آینده شغلی رشته مدیریت مالی

آینده شغلی مدیریت مالی

مدیریت مالی 

مدیریت مالی در اصل با دو مقوله همراه است که معروف به استفاده از مفاهیم و اصول اقتصادی است که برای رفع مسایل اقتصادی به کار می رود. هدف از این دوره مدیریت مالی تمامی وظایف و مسئولیت هایی می باشد که سبب به افزایش کسب سود سهامداران به بالاترین حد می باشد. 
مدیریت مالی در اصل همان اقتصاد کاربری می باشد. مدیریت مالی پیشرفته سبب می گردد تا کسب دریافت سهام و سود سازمان را ارتقا دهد.
تامین مالی 
سرمایه گذاری 
مدیریت مالی به این نکته دقت داشته باشد که در چه هزینه هایی باید سرمایه گذاری نماید و حتی چگونگی منابع مورد نیاز برای این بخش از دارایی را تهیه نماید. مدیر مالی باید با بررسی منظم درآمد و دارایی شرکت و علاوه دریافت گزارشات دوره ای همه بخش های سازمان بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری های شرکت که سبب رشد سازمان می گردد را آماده می نماید.

مدیریت مالی از زیر شاخه های حسابداری است

شغل مدیریت مالی :

هدف از مدیریت مالی مدیریت مصارف و منابع است. مدیران مالی به دنبال ارتقای سود شرکت در کمترین زمان و ارتقای ثروت سهامداران در دراز مدت می باشند. مدیران مالی وظیفه سلامت مالی سازمان را بر عهده دار هستند. آن ها گزارش های مالی را تهیه، کارهای سرمایه گذاری را هدایت، استراتژی ها را توسه بخشیده و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند.
نقش مدیر مالی با نگاه به توسعه تکنولوژی و نرم افزاری همیشه در حال دگرگونی است. در زمان های دور تا به الان وظیفه مهم مدیر کنترل بر عملکردهای مالی سازمان بوده است و همچنان بیشتر به بررسی داده ها و ارایه مشاوره به مدیران عالی برای هر چه بیشتر شدن سود و ارتقا ثروت سهامداران می پردازد.
مدیران مالی بیشتر به کار گروهی علاقه دارند و به مدیران عالی شرکت یا سازمان مشاوره می دهند و همچنین وظایفی را که مخصوص به سازمان یا صنعت می باشد را به درستی انجام می دهند.
 به عنوان مثال مدیران مالی دولتی  باید بتوانند در ثبت ، نظارت و تخصیص بودجه حرفه ای عمل کنند و مدیران مالی مشغول به کار در بخش صنعت باید چگونگی محاسبه و گزارش دهی بهای تمام شده کالا و محصولات تولیدی را به صورت کامل بداند. بعلاوه بر این مدیران مالی باید با قوانین مخصوص مالیاتی که بر صنعت سازمانشان اثرگذار است، آگاهی پیدا کنند. همگی آن ها با مدیران ارشد و بخش های مالی و حسابداری ارتباط منحصر به  فردی دارند. مدیران مالی بیشتر به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند در این صورت است که بازدهی کار آن ها بالاست.

توانایی مدیران مالی :

مهارت ارتباطی : 
یکی از ویژگی های مدیران مالی توانایی ارتباط برقرار کردن برای موفقیت یک مدیر مالی مورد لازم است و همچنین ایجاد ارتباط تاثیر گذار با مدیران شرکت و سازمان های قانونی همانند بیمه ، مالیات و حتی شرکت های حسابرسی را شامل می گردد. مدیران مالی به روش دقیق به این ارتباط نیازمند هستند.
- دقت به جزئیات : مدیران مالی همچنین باید بتوانند به صورت هر روزه با اعداد ریز و درشت سر و کار داشته باشند و علاوه بر آن نقش بسزایی در کنترل و نظارت را نیز در شرکت عهده دار هستند. پس با این حساب یکی از توانایی هایی که هر مدیر مالی به آن نیازمند است توانایی دقت به همه کارها را دارد.
توانایی های بررسی و حل مشکلات :  هدف پایانی هر شرکت و تجاری کسب سود زیاد می باشد و سود آن ها نیز از نوع پول است. پس در پایان سخت ترین مشکلات شرکت ها به طور معمولی در بخش مالی و سرمایه گذاری است. مدیران مالی باید بتوانند در فرآیندهای مختلف اقدام به آشنایی و بررسی مشکلات وجود داشته با استفاده از بقیه مدیران داشته باشند.
مهارت سازماندهی : توانایی مهارت سازماندهی به دلیل مدیریت، نظارت و سازماندهی متناسب کارکنان بخش مالی توانایی ارایه گزارشات ساختار یافته و هدفمند به مدیریت ارشد بسیار مهم است. یک مدیر مالی باید توانایی سازماندهی سازمان خود را داشته باشد.

کسب مدرک مدیریت مالی با گذراندن دوره آموزش امکان پذیر است

جایگاه مدیران مالی 
مدیران مالی می توانند در سازمان ها و شرکت ها مشغول به کار شوند و همچنین در بخش های بانک ، شرکت های بیمه، سازمان های دولتی و خصوصی جز موارد دیگری است که مدیران مالی در آنجا مشغول به کار هستند. این را با توجه به تحقیقات انجام گرفته می توان بیان نمود که شرکت های متوسط و بزرگ به دلیل رشد خود و بعلاوه ارتقای سود و افزایش دارایی خود به مدیران مالی نیاز دارند.
اهداف مدیران مالی :
در اصل هدف اصلی مدیران مالی به دنبال تهیه، تخصیص و کنترل منابع مالی می باشد آن ها سعی بر این دارند تا از عرضه کافی و منظم منابع مالی اطمینان پیدا نمایند. همچنین مدیران مالی سعی می کنند تا از نتیجه بدست آمده سهامداران نیز اطمینان پیدا کنند. این بخش مربوط به ظرفیت درآمد ، هزینه سهام و گسترش سهامداران دارد. بعلاوه دیگر مدیران مالی به دنبال هدف مهم هستند که بودجه مربوطه خود را به صورت هدفمند مورد استفاده قرار دهند. یکی از بخش های مهم اهداف مدیران مالی اطمینان از امنیت سرمایه گذاری است.
منابع مالی باید توانایی معاملات امنیتی بالا سرمایه گذاری را داشته باشند زیرا توجه به این قسمت سبب سود هدفمند قابل برگشت به سرمایه خواهد شد. مدیران مالی به دنبال برنامه ریزی برای یک ساختار مطمئن سرمایه شدند. ترکیبی درست از سرمایه مورد نیاز است که در پایان باعث برقراری ارتباط بین بدهی و سرمایه خواهد شد. مدیران مالی نقش بسزایی در رسیدن به هدف ها یک سازمان دارند.     

رشته مدیریت مالی :

مدیریت مالی از سال 1381 به عنوان یک زیر شاخه مدیریت بازرگانی به حساب آمد ولی به دلیل اهمیت خاصش بخش های مالی سازمان ها و تاثیر جریان ها بر روی موفقیت و سود آوری سازمان ها و توضیحات جدید سرمایه گذاری و دیگر به عنوان یک رشته برتر به نام رشته مدیریت مالی شکل گرفت. بعد از آن در سال 1392 رشته دیگری به نام مالی ایجاد شد که شامل گرایش های گوناگونی گردید و مدیریت مالی به عنوان گرایشی از مدیریت بازرگانی ، دولتی نیز ارایه شد که با رشته مدیریت مالی و رشته مالی فرق دارد.

وظایف مدیریت مالی : 

- تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری 
- تصمیم گیری درمورد تامین مالی 
- چگونگی تقسیم سود سهام 
مهمترین وظایف مدیریت مالی تصمیم درباره سرمایه گذاری است. زیرا در این بخش باید هم هدف های مشتریان و هم هدف های مالکین را تهیه نمایند. سرمایه گذاری در صورتی اشتباست که سبب از دست رفتن سرمایه سازمان شود ، و همچنین اعتبار سازمان و همچنین ارزش سهام سازمان را کاهش دهد.

نقش مدیریت مالی :

- نظارت بر فعالیت های حسابداری و طرح های مهم مالی شرکت و حفظ اسناد و مدارک بایگانی شده شرکت
- کنترل بر اسناد و اوراق بهادار و حساب های بانکی شرکت و همچنین جابه جایی به وقت حساب
- کنترل بر تدوین و منظم سازی بودجه و کنترل هزینه های حساب شده شرکت
- تهیه اعتبارات وجود داشته برای سرمایه گذاری شرکت در طرح های بلند مدت

هدف از دوره آموزش مدیریت مالی استخدام در شرکت های خصوصی و دولتی است

دوره آموزش مدیریت مالی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای همه علاقمندان به کار در شرکت ها در بخش مالی دوره آموزش مدیریت مالی را ارایه داده است تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره به اطلاعات خود بیفزایند و از طرفی دیگر پارس به همه دانشپذیران بعد از شرکت در آزمون مدرک مدیریت مالی و گواهینامه مدیریت مالی نیز اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس