آشنایی با قوانین فوتبال

آشنایی با قوانین فوتبال

تاریخچه فوتبال

تاریخچه فوتبال و بازی های مشابه آن به قرن 19 میلادی در چین بر میگردد. در آن زمان، این بازی طرفداران زیادی داشته و توجه بسیاری از علاقمندان و ورزشکاران را به خود جلب کرد. این ورزش، برای مدتی متوقف شد اما مجددا توسط طرفداران آن احیا شده و در رده ورزش های توریستی قرار گرفت. در دوره ای که فوتبال انجام میشد، بازی های مشابه دیگری نیز ظهور کردند که در آنها از توپ پلاستیکی استفاده شده و با پا نیز انجام میشدند. 
علاوه بر این، یونانی ها نیز باز هایی را با توپ و با استفاده از پا انچام میدادند. همچنین، در دوران باستان نیز بازی هایی با توپ انجام میشد که شواهد آنها به طور کامل وجود دارد. در کل، همه این بازیها بر روند شکل گیری فوتبال تاثیر بسزایی داشته و موجب شدند تا این ورزش در نهایت در  انگلستان پایه گذاری شود. 
موضوعات و سرفصل های این مقاله عبارتند از : تاریخچه فوتبال، مربیگری فوتبال، مربیگری و هدایت تیم های فوتبال، نقش مربیان بدنساز در فوتبال، آموزش مربیگری فوتبال، دوره مربیگری فوتبال ، مدرک مربیگری فوتبال ، گواهینامه  مربیگری فوتبال ، نقش هاي متمايز مربيان ورزش، انواع شیوه های دفاعی و آشنایی با قوانین فوتبال.

 

 

فوتبالیست ها باید عضلات قوی داشته باشند.

مربیگری فوتبال

امروزه، فوتبال به یکی از مهمترین ورزش ها تبدیل شده و طرفداران آن نیز رو به افزایش هستند. علاوه بر این، برگزاری لیگ ها و جام های جهانی موجب شده تا اهمیت مربیگری فوتبال دو چندان شده و این سوال پیش اید که برای مربی فوتبال شدن به چه مهارت هایی نیاز داریم. 
علاوه بر این، افراد عادی تصورات متفاوتی در مورد مربی های فوتبال ایرانی و خارجی داشته و بر این باور هستند که مربی های ایرانی به دلیل دانش و تبحر کم، باید هدایت تیم های داخلی را بر عهده گرفته و وظیفه هدایت تیم ملی را برعهده مربی های خارجی بگذارند. 
همچنین، گاهی به نظر میرسد که روند تربیت و پرورش مربی ها به خوبی پیش نرفته و کیفیت آموزش آنها چندان مطلوب نیست. بنابراین، مربی هایی مسئولیت هدایت تیم های مشهور و پرکار را عهده دار می شوند که عملا به این حوزه و معضل های آن آشنایی نداشته و حتی کوچکترین موفقیتی نیز برای تیم کسب نمی کنند.

مربیگری و هدایت تیم های فوتبال

اصطلاح مربیگری و هدایت تیم های فوتبال از زمانی شکل گرفت که مسابقات المپیک برگزارشده و لزوم اینکار توسط بازیکنان و مربیان احساس شد. بنابراین، مربی که برای هدایت تیم انتخاب می شود باید بتواند تیم را به درستی سازماندهی کرده و برنامه منظمی جهت رشد و پیشرفت آنها تنظیم کند. از این جهت، یک مربی باید ویژگی های زیر را داشته باشد: 
انتخاب یک سبک خاص: یک مربی متخصص فوتبال باید بتواند شیوه و سبک خاصی از استراتژ یها را برای هدایت بازیکنان انتخاب کرده و برای مشکلاتی که در هر حوزه بروز می کند، راه حل مناسبی ارایه دهد. علاوه بر این، با توجه به اینکه نمیتوان نتیجه این بازی را پیش بینی کرده، بنابراین مربی باید اختیارعمل همه بازیکنان را در دست داشته باشد تا بتواند برای موارد خاص، از یکی از انها را به صورت انتخابی استفاده کند. 

فوتبالیست باید استراتژی خاص خود داشته باشد.

آموزش مربیگری فوتبال

فوتبال، از جمله ورزش های جنجالی و هیجانی است که نتایج آن میتواند تاثیر زیادی بر روحیه بازیکنان و البته تماشاگران داشته باشد. بنابراین، کسب موفقیت در فوتبال، مستلزم داشتن مربی هایی است که تجربیات عملی و تحصیلات اکادمیک و حتی گواهینامه مربیگری فوتبال داشته باشند. علاوه بر این، آموزش مستمر خود بازیکنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. 
به منظور پرورش مربی های با تجربه و متبحر، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های اموزشی دوره آموزش مربیگری فوتبال را برای علاقمندان به مربیگری ارایه و معرفی کرده است. دوره مربیگری فوتبال، به گونه ای طراحی و تنظیم شده که میتوانند دانش عملی و علمی کافی و تجربیات مفیدی را در اختیار دانش پذیران بگذارد. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیران مدرک مربیگری فوتبال اعطا می شود. 

نقش مربیان بدنساز در فوتبال

از آنجایی که فوتبال بازی کردن، نوعی فعالیت قدرتی است و به پاهای بسیار قوی هم نیاز دارد بنابراین، بحث نقش مربیان بدنساز در فوتبال مطرح می شود. بنابراین، فوتبالیست ها باید، تمرین های بدنسازی خاصی را در پیش بگیرند تا قدرت و آمادگی کافی برای انجام این ورزش را به دست آورده و بدنشان همیشه متناسب باشد. 
البته، مربی بدنساز باید، برنامه بدنسازی را مطابق با شرایط فوتبالیست تهیه کرده و تا حد امکان آنرا خسته نکند اما این تمرینات بابد پیوسته باشد تا تاثیر مورد انتظار را به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، بازیکنان میتوانند برای گرفتن برنامه تمرینات و بدنسازی و حرکات مورد نظر از مربی خود نیزکمک بگیرند.  

نقش هاي متمايز مربيان ورزش

هنگامی که یک تیم برای مسابقه ای بزرگ و مهم آماه می شود، تیم باید مدتی طولانی در اردو بوده و بنابراین، علاوه بر نقش مربیگری، نقش های دیگری نیز ایفا کرده و بازیکنان را برای انجام مسابقات اماده و مهیا می کند. این نقش هاي متمايز مربيان ورزش میتواند شامل موارد زیر باشد: 
معلم : مربی باید تمام فنون فوتبال را به بازیکنان آموزش دهد. 
پیرو: مربی، باید به بازیکنان در حل مشکلات و مسایل کمک کرده و برای نظرات آنها نیز احترام قایل باشد.   
والدین :مربی میتواند مانند والدین خیرخواه بود و بازیکن را در مسیر درست قرار دهد. 
دوست : مربی باید مانند یک دوست صمیمی در کنار بازیکن بوده و به حرف های او گوش بسپارد. 
رهبر: مربی باید همه بازکنان را به سوی مسیر درست هدایت کند.
روانشناس :مربی میتواند با شناخت ویژگی های اخلاقی باریکن ، بهتر به حل مشکلاتش کمک کند. 

توپ و زمین فوتبال دارای ویژگی های تعریف شده هستند.

انواع شیوه های دفاعی

غالبا، انواع شیوه های دفاعی که در مقابل حریف به کارگرفته می شود، به صورت ناآگاهانه بوده و میتواند نتایج مثبتی را برای خود بازیکن داشته باشد که عبارتند از :  
حفظ اعتماد به نفس و برطرف شدن احساس گناه
هماهنگی و تناسب با محیط و شرایط بازی
کاهش ترس و اضطراب و خشم
قابل ذکر است که برخی از انواع شیوه های دفاعی میتوانند بسیار خشن بوده و دوستی و نزدیکی بین افراد را خدشه دار کند بنابراین، به فوتبالیست ها پیشنهاد می شود که در انتخاب این مکانیسم ها دقت زیادی کرده و با توجه به موقعیت، بهترین نوع مکانیسم را برگزینند. 

آشنایی با قوانین فوتبال

فوتبال، ورزشی است که تعداد بازیکنان آن یازده نفر بوده که یک نفر از آنها در دروازه قرار گرفته و بقیه در زمین در پست های مهاجم، مدافع و هافبک بازی می کنند. این ورزش در زمین چمن و با توپ انجام می شود و هدفش گل زدن به تیم حریف بوده و انجام آن، مستلزم اشنایی با قوانین فوتبال است.
این ورزش با پا و گاهی سر و سینه انجام شده و فقط دروازه بان حق دارد که از دست برای گرفتن توپ استفاده کند. در صورتی که نتیجه بازی مساوی شود، نتیجه نهایی بازی باید در وقت های اضافه و با ضربات پنالتی مشخص شود. علاوه بر این، چهار داور باید بر بازی نظارت داشته باشند که یکی در وسط زمین، دو داور در کناره ها و یکی در بیرون از زمین می ایستند. 

زمینی که فوتبال در آن انجام می شود، به شکل مستطیل بوده و ابعادش برای بزرگسالان و در مسابقات بین المللی 100 تا 110 متر طول و 64 تا 75 متر عرض است. در حالی که این ابعاد باید برای مسابقات داخلی کمی مربع باشد .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس