انواع شیرینی و کیک

انواع شیرینی و کیک

تعریف شیرینی

شیرنی پزی در ایران قدمت و تاریخچه طولانی دارد تا جایی که، بسیاری از شیرینی های خشک غربی با توجه به دستور پخت کلوچه ایرانی تهیه شده اند. علاوه براین، شیرینی هایی که قبلا در ایران پخته و تهیه میشد، تنوع زیادی داشتند که این موضوع نشان دهنده خلاقیت و نوآوری افرادی بوده که در این زمینه فعالیت میکردند.
شیرینی ماده غذایی است که، ماده اصلی تشکیل دهنده آن انواع قندها و شکرها بوده و غالبا در ایران، برای همه انواع مراسم های شادی و جشن ها و اعیاد مورد استفاده قرار میگیرد. غالبا، شیرینی ها با توجه به نام شان و اینکه متعلق به کدام یک از بخش ها و مناطق کشور و یا خارج و داخل کشور هستند، از مواد مختلفی تشکیل شده و شیوه پخت آنها نیز متفاوت است. علاوه بر این، میتوان برا پخت انواع شیرینی از دستورهای تلفیقی استفاده کرد. 
همچنین، شیرین های ایرانی با انواعی که در دیگر کشورها تهیه میشود متفاوت بوده و غالبا، هر منطقه و یا کشور از افزودنی های بومی خود برای تهیه شیرینی ها استفاده میکند. نکته جالب در تهیه شیرینی این است که، یک فرم و دستور پخت پایه برای تهیه انواع شیرینی و کیک وجود داشته و مراحل بعدی، با توجه به نوع کیک متفاوت خواهند بود. افرادی که دوره آشپزی و شیرین پزی را بگذرانند میتوانند این مراحل را شخصا تجربه کرده و به تفاوت ها پی ببرند. 
سرفصل هایی که در این مقاله بررسی میکنیم شامل تعریف شیرینی، انواع شیرینی، طرز تهیه کیک خانگی، آموزش اشپزی و شیرینی پزی، دوره اشپزی و شیرینی پزی ، مدرک اشپزی و شیرینی پزی ، گواهینامه اشپزی و شیرینی پزی ، انواع کیک، انواع شیرینی خشک، طرز تهیه کیک ساده با شیر، شیرینی تر، طرز تهیه بیسکوئیت و شیرینی ایرانی هستند. 

ثبت نام دوره آموزش آشپزی و شیرینی پزی

شیرینی از دسر های مورد علاقه ایرانیان است.

انواع شیرینی

شیرینی ها با توجه به ساختار و ماده تشکیل دهنده خود به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند. انواع شیرینی با توجه به مواد اصلی تشکیل دهنده و ساختار شیرینی عبارتند از :  
علاوه براین، میتوان شیرینی ها را با توجه به مواد اصلی تشکیل دهنده به انواع تارت ها (نان زیر شیرینی که دارای شکر است) ، شکلات ها (از شکر، روغن و کاکائو تهیه میشود)، کیک ها (ماده اصلی آن تخم مرغ و آرد بوده و انواع مختلفی دارد) و اسلایس ها (قطعات کوچکی که دارای دو لایه هستند؛ لایه زیرین از آرد و لایه رویی، ترکیبی از آرد با مواد دیگر است) طبقه بندی کرد. افراد علاقمندی که آموزش اشپزی و شیرینی پزی را بگذرانند، با دستورالعمل همه انواع این شیرینی ها آشنا میشوند.
علاوه بر این، ساختار انواع شیرینی ها نیز با هم تفاوت داشته و همین امر موجب میشود تا شیرینی ها از نظر لطافت و لایه ها با هم تفاوت داشته باشند. شیرینی ها با توجه به ساختارشان شامل شیرینی فیلو (شیرینی ظریفی بوده و دارای چند لایه است)، شیرینی پوسته کوتاه ( شیرینی ساده ای که از آرد و روغن و شکر تشکیل شده )، خمیر پف دار ( لایه های زیادی داشته و به شیرینی دانمارکی معروف است) و خمیر هزار برگ (شیرینی ساده ای که لایه های آن بعد از پخت، متورم میشود) هستند.

آموزش اشپزی و شیرینی پزی

یکی از هنرهایی که اخیرا با استقبال هنر دوستان مواجه شده است، شیرینی پزی است. به این منظور، دوره های آشپزی زیادی در سراسر کشور برگزار شده و افراد علاقمند میتوانند با شرکت در دوره ها و ازمون های معتبر موسسات ، گواهینامه اشپزی و شیرینی پزی دریافت کنند. علاوه براین، صرفا افراد هنرمندی میتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند که دوره اشپزی و شیرینی پزی را گذرانده و به تهیه انواع شیرینی مسلط باشند.  

به توجه به اینکه پخت شیرینی بسیار مفرح و البته سودآور است، مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به معرفی و ارایه دوره آموزش اشپزی و شیرینی پزی برای دانش پذیران کرده است. دوره اشپزی و شیرینی پزی زمینه ای را برای این علاقمندان به وجود می آورد تا با انواع شیرینی و دستور پخت آنها اشنا شده و بتوانند از شیوه های پخت موجود، برای تهیه انواع خلاقانه شیرینی استفاده کنند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک اشپزی و شیرینی پزی اعطا میشود. 

شیرینی دارای انواع تر و خشک است.

انواع شیرینی خشک

در کل، شیرینی ایرانی شامل دو گروه شیرینی خشک و شیرینی تر هستند. شیرین های خشک انواعی هستند که در تهیه آنها از خامه استفاده نشده و به همین دلیل میتوان آنها را به مدت طولانی نگه داری کرد. از انواع شیرین های خشک میتوان به شیرینی دانمارکی، کشمشی و انواع شیرین های مربایی اشاره کرده که دستور پخت و مراحا آماده کردن هر کدام، با دیگری کمی تفاوت دارد. 
علاوه براین، شیرینی تر، شیرینی است که پایه و اساس آن را خامه تشکیل داده و به دلیل اینکه خامه به سرعت فاسد میشود، نمیتوان ان را برای مدت طولانی حتی در یخچال نگه داشت و زیرا طعم و مزه شیرینی هم تغییر میکند. انواع رولت ها و شیرین های خامه ای در این گروه قرار میگیرند. افرادی که آموزش اشپزی و شیرینی پزی را کذرانده و گواهینامه اشپزی و شیرینی پزی دریافت کرده باشند، با انواع شیرینی ها و شیوه پخت آنها اشنایی دارند. 

طرز تهیه کیک ساده با شیر

طرز تهیه کیک ساده با شیر بسیار ساده بوده و حتی افرادی که آموزش اشپزی و شیرینی پزی را نگذرانده باشند، میتوانند آن را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرند. برای تهیه این کیک به آرد، شکر، روغن، شیر، وانیل، بیکینگ پودر نیاز داریم. 
از جمله نکاتی که باید هنگام پخت این کیک و همه دیگر انواع کیک ها رعایت کرد این است که مواد خشک باید به اندازه ای باشد که به خوبی با هم ترکیب شوند، مواد باید تا مخلوط شدن کامل هم زده شوند، مواد باید به طور یکسان در همه جای قالب ریخته شده و البته دمای مناسبی را برای پخت انتخاب شود. 

مواد پایه لازم انواع کیک ها تقریبا مشابه هستند

ثبت نام دوره آموزش آشپزی و شیرینی پزی

طرز تهیه بیسکوئیت

طرز تهیه بیسکوئیت، ساده بوده و میتوان علاوه بر موادی مانند آرد، کره، شکر و وانیل ، موادی مانند انواع شکلات و حتی رنده پوست لیمو را هم به آن اضافه کرد. علاوه بر این، یکی از تفاوت های پخت کیک با بیسکوئیت این است که در کیک از روغن و در بیسکوئیت از کره استفاده میشود. 
علاو براین، خمیر انواع بیسکوئیت ها به استراحت نیاز دارد تا به اندازه کافی پف کرده و کیفیت شیرینی مطلوب شود. همچنین، طرز تهیه کیک خانگی هم مشابه کیک ها ساده بوده و میتوان همراه با مواد تشکیل دهند ه اصلی ، از مواد طعم دهنده مختلف نیز استفاده کرد. افرادی که شغل اصلی شان پخت انواع شیرینی است، با این تفاوت ها آشنایی داشته و میتوانند از آنها برای پخت شیرینی های جدید استفاده کنند. 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس