آموزش هنر اشپزی

آموزش آشپزي
هنر آشپزي

آشپزي يکي از مباحثي است که همه افراد با توجه به موقعيت و شرايط خود به نحوي با آن سر و کار داشته اند . آشپزي به دو صورت حرفه اي و غير حرفه اي انجام مي شود . آنچه که بسياري از افراد به صورت نسل به نسل از نيکان خود آموخته اند را آشپزي غير حرفه اي مي نامند و آنچه برخي افراد به واسطه علاقه به هنر آشپزي به واسطه شرکت در دوره هاي آموزش آشپزي فرامي گيرند را آشپزي حرفه اي مي نامند . 
هنر آشپزي يکي از هنرهاي بسيار حائز اهميت در روند زندگي افراد به شمار مي آيد زيرا آشپزي علاوه بر بعد هنري با سلامت جسمي افراد ارتباط مستقيم دارد و هر گونه کوتاهي و قصور در روند تهيه و طبخ انواع غذا ها مي تواند عواقب ناگوار بسياري براي سلامت افراد مصرف کننده به دنبال داشته باشد .
از اين رو آشنايي با خواص و ويژگي هاي انواع مواد اوليه ، آشنايي با ويژگي هاي مواد اوليه با کيفيت ، آشنايي با روش هاي حفظ و نگهداري و در نهايت طبخ و سرو انواع مواد غذايي و غذاهاي مختلف از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. 

ثبت نام دوره آموزش آشپزی

مدرک آشپزی می تواند زمینه ورود افراد به بازار کار را فراهم سازد .

پيش غذا 

پيش غذا غذاي غالبا سبکي است که با هدف ايجاد اشتها در افراد با فاصله کوتاهي قبل از غذا سرو مي شود . پيش غذا ها با هدف ايجاد اشتها سرو مي شوند اما به صورت همزمان به تنظيم ميزان غذاي مصرفي افراد در وعده هاي اصلي غذايي نيز کمک مي کنند . 
پيش غذا ها مي توانند شامل انواع مختلف سوپ ، انواع مختلف فينگر فود ها و بسيار موارد ديگر باشند . نکته حائز اهميت در پخت وسرو انواع پيش غذا رعايت تناسب ميان نوع پيش غذا و غذاي اصلي مي باشد . 

غذاي اصلي 

غذاي اصلي که بعد از پيش غذا سرو مي شود عمده ترين بخش هر وعده غذايي را تشکيل مي دهد . استفاده از مواد اوليه با کيفيت ، آشنايي با روشهاي نگهداري مواد اوليه و در نهايت آشنايي با نحوه پخت و سرو غذا همه و همه از عمده مواردي هستند که در کيفيت غذا و نتيجه نهايي تاثير گذار هستند . 

دسر 

دسر غذايي است که با فاصله کوتاه پس از صرف غذاي اصلي سرو مي شود و غالبا در حجم کم شيرين مزه مي باشد . دسر ها نيز مانند پيش غذاها انواع بسيا ر مختلفي دارند . از معروف ترين دسر ها بين المللي مي توان به انواع ژله ، کرم کارامل ، انواع بستني و غيره اشاره کرد. همچنين دسرهاي محلي مانند خورشت ماست ، شله زرد ، رنگينک و غيره و غيره . آشپزهاي حرفه اي در سرو دسر نيز مانند سرو پيش غذا به تناسب ميان غذاهاي سرو شده و دسرهاي مورد نظر توجه مي کنند .

دوره آموزش آشپزی یک دوره کاربردی است .

اهميت آشپزي

آشپزي به واسطه ارتباط مستقيمي که با سلامتي افراد دارد در هر دو سطح حرفه اي و غير حرفه اي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است . برخورداري از رژيم غذايي صحيح و اصولي و استفاده از غذاهاي سالم يکي از مهم ترين فاکتورهاي تضمين کننده سلامتي افراد درطول زندگي است . به همين دليل دوره هاي آموزشي آشپزي براي همه افراد مفيد است ، چه افرادي که تنها با هدف تهيه غذا براي خود و اعضاي خانواده خود اشپزي مي کنند و چه افرادي که به دليل علاقه براي ورود به حرفه آشپزي تلاش مي کنند . 
آشنايي با تکنيک هاي هنر آشپزي براي افرادي که به صورت غير حرفه اي آشپزي مي کنند مي تواند منجر به کسب اطلاعاتي بسيار مفيد و کاربردي در مورد خواص انواع مواد غذايي ، خصوصيات مواد غذايي با کيفيت ، روش نگهداري مواد اوليه ، آشنايي با طبع انواع مختلف غذاها و تناسب و عدم تناسب ميان انواع غذاها ، آشنايي با غذاهاي مقوي ، مغذي ، سبک و غيره و در نهايت منجر به بهبود کيفيت غذاهاي مورد استفاده خانواده شود .
از سوي ديکر آشنايي با تکنيک هاي آشپزي حرفه اي مي تواند افراد را با تمام تکنيک هاي مورد نياز براي ورود به حرفه آشپزي آشنا کند . به طبع افرادي که با هدف ورود به دنياي کسب و کارو حرفه آشپزي در دوره هاي آموزشي آشپزي شرکت مي کنند نيازمند آموزش هايي بيشر و حرفه اي تر در مقايسه با گروه اول هستند . 
دوره هاي آموزش آشپزي
همان طور که در مباحث قبلي نيز به آن اشاره کرديم دوره هاي آموزشي آشپزي بسته به نيازها و علايق افراد به دوره هاي مختلفي تقسيم بندي مي شوند . از جمله اين دوره هاي آموزشي مي توان به دوره آموزش غذاهاي بين المللي ، دوره آموزش دسر و شيريني ، دوره آموزش انواع فينگر فود ، دوره آموزش غذاهاي محلي و بسياري دوره هاي تخصصي ديگر اشاره کرد .در اين ميان برخي از دوره ها به دليل کاربردي بود عناوين و سرفصل هاي آموزشي بيش از ساير دوره هاي مورد استقبال متقاضيان قرار گرفته اند از از جمله پر مخاطب ترين دوره هاي آموزشي در حوزه شيريني پزي مي توان به دوره آموزش آشپزي بين المللي ، دوره آموزش آشپزي و شيريني پزي و دوره آموزش مديريت کيفيت شيريني پزي و آشپزي اشاره کرد . در ادامه به اختصار به محتوا و سرفصل هاي آموزشي هريک از اين دوره ها  اشاره خواهيم کرد .

شرکت  در دوره های آموزشی اشپزی دوره های کاربردی هستند .

دوره آموزشي آشپزي بين المللي 

دوره آموزشي آشپزي بين المللي دوره اي است که عمدتا براي علاقه مندان ورود به بازار کار طراحي شده است . با توجه به اين که در اين دوره آموزش فراگيران در کنار مباحث و مباني تهيه انواع موارد و غذاي و روش هاي حفظ و نگهداري آن با طرز تهيه و تکنيک هاي مورد نياز براي طبخ انواع مختلف غذاهاي بين المللي آشنا مي شوند مي توانند پس از شرکت در اين دوره آموزشي و کسب مدرک آشپزي بين المللي براي ورود به بازار کار در هتل ها و رستوران هاي بين المللي اقدام نمايند . از مهم ترين عناوين و سرفصل هاي آموزشي دوره آشپزي بين المللي مي توان به موارد زير اشاره کرد . 
آشنايي با انواع موارد غذايي و خواص آن ها 
آشنايي با هرم مواد غذايي 
آشنايي با مواد غذايي و بهداشت آن
آشنايي با مفهوم پيش غذا ، غذاي اصلي ، دسر 
آشنايي با بهداشت محيط کار
آشنايي با روش هاي تشخيص مرغ، ماهي و گوشت سالم
آشنايي با روش هاي انبار کردن انواع  مواد غذايي
اشنايي با روش هاي انجماد و يخ زدايي
آشنايي با طرز تهيه انواع نوشيدني 
آشنايي با طرز تهيه انواع پيش غذا 
آشنايي با طرز تهيه انواع غذاهاي ايراني و خارجي اعم از چلو ، خوراک ، کباب ، دريايي و غيره 
آشنايي با طرز تهيه انواع دسر
آشنايي با طرز تهيه انواع سوپ
آشنايي با طر تهيه انواع سالاد
آشنايي با طرز تهيه انواع فينگر فود 
اشنايي با طرز تهيه انواع ساندويچ و کلاب
آشنايي با طرز تهيه انواع سس
اشنايي با طرز تهيه انواع مختلف غذاهاي گياهي

دوره آموزشي آشپزي و شيريني پزي 

دوره آموزشي اشپزي و شيريني پزي يکي ديگر از دوره هاي آموزشي است که علاوه بر اين که براي افرادي که تمايل به ورود به بازار کار دارند مفيد و موثر است براي افرادي که تنها در در محدوده خانه و خانواده آشپزي مي کنند نيز بسيار مفيد و موثر خواهد بود . در اين دوره فراگيران علاوه آموزش هاي اوليه براي روش هاي تهيه ، حفظ و نگهداري مواد غذايي با روش پخت انواع غذاهاي ايراني و سپس با طرز تهيه و تکنيک هاي مورد نياز براي پخت انواع مختلف دسر و شيريني نيز آشنا خواهند شد.از مهم ترين عناوين آموزشي و سرفصل هاي اين دوره مي توان به موارد زير اشاره کرد . 
آشنايي با انواع موارد غذايي و خواص آن ها 
آشنايي با هرم مواد غذايي 
آشنايي با مواد غذايي و بهداشت آن
آشنايي با مفهوم پيش غذا ، غذاي اصلي ، دسر 
آشنايي با بهداشت محيط کار
آشنايي با روش هاي تشخيص مرغ، ماهي و گوشت سالم
آشنايي با روش هاي انبار کردن انواع  مواد غذايي
اشنايي با روش هاي انجماد و يخ زدايي
آشنايي با طرز تهيه انواع نوشيدني 
آشنايي با طرز تهيه انواع پيش غذا 
آشنايي با طرز تهيه انواع غذاهاي ايراني اعم از چلو ، خوراک ، کباب ، دريايي و غيره 
آشنايي با طرز تهيه انواع دسر
آشنايي با طرز تهيه انواع سوپ
آشنايي با طر تهيه انواع سالاد
آشنايي با طرز تهيه انواع فينگر فود 
اشنايي با طرز تهيه انواع مختلف غذاهاي گياهي
آشنايي با طرز تهيه انواع کيک خشک و تر 
آشنايي با طرز تهيه انواع شيريني هاي خشک و تر 
آشنايي با طرز تهيه انواع مربا و مارمالاد 
آشنايي با طرز تهيه انواع دمنوش 

ثبت نام دوره آموزش آشپزی

دوره آموزشي مديريت کيفيت شيريني پزي و آشپزي

يکي ديگر از دوره هاي مورد استقبال متقاضيان دوره آموزش مديريت کيفيت شيريني پزي و آشپزي است . اين دوره براي افرادي مناسب است که پس از کسب تبحر و مدرک در ساير دوره هاي آموزشي موفق به کسب موقعيت شغلي مطلوبي در اين حوزه شده اند اين افراد با آشنايي با تکنيک هيا مديريتي در حوزه آشپزي در کنار تخصص و تجربه اي مه به واسطه سال ها کار در اين حوزه کسب کرده اند مي توانند در اين حوزه مديريان موفقي باشند . 
يکي از مراکزآموزشي بسيار معتبرو موفق در حوزه برگزراي دوره هاي آموزشي آشپزي و ارائه گواهينامه آشپزي معتبر مرکز آموزش مجازي پارس است . مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه دوره هاي آموزش آشپزي به صورت کاملا غير حضوري امکان شرکت در دوره هاي آموزش آشپزي را براي همه متقاضيان و علاقه مندان با هر ميزان مشغله فراهم آورده است . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي آشپزي مرکز اموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت وقابليت هاي مورد نياز براي ورود به بازار کار اين حرفه در پايان دوره موفق به دريافت مدرک آشپزي معتبر مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي نيز خواهند شد . مدارک ارائه شده با توجه به دوره مورد نظر به فراگيران ارائه مي شود اين مدارک عبارتند از مدرک آشپزي بين المللي ، و مدرک مديريت کيفيت شيريني پزي و آشپزي  و مدرک آشپزی و شیرینی پزی .
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس