اصول مهندسی شبکه CCNP

اصول مهندسی شبکه CCNP

تاریخچه شرکت سیسکو

تاریخچه شرکت سیسکو، به سال 1363 شمسی در دانشگاه استنفورد برمیگردد؛ در آن زمان  دو مهندس با نام های  "لیونارد بوساک" و " سندی لرنر" که کارشناس کامپیوتر بوده و در این زمینه به طور جدی فعالیت داشتند، توانستند روتر را بسازند. البته، این شرکت، اولین تولید کننده روتر نبود با این حال، موفق به اختراع روتر چند پروتوکلی شد که پروتوکل های مختلف شبکه را به هم مرتبط میکرد. اما پروتوکل بعد از مدتی دیگر ماند سابق کارایی نداشته و اهمیت خود را از دست داد و شرکت توانست با تولید بسته های IP و دیگر خدمات مفید، جز گرانترین و موفق ترین شرکت های تولیدی قطعات سخت افزار کامپیوتر بشود. 
شرکت سیسکو، یکی از شرکت هایی است که در زمینه تولید روتر فعالیت های ارزنده و طولانی داشته و پیش از این محصولاتش را با عناوینی مانند "لینکسیس" و "ساینتیفیک" نیز ارایه میکرده است. قابل ذکر است که این شرکت نیز همزمان با پیشرفت و تغییرات اجتناب ناپذیر در تکنلژی، طیف محصولاتش را  به طور کلی تغییر داد تا بتواند انواع نیازهای جدید مشتریان را تامین کند.  
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تاریخچه شرکت سیسکو، آینده شغلی مهندس شبکه ccnp، آموزش مهندسی شبکه CCNA ، شرایط استخدام مهندس شبکه ccnp، دوره مهندسی شبکه CCNA ، مهندس شبکه CCNP  کیست، مدرک مهندسی شبکه CCNA و گواهینامه مهندسی شبکه CCNA هستند. 

آموزش مهندسی شبکه CCNP

مهندس شبکه CCNP  کیست

مهندس  (cisco certified network professional)CCNP و یا کارشناس شبکه تاییده شده سیسکو، فردی است که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت داشته  و دارای مدرک حرفه ای از شرکت سیسکو است و به این معنا است که این کارشناس، آموزش های CCNP را پشت سر گذاشته است که برای متخصصین شبکه ، مسئولین اجرایی شبکه و مهندسین ضروری و لازم است.
با توجه با اینکه، CCNP  کارایی زیادی داشته و میتوان از اصول ان برای بهبود و ارتقا شبکه استفاده کرد، اما دریافت گواهینامه CCNPکمی پرهزینه بوده و در صورتی که نرخ تغییرات ارز را نیز در نظر بگیریم، چیزی بیش از 2 میلیون تومان باید پرداخت کرد. با این حال، افراد علاقمند میتوانند آموزش CCNP را در موسسات معتبری مانند آموزش مجازی پارس دنبال کرده و مدرک CCNP معتبر دریافت کنند.

آینده شغلی مهندس شبکهCCNP

خوشبختانه، فرصت های شغلی فراوان و متعددی برای مهندسین شبکه  وجود دارد که از میان آنها میتوان به کار با سخت افزار و نرم افزار ،آموزش آنها  و پشتیبانی از شبکه های گسترده و محلی و نظارت بر آنها اشاره کرد.  علاوه بر این ، این مهندسین می توانند به عنوان ارایه دهنده خدمات شبکه، کارمند و کارشناس شبکه یا مدیر پروژه های مرتبط با شبکه در شرکت های کامپیوتری مشغول به کار شوند. 

علاوه بر این، درصورتی که این مهندسین تجربه عملی کافی داشته و بتوانند همه وظایفشان را به بهترین شکل انجام دهند، آینده شغلی مهندس شبکهCCNP نیز تضمین میشود. همچنین، این مهندسین باید بتوانند از عهده وظایفی مانند زیر برآیند: 
حفظ امنیت شبکه به شیوه های مختلف 
کار با تکنولوژی های جدید 
بازرسی و تعمیر سیستم های موجود در فرصت های مشخص
ارایه خدمات متنوع به کاربران و تعیین رمز عبور به منظور تامین امنیت سیستم ها
شناسایی و رفع عیوب موجود در شبکه 
شناسایی نرم افزارهای جدید و ارتقا عملکرد سیستم ها 
نظارت بر شیوه و نحوه استفاده صحیح از شبکه 
داشتن مهارت های سازمانی متفاوت و ارتباط با همه کارکنان در بخش های مختلف

مدرک مهندسی شبکه CCNP

آموزش مهندسی شبکه (CCNP)

با توجه به رشد و پیشرفت چشمگیری که امروزه در انواع سیستم های کامپیوتری شبکه مشاهده میشود، به مهندسینی نیاز داریم که بتوانند بر این سیستم ها نظارت کلی و مستمر داشته و از آنها پشتیبانی کنند ؛ علاوه بر این ، افرادی که در این جایگاه فعالیت دارند باید دارای مدرک معتبر و تحصیلات آکادمیک باشند و آموزش CCNP را گذرانده و گواهینامه مهندسی شبکه CCNP  در یافت کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل ، بتوانند به سرعت آن را شناسایی نموده و اقدامات موثری انجام دهند.
 به منظور آموزش مهندسین شبکه و دانش پذیران علاقمند، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش مهندسی شبکه CCNP را برای دانش پذیران به حوزه شبکه ارایه نموده است. دوره مهندسی شبکه CCNP ، به دانش پذیران امکان میدهد تا با حوزه مهندسی شبکه آشنایی پیدا کرده و اطلاعات و تجربیات علمی مفیدی برای ترمیم و بهبود شبکه ها کسب  کنند. علاوه بر این ، در پایان دوره،  به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند،  مدرک مهندسی شبکه CCNA اعطا می شود. 

شرایط استخدام مهندس شبکه CCNP

مهندسینی که قادر باشند، مشکلات و نقص های شبکه را به سرعت برطرف کنند، در حوزه امنیت شبکه نیز تجربه و سابقه کاری مفید و عملی داشته، بر ابزار های کنترل مسلط بوده  و به زبان انگلیسی هم آشنایی داشته باشند، براحتی می توانند از عهده  شرایط استخدام مهندس شبکه برآیند. قابل ذکر است که صرفا مهندسینی می توانند در این حوزه فعالیت کنند که گواهینامه CCNP داشته و بتوانند خدمات تعریف شده این حیطه را ارایه دهند.
علاوه بر این، به منظور افزایش کارایی در شرکت و ارتقا دوره ای عملکرد کلی، مهندس های شبکهCCNP باید مهارت های مشخصی داشته باشند که عبارتند از : 
توانایی استفاده از نیروی های متخصص و ایجاد روحیه همکاری بین آنها
توانایی تشخیص انواع مشکلات شبکه و راه حل انها و توضیح واضح آنها برای کارفرما
مهارت سازماندهی افراد و ظایف شان و در اولویت قرار دادن برخی از وظایف
مهارت اجرای پروژه ها و استفاده بهینه از راهکار های مناسب 

گواهینامه مIندسی شبکه CCNP

دوره مهندسی شبکه CCNP

شرکت معتبرسیسکو، یکی از شرکت هایی که به رشد و ارتقا شبکه های کامپیوتری کمک شایانی کرده است؛ این شرکت، انواع دوره های آمادگی و تخصصی شبکه را در سطوح مختلف برگزار نموده و مدراک معتبری نیز برای هر دوره اعطا کرده که در سراسر دنیا مورد پذیرش است.  
دوره مهندسی شبکه CCNP، یکی از دوره های سیسکو است که برای آن یک آزمون جداگانه برگزار شد و در پایان دوره نیز ، به شرکت کنندگان آن، مدرک مهندسی شبکه CCNP ارایه می شود که جز مدارک حرفه ای بوده و دارندگان آن میتوانند در شرکت های حرفه ای شبکه فعالیت کنند. 
در کل ، مدارکی که سیسکو ارایه میدهد ، نه گرایش داشته و دارندگان آنها به صورت زیر طبقه بندی می شوند: 
CCIE: متخصص شبکه بندی سیسکو
CCNP: متخصص حرفه ای سیسکو
CCDP: متخصص طراحی حرفه ای سیسکو
CCIP: متخصص حرفه ای سیسکو
CCSP: متخصص حرفه‌ای امنیت سیسکو
CCVP: متخصص حرفه‌ای تلفن اینترنتی سیسکو
CCDA: همکار طراحی سیسکو
CCNA: همکار شبکه سیسکو
CCSI: آموزش دهنده سیستم‌های سیسکو
قابل ذکر است که این مدارک، در 4 سطح طبقه بندی می شوند که عبارتند از : 

سطح Architect : بالاترین سطح در مدارک شبکه بوده و به نوعی دکترای شبکه محسوب می شود. 
سطح  Professional:  مدارک CCNA, CCSP و CCDP در ردیف مدارک حرفه ای هستند. 
سطح Expert: سطح کارشناسی،  شامل مدارک CCIE و CCDE است .
سطح Associate : CCNA  و CCDA  جز مدارک فوق دیپلم این حوزه هستند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس