استراتژی های نامگذاری

استراتژی های نامگذاری

تعریف برندسازی|branding 

برندسازی، رو ی محصول و معرفی آن متمرکز شده و سعی میکند آگاهی مخاطب را نسبت به محصول افزایش دهد. علاوه براین ، روند برندسازی، غالبا به واسطه برنامه های تبلیغی ادامه پیدا کرده و با کسب رضایت مشتری هنگام خرید محصول، خاتمه پیدا میکند. 
نکته جالب در مورد برندسازی این است که، برندسازی فقط به ساخت و ایجاد لوگو اختصاص نداشته و به معنای تغییر ذهنیت افراد برای توجه به محصول شما و فراموش کردن دیگر گزینه ها است. بنابراین، همه شیوه ها و روندهایی که برای تبلیغ یک محصول خاص به کار گرفته میشود ، جز مراحل برندسازی محسوب میشوند. 
سرفصل های این مقاله مواردی مانند تعریف برندسازی، مزایای هدف گذاری تبلیغات، استراتژی های نامگذاری، آموزش مدیریت نام تجاری و برندسازی، دوره مدیریت نام تجاری و برندسازی ، مدرک مدیریت نام تجاری و برندسازی ، گواهینامه مدیریت نام تجاری و برندسازی ، روش های کاهش هزینه تبلیغات و اشتباهات رایج در تبلیغات هستند. 

برندسازی نوعی تبلیغ و معرفی محصول و خدمات است.

مزایای هدف گذاری تبلیغات

داشتن هدف در تبلیغات نیز موجب میشود که روند تبلیغات به صورت موفق پیش رفته و محصول بیشتری معرفی شده و در نتیجه نرخ خرید محصولات افزایش پیدا کند.  مزایای هدف گذاری تبلیغات میتواند مواردی مانند موارد زیر باشد: 
1.ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺭﺍﻩ‌ﺣﻞ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ: با تعیین هدف برای تبلیغات، میتوان راهکارهای ارایه شده را برسری نموده و نقاط ضعف و قوت شان را ارزیابی کرد. 
2.ﮐﺎﻫﺶ ﺯﻣﺎﻥ و هزینه: ﻫﺪف گذﺍﺭﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ به ما امکان میدهد تا تصمیم بگیریم تا کدامیک از کارها را پیش از دیگری انجام داده و در استفاده از زمان و هزینه نیز صرفه جویی کنیم.

3.ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺎﺧص های ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ : هدف گذاری فرصتی ایجاد میکند تا یک سری از شاخص های محصول را در نظر گرفته و رسانه ای را بر مبنای آنها انتخاب کنیم.

4.ارزیابی و بررسی ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و کارایی ﺗﺒﻠﯿﻎ: اهداف تبلیغی مشخص میکنند که آیا این محصول در یک موقعیت مشخص کارایی دارد و ایا با استقبال مواجه میشود یا نه. 

روش های کاهش هزینه تبلیغات 

شرکت های تبلیغاتی در صورتی میتوانند به سوددهی کلان برسند که ، در کنار معرفی خود به عنوان تولید کننده برتر، به روش های کاهش هزینه تبلیغات نیز مسلط بوده  و بتوانند عملا آنها را اجرا کنند. روشهای که شرکت های تبلیغاتی میتوانند از آنها برای کاهش هزینه بهره بگیرند میتواند شامل: 
همکاری با شریك تبلیغاتی
شرکت های تبلیغاتی میتوانند برای کاهش هزینه های تبلیغاتی خود با دیگر شرکت ها همراه شده و از آنها برای ساخت تبلیغات مشترک دعوت کنند. مزیت این روش این است که، در بازه های زمانی طولانی موجب صرفه جویی زیاد در لیست هزینه ها شده و میتوان از این هزینه ها برای تبلیغات بیشتر بهره گرفت. 
كاهش تعداد دفعات پخش آگهی تبلیغاتی
از جمله عواملی که میتوانند میزان تاثیر یک آگهی را افزایش دهند، میتوان به جمعیت فعال مخاطب آگهی و میزان تکرار شدن تبلیغات و آگهی اشاره کرد. از میان این دو ملاک، اولی مهمتر بوده و بهتر است که ثابت بماند اما میتوان ملاک دومی را تغییر داد.  
كاهش تعداد دفعات پخش آگهی تبلیغاتی از این جهت اهمیت دارد که گاهی اوقات جمعیت فعال مخاطب آگهی بسیار کم اما میزان تکرار شدن تبلیغات بیش از اندازه بوده و اطمینانی هم وجود ندارد که محصول مورد نظر را خریداری کنند، بنابراین از میان این دو ملاک باید میزان تکرار شدن تبلیغات را کاهش داد تا هزینه ها نیز تقلیل یابند. 
استفاده از گزینه روابط عمومی
با توجه به پرهزینه بودن تبلیغات، صاحبان انواع محصولات میتوانند از خبرگزاری ها و رسانه های عمومی برای تبلیغات مستمر استفاده کرده و با کاهش هزینه، میزان سود دهی را افزایش دهند.  

مدیران برندسازی باید با حداقل هزینه برای محصول تبلیغ کنند.

استراتژی های نامگذاری

نامگذاری محصولات، از جمله استراتژی هایی است که به طور چشمگیری به فروش محصولات کمک کرده و پیش از این بر اساس مواردی مانند نام مالک کارخانه تولیدی و یا کشور و یا منطقه تولید محصول انجام میشد. اما، امروزه ، این استراتژی باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شده و موارد مهم تری در آن گنجانده شود. 
علاوه بر این، استراتژی های نامگذاری، باید به گونه ای انتخاب شوند که مشتری را به سوی خرید مجدد و معرفی کالا به دیگران ترغیب کند. همچنین، در این نوع نامگذاری باید بر شناخت بهینه محصول و ارزشمند بودن آن تکیه و تمرکز داشت تا مشتری تفاوت آن را با دیگر محصولات درک کرده و در دراز مدت ،آن را به عنوان محصول کامل و دلخواه انتخاب کند.  

آموزش مدیریت نام تجاری و برندسازی

برند سازی ، یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز در دنیای اقتصاد بوده که انجام و موفقیت در آن مستلزم کسب آگاهی و تخصص های لاز در این زمینه است. علاوه بر این، به دلیل حساسیت و دقت موجود در این کار، صرفا مدیران و افرادی میتوانند در این حوزه به سازمان ها و شرکت های تولیدی کمک کنند که تجارب عملی به همراه گواهینامه مدیریت نام تجاری و برندسازی داشته باشند.
در راستای آموزش استراتژی های برند سازی، مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به معرفی و ارایه دوره آموزشی آموزش مدیریت نام تجاری و برندسازی برای دانش پذیران علاقمند به رشته های مدیریت کرده است. دوره مدیریت نام تجاری و برندسازی، دارای سرفصل ها و مطالب جامع و کاملی برای دانش پذیران بوده و فرصتی را در اختیار آنها میگذارد تا تجارب لازم برای کار در زمینه برندسازی را به دست آورند. همچنین، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین این دوره حد نصاب نمره را کسب کنند، مدرک مدیریت نام تجاری و برندسازی اعطا میشود. 

میتوان برای برندسازی از شیوه های خلاقانه استفاده کرد.

اشتباهات رایج در تبلیغات

هدف از تبلیغات، معرفی و فروش بیشتر محصولات  بوده و همه راهکارهایی که در این زمینه به کار گرفته میشوند نیر باید همین اهداف را تامین کنند. با این حال، گاهی اشتباهات غیر عمدی ، زمان دستیابی به اهداف را طولانی تر میکند. اشتباهات رایج در تبلیغات میتواند شامل: 
جلب و جذب همه انواع مشتری بدون در نظر گرفتن سود حاصل از فروش محصولات 
استفاده از ابزار ها و رسانه های نامناسب برای تبلیغات بلند مدت
اهمیت بیش از اندزه به ویژگی های کیفی محصولات و استفاده بیشتر از بودجه
کافی نبون اطلاعات مدیران در زمینه استفاده از روش های بهینه تبلغات 
عمل نکردن به وعده های تبلیغاتی و خسته کننده بودن شعارهای تبلیغاتی
تبلیغ افراطی محصول بدون توجه به اثرات بلند مدت آن و جذب مشتریان
تعیین هدف های کوتاه مدت و فراموش کردن اهداف مهمتر و بلند مدت

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس