آموزش فنگ شویی

آشنايي با فنگ شويي
تعريف فنگ شويي

فنگ شويي که غالبا با کلمه  هنر همراه و همنشين  مي شود هنر چيدمان اشيا بر اساس قواعد و قواعد اين هنر است. پايه و اساس فنگ شويي ايجاد هماهنگي ميان انرژي اشيا است . در اين هنر عقيده بر اين است که در صورتي که انرژي اشيا با يکديگر هماهنگ شوند پيامد اين هماهنگي کسب موفقيت و پيشرفت مثبت خواهد بود و بر عکس در صورتي که اين انرژي ها به صورت نامتناسب در کنار هم قرار گيرند منجر به اتلاف انرژِي و وقفه در انجام امور خواهند شد و عواقب ناخوشايندي به دنبال خواهند داشت .
ترجمه لغت به لغت فنگ شويي معادل باد و آب است و نامگذاري اين هنر به دليل اعتقاد راسخ پيروان اين هنر بر تاثيرات انرژي حرکت باد و آب در محيط و انتقال آن به ساير عناصرجاندار و بي جان  موجود در محيط است . 

تاريخچه فنگ شويي 

هنر فنگ شويي يکي از هنرهاي باستاني شرق است و همانطور که اشاره کرديم به چيدمان صحيح و اصولي در کليه محيط ها اعم از محيط زندگي ، کار و غيره و ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي موجود در محيط اشاره و  تاکيد مي کند . 
از آنجا که محل پيدايش و ظهور هنر فنگ شويي قاده آسيا بوده است بديهي است که اصول وقوانين جاري در اين هنر براي مردم ايران نا آشنا ونامانوس نخواهد بود تا جايي که حتي برخي از اصول ، قواني و قواعد آن در باورها و سنن مردم ايران نفوذ کرده و به نوعي در زمره باورهاي ذهني ما قرار گرفته است اگرچه که شايد از ريشه اين باورها بي خبر باشيم اما عميقا به آن ها اعتقاد داشته و در امور روزمره خود به صورت خود آگاه و ناخودآگاه از آن ها پيروي مي کنيم .

پیروان هنر فنگ شویی به انرژی اعتقاد دارند.

يکي از مصاديق بسيار بارزهنر فنگ شويي در فرهنگ ايراني ، سنت خانه تکاني است .اين سنت به منظور ايجاد انرژي هاي مثبت همزمان با زنده شدن دوباره طبيعت است با انگيزه آغاز سالي نو پر از خير و برکت و همراه با موفقيت و پيشرفت انجام مي شود . در اين سنت به منظور از بين بردن گرد و غبار و آلودگي که مظاهر انرژي ها منفي هستند و انرژي هاي مثبت موجود را خنثي مي کنند به نظافت و مرتب کردن خانه هاي خود مي پردازند و به اين صورت به پيشواز بهار و سال نو مي روند .  
آب ، آينه ريال شيشه هاي رنگي رو به آفتاب و بسياري از المان ها و عناصر موجود در معماري سنتي ايراني نيز گواه ريشه داشتن چنين عقايد در ميان ايرانيان است . 
پيروان هنر فنگ شويي بر اين باورند که بسياري از مشکلات ونابه ساماني ها ي روزمره زندگي افرد به دليل عدم هماهنگي و گاها نا هماهنگي و نا همخواني در انرژي هاي جاري در محيط بواسطه چيدمان اشتباه و غير اصولي در محيط است . پيروان هنر فنگ شويي بر اين باورند که ايجادهماهنگي ميان عناصر و انرژي هاي آن ها مي تواند تاثيرات مثبت زيادي در روند زندگي روزمره افراد داشته باشد  . 
استفاده از روش ها و تکنيک هاي هنر فنگ شويي در چيدمان دکوراسيون داخلي  علاوه بر مبحث استفاده از انرژي هاي مثبت و هماهنگي ميان آن ها و مبارزه با انرژي هاي منفي و و ساير مباحث از اين قبيل مي تواند منجر به افزايش هماهنگي ميان مبلمان و تجهيزات محيط شود . 
در همين راستا برخي از متخصصان دکوراسيون داخلي و کارشناسان طراحي دکوراسيون داخلي درد راستاي افزايش توانايي و ها و قابليت هاي حرفه اي خود اقدام به شرکت در دوره هاي آموزشي هنر فنگ شويي کرده اند .
در ادامه به برخي از نمادهاي انرژي و نحوه کاربرد آن ها در چيدمان بر اساس تئوري ها و تکنيک هاي هنر فنگ شويي اشاره خواهيم کرد . 

تکنیک های فنگ شویی می تواند به چیدمان هر چه بهتر فضاها کمک کند.

آينه و کاربرد آن در هنر فنگ شويي

در آموزش فنگ شويي اينه از اهميت خاصي بر خوردار است .پيروان هنر فنگ شويي بر اين باورند که  آينه مي تواند تاثير بسيار زياد در استفاده بهينه از انرژي هاي موجود در محيط داشته باشد اما آنچه در اين ميان از اهيمت بسيار زيادي برخوردار است آشنايي با تکنيک ها و روش هاي استفاده از آينه در چيدمان محيط است زيرا در هنر فنگ شويي همانقدر که استفاده صحيح از نمادهاي انرژي مي تواند به افزايش انرژي محيط در راستاي کسب موفقيت و آرامش مفيد فايده باشد استفاده نابه جا و غير اصولي از اين نمادها نيز مي تواند منجر به هدر کاهش انرژي مثبت و بر برخي موارد حتي منجر به ايجاد انرژي منفي در محيط شود و آينه نيز از اين امر مستثني نبوده و نيست .

در هنر فنگ شويي عقيده بر اين است که آينه مي تواند همه انرژي هاي موجود رد محيط را به ميزان دوبرابر افزايش داده و بنابراين موقعيت آينه و آنجه که تصوير آن درآينه نمايان مي شود از اهميت بسيار زيادي برخوردار است . به عنوان مثال قرار دادن اشيا و اجسام با ارزش و قيمتي مانند  پول ، طلا ، انواع سنگ هاي قيمتي ، منابع انرژي مانند شمع ، آب و غيره مي تواند منجر به افزايش انرژي و ازدياد اين موارد در محيط مورد نظر شود  و از سوي ديگر انعکاس تصاويري که منجر به کاهش انرژي مي شوند در قاب آينه نيز مي تواند نتايج نامطلوب زيادي به دنبال داشته باشد . 
شمع و کاربرد آن در فنگ شويي 
در آموزش فنگ شويي شمع نماد عنصر آتش است در راستاي افزايش انرژي، ارامش و گرما در دکوراسيون داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد . استفاد هاز شمع در محيط خانه مي تواند تاثيرات مثبت بسياري در کاهش استرس ، خستگي و تنش هاي روزمره داشته باشد . از اين رو در هنر فنگ شويي استفاد هاز شمع در آتاق هاي خواب و مکان هايي مه به منظور رفع خستگي و استراحت و آزمايش طراحي شده اند به شدت توصيه مي شود . 

 فنگ شویی هنر چیدمان بر مبنای انرژی است.

دوره هاي آموزشي فنگ شويي 

دروه هاي آموزشي فنگ شويي دوره هاي هستند که به آموزش انواع عناصر موجود در طبيعت ، انرژِي عناصر ، چگونگي چيدمان در راستاي افزايش ميزان انرژي و تاثيرات آن بر محيط مي پردازد . از اين رو اين دوره هاي علاوه بر اين که مورد توجه طيف وسيعي ازخانم هاي خانه دار قرار گرفته است در ميان علاقه مندان به طراحي دکوراسيئن داخلي و معماران داخلي نيز علاقه مندان زيادي جذب کرده است . 
کارشناسان طراحي داخلي و متخصصان دکوراسيون داخلي با شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي مي توانند علاوه بر دانش و تجارب حرفه اي خود با سبک جديدي از چيدمان در دکوراسيون داخلي آشنا شوند . از سوي ديگر بسيار ي از متقاضيان به منظور آشنايي با اصول فنگ شويي براي چيدمان منازل شخصي خود اقدام به شرکت در دوره هاي آموزش فنگ شويي مي نمايند . 
با توجه به استقبال طيف گسترده و متنوع متقاضيان شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي برخي از مراکز معتبر آموزشي در راستاي پاشخ گويي به نياز متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي فنگ شويي کرده اند . 
يکي ازاين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . با توجه به اين که کليه دوره هاي اموزش مرکز آموزش مجازي پارس به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين ارائه مي شوند فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از آموزش هايي با کيفيت بسيار مطلوب برخوردار شوند .
لازم به ذکر است فراگيران با شرکت دردوره هاي آموزشي فنگ شويي مرکز آموزش مجازي پارس علاوهبر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز موفق به ا خذ مدرک فنگ شويي معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس