آموزش خیاطی بدون الگو

آموزش خیاطی بدون الگو

تاریخچه چرخ خیاطی 

در زمان های گذشته خیاط های زیادی برای دوختن لباس از دست استفاده می کردند به این روش که پارچه را بر روی بدن شخصی قرار می دادند و فرم مورد نظر را درمی آورند و با کوک و سنجاق اقدام به دوختن می کردند و با توجه به آن که این روش را بدون الگو انجام می دادند شخص را لازمه چندبار پرو کردن لباس می دانستند. 
با گذشت زمان علم پیشرفت کرد و روش های متعددی به صورت کلاستیک در کشورها نمایان شد . از روزی که لباس را یک ضرورت برای پوشش دانسته شد هر کسی این روش را نسبت به خودش احساس می کرد که بهترین ظاهر را به همگان عرضه نماید.  با این توضیح باید دانست که پوشاک رنگ و طراحی هنرمندانه زیبا و هماهنگی با شرایط روز را خواستار است.
چرخ خیاطی ابزاری است کاربردی که همانند بخیه زدن یا دوختن به کار می رود در زبان دیگر تاجیکی این وسیله را ماشین دوزندگی نامیده شد. روش خیاطی یکی از هنرهای زیبا شناخته شد که هم به روش صنعتی و هم به روش خانگی استفاده شد. این روزها در خانه ها خیاطی یک مهارت به حساب می آید که به عنوان یک ابزار اقتصادی و عامل کمتر وقت بردن نیز به حساب می آمد.
یک موضوع در این وسیله مکانیکی این بود که بعضی از قسمت های چرخ خیاطی مدرن را بردارد و تنها سوزن هایی که به کار گرفته شده بود در وسیله اختراع شده توماس که از چشم سوزنی بهره نمی برد توانست بخیه زنجیره ای بزند.
با گذشت سالیان طولانی دوباره اولین چرخ خیاطی توسط مظفرالدین شاه به همراه یک خیاط قفقازی به عنوان سوغات فرنگ به تهران آمد تا لباس درباریان با آن دوخته شود.

ثبت نام دوره آموزشی خیاطی با اندازه گیری مستقیم روی پارچه

آموزش خیاطی دارای اصول و ترفندهای ویژه خیاطی است

انواع چرخ خیاطی ها :

چرخ خیاطی به چهار دسته تشکیل می شود که شامل :
- چرخ خیاطی دستی : یک نوع چرخ خیاطی خانگی است که برای دوخت های ساده به کار می رود.
- چرخ خیاطی الکتریکی ساده : یک نوع دیگر از چرخ خیاطی که در زمان گذشته کاربرد داشته و دارای امکاناتی برای بهتر کار بر روی آن نصب شد.
- چرخ خیاطی صنعتی : این نوع چرخ خیاطی کاربرد در کارهای تولیدی و صنعتی دارد.
- چرخ خیاطی راسته دوزی 
خیاطی از کجا و چگونه شکل گرفت ؟
خیاط به کسی می گفتند که با پارچه و یا چرم توانست پوششی برای بدن انسان ایجاد کند به این صورت که انواع گوناگون از لباس های از نوع مردانه ، زنانه ، بچگانه می دوخت و به مشتری نیز تحویل می داد.  

آموزش خیاطی آسان :

برای خیاطی کردن به روش آسان لازم است تا ترفندهایی را نیز در ذهن خود جای دهید در ادامه به این ترفندها پرداخته می شود .
در زمان خیاطی کردند نیز امکان گم شدن سوزن در اطراف هستید که لازمه آن استفاده از یک آهنربای کوچک برای پیدا کردن سوزن ها می باشید.
نخ کردن سوزن :
هنگام نخ کردن سوزن کافی است از یک قوطی کوچک درون آن از آب و نشاسته پر شده است استفاده کنید و همیشه در کنار چرخ خیاطی گذاشته شود و با فرو بردن نخ در این محلول، نخ محکم گردیده و به آسانی وارد سوزن می شود.
مورد دیگری که در مورد کارنکردن چرخ خیاطی به کار می رود این است که ابتدا تسمه در چرخ خیاطی را چک کرده زیرا امکان دارد که نخ به دور آن پیچیده شده باشد و باعث از کار افتادگی چرخ خیاطی نیز شود می توان با قیچی نخ های به دور تسمه را چید و شاهد به کار افتادن چرخ خیاطی نیز گردید.
قرار دادن دوک بر روی چرخ : 
اگر می خواهید به جای استفاده از قرقره از دوک استفاده کنید لازم است تا یک لوله همانند لوله خودکاری بر روی جای قرقره قرار داده شود و بعد دوک را روی لوله خودکار گذشته شود با این روش خیاطی آسان انجام می گیرد.
مورد دیگری که تمامی خیاط ها باید بدانند در مورد زیپ است که تمامی افراد گله از سخت باز و بسته شدن آن ها دارند. در این روش ابتدا باید از یک صابون خشک روی دنده های زیپ کشیده تا به آسانی باز و بسته شود.

دانشپذیران می توانند بعد از سپری کردن دوره آموزش خیاطی به دوخت انواع مانتوها و همچنین هر نوع لباس مردانه و زنانه چه با خیاطی با الگو یا خیاطی بدون الگو برآیند . زیرا دوره آموزش خیاطی از جذابیت خاصی در کشور برخوردار است و برای کسانی که می خواهند حرفه خیاطی را شروع کنند بسیار مناسب است.

بعد از دریافت مدرک خیاطی می توانید در کارگاه های خیاطی یا کارگاه شخصی خود مشغول به کار شوید.

وظایف خیاط :

برای آن که تبدیل به یک خیاط ماهر شوید باید مسئولیت هایی را نیز بر عهده بگیرید که شامل :
- ارتباط با مشتری درباره چگونگی نوع پارچه و مدل
- اندازه گیری سایز مشتری برای دوخت لباس
- مشخص کردن زمان و هزینه متناسب برای دریافت سفارش از مشتری
- ایجاد سازی طرح با استفاده از الگو ، برش پارچه  و همچنین دوخت اولیه
- مراحل پرو اولیه 
- دوخت بعد از الگو گیری
یک خیاط باید انواع مختلف از پارچه ها را بشناسد و مهارت زیادی در دوختن داشته باشد بعلاوه دارای ایده و خلاقیت های بسیاری باشد زیرا یکی از نیازهای حرفه خیاطی می باشد.
مهارت مورد نیاز خیاطی : 
- توانایی خلاقیت در طراحی
- توانایی برش الگو
- آشنایی با انواع پارچه ها و چگونگی برش آن ها
- علاقه به طراحی ، دوخت ، مد 
- مهارت دوزندگی
- تمرکز در کار

افراد علاقمند توجه داشته باشند تنها رجوع بردن به کتاب های خیاطی کافی نیست زیرا در کتاب ها فقط به روش کار ذکر شده است و باید با شرکت در کلاس های پیشرفته بتوانید ایرادات و نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید یا به عنوان مثال با انواع پارچه ها نیز آشنا و فرق آن ها را با هم بدانید.
دلیل اصلی دوره آموزش خیاطی در پارس این است که ، پارس به صورت پیشرفته به شما آموزش خیاطی را می دهد، زیرا فقط دریافت مدرک کافی نیست لازم است بتوانید این هنر را به بهترین نحوه یاد بگیرید و فوت و فن آن را بلد باشید که لازمه آن وقت گذاشتن برای تمرین است و از این مطمئن باشید که ارزشش را داشته زیرا بازخوردی که از این آموزش دریافت می کنید بسیار برایتان پرسود خواهد بود.
افراد شک نداشته باشند که با هر درآمدی می توانند سراغ این رشته بیایند به شرط آن که علاقه نسبت به خیاطی داشته باشید زیرا خیاطی یک هنر است که نیازمند ذوق و سلیقه و علاقه می باشد. هر چقدر هم که مهارت در خیاطی زیادتر باشد سفارش های بسیاری دریافت و درآمد بیشتری دریافت خواهید کرد.

هدف از آموزش خیاطی :

- آشنایی با انواع اندام ها و اندازه گیری های صحیح 
- رسم انواع الگوی مانتو و طراحی مدل ها
- آشنایی با انواع دوخت ها همراه با برش ها 
- یادگیری دوخت انواع مانتو

بعد از شرکت در دوره آموزش خیاطی به آزمون آن دسترسی پیدا می کنید

ثبت نام دوره آموزشی خیاطی با اندازه گیری مستقیم روی پارچه

دوره آموزش خیاطی : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان به دوخت و دوز چه با چرخ خیاطی و چه با دست، دوره آموزش خیاطی برگزار کرده است تا افراد با شرکت در این دوره بتوانند با تکنیک ها و همچنین اصول و حتی نکات آموزش خیاطی آشنا شوند و آن را در حرفه خیاطی خود به کار گیرند از طرفی دیگر پارس به همه دانشپذیران شرکت در این دوره بعد از آزمون مدرک خیاطی و گواهینامه خیاطی نیز اعطا می فرماید که با داشتن مدرک چه به صورت خصوصی در کارگاه خود و چه به صورت کار در کارگاه های بزرگ مشغول به کار شوید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس