اشنایی با کاشت ناخن و انواع آن

آشنايي با کاشت ناخن و انواع آن 
کاشت ناخن 

در سال هاي اخير صنعت ميکاپ و گريم که مي توان آن را يکي از بزرگترين صنايع دنيا محسوب کرد به سرعت در حال رشد است و خدماتي مانند کاشت مژه ، کاشت ناخن ، اکستنشن مو غيره که از زير مجموعه هاي اين صنعت هستند نيز هم گام بااين روند در حال رشد هستند .  کاشت ناخن که داراي انواع بسيار مختلفي است روشي است که به منظور زيبا سازي ظاهر ي ناخن ها به کار مي رود و در سال هاي اخير در بسياري از کشورهاي دنيا داراي طرفداران بسيار زيادي شده است . در ايران نيز کاشت ناخن در زمره خدمات زيبايي بسيار پر طرف دار قرار دارد . 
کاشت ناخن ها به دلايل بسيار مختلفي انجام مي شود . برخي از علاقه مندان به کاشت ناخن به دليل فرم نامناسب و عيب ظاهري ناخن هاي خود اقدام به استفاده از خدمات کاشت ناخن مي کنند . برخي ديگر به دليل افزايش استحکام ناخن ها در برابر ضربه و محافظت ناخن در برابر شکستگي از خدمات کاشت ناخن استفاده مي کنند و برخي ديگر نيز اذعان مي کنند که عليرغم برخورداري از ناخن هاي سالم و زيبا و تنها به دليل اين که ناخن هاي کاشت شده ظاهري زيباتر دارند و ار تنوع طرح و رنگ و آب بيشتري برخوردار هستند از اين خدمات استفاده مي کنند . 
لازم به ذکر است کشت ناخن نيز مانند هر مورد ديگر داراي مزايا و معايبي است که در ادامه به برخي از مهم ترين آن ها اشاره خواهيم کرد.

ثبت نام دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه

 

کاشت ناخن یکی از خدمات آرایشگاه های زنانه است .

مزاياي کاشت ناخن

اولين مزيت کاشت ناخن زيبايي و جذابيت بالاي ناخن هاي کاشت شده است که مي تواند هر کسي را وسوسه کند .
کاشت ناخن براي افرادي که ناخن هايي با صدف بد فرم دارند بسيار مناسب بوده و مي توان فرمي بسيار زيبا و مطلوب به آن ها ببخشد . 
کاشت ناخن به دليل ايجاد يک لايه محافظ روي صدف ناخن مانع شکستن ناخن در برابر ضربه هاي احتمالي روزانه مي شود .
کاشت ناخن براي افرادي که عادت به جويدن ناخن هاي خود دارند روشي بسيار مناسب به منظور ترک اين عادت غلط به شمار مي رود . 

معايب کاشت ناخن 

کاشت ناخن به دليل اين که بوسيله مواد شيميايي بسيار قوي به منظور افزايش ميزان مقاومت و طول عمر عمر ناخن کاشت شده انجام مي شود منجر به ضعيف شدن ناخن هاي طبيعي فرد خواهد شد . 
کاشت ناخن به دليل اين که مانع از رسيدن هوا به ريشه ناخن هاي طبيعي فرد مي شود منجر به تغيير رنگ و ضعيف شدن ريشه ناخن هاي طبيعي مي شود . 
پروسه کاشت ناخن به دليل سوهان کشي روي صدف ناخن هاي طبيعي فرد منجر به آسب ديدن ناخن هاي طبيعي و نازک شدن آن ها در گذر زمان مي شود . 
در صورتي که ما بين ناخن هاي کاشت شده و ناخن اصلي فاصله ايجاد شود و به اصطلاح هوا بگيرد اين فضا مي تواند و مجاورت رطوبت حاصل از شستشوي دست عواقبي مانند ابتلا به قارچ و عفونت را به دنبال داشته باشد . 
استفاده طولاني مدت از کاشت ناخن مي تواند منجر به فشار بر ريشه ناخن هاي طبيعي شود و در نهايت عوارضي مانند توقف رشد ناخن  ، تورم و درد به همراه داشته باشد . 
آنچه در اين ميان از اهميت زيادي برخوردار است توجه به کليه نکات ايمني و بهداشتي به منظور کاهش ميزان آسيب هاي وارده به ناخن هاي طبيعي افراد است . از جمله اين مراقبت ها مي توان استفاده از مواد استاندارد و مرغوب مورد تائيد سازمان بهداشت و دارو ، استفاده از مواد ضد قارچ مرغوب ، مراجعه به موقع به ناخن کار جهت ترميم ، مراقبت از ناخن ها در برابر ضربات سنگين ، استفاده از دست کش در حين انجام کارهاي روزمره در تماس با مواد شيميايي ، مراجعه به ناخن کار هاي حرفه اي و دوره ديده و  در نهايت برداشتن دوره اي کاشت ناخن ها به منظور استراحت دادن و تقويت ناخن ها اشاره کرد .

کاشت جلیش یکی از روش های کاشت دایم است .

انواع کاشت ناخن و مراحل آن 

کاشت ناخن به روش هاي مختلف و با استفاده از مواد مختلفي انجام مي شود که در ادامه به روش هاي مختلف  و مراحل کاشت ناخن  اشاره خواهيم کرد .
 اولين روش کاشت ناخن که قديمي ترين روش کاشت ناخن نيز مي باشد روش استفاده از ناخن مصنوعي و چسب هاي مخصوص ناخن است . در اين روش که روشي بسيار ساده بود پس از انتخاب سايز مناسب ،ناخن هاي مصنوعي با استفاده از چسب ها مخصوص روي صدف ناخن ها چسبانيده مي شد و پس از فيکس شدن با استفاده از لاک به رنگ  مورد نظر در رمي آمدند . عمر ناخن هاي کاشت شده به اين روش بسته به ميزان قدرت چسب مورد استفاده از سه تا 7 روز بود .
دومين روش کاشت ناخن که روش کاشت با پودر است يکي ازروش هاي پر طرفدار کاشت ناخن به شمار مي رود . در اين روش بسته به ميزان بلندي ناخن مشتري مي توان از تيپ يا همان ناخن مصنوعي نيمه استفاده کرد و يا در صورتي که ناخن مشتري به اندازه دلخواه بلند باشد بدون استفاده از تيپ براي کاور کردن ناخن اقدام کرد . 
در روش کاشت پودري در مرحله اول با استفاده از ابزارهاي خاص پوست ها دور ناخن را عقب زده و سپس مي چينند . در مرحله بعد درصورت نياز به اسفاده از تيپ پس از انتخاب سايز مورد نظر با توجه به سايز دست ، انگشتان و صدف ناخن مشتري تيپ مورد نظر را بوسيله چسب مخصوص ناخن کمي قبل از خط ناخن مي چسبانند و پس از خشک شدن چسب مرز ناخن طبيعي و تيپ را سوهان کشي و در صورت نياز اندازه تيپ را کوتاه مي کنند در صورتي که بلندي ناخن طبيعي به اندازه موردنظر باشد نيازي به چسباندن تيپ نيست . در مرحله بعد تمام سطح صدف ناخن را به محلول ضد قارچ اغشته کرده وبا استفاده از قلموي آغشته به مواد پودري (ابتدا قلمو را در حلال و سپس در پودر زده و پودر را به حالي نيمه جامد درمي آوريم ) سطح کل صدف ناخن و تيپ مورد نظر را پوشش مي دهند . اين کار را در دو تا سه مرحله انجام مي دهندو هر بار به مواد زمان مي دهند تا کاملا خشک شود . پس  از خشک شدن مواد نوبت به مرحله سوهان کشي مي رسد . در اين مرحله ابتدا با استفاده از سوهان برقي سطح مواد را يک دست و يکنواخت کرده و سپس با استفاده از سوهان دستي و بافر اين سطح را صيقل مي دهند در نهايت روي سطح ناخن را به روغن مخصوص اغشته مي کنند تا کاملا براق شود . کاشت ناخن به روش پودري در اين مرحله به پايان رسيده در صورت تمايل مي توان با استفاده از لاک ناخن ها رابه رنگ دلخواه در آورد و با استفاده از ابزار هاي ويژه طراحي ناخن نقوش و طرح هاي جذابي با  توجه به سليقه مشتري روي آن طراحي کرد و در نهايت روي آن را تاپ کت زده .
روش کاشت پودري مقاوم ترين روش کاشت ناخن است و در صورتي که توسط يک ناخن کار حرفهاي انجام شود سه هفته ماندگاري دارد و پس از سه هفته نياز به ترميم دارد .
سومين روش کاشت ناخن روش کاشت جليش يا همان ژله اي است . در اين روش همه مراحل کار مانند روش پودري انجام مي شود و تنها به جاي استفاده از مواد پودري و حلال از مواد جليش که به صورت آماده موجود است استفاده مي شود و در هر مرحله براي خشک شدن مواد دست هاي را در دستگاه UV قرار مي دهند و در انتهاي کار نيز نيازي به سوهان کشي ناخن ها  نيست  . مواد جليش رنگي بوده و رنگ مورد نظر ناخن ها در ابتداي کار انتخاب مي شود . 
روش کاشت جليش از نظر مقاومت و استحکام در مقايسه با روش کاشت پودري از مقاومت و استحکام کم تري برخوردار است ودر عوض جلا و درخشش بيشتري دارد و حاصل کار ظريف تر از کاشت پودري است . کاشت جليش نيز در صورتي که توسط ناخن کار حرفه اي انجام شود دو تا سه هفته ماندگاري دارد . 
چهارمين روش کاشت ناخن روش ترکيبي است . روش ترکيبي همان طور که از نام آن نيز مشخص است ترکيبي از دو روش کاشت پودري و کاشت جليش است . در اين روش پس از اين که همه مراحل کار مطابق روش کاشت پودري انجام شد پس از روغن زدن ناخن ها  آماده شده سطح ناخن هاي کاشت شده را با مواد جليش کاور مي کنند و در دستگاه UV قرار مي دهند تا کاملا خشک شود . 
روش کاشت ترکيبي به صورت توامان استحکام و مقاومت کاشت پودري و جذابيت و جلاي کاشت جليش را دارد و تنها هزينه اين روش در مقايسه با ساير روش ها بالاتر است . 

کاشت ناخن برای ناخن های بد فرم مناسب است.

ثبت نام دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه

دوره هاي آموزش کاشت ناخن

کاشت ناخن به واسطه ارتباط با سلامتي ناخن ها و پوست دست از اهميت بسيار زيادي برخوردار است . همانطور که قبلا نيز به آن اشاره کرديم يکي از راه هاي جلوگيري و کاهش عوارض احتمالي کاشت ناخن مراجعه به افراد متخصص و ناخن کار هاي حرفه اي است . 
دوره هاي آموزش کاشت ناخن دوره هاي جامعي هستند که فراگيران را با پايه و اصول حرفه کاشت ناخن آشناي مي کنند . فراگيران در دوره هاي آموزش کاشت ناخن با مباحثي از قبيل ساختمان ناخن ، سلامت ناخن ، وسائل کاشت ناخن ، مواد و تجهيزات کاشت ناخن  ، انواع کاشت و مراحل کاشت ناخن آشنا خواهند شد ودر پايان نيز موفق به دريافت گواهينامه کاشت ناخن خواهند شد . 
از آن جا که دريافت مدرک کاشت ناخن نشان ازتخصص و تبحر افراد در کار کاشت ناخن به واسطه شرکت در دوره هاي آموزشي کاشت ناخن معتبر دارد مي تواند شانس افراد براي ورود به بازار کار جذب هر چه بيشترمشتري افزايش دهد . 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس