آشنایی با یادگیری طب سنتی

طب سنتی چیست :

با توجه به علم طب سنتی که در رابطه با گیاه شناسی می باشد و خیلی ها به این علم نیز اعتقاد دارند و محققان زیادی همانند ابن سینا و ... بودند که از قواعد خاصی از جمله طبیعت مزاج آدمی یا اخلاط اربعه به نام های صفرا، سودا، خون و همچنین به گرمی و سردی استوار بودند و برای حل مشکلات درمان صورت عمل نمودند.
طب سنتی در رابطه با غذاهایی است که ما می خوریم به این معنا که هر ماده غذایی دارای ارزش هایی که شاید عده ای از آن بی اطلاع باشند به این صورت که بادید درمورد آن ها اطلاعات کافی را نیز بدست آورد.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

رشته طب سنتی : 

طب سنتی در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد که معروف ترین آن ها طب سنتی چین، گیاه درمانی به کار گرفته شده در طب سنتی ایرانی می باشد.
با توجه به تحقیقات صورت گرفته طب سنتی شامل دانسته ها و مهارت هایی است که بر اساس آگاهی ها و عقاید فرهنگی است مورد استفاده قرار می گیرد.
آنچه میان مردم جهان وجود دارد انواع طب سنتی چین و گیاه درمانی است.

طب سنتی به موارد زیر اشاره دارد :

1- یک قسمت که به نام طب فولکوریک می باشد و در اصل طب بومی در میان مردم ایرانی قرار دارد که از آگاهی و تجربیات آن ها به شمار می رود.
2- یک قسمت دیگر با عنوان عطاری و .... ربط دارند. 

مزایای یادگیری طب سنتی :

- ارتقای توانایی انجام کار
- ایجاد راه کارهای سنتی برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف
- وقایع کمتر به وجود آمده از داروهای شیمیایی
- آشنایی همه مردم درباره طب سنتی
- ایجاد شغل
- کار و کسب سود و درآمد زیاد برای تمامی کشورها

توضیحات دیگر درباره رشته طب سنتی :

رشته طب سنتی جز دسته رشته پزشکی می باشد . ولی استفاده طب سنتی از داروهای گیاهی می باشد و کاملا یک روش سنتی می باشد. افراد علاقمندی که می خواهند وارد رشته طب سنتی شوند الزامی است تا بعد از به دست آوردن علاقه به کارهای تحقیقاتی پرداخته شود. زیرا بعد از انجام گرفتن تحقیقات می توان به راه های زیادی از درمان بیماری با طب سنتی نیز پی برد. اگر به درمان بیماری علاقه ندارید جز آن دسته از کسانی نشوید که به کارهای پزشکی علاقه دارند.

بازارکار رشته طب سنتی :

امروزه مردم زیادی هستند که برای درمان بیماری ها به روش های طبیعی و سنتی نیز روی می آورند. افراد زیادی هستند که به رشته طب سنتی بیشتر از هر روز روی می آورند و بعد از دریافت مدرک به عنوان یک پزشک طب سنتی نیز استخدام می شوند. کسانی دیگر هم هستند که با همین مدرک طب سنتی موفق به دریافت مجوز تولیدی داروهای گیاهی شدند و برای آن ها درآمد و سود خوبی داشته است.
رشته طب سنتی یکی از راه های درمان می باشد و از زمان های خیلی دور وجود داشته است و تعدادی برای یک سری از رفع مشکلات و بیماری به طب سنتی روی می آورند.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

انواع درمان ها در طب سنتی :

روش های درمان بیماری ها و مشکلات به صورت طب سنتی همانند گیاه درمانی و ماساژ درمانی و ... می باشد.
- گیاه درمانی :
همان جور که نام گیاه درمانی پیداست به این معناست که درمان مشکلات جسمی و روحی با استفاده از گیاه به این نوع روش گیاه درمانی نیز می گویند.
-    ماساژ درمانی (Massage therapy) :
استفاده از ماساژ برای رفع ناراحتی هایی در رابطه با مشکلات عضلانی ، اسکلتی، سردردها، رفع استرس و افسردگی و ترقی حرکت خون و ارتقای اکسیژن رسانی به بافت ها و درمان زیادی دیگر از بیماری ها از مزیت های ماساژ درمانی می باشد.
-    شیاتسو (shiatsu) : 
وارد کردن فشار به نقطه های حیاتی بدن برای سلامتی به وسیله انگشتان دست به این مدل از درمان شیاتسو گفته می شود.
شیاتسو یک حرکت مفید و تاثیر گذار برای بهبود سلامتی است و کسانی که کار فیزیوتراپی انجام می دهند از عهده درمان بیماری های خاص برمی آیند. 
اشخاصی که این مشکلات مثل مشکلات عضلانی و ... را دارند می توانند برای برگشت حالت اولیه خود از روش شیاتسو استفاده نمایند و حتی اشخاص دیگری که از استرس و بی خوابی و تنش در عذاب هستند به وسیله شیاتسو درمان می شوند.
-    حجامت (Cupping) : 
حجامت به معنای درمان گفته می شود و یک روشی است که به وسیله آن خون گیری انجام می گیرد.
حجامت خشک به این معناست که بدون تیغ انجام گرفته و حجامت تر به وسیله خونگیری می باشد.
حجامت برای درمان و جلوگیری از مشکلات آسم، اعتیاد به مواد مخدر، نارسایی هضم غذا، سردردهای میگرنی و اعصاب و دیگر بیماری های پوستی استفاده می شود.
-    بادکش درمانی (Dry cupping) : 
جذب و کشش در تمام نواحی گوناگون بدن به دلیل بازشدن عروقی بدن و دور شدن مواد از نقطه خاص است که حجامت خشک نامیده می شود.
در صورتی که طریقه بادکش به وسیله چرخاندن لیوان بر روی بدن افرادی که سکته مغزی و قلبی دچارهستند باعث سلامتی می شود.
در دیگر بیماری ها انجام بادکش با ترکیبی از روغن به خصوصی انجام می شود.
-    زالو درمانی (Leech therapy) : یکی روش جالب خون گیری ، زالو درمانی می باشد به صورتی که چگونگی خون گیری یک موادی به نام هیرودین به وسیله زالو به بدن وارد می شود این روش در مرتبه ویژه ای قرار گرفته است.
 توجه داشته باشید هر زالویی نمی تواند اثردرمانی برای بدن نیز داشته باشد. موادی که در زالو وجود دارد باعث می گردد تا خون رقیق شود و علت دیگر آن باعث افزایش عروق تنگ و در پایان باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی عضو می شود.
امروزه زالو در بیماری هایی مثل تنگی عروق قلب ، پیوند اعضا، ضایعات پوستی و آرتروز ، زیبایی پوست و تقویت سیستم کارایی دارند.
-    فصد (رگ زدن) (Fasd)  : 
یکی از مواردی که در طب سنتی استفاده می شود خون گیری می باشد این روش برای دفع زیادی از سموم بدن به خصوص در رابطه با غلبه سودا شده و دیگر مواد زائد که در خون رسوب و افزایش پیدا می شود نیز دفع می گردد.
این روش حتما و حتما باید با گذراندن دوره آموزشی پیشرفته طب سنتی نیز انجام گیرد زیرا نیاز به تخصص حرفه ای و اطلاعات زیاد دارد.
-    آب درمانی (Hydrotherapy) : یکی دیگر از روش های طب سنتی استفاده از آب درمانی است به این معناست که استفاده از اسانس گیاهی برای سلامت مشکلات پوستی و تقویت بدن و شادابی و رطوبت بدن کاربرد نیز دارد.

آموزش طب سنتی :

در دوره آموزش طب سنتی مواردی همچون مهارت ها و دیگر راه ها و روش های درمانی آموزش داده می شود. در دوره های طب سنتی استفاده از انواع گیاه های درمانی و فواید و چگونگی استفاده از آن ها صحبت می گردد.

دوره آموزش گواهینامه مدرک

دوره آموزش طب سنتی :

انجام دادن هر تخصصی لازمه آن گذراندن دوره های مختصر و پیشرفته می باشد از این رو هر شخصی که می خواهد کاری را انجام دهد باید قبل از آن علاقه خود را نسبت به کار بدست آورد و بعد به مراکز معتبر مراجعه نماید و بعد از شرکت در دوره آموزشی خود از جمله دوره آموزش طب سنتی موفقیت خود را به ثمر برسانند از این رو مرکز آموزش مجازی پارس موفق به ارایه دوره طب سنتی نموده است از طرفی دیگر پارس به آموزش دیدگان مدرک طب سنتی معتبر و گواهینامه طب سنتی اعطا می نماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس