آموزش مجازی چیست

آموزش مجازی چیست : 

تصویر آموزش مجازی به عنوان آموزش های راه دور و کاربرد فراوان و همیشگی از سیستم های نرم افزاری و بعلاوه اینترنت جای وسیعی در سیستم های آموزشی کشورهای دنیا گذاشت و اکنون در بیشتر نقاط دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته است، آموزش مجازی در ایران هم بیشترین کاربرد را نیز دارد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

تاریخچه کوتاه درباره آموزش مجازی :

بعد از گذشت زمان زیاد آزمون ها و آموزش هایی از راه دور به شکل فرستادن آموزش ها به افرادی بود که دوره را سفارش می دادند این گونه سفارشات به وسیله سی روز در ماه و هفت روز در هفته انجام می گرفت و از آن موقع به بعد مراکز های آموزش مجازی مشغول به فعالیت شدند.
بعد از گذشت زمان آموزش مجازی به صورت پیشرفته جدی شد و افراد زیادی از این آموزش مجازی برای سرایت اطلاعات خود استفاده کردند. این گونه آموزش ها از اول به شکل  صفحه های اینترنتی راحت ساخته می شد و در دامن افراد قرار گرفت، بعدها صفحه های اینترنتی وابسته به سایت دیگر فرصت تهیه محیطی بدون هزینه در اختیار تمامی افراد قرار دادند و علاقمندان بسیاری دیگر از این وبلاگ ها آموزش خود را تهیه کردند تا دیگران هم از آن استفاده کنند.
در همین اوضاع تدریس هایی برای استفاده از نرم افزارهایی همانند مجموعه آفیس طراحی گردید تا با استفاده از نت گردی مردم از آن استفاده کنند.
بعدها با گذشت زمان زیاد ، جابه جا نمودن داده های تصویری و صوتی به آموزش اضافه شد و این گونه بود که در سایت های آموزشی متن و صدا درون آموزش های مجازی قرار گرفت.
به دوره های که از راه دور برگزار می شود و افراد به مدرک و یا گواهینامه خود دست پیدا می نمایند را آموزش مجازی نیز می گویند.

توانایی های آموزش مجازی :

آموزش مجازی این توانایی ها را در خود دارد تا به کارهای مورد نظر خود از این روش برسیم این توانایی ها عبارتند از :
- در معرض دید قرار دادن آموزش ها در شکل های الکترونیکی 
- برپایی آزمون 
- ذخیره و بروز امتحان گرفته شده 
- توانایی مورد نیاز برای ارتباط، سروکار داشتن با پشتبانی ها و استادان
دسته بندی آموزش های مجازی : 
- با استفاده از تکنولوژی و ابزار
- با استفاده از شیوه چگونگی تدریس 
با توجه به تکنولوژی، آموزش های الکترونیکی در دسته هایی قابل ارایه است. این گونه دسته ها شامل :
- پکیچ صوتی 
- پکیچ ویدیو
- پکیچ لوح فشرده برای آموزش
- سی دی آموزشی برای نمایش از تلویزیون
- انواع کتاب آموزشی مختص دوره
- کتاب های الکترونیکی مخصوص رایانه و گوشی
- نرم افزارهای مخصوص سیستم
- استفاده از رایانامه برای آموزش 
- استفاده از اینترنت برای آموزش دیدن
با توجه به گونه آموزش های الکترنیکی روشی موجود است تا ارتباط بین مشاوران و دانشپذیران برقرار گردد. در این نوع آموزش الکترونیکی چند نوع شیوه برابر قابل ارایه است که شامل : 
- چند بخشی که شامل وسعت زیاد خطوط کشوری، شهری، و جهانی می باشد.
- چند بخشی که با توجه وسعت اینترنت موجود است.
این روش ها چند بخشی شامل :
- آموزش الکترونیکی حضوری
- آموزش الکترونیکی غیر حضوری
- آموز الکترونیکی هم حضوری و هم غیر حضوری یا همان مخلوط 

مدرک گواهینامه آموزش دوره

در این مقاله بیشتر به سه بخش بالا با توضیحات می پردازیم و در مورد هر یک از آموزش های الکترونیکی توضیح مختصری نیز داده می شود.
در آموزش های الکترونیکی حضوری (E-learning in person) به آموزش هایی گفته می شود که هم اساتید و هم دانشپذیران همزمان در فضای آموزش های الکترونیکی حضور دارند. پس در این نوع آموزش، استاد به موقع درس دادن هم تصاویر و هم ویدیوها را به نمایش می گذارد تا درس بهتر ارایه گردد در این موقع است اگر دانشپذیری سوالی داشته باشد می تواند مطرح نماید و جواب آن را دریافت نماید.

آموزش الکترونیکی غیر حضوری : 

در آموزش های الکترونیکی غیر حضوری همان طور که از نامش پیداست به صورت نبود استاد و فرد انجام می گیرد و این از طریق دنیای مجازی امکان پذیر است نگران نباشید در این بخش اگر دانشپذیری سوالی داشته باشد می تواند از طریق ابزار آموزشی سوال خود را مطرح نماید و جواب خود را دریافت نماید. به عنوان نمونه یک دانشپذیر سوال خود را از طریق پست الکترونیکی به استاد منتقل می نماید و از آن طریق هم جواب را کسب می کند.

آموزش الکترونیکی هم حضوری و هم غیر حضوری : 

تمام وسایل های آموزشی از جمله فیلم و عکس و صوت همگی مورد استفاده قرار می گیرند. معتقدر بر این است که در این گونه آموزش های حضوری و غیر حضوری نمی تواند تمام نیاز یک آموزش دیده را برطرف نمایند و ویدیو آموزشی نیازهای فیزیکی مناسب است ولی نمی تواند تمام نیازها را برطرف نماید.
در این گونه هم آموزش های لازم داده می شود و هم به موقع جواب می دهند ولی توجه گردد همیشه این پاسخگوی کامل دانشپذیر نیست. در اصل آموزش مجازی، می تواند در هر وقت دست یافتنی باشد به همین دلیل است کمبود پهنای باند برای ارسال فیلم و عکس در بعضی از مواقع امکان پذیر نیست.

مزایای آموزش مجازی : 

از امکاناتی که در آینده آموزش مجازی که تا به الان قابل اجرا و بدست آورده سود است می تواند شامل موارد زیر باشد: 
این گونه مزایا شامل : 
- در راستای کاهش هر چه بیشتر هزینه ها : 
آموزش های مجازی می توانند در رابطه با آموزشگاه های آموزش های حضوری احتیاج به کلاس های فیزیکی، کارگاه، آزمایشگاه و قسمت های اداری و دفتری نیست. پس از این بخش ها کم می گردد و مخارجی دیگر هم کاهش پیدا می کند.
-    امکان آسان سازی : 
در آموزش های مجازی همه افراد به آموزش خود به راحتی می توانند دست پیدا نمایند. پس آموزش های مجازی مثل درس به درستی باید تهیه گردد.
درباره آموزش مجازی پارس :
مرکز  آموزش مجازی پارس یکی از معتبر ترین مراکز آموزشی در حوزه آموزش مجازی می باشد و کلیه مدارک ارایه شده توسط مرکز آموزش مجازی پارس دارای قابلیت استعلام آنلاین می باشد به همین دلیل مدارک اخذ شده از پارس در تمام دنیا دارای اعتبار زیاد می باشد به همین علت است که افراد زیادی به این مرکز برای شرکت در دوره های آموزشی مجازی این مرکز و دریافت گواهینامه اقدام می کنند.

قابلیت های مرکز آموزش مجازی پارس :

یکی از قابلیت های پیشرفته مرکز آموزش مجازی پارس دریافت دوره های دلخواه و سفارشی در هر زمان از پارس می باشند و می توانند در هر زمان از شبانه روز  به صورت  24 ساعته تنها با یک تماس تلفنی از پشتیبانی ، و پاسخگویی و راهنمایی های کارشناسان و مشاوران مجموعه پارس برخوردار شوند.
قابلیت دیگر آموزش مجازی امکان برقراری از هر سیستم و اینترنت در هر موقع از زمان برای ثبت نام در دوره و شرکت در دوره های آموزش رایگان و دریافت آزمون و شرکت در آزمون است. 

مدرک گواهینامه آموزش دوره

معرفی لیست دوره های مرکز آموزش مجازی پارس :

مرکز آموزش مجازی پارس حدودا دارای 1400 دوره های آموزشی نیز می باشد این دوره های آموزشی تشکیل شده از دوره های به نام های :
- دوره های انجمن بین المللی
- دوره های روانشناسی
- دوره های پزشکی
- دوره های ورزشی و ماساژ
- دوره های جهانگردی و گردشگری 
- دوره های حسابداری 
- دوره های حقوق 
- دوره های زبان انگلیسی
- دوره های شبکه و کامپیوتر
- دوره های کارمندان دولت
- دوره های کشاورزی و شیلات
- دوره های مدیریت
- دوره های معماری و عمران 
- دوره های مکانیک ، متالوژی ، صنایع
- دوره های نرم افزاری کاربردی
- دوره های ویژه استخدام
- دوره های هنری 
- و .....
نیزهستند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس