبخ کنند. 

آموزش اشیزی بین المللی

آشپزی، از جمله مهارت هایی است که به سادگی میتوان از آن درآمدزایی کرد. بنابراین،  درصورتی که علاقمندان آموزش اشپزی بین المللی را گذرانده و توانمندی های خاص یک آشپز را به دست آورند، میتوانند به عنون آشپز بین الملل در هتل ها انجام وظیفه رده و از کارشان لذت ببرند. علاوه براین، آشپزهایی که گواهینامه آشپزی بین المللی، دریافت کرده باشند، به کارشان تسلط بیشتری داشته و به راحتی میتوانند در محیط هایی مانند هتل ها مشغول به کار شوند. 
در راستای آموزش هنر اشپزی به علاقمندان، مرکز آموزش مجازی پارس ، دوره آموزش آشپزی بین المللی را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره آشپزی بین المللی برای همه دانش پذیران بسیار لذت بخش خواهد بود و آنها میتوانند طبخ انواع غذاها و خواص آنها را آموخته و از این آموخته ها برای راه اندازی دوره ها و کلاس های اشپزی استفاده کنند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک آشپزی بین المللی اعطا میشود. 

دور ه های آموزش آشپزی شامل آموزش انواع فست فود نیز می باشد.


غذاهای سنتی ایرانی

غذاهای سنتی ایرانی ، غذاهایی هستند که به شیوه سنتی و با استفاده از مواد و افزودنی های سنتی تهیه میشوند. غالبا، این نوع غذاها در شهرهای مختلف ایران به شیوه های متفاوتی طبخ شده و از طعم متنوع و خوشمزه ای هم برخوردار هستند. علاوه براین، امکان دارد افرادی که آموزش اشپزی بین المللی را گذرانده اند نیز با طرز تهیه غذاهای سنتی ایرانی اشنا باشند. 
غذاهایی که به صورت سنتی طبخ میشوند،  غالبا دارای ادویه بیشتر ی بوده و طعم آن مورد توجه طیف وسیعی از علاقمندان و آشپزها است. علاوه بر این، این غذاهای سنتی تا حدودی از اشپزی و غذاهای ترکی ، آسیای میانه و روسی تاثیر گرفته و از ان جهت، طعم این غذاها جهان پسند شده و مورد تایید جامعه اشپزهای بین المللی است.
علاوه براین، میتوان با تغییر مواد تشکیل دهنده این غذاها، تغییراتی را در آنها به وجود آورده و آن را طبق میل و خواست دیگران تهیه کرد. قابل ذکر است که تعدا غذاهای سنتی در ایران، بیشمار بوده و تعدادی از آنها ثبت شده و عملا توسط بسیاری از توریست ها شناخته شده هستند. 

غذاهای ساده بین المللی 

غالبا، در رستوران های بین المللی، غذاهای ساده بین المللی سرو میشود که مورد تایید همه آشپزها و البته میهمان ها هستند. این غذاها، سبک و ساده بوده و البته طبخ آنها باید به دقت انجام شود. علاوه براین، این غذاها جنبه رسمی داشته  و باید برای انواع میهمان ها به گونه ای متفاوت تزیین شوند. از این جهت، اشپزهایی که دوره اشپزی بین المللی را گذرانده وگواهینامه اشپزی بین المللی دریافت کرده باشند، میتوانند در این حیطه فعالیت کنند. 
مقوله جدیدی که اخیرا در بحث گردشگری به آن پرداخته شده، گردشگری غذایی است که معمولا، انواع غذاهای سنتی و جالب و خوشمزه یک منطقه به افراد معرفی شده و آنها برای امتحاد کردن غذاها ترغیب و دعوت میشوند. اینکار، نه تنها فرهنگ یک کشور را معرفی میکند بلکه میتواند تاثیر شگرفی بر روند رشد صنعت گردشگری داشته و در نهایت به درآمد زایی ختم شود. 

رعایت بهداشت در روند طبخ غذا بسیار مهم است.

 

دوره آموزش آشپزی بین المللی

نحوه صحیح سرو غذا

علاوه بر نوع غذاهای طبخ شده ، نحوه صحیح سرو غذا برای میهمان ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. غالبا، اهمیت نحوه سرو غذا در رستوران ها اشکارتر است زیرا افرادی با فرهنگ های مختلف به رستوران ها مراجعه کرده و انتظار های متفاوتی از نحوه سرو غذا دارند. بنابراین، افرادی که مسئول اینکار هستند باید ابتدا آموزش های لازم را دریافت کرده و سپس به اینکار مشغول شوند. 
سرو غذا مستلزم رعایت آداب خاصی است که شامل : 
نگذاشتن آرنج روی میز غذا
سر و صدا کردن با قاشق و چنگال 
سرو برخی از سوپ ها در بشقاب
غذا نخوردن با کارد
استفاده از کارد وچنگال برای خوردن خوراک گوشت
قرار دادن دستمال سفره روی زانو
خوردن دسر با چنگال یا قاشق
ترک نکردن میز غذا قبل از میهمان 
خم کردن سر هنگان نوشیدن آب

مواد غذایی و بهداشت آن

هنگام طبخ هر نوع از غذا باید به مواد غذایی و بهداشت ان توجه خاص داشت زیرا یک غذا زمانی خوشمزه و دلچسب است که در درجه اول سالم باشد. بنابراین، ابتدا باید مواد تشکیل دهند این غذا را از میان موادی انتخاب کنیم که از نظر ظاهری و کیفیت سالم هستند. علاوه براین، میتوان سالم بودن مواد غذایی خریداری شده را با توجه به علایم ظاهری محصول (به عنوان مثال، کنترل برامدگی، فررفتگی و یا زنگ زدگی در کنسرو و یا بوی ترشیدگی آن) امتحان کرد. 
علاوه براین برای سالم نگه داشته مواد غذایی باید آنها را در جای خنک قرار داده و از سالم بودن بسته بندی انها اطمنان حاصل کنید. اشپزهایی که دوره اشپزی بین المللی را گذرانده باشند، به این نکات تسلط بیشتری دارند. 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس