آینده شغلی رشته مدیریت کسب و کار mba

مدیریت کسب و کار MBA :
بازاریابی چیست ؟

بعضی از تفکرات مردم به بازاریابی معادل فروش و یا تبلیغات تجاری است که باعث بالا رفتن فروش می گردد. شاید برای بعضی دیگر این گونه روشن شده باشد که فروش بخش اندکی از عملیات بازاریابی است. 
فروش قسمت جزیی از عملیات بازاریابی است ولی بخش مهمی از آن نیست.

وقتی مدیری نیاز خریداران را به درستی تشخیص دهد می توان محصولات خود را طراحی و تولید نماید و قیمت گذاری و بسته بندی درست را انجام دهد و حتی در پیاده سازی برنامه های گسترش فروش و توزیع کالا موفق باشند، فروش در کل کار آسانی خواهد بود و محصول به راحتی به فروش خواهد رسید.
از متخصصین بازاریابی به نام پیتر دراکر که در تعدادی از حوزه های مدیریت سخن اساسی را تعریف کرده بر این عقیده است که هدف از بازاریابی، فروش بالا است. هدف در اصل این است که مشتری را بشناسد و خواسته های او را درک نماید به صورتی که کالا یا خدمات، با نیازهای او یکسان گردد و کالای خود را به فروش برساند.

فروش و تبلیغات به این معنی نیست که در توسعه فروش هیچ کارایی ندارد و می توان آن را حذف نمود. بلکه برعکس باید توجه نمود که آن ها قسمتی از یک نظام فراگیر بهتر به نام آمیخته بازار می باشند.
آمیخته بازار چیست ؟ به کلیه ابزارهای مداخله در بازار به صوت پیوسته به هم عمل می کنند و تاثیر لازم یا مورد نظر را در بازار به جای می گذارند.  به عنوان مثال (محصول، قیمت و چگونگی توزیع و روش های ترویج)
بازاریابی به نحوی کسب و کار است. در کسب و کار، به بازاریابی و استراتژی بازاریابی بازگشت داده می شود. 

مدیریت کسب و کار   بازاریابی   محصول

بازاریابی (Marketing) :

بر عکس تصور دیگر بازاریابی با یک فکر جدید یا یک محصول جدیدتری شروع نمی شود. نقطه شروع بازاریابی مشتری (Customer) می باشد، همان کسانی که باعث موفقیت کسب و کار می شوند. روش بازاریابی از نقطه اوج می گیرد که مشتری وارد چرخه کسب و کار می شود، نه موقعی که محصول آماده فروش است.
در مسیر روش راه اجرای یک فعالیت جدید یا ارایه یک محصول جدید، نیاز می باشد تا افراد زیادی را متوجه نمایید که محصول ارزش توزیع را دارد. 
در حس درونی افراد ، افرادی ممکن است از نیاز خود اطلاعات کافی نداشته باشند در این صورت این گونه نیازها شامل نیازهای فیزیکی و عاطفی و .... می شود.
افرادی که از توان مالی خواسته ای را بتوانند فراهم نمایند ، تقاضا صورت می گیرد.
مشتریان تنها کسانی هستند که محصول خود را خریداری می کنند کم نمی شوند در اصل سرمایه گذاران، توزیع کنندگان، دست فروشان و دیگر سود برها نیز در این دسته قرار می گیرند.
این افراد اگه بدانند سرمایه گذرایشان ایمن است سرمایه خود را به دست می آورند. پس باید بتوانند آن ها را نیز قانع نمایید و این به معنای تحقیقات بازار و نوشتن یک طرح یا برنامه بازاریابی (Marketing plan) است.بعضی افراد بازاریابی را با فروش یکسان می کنند. به عبارتی می گویند فروش همان بازاریابی است. در صورتی که بازاریابی و فروش به هیچ طریقی یکسان نمی باشد. فروش جز کوچکی از بازاریابی را تشکیل می دهد.
بازاریابی از فروش و تبلیغات است. با فروش داخلی به هر زمینه ای از استراتژی های بازاریابی مربوط به آن می توان استفاده کرد.
بازاریابی بیشتر از ترفیع و فروش و تبلیغات است. با وارد شدن به هر حوزه ای باید از استراتژی بازاریابی مختص به آن استفاده کرد. به صورتی با ورود به زمینه دیجیتالی و اینترنتی لازم است با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید در زمینه بازاریابی فعالیت درستی داشته باشید، تا در دنیای آنلاین یا دیجیتال کسب و کار را با موفقیت هدایت کنید.
بازاریابی یکی از سطح های کسب و کار است که تمرکز بر روی مشتریان فعلی و بالقوه را تضمین می نماید.

مدیریت کسب و کار mba بازاریابی

اهمیت بازاریابی در پیشرفت کسب و کار :

- به کار گرفتن و آشنایی با معنای بازاریابی از جزییات مهم هر کسب و کاری شمرده می شود. 
بازاریابی به انتقال، مبادله و حرکت کالا یاری می رساند.
در روش بازاریابی به انتقال، مبادله و حرکت کالا بسیار سودمند است. کالا و خدمات به وسیله واسطه های مختلف به دست مشتریان می رسند. بازاریابی این امکان را می دهد که هم برای تولید کنندگان مفید است هم برای مشتریان سودمند.

MBA مخفف کلمات Master of Business Administrationکه به مدیریت کسب و کار معروف است. MBA یک روش کاربردی است. در اصل تمرکز MBA روی یادگیری مدیریتی نمی باشد و بیشتر روی به کارگیری دانش برای تحلیل مسایل محیط کسب و کار تمرکز دارد. در واقع این دوره راهکارهای بازاریابی به علاقمندان رشته مدیریت کسب و کار MBA را می آموزد. و کسانی که می خواهند وارد بازار کار حرفه ای مدیریت یا به عنوان کارآفرین مشغول به کار شوند و مسیر شغلی خود را توسعه دهند یا بهبود ببخشند .
داشتن گواهینامه مدیریت کسب و کار MBA ، علاقمندان را در علم مدیریت، حرفه ای می نماید.

فرآیند بازاریابی :

دور از هر نوع حوزه کاری و بدون توجه به نوع خروجی شرکت مانند خدمات یا محصولات می توان گفت در محتوای بازاریابی، شرکت باید راهی برای سنجش نیازهای فراهم نشده به وسیله محصولاتی (خدماتی) که به بازار پیشنهاد می شود پیدا کند. 
فرآیند بازاریابی در بهترین امکانات با چند مرحله قابل حل است.
-    تجزیه و تحلیل وضعیت :
تجزیه و تحلیل محیط خارجی بر عامل های مانند توان صنعت، رقبا، وضعیت و یا شرایط ورود به صنعت و جایگاه یابی وضعیت حال حاضر شرکت در میان رقبا باشد. تجزیه و تحلیل ها باید شامل روش هایی باشد تا هزینه ها و خطرات موجود در بازاریابی را کم نماید. به عبارتی دیگر تجزیه و تحلیل وضعیت شکاف بین آنچه در حال حاضر به آن ها ارایه می دهند را نشان می دهد زیرا شرایطی ایجاد می کرد تا محصولات و خدمات بهتری پیدا کند.
از این رو باید خطرات و فرصت های بازار شناسایی شود و با استفاده از آن ها روش های مناسب تری برای مقابله با ریسک ها باشد.
مهم ترین روش های بازاریابی معرفی مسیر صحیح برای فرآیند بازاریابی هستند.
- استراتژی بازاریابی :
فراهم سازی روش هایی برای به نتیجه رساندن اهدافی که با توجه به تجزیه وتحلیل انتخاب کرده ایم. ساده ترین روش تعریف برای استراتژی یعنی پیدا کردن انتخاب راه درست به هدف مورد نظر.
- تصمیمات آمیخته بازاریابی :
در این مرحله با توجه به استراتژی و راه هایی مشخص گردیده راهکارهایی برای تحقق این استراتژی ها ایجاد می شود. راه کارهای تحقیق استراتژی حد و امکان باید روش های مختلف آمیخته بازاریابی را در بهر بگیرد. 
- اجرا و کنترل :
فرآیندهای بازاریابی روش هایی است که باید تغییرات متناسب را در آن اجرا نمود. و بعد از راه های اعلام شده باید به پیاده سازی و پرداخت و پیوسته منتظر کنترل و سلامت وضعیت اجرا و تهیه گزارشات متناسب از آن ها باشد.

مدیریت کسب و کار بازاریابی mba

دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA  :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام افراد و علاقمندانی که تمایل به گذراندن دوره MBA دارند و خواستار این هستند که نیازهای دانش خود را تقویت نمایند و در کسب و کار خود موفق شوند ارایه نموده است که علاوه بر آموزش ، پارس به تمامی دانشپذیران مدرک معتبر و گواهینامه اعطا می نماید که آن ها می توانند به عنوان مشاور بازاریابی، مشاوره استراتژی و .... مشغول به کار شوند. 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس